Recenze

Vjace (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volvo XC60 D5 SUMMUM

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC60, foto 1 Volvo XC60, foto 2 Volvo XC60, foto 3 Volvo XC60, foto 4 Volvo XC60, foto 5 Volvo XC60, foto 6 Volvo XC60, foto 7 Volvo XC60, foto 8
Volvo XC60, foto 9 Volvo XC60, foto 10 Volvo XC60, foto 11 Volvo XC60, foto 12 Volvo XC60, foto 13 Volvo XC60, foto 14 Volvo XC60, foto 15 Volvo XC60, foto 16 Volvo XC60, foto 17 Volvo XC60, foto 18 Volvo XC60, foto 19 Volvo XC60, foto 20 Volvo XC60, foto 21 Volvo XC60, foto 22 Volvo XC60, foto 23 Volvo XC60, foto 24 Volvo XC60, foto 25 Volvo XC60, foto 26 Volvo XC60, foto 27 Volvo XC60, foto 28 Volvo XC60, foto 29 Volvo XC60, foto 30 Volvo XC60, foto 31 Volvo XC60, foto 32 Volvo XC60, foto 33 Volvo XC60, foto 34 Volvo XC60, foto 35 Volvo XC60, foto 36 Volvo XC60, foto 37 Volvo XC60, foto 38 Volvo XC60, foto 39 Volvo XC60, foto 40 Volvo XC60, foto 41 Volvo XC60, foto 42 Volvo XC60, foto 43 Volvo XC60, foto 44 Volvo XC60, foto 45 Volvo XC60, foto 46 Volvo XC60, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Volviiiino Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:26000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.6

Popis vozu

AUTOMOBIL PRODÁN. PŘEJI NOVÉMU MAJITELI TISÍCE BEZPROBLÉMOVÝCH KILOMETRŮ
===========================================================================================
Tak konecne jsem se k tomu probojoval, abych splatil neco tomuto serveru, na kterem jsem prosel a procetl jiz desitky recenzi. Nuze, pojdme do toho. Asi bych to mel vzit od zacatku, ale preskocim dobu ledovou, kamennou, dinousari a kdovikohojeste.

Do aut jsem blazen uz odmala, a tak asi jako vetsinu kluku, vzdy me to tahlo k tem sportovnejsim kouskum. Prohlizel jsem si inzertni casaky dotazene z Nemecka a snil, jak budu jednou mit Opel Tigra, tu zase Ford Puma, tu Fiat Coupe atd atd. Nicmene i po ziskani ridicaku jsem byl rad, kdyz mi rodice pujcovali P206. A kdyz jsem zacal pracovat, tak jsem vlastne vzdy mel k dispozici sluzebni auto. Od Fabie (kdo by rekl, ze s 1.2HTP jde mit prumernou pres 10l na 100km? :-) ), pres Skodu Octavia I ke Skode Octavia II. Cas letel a vasen k autum zustavala, nicmene kdyz mate v garazi sluzebni auto, tak se pekne sni, ale racionalita prevazuje nad moznosti utratit penize za vikendove vozitko.

Jak uz to byva, zivot prinasi spoustu zmen a na vase plany moc nehledi, a tak krome prirustku do rodiny jsem z pracovnich duvodu opustil luhy a haje Ceske republiky a protoze rodina musela zustat, chtel jsem pro manzelku a nasi malou nejake bezpecne auto. Po 15letech neustaleho sledovani vsech aut na trhu, cteni clanku, sledovani TV, stahovani Top Gearu prisla ta chvile - a svete div se, ja najednou nevedel do ceho jit. Okruh aspirantu byl omezen zadanim - rodinne auto, bezpecne, s vyssim posezem, automatem a za rozumne penize. Premyslel jsem nad zanovnim vozem, tj. s najezdem do 20.000 km a vekem max 1 rok, studoval jsem inzeraty, letal jsem od Subaru Forester, Audi Q5, MB GLK az po Volvo XC60. A prave u tohoto svedskeho (rikejme jeste modelu XC60 svedsky, prosim :-) ) krasavce jsem nakonec zustal a to predevsim z jednoho duvodu - porizovaci cena. Nahodne jsem se totiz od kamarada dozvedel o moznosti nakupu Volva v ramci tzv. Volvo Diplomatic & Expatriates Sales Program. Podstatou tohoto programu je, ze Volvo Vam umozni koupit nove auto s vyznamnou slevou, pokud pracujete v zahranici a budete platit hotove v EUR primo tovarne. Po prvni navsteve autosalonu (Auto Hase) a ziskani vice detailu bylo rozhodnuto. Mohl tak zacit druhy kolotoc - traveni desitek hodin nad cenikem a tvoreni konfigurace.

Pri druhe navsteve jsem predem prodejci psal email s tim, ze jsem si vse pripravil, jen mu predam konfiguraci a bude hotovo. Jenze. Prisel jsem, sedl si, precetl konfiguraci, honosne nazvanou "stridma varianta" a zacal rozhovor. Krome toho jsem si sedl do vystavene XC60 v dobre vybave, endorfin zacal pracovat a ja pomalu menil konfiguraci ze "stridma varianta" na "zaskrtni, co muzes". Ve vybave automobilu tedy nakonec nejsou pouze dve veci - podvozek s moznosti volby jednoho z rezimu Comfort/Normal/Sport (sportovni rezim mi u tohoto auta nedava smysl a normalni rezim je plne vyhovujici) a druhou veci je pridavny subwoofer do kufru automobilu. Co se tyce vyberu motoru, to byla asi nejvetsi slabina u tohoto vozu. Idealne jsem chtel benzinovou variantu s turbem a vykonem neco pres 200PS, nicmene nabizene motory 3.2 a T6 jsou tak hrozne ziznive, ze to nedava smysl objednat, pokud nezijete nekde v arabske zemi. Zajimalo by me, kolik techto benzinu Volvo v CZ prodalo. Volba tedy padla na dieselovou variantu D5. Dobre bylo, ze Volvo pro tento motor v MY2010 udelalo upgrade, a 205koni je uz celkem dostacujici stado pro stredne velke SUV. Krome vyse uvedeneho jsem k automobilu nechal objednat styling package, ktery se sklada z naslapnych prahu (velice neprakticke pri vystupovani, ale mne se proste libi :-) ) a predniho a zadniho narazniku v imitaci kovu. Automobil byl objednan v barve bronzova metaliza s dvoubarevnym kozenym calounenim (hneda/bezova). To vse se odehralo v pulce ledna a informace od prodejce byla, ze auto by melo byt dodane cca za 3 mesice. Mimochodem pozdeji pri predani jsem se dozvedel, ze cekaci lhuty se dostaly az k pul roku! Takze jsem mel vlastne jeste kliku.

Cas plynul, byla do Goteborgu poslana financni zaloha na vyrobu vozidla a dostalo se mi od prodejce informace, ze do 18.brezna je mozne delat zmeny v konfiguraci. Toho jsem nakonec tesne pred vyprsenim terminu vyuzil, kdyz jsem zjistil, ze bronzova metaliza je na XC60 tak hrozne casta, ze uz se mi okoukala a zmenil jsem lakovani na marple red metalizu a adekvatne k tomu i calouneni na cernou kuzi s cervene prosivanou niti. Byla to trosku sazka do loterie, protoze XC60 jsem v teto barve nikdy v zivote nevidel.

Auto bylo nakonec dopraveno do Prahy na prelomu dubna a kvetna a predani jiz bylo zavisle jen na tom, kdy se dostanu do Ceske republiky, takze priblizne 2 tydny bylo zaparkovane pred showroomem. Pak nastal ten velky den - predani vozidla. Musim pochvalit prodejce, ktery mi vysel vstric, rano me vyzvedl na letisti a jeli jsme rovnou do dealerstvi. Auto bylo pripravene, nalestene, zaparkovane uvnitr showroomu. Barva na me udelala hned na prvni pohled dojem a auto celkove se mi moc libilo - mlsne jsem ho obchazel. Po nutnem papirovani a zakladnim predstaveni (predem jsem si stahl z Internetu manual a nastudoval jsem ho), jsem dostal do kapsy klic, pracovnici showroomu otevreli prosklene dvere, ja mohl nastartovat a odjet. Seslapl jsem brzdovy pedal, zmackl tlacitko a motor se rozebehl - jak rad bych tu ted napsal, ze se ozval krasny zvuk a vyfuky zahrmely, ale musim Vas zklamat. Je to dano i tim, ze jsem fakticky presedal z 3.0V6 benzinoveho motoru (MB GLK, ktere mam v zahranici - recenzi mam rozepsanou a take se ji dockate) do dieselu, takze ten sok byl opravdu obrovsky. V tu chvili jsem si rikal, ze jsem blazen, ze jsem neobjednal benzinovou motorizaci.

Zatim jsou to jen dva mesice, co auto brazdi ceske silnice, navic z poslednich 3000km jsem v nem ja najel cca 800-900km, ale presto si dovolim nize uvest hlavni prednosti a slabsi stranky toho vozu. Celkove je dojem velice pozitivni a jsem presvedcen, ze jsem pri vyberu vozu neslapl vedle. V adekvatni vybave bych za stejnou cenu nemel zadneho z konkurentu. S motorem to nakonec neni tak hrozne, ale benzin je benzin. Je vazne skoda, ze se XC60 nedodava s benzinovym 2.5, ktery daval napriklad Ford do S-Max (projizdel jsem S-Max s timto motorem a jelo to moc pekne). Pokud se nepletu, od leta 2010 meni Volvo motorizaci napric celym modelovym spektrem a prichazi postupne s vetsi nabidkou jak dieselovych, tak benzinovych motoru,coz je dobre pro vsechny budouci majitele teto "svedske" znacky.

Jak budou pribyvat zkusenosti, recenzi budu dale rozsirovat.

Jakekoliv Vase dotazy rad zodpovim v diskuzi.

Silné stránky

* Nezávislé topení - ten, kdo neparkuje doma a v práci v budově, tak doporučuji. Já už teď vím, že nikdy nebudu chtít své auto bez nezávislého topení. Když je přes noc -10'C a člověk může ráno sednout do auta jen v košili bez kožichu na sobě, navíc nemusí škrabat a jako poslední a zásadní bonus je to, že motor je předehřátý a po nastartování to nezní jako Zetor. To prostě stojí za to.
* Exterier a interier - je to vec vkusu a nazoru, ale mne se to auto hrozne libi
* Sedacky - predni sedacky maji uzasny tvar. Netvrdim, ze jsou nejlepsi, protoze maji mekci vypln v bocnim vedeni, ale jsou dobre univerzalni pro vsechny mozne druhy pasazeru
* Adaptivni tempomat - proste dobre funguje, coz se u nekterych jinych aut neda rici
* Bezpecnostni systemy - Volvo si na tom dalo zalezet a napr. BLIS je silne navykovy, stejne tak napriklad upozornovani na celnim skle o nedodrzovani bezpecne vzdalenosti je perfektni vec a auto vam krasne da najevo, ze se nemate na nikoho lepit a pokud chcete zavodit, tak si presednete do jineho stroje...
* Zpetna zrcatka - vyhled s temito obrovskymi zrcatky je jednoduse uzasny. Pritom jejich velikost nekazi vzhled exterieru
* Perfektni audio s pripojenim na iPod a USB
* Ovladani navigace - navigace se ovlada joystickem s dvemi tlacitky na zadni strane volantu a je to moc dobre reseni. Ruce nejdou z volantu a pokud chce zasahnout spolujezdec, tak ma k dispozici dalkovy ovladac (ten ovsem vypada jak z minuleho stoleti)

Slabé stránky

* Vicko nadrze - kdyz odsroubujete vicko nadrze, tak drzi na plastove snurce, ale neni ho kam uchytit, takze "bimba" pod nadrzi a spini karoserii. PROC?
* Odvetravane sedacky - ne, ze by byly spatne, oni tam totiz nejsou vubec, protoze si je neslo objednat, do XC60 se nedodavaji a to ani po 2.5 letech po najeti do vyroby. Pritom do V70 to jde. Proc ne do XC60?
* Zvuk motoru - na muj vkus prilis hlucny motor, i kdyz po zahrati je to vyrazne lepsi. Je to ovsem hodne ovlivne tim, ze jezdim benzinem
* Hure vyuzitelny zavazadlovy prostor - po nalozeni velkeho kocarku s korbickou uz je to trosku maturita z logistiky tam dat dalsi tasky, ale da se to zvladnout. Alespon clovek netaha zbytecne tolik kramu, a navic v porovnani s MB GLK a Q5 je asi nejvetsi.
* Parkovaci senzory - zda se mi, ze rychlost odezvy parkovacich senzoru neni takova jako u jinych znacek. Kdyz prijedu rychleji k prekazce, chvilku trva, nez to zacne pipat. Clovek s tim musi trochu pocitat
* Ovladani tempomatu - 6 tlacitek na ovladani tempomatu? Vzdy kdyz do XC60 presednu, tak se ovladani tempomatu musim venovat vic, nez je zdravo. Jedna multifunkcni packa ve stylu MB je pro me lepsi.
* Dalkovy ovladac k navi pro spolujezdce - to je proste jak z doby, kdy VHS prehravac byl stejna vzacnost jako nyni Bugatti Veyron

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak zminuji nize v novinkach, po 4000km melo auto prvni zavadu. Porouchalo se el.zavirani kufru. V servisu museli objednat novou ridici jednotku komfortnich funkci, ktera ovsem dorazila po vice nez 2 tydnech. Nicmene oprava/vymena probehla OK. Pro uplnost dodavam, ze jsme se rozhodli automobil servisovat v dealerstvi Volvo Centrum Praha ve Sterboholech a pristup byl velice dobry.

Doufam, ze jsme si smulu vybrali a ted uz vse bude bez vad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemuzu si vubec na nic stezovat. Byl jsem velice spokojen, i kdyz jsem drive o AutoHase slysel ruzne veci.

 

Novinky v recenzi

14.5.2011 21:51

Garanční prohlídka

Tak auto bylo v pátek 13. na garanční prohlídce. První. Servisní interval je 30.000km nebo rok - podle toho co přijde dříve. Vše bylo OK, Volvo Průhonice se snažilo a vše bylo na hodně vysoké úrovni. Reklamoval jsem jedinou věc - orezlé šrouby na kolech, což servis v pohodě komplet vyměnil. Pro informaci, servis stál 10.700,- Kč.

14.3.2011 22:06

po zime

Tak jsem v nedeli venoval 2h rucni pece a cistil auto do vsech detailu, vcetne spar karoserii, abych se zbavil toho sajrajtu po zime. Sokovan jsem jednou veci. Nekoli orezlych sroubu a dalsich rezavych fleku na ALU kolech a to same na bocnich prazich! V kvetnu jde auto na prvni service check (bude mit 1. narozeniny), tak jim to hodim na hlavu. Tak jsem zvedav, co mi na to reknou...

31.1.2011 11:34

20000km

Tak auto má najeto 20.000km a stále panuje celkově spokojenost. Puntíčkáře by pravděpodobně neuspokojilo žádné auto. I když... :-)

6.11.2010 14:42

Spotreba

Ta spotreba dale klesa. Vypada to, ze prumerna spotreba je pocitana z poslednich 10.000km, protoze jizdni styl nemenim, nicmene hodnota klesla na 8.8l na 100km. To uz vypada velice rozumne. Ze zacatku, s novym autem, se neslo dostat pod 9.5...

4.10.2010 14:24

10.000 km

Tak auto dnes prekrocilo hranici 10.000km. Zatim vse funguje a jedinou vadou na krase tak bylo rozbite el.zavirani kufru (viz nize). Nezavisle topeni se jiz dostava po ranu ke slovu a je to velice uzitecna vecicka - doporucujeme vsem. Jen dodam na zaver, ze spotreba je ustalena na 9.3l/100km.

20.9.2010 13:44

Spotreba

Z pocatku jsem byl trochu prekvapen vyssi spotrebou, ale vypada to, ze jak se motor zajizdi, tak se lepsi i tento ukazatel. O dpocatecnich 9.8 se nyni dostala na 9.2 behem poslednich 1000km a rekl bych, ze styl jizdy a typ silnic zustava stejny. Uvidime, zda se prolomi i hranice 9l/100km.

30.8.2010 23:59

Porucha odstranena

Tak dnes konecne doslo k oprave el.zavirani kufru. V servisu byla vymenena ridici jednotka, ktera ma na starosti komfortni funkce (el.kufr, el.okna, atd.). Servisovano ve Volvu Centrum Praha ve Sterboholech a pristup velice dobry.

18.8.2010 18:16

Fotky slibenych R-Design zrcatek

Tak jsem konecne mohl nahrat dve fotografie s nainstalovanymi R-Design zrcatky. Libi? Me ano :-)

11.8.2010 17:16

Tak bohuzel prvni porucha - prestal se zavirat kufru zmacknutim tlacitka, takze ted to jde jeste hur, nez bez elektriky. V servisu na to koukli a museli objednat jakousi ridici jednotku ze Svedska (Belgie?) a bude az za 10dni. Poruchou byli prekvapeni, udajne jeste reklamaci tohoto druhu nemeli. Tak snad se nic dalsiho ne.....

30.7.2010 11:54

Na dobirku objednany original kryty zrcatek R-Design a 29.7.2010 nainstalovano. Nandani je velice jednoduche a dle meho to autu slusi. Nestacil jsem nafotit pred odletem, takze to bude chvili trvat, nez se foto objevi :-(

20.7.2010 12:25

Opravena gramatika a to diky korekture od me zeny :-) Krome nekolika preklepu to bylo hlavne tisice chybejicich carek. Ta interpunkce je vazne zahul ;-)

Krome toho se omlouvam za chybejici diakritiku (viz. jeden diskuzni prispevek nize), ale jsem v zahranici bez ceskych Windows (da se samozrejme resit doinstalovanim jazykove sady), ale hlavne bez ceskych popisku na klavesnici. A bez toho to bohuzel nedam. Tak se predem omlouvam za horsi citelnost textu.

19.7.2010 08:04

Nahrany dalsi fotky, vzhledem k tomu, ze limit je 30 obrazku za den.


Přidat názorDiskuse: Volvo XC60 D5 SUMMUM

Další vozy Volvo XC60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Behem prvnich 4000km, vse OK, pak ovsem vypovedelo slozbu el.zavirani kufru. V servisu hned objednali nahradni dil na opravu, ale stejne to u noveho auta zamrzi...

praktičnost
8

Kabina je prostorna, ale kufr neni nic extra, navic pridavne prahy znesnadnuji vystupovani. Ale mne se tak libi :-)

prostornost
9

Prostornost dobra

jízdní vlastnosti
9

Auto nema ZADNE sportovni ambice a myslim, ze je to v poradku. Je to SUV, ne sportak. Krasne tlumi nerovnosti a vykon motoru je rozlozen do sirsiho spektra otacek, takze se jede opravdu prijemne

jízdní komfort
9

Neni si na co stezovat, auto se vyrovnava s ceskymi silnicemi skvele

provozní náklady
0

Zatim mozno komentovat jen ve vztahu ke spotrebe - viz nize

náhradní díly
0

Zatim nastesti neni co hodnotit

výkon motoru
9

205 koni se muze zdat dost, ale pocitove to na aute neni tak moc znat. Nicmene vykon je rozlozen do sirsiho spektra otacek, a tak zde neni znatelny turboefekt a auto zrychluje i pri vyssich otackach

spotřeba
9

Auto ma neco malo pres 13.000km a dlouhodoba prumerna spotreba je na hodnote 8.8l na 100km. To je celkem solidni hodnota.

hlučnost motoru
7

Studeny motor je hlucnejsi, i kdyz v kabine to neni tak znat. Kazdopadne benzinova V6 si to prede jinak :-)

kvalita sedadel
9

Jsou velice univerzalni a maji perfektni design. Bocni vedeni by mohlo byt tuzsi, ale jsme v SUV, ne v M3

brzdy
9

Dobre se davkuji a nejsou extremne ostre, coz je dobre

zavazadlový prostor
9

Z pocatku jsme nebyli uplne spokojeni. Kdyz se nalozil kocarek is korbickou, tak bylo temer plno, nicmene tento velky kocarek uz nemusime pouzivat, takze mame i vice mista v kufru a jsme spokojenejsi :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…