Recenze

twalkert (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Meriva edice 150 1,4 turbo

9.21 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Meriva, foto 1 Opel Meriva, foto 2 Opel Meriva, foto 3 Opel Meriva, foto 4 Opel Meriva, foto 5 Opel Meriva, foto 6 Opel Meriva, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Meri Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:10423 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Opel Meriva jsem si zvolil, protože do budoucna uvažujeme o rodině a oběma se nám se ženou líbil. Malé MPV byla volba mezi velikostí a cenou. Volba padla na limitovanou edici „edition 150“, která nabízela slušnou úroveň výbavy. Malým překvapením bylo, že při koupi 88kw verze si uživatel může volit mezi 5 a 6 stupňovou převodovkou. Rozdíl není jen v počtu převodů, ale také v udávané kombinované spotřebě a v točivém momentu (175nm pro 5ti kvalt a 200nm pro 6ti kvalt).
Rád bych zmínil i několik postřehů, které nemohu zařadit ani mezi silné ani mezi slabé stránky. Jedním z nich jsou sedačky. Sedačky jsou široké, ale poskytují i boční vedení. Na delších cestách to ničemu nevadí, jede se pohodlně, ale v zatáčkách člověk v sedačce "popojede" k bočnímu vedení sedačky. Co se spotřeby týče, nejhůře vychází jízda po dálnici. Tempomatová rychlost (úsek 122km od Prahy Zličín, až po odbočku na Bor / Mariánské lázně na zimních gumách) měřená ve 110/130/150 vychází 6,4litru / 8 litrů / 9,5 litrů. Na letních gumách a bez tempomatu cesta cca 650 km přes Německo ve 4 znamenala v průměru 8,6 litrů s průměrnou rychlostí mezi 150 a 170km. V Praze naopak lze jezdit mezi 6 - 7, podle počtu červených na semaforu :). Za tabulkovou spotřebu 6,2 litru jezdit jde, ale člověk se musí opravdu snažit. V létě to takový problém není, ale v zimě už se pohybuju spíše okolo 6,7 (pneumatiky zimní 205/55/R16 continental ts 850). Poslední poznámku bych věnoval ovládání rádia a tempomatu na volantu. Od té doby, co jsem se to naučil používat jsem prakticky nemusel použít standardní ovládání rádia. Super vynález.

Silné stránky

Mezi silné stránky bych rozhodně zmínil zadní dveře otevírané "v protisměru". Do auta se nastupuje skvěle a je více prostoru pro nakládání věcí na zadní sedačky. Další světlou stránkou je motor. Zvolil jsem 88kw / 200nm s 6ti kvaltem. Pružnost je znát a s motorem se dá skvěle jezdit už od nějakých 1300 otáček. Pokud se dostanete do nějakých 3500 otáček, začne opravdu citelněji táhnout. Testoval jsem pružnost pomocí gpsky na mobilu. Z 80 na 120 na 4/5 rychlostní stupeň to bylo 10s/12,8s. Trochu jsem se obával systému start & stop, který byl v akci k 6ce. Zjistil jsem, že má obava byla zbytečná. Motor naskočí dřív, než stihnu zařadit a systém se chová velmi inteligentně. Super je i posuvná loketní opěrka v systému s názvem flexride (nebo podobný název). Nejde jen o to, že s loketní opěrkou jde hýbat. Mezi zbytkem těchto ližin jdou odložit kabelky, tašky a další věci, které pak "nelítají" po autě a řidič i spolujezdec mají tyto věci nadosah. Velmi slušně bych hodnotil i podvozek, který mě na vůz typu MPV mile překvapil. Je zde také několik dobrých maličkostí. Například vyhřívání okýnek a zrcátek se zapíná automaticky podle teploty, tempomat je citlivý a u hranice zrychluje / zpomaluje bez škubání. Super věc je i elektronická parkovací brzda, funguje bezchybně a při rozjezdech se automaticky odbrzdí - je to příjemná maličkost. Mezi silnou stránku bych zařadil i možnost udělat z 5ti místného automobilu jen 4 místný. Sedačky se šoupnou dozadu a trochu k sobě. Zadní cestující mají více místa pro ramena a lokty a nohy si se svými 173 centimetry můžu v klidu natáhnout. Poslední silnou stránkou je možnost "konfigurovat" auto. Čím dražší informační systém voz máte, tím více věcí zvládne nejen vaše rádio, ale tím více věcí si můžete i vy samy nastavit. Nastavení je jednoduché a jde nastavit spousty užitečností, například jestli se má automaticky zapínat klimatizace, jestli mají zůstat světla po vypnutí motoru a zamknutí vozu svítit a pokud ano, jak dlouho a další užitečné věci.

Slabé stránky

Mezi nejhorší stránky vozu patří ovládání klimatizace. Například v golfu při ovládání duální klimatizace pouze levým knoflíkem ovládáte automaticky "obě části" - jak stranu řidiče tak spolujezdce, a to pouze otočením knoflíku. Na tomto knoflíku se zvýrazní nastavená teplota. U Merivy na toto zapomeňte. Ovládáte každou část zvlášť, lépe řečeno, můžete ovládat jen levou stranu, ale musíte potvrdit tlačítkem auto, že chcete tuto teplotu. Problém nastává, když večer odejdete z auta a druhý den přijdete. Nevíte, jestli druhá (pravá) zóna jede na 21° nebo na 22°, protože teplota zobrazená nikde není, žádný display o ní neinformuje (pouze s dražší verzí informačního systému). Druhá hloupá věc jsou displeje. Digitálky z 90 let měli hezčí display a při dnešních cenách mobilů nechápu, proč dá někdo červenočervený display kvality digitálek do nového auta. Je to škoda. Poslední slabou stránkou jsou světla. Svítí sice hezky do šířky, ale přijde mi, že do dálky svítí citelně méně než golf. Možná by to pořešily adaptivní halogeny, ale ty byly za 10.000,-.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis jsem zatím nemusel navštívit, snad to vydrží. :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl milí a rozumný. Mrzí mě jen dvě věci. První je ta, že ani prodejce nevěděl, že motor 1,4 turbo 88kw s 6ti stupňovou převodovkou bude mít 200nm (to jsem vyčetl až z německých internetových stránek oplu). Já se tu informaci definitivně dozvěděl až z technického průkazu (proč?). Druhá věc byla doprava. Do posledních dnů jsem nevěděl, kdy přesně auto přijde, cestou ze španělské továrny to bralo zkratkou přes Itálii, Maďarsko atd. Čekal jsem, že systém dopravy nového auta bude lepší.

 


Další vozy Opel Meriva



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8

8čku dávám hlavně za tu klimatizaci, která se ovládá hodně hloupě :(

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8

Kdyby nová Meriva "zhubla", řekněme takových 200 kg, bylo by to o dost lepší :).

výkon motoru
10

Výkon není sice cítit, ale když se podívám na tachometr, tak je vidět. Proti golfu je reálné zrychlení velmi podobné, ale pocit ze zrychlení je v golfu 1,2 tsi o hodně více "cítit".

spotřeba
9

Vzhledem k hmotnosti auta dobrá

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…