Recenze
Renault R19 Chamade RL 1.9D
Technické info
Přezdívka auta 19ka Rok výroby 1996 Koupeno nové najeto [km]:185000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 47 / 51 * kroutící moment [Nm]: 116 / 160 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 18.6 / 14 * maximální rychlost [km/h]: 161 / 190 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * zavazadlový prostor [l]: 464 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
V tomto aute som mal nabehanych uz mnozstvo kilometrov, nez som sa dostal za jeho volant - avsak iba ako spolujazdec. 19ka bola u nas doma davno pred tym, nez som sa dostal k vodicaku. Prichodom mojich 18tich rokov, som zacal robit autoskolu na Mercedese A a ked som obdrzal vodicak, myslel som si (asi ako kazdy) ze som "pan" a len tak nieco ma nezaskoci.. Opak bol vsak pravdou, ked som prvykrat zasadol na vodicove kreslo v tomto aute.
Moj prvy dojem bol do znacnej miery ovplyvneny doterajsimi zvyklostami v Mercedese. Samozrejme, boli mi jasne hlavne rozdiely, 19ku som mal v malicku ovela skor, nez som vobec mohol zacat uvazovat o vodicaku, no niektore detaily ma prekvapili. Predovsetkym posed za volantom - sedadlo nizko, kapota dlhsia, nevidno na jej koniec, auto sa zdalo byt sirsie, pohlad cez zadne okno, kde pretrca kufor a nevidno jeho koniec = odhad rozmerov vozidla zrazu zmizol = panika :)...
Prvu jazdu na tomto aute (asi 50km) som absolvoval na ceste, ktoru som vobec nepoznal, ako inak okolo pol jedenastej v noci, v mrazoch a na zasnezenej vozovke. Davno som odpozoroval od otca, ako treba auto nastartovat (kvoli alarmu, imobilizeru, zhaveniu), preto som nevahal a uviedol motor do pohybu. Hned ako som pritiahol sedadlo uplne dopredu :), povolil rucnu brzdu, schytil som radiacu paku, ktora bola oproti Mercedesu ovela sirsia a rozbehol som sa z dvora prekvapivo plynulo. Cestou domov, nalepeny na celnom skle, aby som dobre videl na kraj auta :D, sa mi okamzite zapacil zvuk motora, ktory sa predieral pomedzi pristrojovku k vodicovi. Sem-tam na mna "stekol", ked som ako amater dupal do spojky :), inak si hladko na makkych tlmicoch brazdil tie zimne porozbijane cesty. Mozem skonstatovat, ze prvy dojem sa od prvotneho "soku", ze nic neuvidim, len stale zlepsoval a ked som auto zakotvil na parkovisku pred barakom, mal som pocit, ze sme uplne zladeni...
Dizajn vozidla bol si myslim, na datum kedy nastupili R19ky prvykrat na scenu motoroveho priemyslu, nadcasovy. Klasickou liniou sedanovej karoserie sa neda nic pokazit a teda pridanim par zaoblenych rohov, vyrezom v maske pod kapotou a nasiroko otvorenou papulou v narazniku, s jasnymi jamkami na licach v podobe hmloviek, tak ako tomu bolo u tejto faceliftovanej verzie, mohlo na krase len pridat. Stylovy dizajn zadnych svetiel so zatmavenymi sklami pridaval v tomto cervenom vyhotoveni elegantny kontrast farieb. Osobne by som uvital aspon 15" disky kolies s nizkym profilom, no tie sa dodavali iba k najvykonnejsim verziam. :/
Jazdne vlasnosti su v podstate typicky francuzske. Makke, komfortne, ci uz sedacky, balonove pneumatiky, alebo podvozok; na druhej strane pri ostrejsej jazde sposobuju vysoke naklony v zatackach, riziko smyku a zly pocit stability vozidla. Mam najazdenych na 19ke cca 40000km, myslim, ze mozem prehlasit, ze auto a jeho spravanie celkom poznam - mam aj odskusanych par "skol smyku" na roznych terenoch, viem celkom presne odhadnut, kedy jazdim na hranici ovladatelnosti. S tymto autom sa da do takejto situacie dostat, iba ak su na to podmienky a vodic nema dostatocnu prax; za beznych okolnosti a kludovej jazdy je to takmer nemozne.
Vykon dieseloveho 1.9 atmosferaka isto neposkytuje tolke moznosti ako dnesne moderne dCicka, no na bezne jazdenie po meste vie onych 160Nm prekvapit a potiahnut presne tolko, kolko treba. Tento motor sa vsak odvdaci bezporuchovym chodom, veselym klepotkanim a nizkou spotrebou okolo 6.3l/100 v meste, mimo 5.0l a pri dialnicnej 130ke cca 7.2l/100
Silné stránky
zvuk motora - podla mna sa ma auto s vodicom za jazdy zhovarat
vysoka zivotnost atmosferickeho dieselu
relativne velky kufor
komfortne tlmenie v meste
jednoduchy servis
Slabé stránky
kriticke miesta korozie
naklony v zatackach
maly vykon atmofserickeho dieselaka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
za cely cas prevadzky sa na aute robili v podstate len bezne opravy spojene s poctom najazdenych km - alternator, starter, akumulator, zhavice, spojka, capy riadenia, oblozenia brzd, kotuce, remene a prevadzkove kvapaliny...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
to uz bolo davno, a ja som pri tom nebol.. keby aj nic podstatne by som si nepamatal :)
Jak sa z RL spravi Baccara :)
Kedze auto bolo kupovane s nizsou vybavou, netrvalo dlho a zacali sa dorabky roznych zariadeni z vyssich vybav...
Dnes uz auto disponuje slusnou vybavou :
- zelene okna,
- klimatizacia, manulana s vnutornym okruhom,
- predne a zadne hmlovky,
- alarm s centralom na kluci, imobilizer,
- radio 4x20W + (2xKaloteny HiFi, 2xbassaky vo dverach, 2x 3pasmove na okne),
- elektricke predne okna s impulznym ovladanim,
- interierove svetla v C stlpikoch a v skrinke,
- narazniky vo farbe karoserie,
- komplet nove budiky pristrojov na palubovke z vyssej vybavy (s hladinou oleja a otackomerom)
"Tunink" upravy :
- vsetky interierove 5/7W sufitky nahradene homemade bielymi LED sustavami
- vypinace na palubovke taktiez homemade LED prerabka - vyssi jas a hlavne krajsie farby
- FLAT stierace :)
- biele LED parkovacky
- cierne folie na zadnych oknach
- LED denne svietenie
- 14" disky a nove gumy
Chysta sa :
- LED brzdove a spiatocky
- spoiler a LED 3. brzdove svetlo v nom
- podsvietenie pristrojovky a budikov (biela+cervena - AUDI style :))
- chromovanie spatakov, kluciek a spoilera
Novinky v recenzi
16 rokov na kolesach
Zhruba teraz tomu bude 16 rokov, co auto opustilo montaznu linku..
Konecne som sa dostal k prerabke nahradnych budikov pristrojovky na LED podsvietenie. Mam ich na stole rozobrate uz vyse roka, dufam, ze to behom mesiaca dokoncim... :D
Zohnal som aj spoiler zo 16V verzie na kufor, uz len vymysliet farbu a nasadit ho..
Dneska som konecne nahodil po dlhej dobe nove disky, co som zohnal po upornom niekolko mesacnom hladani po internete.. Nechcel som nic zurive, nieco co sa na auto ctihodneho veku aj hodi, preto som zvolil original Megane I disky, a kupil som aj uplne nove Michelin Energy Saver gumy..
Som zvedavy kolko mi tie gumy Save-nu nafty ;)
BirthDay
Auto dnes oslavilo 15. narodeniny!!
Mal by som mu uz zacat vybavovat obcanku :)
Prerabka podsvietenia radia
Tak som sa po dlhej dobe odhodlal, zhodit v aute panel autoradia (z Thalie) a prerobit z toho skaredeho oranzoveho podsvietenia. Vyslo to nakoniec tak, ze POWER tlacitko je cervene, EJECT a okraj CD mechaniky modre, no a vsetko ostatne biele (pozadie displaya, ako ho tak presvecuje biela farba, svieti belasou farbou, nieco take som veru ani necakal). Posudte sami ;)
Plna nadrz!
Vcera som do auta natrieskal 37l, nech ma konecne plnu... Vsak lacnejsia nafta uz ajtak nebude, tak cim skor tym lepsie :)
LED denne
Tak som si v sobotu kupil denne LED svetlomety a dneska som piloval a orezaval prednu masku, aby som ich tam napasoval, ale vysledok stoji za to...
Folie
V pondelok som si nechal urobit cierne folie na zadne okno a dvere..
Spokojnost s vyhladom cez spatne zrkadlo vzad;
plnia aj svoj ucel - citelne chladnejsie vo vnutri v lentych horucavach na slnku, a dnu je vidno iba biele predmety, aj to len ak sa clovek uplne nalepi na okno zvonka :)
Mohli byt trocha tmavsie :) ale radsej som volil vyhlad vzad ako ciernu stenu
Přidat názorDiskuse: Renault R19 Chamade RL 1.9D
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé