Recenze

Miro_II (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Clio RS 172

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 60× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 17
Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 37 Renault Clio, foto 38 Renault Clio, foto 40 Renault Clio, foto 41 Renault Clio, foto 42 Renault Clio, foto 43 Renault Clio, foto 44 Renault Clio, foto 45 Renault Clio, foto 46 Renault Clio, foto 47 Renault Clio, foto 48 Renault Clio, foto 49 Renault Clio, foto 50 Renault Clio, foto 51 Renault Clio, foto 52 Renault Clio, foto 53 Renault Clio, foto 54 Renault Clio, foto 55 Renault Clio, foto 56 Renault Clio, foto 57 Renault Clio, foto 58 Renault Clio, foto 59 Renault Clio, foto 61 Renault Clio, foto 62 Renault Clio, foto 63 Renault Clio, foto 64 Renault Clio, foto 65 Renault Clio, foto 66 Renault Clio, foto 67 Renault Clio, foto 68 Renault Clio, foto 69 Renault Clio, foto 70 Renault Clio, foto 71 Renault Clio, foto 72 Renault Clio, foto 75 Renault Clio, foto 76 Renault Clio, foto 77 Renault Clio, foto 78 Renault Clio, foto 79 Renault Clio, foto 80 Renault Clio, foto 81 Renault Clio, foto 82 Renault Clio, foto 83 Renault Clio, foto 84 Renault Clio, foto 85 Renault Clio, foto 86 Renault Clio, foto 87 Renault Clio, foto 88 Renault Clio, foto 89 Renault Clio, foto 90 Renault Clio, foto 91 Renault Clio, foto 92 Renault Clio, foto 93 Renault Clio, foto 94 Renault Clio, foto 95 Renault Clio, foto 96 Renault Clio, foto 97 Renault Clio, foto 98 Renault Clio, foto 99 Renault Clio, foto 100 Renault Clio, foto 101 Renault Clio, foto 102 Renault Clio, foto 103 Renault Clio, foto 104 Renault Clio, foto 105 Renault Clio, foto 106 Renault Clio, foto 107 Renault Clio, foto 108 Renault Clio, foto 109 Renault Clio, foto 110 Renault Clio, foto 111 Renault Clio, foto 112 Renault Clio, foto 113 Renault Clio, foto 114 Renault Clio, foto 115 Renault Clio, foto 116 Renault Clio, foto 117 Renault Clio, foto 118 Renault Clio, foto 119 Renault Clio, foto 120 Renault Clio, foto 121 Renault Clio, foto 122 Renault Clio, foto 123
 

Technické info

Přezdívka auta sport Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 124 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 / 6.8 * maximální rychlost [km/h]: 220 / 225 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jak to všechno začalo?? No asi tak že v rodině máme už dlouhá léta Renaulty, nevím už proč, ale u této značky jsme zůstali i přes občasné (spíš vyjímečné) problémy s těmito vozy. Musím podotknout.že problémy nikdy zásadní jak j e občas možno vyčíst v různých periodikách. Začalo to R11, na svou dobu luxusní kára, po přesednutí ze škody 110 limuzína. Pak různě přes model 21 Nevada, Clio RSi, Megane, Laguny, Espace, Sceniky atd. až k mému současnému Cliu 1.4 16V no pro začátečníka vynikající auto za dobré peníze s celkem svižným motorem. Jak už to tak ale časem bývá, 100koní prostě přestane stačit a člověk s ambicemi někam růst prostě potřebuje nějaké pořádné nářadí. Kritérium bylo zhruba stejná velikost jako Clio, výkonnější motor, ale hlavně přední náhon, ten mě prostě baví, jo a taky to musí být atmosféra, protože i přes různé variabilní geometrie lopatek to stejně má turbodíru a koho má pořád bavit turbo zahřívat a chladit aby se s ním něco nestalo. Dále dle slov slavného Colina Chapmana „s vysokým výkonem jsi rychlý na rovince, s nízkou hmostností jsi rychlý všude“ něco s hmotností kolem tuny. Tím se dostáváme proč zrovna Clio RS 172. Není to jen dlouholetou náklonností k této značce, ale 205GTi je pro mě moc stará, Puma i přes své nesporné kvality motorově není takový skok, chtěl jsem poskočit trošku víc než 25 koní (já vím že podvozkově je někde jinde), Fiesta ST zase docela drahá , Mini je tak pro 2, navíc za nehoráznou cenu atd atd až jsem skončil zase u „rencka“ konkrétně Clio 172 ph. 2. Po dlouhém asi ročním hledání se konečně povedlo a musím říct, že čekání se vyplatilo. Spokojil bych se i ph.1 ale zase když už tak už. Vím, že ph1 je o něco lehčí ale s tímhle výkonem bude rozdíl poznat leda tak proti stopkám, což mě tolik netíží. Ideál by bylo RS 182 CUP (TROPHY je sen snů), ale co si budeme povídat, jednak je cenově jinde a taky se špatně shání. Nakonec volba padla na 172 ph2 z konce roku 2001, tedy bez ESP, které se začalo sériově montovat od července 2002. Asi je to dobře že ho nemá, nepotřebuji při každém rozjezdu a ostřejší zatáčce zažívat oslepení blikající oranžovou kontrolkou, takhle to je jen na mě a to se mi líbí. Předem chci říct,že hodnocení auta bude probíhat zejména oproti běžným vozům, s pravou konkurencí jako třeba CTR, FRS atd nemám žádné zkušenosti, je tak třeba brát vše tak nějak víte jak.

Minulost: auto je překvapivě pro ČR po slečně, která ho dostala od otce a jezdila s ním posledních pár let po praze, takže klasika, odrbané ráfky, pouliční šrámy atd. ale co na to auto nejezdí že jo. Auto nikdy nevidělo ruční mytí a myčky zanechaly svou stopu, doufám že šikovný lakýrník dokáže něco vymyslet. Český původ docela překvapí, asi bude jedno z mála, protože cena nového byla astronomických 695 000Kč, což je na malé auto prostě pálka. Taktéž servisní knížka (vyplněná) se stává pomalu raritou. Po prohlídce pány v servisu zjištěno toto: výfuk dělalo prase, přední tlumiče zralé na výměnu a čepy taky, to se ale po 105 000km dá očekávat. Auto nikdy nebourané, po rozvodech, jednou vykradené s následnou výměnou levých dveří. No po konzultaci s prodávajícím byla upravena cena a jelo se domů i se sadou zimních kol v kufru.

Podvozek: No co k tomu dodat, myslím že pánům z Dieppe se poved dobrý kompromis mezi tvrdostí a poddajností nebo jak to nazvat, na české silnice ideál. V nižších rychlostech auto nepatrně poskakuje a chvěje se, to ale jen vyzývá k pořádnému protažení vnitřností, což odměňuje krásnou plynulostí jízdy a zvyšující se rychlost dává překvapivě větší jistotu, což je chvílemi docela nebezpečné. Je to auto co si chce povídat, takže člověk ví na čem je. Je pravda že cit ve volantu není podle představ ale třeba brzdy, to je mazec, to frantíci opravdu umí. Auto je asi nejlepší lehce před zatáčkou přibrzdit a pod plynem ho poslat skrz. Zažil jsem i pekelnou jízdu z ph.1 kdy tam to brzdění nebylo, ale na to zatím nemám koule, teprve se navzájem poznáváme. Nutno říct, že to auto prostě drží a drželo by víc nebýt pneu Fulda xyz fakt nevím. No ale co, pneu sou to poslední, v plánu Michaelin Pilot, ale až se tyhle sjedou, což nebude problém. Nevím jestli je to jen těmi pneu ale auto by sneslo klidně širší kola, ale pánové věděli proč to auto postavili právě takhle takže to necháme na nich. Kouzlilo se ještě při nastavování celého podvozku, nejvíc mě baví auto prostě poslat do zatáčky a pořádně mu přiložit, zadek mírně uskočí do strany, auto se narovná a vystřelí vstříc dalším zákrutám. Při moc velké nájezdové rychlosti je třeba dávat velký pozor, auto i kouše a necitlivým zacházením s brzdou se z řidiče toho prcka může stát driftking, což se dá samozřejmě řešit kontra a plynem, nebo přijde brutální neotáčivost, ale to jen při opravdu prasáckém zacházení. Jinak vyšší rychlost v zatáčce a příčná nerovnost znamená odskočení zadní vlečné nápravy, ale opět vše na vrub charakteru auta, to k tomu prostě patří. Věřím,ze multilink je určitě lepší, ale i bez něj se dá vykouzlit solidní podvozek a není potřeba měnit a nastavovat hodně drahých dílů, čepů atd, zkrutná příčka nic z toho nepotřebuje. Auto reaguje přesně a při rychlém změnu směru poslušně následuje pokyny řidiče (takže moje ). Jen při ostrém přechodu pravá/levá má malinko problém s přenesením váhy, ale nijak zásadní, chce to s tím počítat.

Řízení: přes RS volant je cítit větší odpor, což docela dodává jistou. V přímém směru citlivost nula, v natočeném volantu je to lepší, dá se poznat kdy auto začíná ztrácet přilnavost. Malý rejd majitele Clií nepřekvapí, natož pak Clia s velkým motorem vpředu.

Řazení: typická slabost rencků. U RS je to lepší. Jasně, Honda to není ale to tak nějak patří k charakteru auta. Spojka jde ztuha a na krátké dráze, což je kvitováno při ostré jízdě, proste to tam padá tak nějak samo překvapivě docela přesně. Poměrně pěkně poskládaných 5 kvaltů odvádí svoji práci dobře, k nirváně chybí 6tka na delší jízdy vyššími rychlostmi a do města lehce kratší první 3 převody. Při rychlé jízdě pomáhá při řazení kontrolka, která někde kolem 6500 začne svítit zeleně. No nevím tedy ale umístit ji doprava dolu nebyl dobrý nápad, při ostré jízdě není vůbec vidět, kdo má čas sledovat budíky… V noci to jde, ale ve dne je nepoužitelná. Twingo RS ji má aspoň uprostřed otáčkoměru a je velká, tady však postrádá smysl. Jinak obecně převodovka pochází z obyč Méganu takže u hodně lítaných kusů odchází velmi brzy, takže čekám kdy se s ní něco stane, ale snažím se k ní chovat hezky aby ještě chvíli sloužila.

Motor: No povedená věc co si budeme povídat. Táhne pěkně odspodu plynule aby kolem 5000 nastoupilo peklo a auto proste bouchlo a táhlo až do 7000. Co se týče zvuku tak ten je prostě perfektní, takový malý závoďák, po montáži vložky Green hutnější a tak nějak celkově lepší, zvlášť ve středních otáčkách. Ve měste pak stačí trošku přidat a hlavy se otáčejí směrem k mizícímu Cliu. 172 koní v 6250 a 200Nm v 5400 dává tušit charakter, poctivá točivá atmosféra, kterou prostě přeplňování nedokáže nahradit. Není nad to auto hnát v kopcích a hledat poslední zatoulané koně a smát se u toho jako blázen. Podle údajů tam je stovka za 7,3s ale nemyslím že to je nějaká vypovídající hodnota, tady to je o zážitcích. Jelikož předemnou jezdila slečna, motor nechtěl moc do otáček,respektive nechtěl přes 6000. plná nádrž vysokooktanového (možná) benzínu a vytrvalé zkoušení akcelerace a přilnavosti ho trošku rozhýbala, ale stejně to ještě není ono.

Výbava: na rok 2001 velmi slušná, kožené sedačky nejsou sice takové jako třeba v BMW ale účelu poslouží a dobře drží tělo v zatáčkách, i když by to občas chtělo 4 bodové pásy. Další třeba xenony, světelný senzor, dešťový senzor (ještě dnes není úplně samozřejmost), klima atd, prostě tak akorát co člověku stačí. Hlavní je volant, pedály a řadička. Na co elektricky seřizovatelné sedačky a další kraviny, zbytečná váha navíc. Rádio a CD changer je pěkná věc, ale stejně je většinu času vypnuté, jednak hrajte jako orchestrion a druhak poslouchat motor je lepší zážitek,na nějaký tuc tuc nejsem zvědavej.

Spotřeba a praktičnost: 3dveře stačí, jezdím sám max ve 2, místa všude dost, asi jako v BMW 3 možná víc, kufr stačí bohatě a spotřeba je velkým překvapením. Při rozumné jízdě, kdy stačí pohybovat s plynovým pedálem v rámci milimetrů se dá jet pod 7. Můj rekord na opačnou stranu zatím něco kolem 11, celkový průměr 8,8 takže spokojenost.

Vzhledem k výkonu 172 koní a hmotnosti kolem tuny je auto neskutečně živé a zábavné, vyšší rychlosti díky krátkému rozvoru autu moc nesedí ale i při 220 je celkem stabilní a dokáže postrašit majitele různých „báv“. Je to jedno z posledních aut ze staré školy, malá hmotnost, docela výkon a rychlost podává přímo, žádné maskování. Ještě diferenciál s omezenou svorností, aby v utaženějších zatáčkách lépe přenášel výkon, a spokojenost. Ještě třeba zmínit, že CRS se montuje ručně v továrně na severu francie ve městě Dieppe. Ani po 100tkm není nikde známka opotřebení, nikde nic nevrže ani se neklepe, což je u Renaultů docela vzácnost.

Opravy: auto čeká výměna svíček, stávající mají najeto 105 000km což je sakra dost, nové jsou pekelně drahé, výměna oleje, nový výfuk, tlumiče a čepy. Pak drobnosti jako stěrače atd. Kamenem úrazu bývá i uložení převodovky, ale zatím jsem problémy nezaznamenal.

Plány: no asi vzducháč (delší životnost, lepší zvuk, lepší přísun vzduchu do motoru), jen vložka, kónus by byl asi lepší ale mám rád origo stav auta a navíc to co tam je se mi líbí :), do budoucna pořádné gumy a kola, asi O.Z. Ultraleggera. Jednak snižují neodpruženou hmotu a taky vypadají sakra dobře. Speedline Turini jsou taky moc hezké ale na černé auto, nevim nevim. Jinak žádná divočina, závody s tím jezdit nehodlám, musí sloužit i do normál provozu takže žádné tapecírunk ven nebude, zůstane pěkně originál. Žádný snížená podvozek nic, už takhle na našich silnicích docela hopsá.

Lidi: Zásadní věc, kterou tu musím zmínit. Kdykoliv se někdo zeptá,co mám za auto řeknu mu že Clio sport, on na to Williams?? Já : ne, On: tak ten šestiválec?? Já: ne. Nebo další věc co mě rozčiluje: ty vole ty to máš v kůži…Jakoby snad na tom záleželo. Nebo Je to je ale prťavý auto. Po jízdě: To asi není 1.2HTP vid?? Nejvíc mě dostala hláška: Ty máš diesel?? No tak co k tomu říct, tímhle se prostě odlišují lidi co jsou dementní a znají jen Ferrari a Porsche, hlavně se hlásí k fanouškům motorismu, což mě trošku děsí. Asi je straší na palubce kontrolka hžavení nebo já nevím, prostě francouz, jedněmi milován,jedněmi zatracován a tak to má být

To je asi tak všechno co jsem měl na srdci, kdyžtak něco dopním.
Ještě jeden vzkaz: plňte si sny, stojí to fakt za to....

Silné stránky

+ velikost auta, čím menší tím lepší, všude se vejde
+ výkon, na české silnice tak akorát
+ nenápadnost, důležitá vlastnost, nikdo to nečeká a pak nestačí koukat co to kolem něj proletělo
+ na svou třídu velká nádrž (50 litrů), což se hodí
+ zvuk motoru
+ absence el. pomocníků ESP EDV a co ja vim co všechno
+ nízká hmotnost
+ agilita
+ odpor ovládacích prvků jako je spojka atd, auto pak působí jistě a ostatní jen jako hračky
+ neutralita podvozeku. v porovnání s obyč auty neuvěřitelně dlouho odolává nedotáčivosti, pod plynem lze tento stav posunout ještě dál a zatáčky prostě prolítnout
+ komunikace se řidičem, je snadné auto číst, není to Lotus ale i tak v dnešním světě přetechnizovaných monster celkem rarita

Slabé stránky

- cena některých dílů
- barva, černá je prostě hrozná, nemám žádného Jeana na mytí a do myčky bych ho nikdy nedal takže musím sám a to docela často
- pohled na ručičku palivoměru, občas prostě jen padá dolů
- volant nelze nastavit podélně, docela zásadní věc, takhle je dost daleko od těla
- pokud se dělá servis, je to vždykcy masakr,zvlášť u výměny mechanických dílů. Každý mechanik nadává :-)
- řazení. je to celkem peklo, dost nepřesné, není to žádná honda, ale když se člověk naučí nespěchat a nechat páku "zapadnout" tak to jde.
- auto psobí ve srovnání s novými vozy jako hračka z lega, plasty zpracování atd. ale taky většinou váží o půl tuny míň, takže je to asi vlastně plus, nebo se to musí brát jako součást charakteru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškerý servis se zatím dělá doma, takže aspoň je přehled co kde a jak.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupované ojeté, solidní jednání, sleva, takže bez námitek.

 

Novinky v recenzi

11.4.2010 20:17

Jarní údržba + další postřehy

Tak přes zimu se trošku opravovalo, jen sběžně: silentbloky motoru, spojka, desinfekce klimy, olej a hlavně kola repas originál + troošku širší pneu Bridgestone Turanza ER300 205/45 R 16, zatím držej perfektně, oproti zimákům ale už nejde jezdit tolik bokem. Jinak postřehy z provozu: po výměně spojky se dá už konečně plynule rozjet, takže spokojenost. Dál určitě už nikdy nebrat N95 ani z nouze, auto pak špatně startuje a nechce se mu do otáček. Přes zimu začalo v palubovce něco drnčet trošku, takže přijde hledání a vytlumování.

12.12.2009 22:44

podzimní házení zadkem (auta)

Jinak to ani nazvat nejde, nejsou to drifty,ale na zimákách neuvěřitelně snadá věc.Stačí auto v zatáčce lehce opřít na přední vnější kolo a pak prostě hrubě pustit plyn, auto klekne na předek, zadek se odlehčí a letí do strany.Není potřeba závratné rychlosti, stačí ve městě běžně kolem 60 a zatáčku nebo křižovatku s hodně místem na případnou korekci.Lepší na suchu, na vodě uteče první předek takže to nic. Je to celkem závaba, hlavně proto, že auto dáva okamžitě informace co se děje, následná korekce je pak snadná. V tom vydím výhodu lehkých aut, jsou dost upovídané a tady to platí bezezbytku. Nechci to v žádném případě srovnávat se zadokolkami, úhly se nedají vůbec rovnat,ale i to potěší u jinak nedotáčivé koncepce :-)

7.11.2009 00:13

Autodrom Most

Další zážitky z okruhového ježdění, naprosto vynikající akce Den otevřených dveří Mostu, sešla se skvělá skupina aut i lidí, je vidět,že úroveň ježdení se tu posouvá hodně nahoru,jen víc takových akcí. Postřehy k autu: Most mu sedí daleko víc než Brno, seskupení zatáček naprosto vynikající, nechávají vyniknout přednostem auta, které odpouští chyby a i při velké nájezdové rychlosti si nechá líbit značnou korekci clekem v bezpečí. Brzdy precizní,doteď jsem ani nevěděl,že když na to prostě dupnu vší silou,stačí brzdit ze 180 až na značkách 100m před zatáčkou,takže pochvala. Jediné mínus je, že po pouhých 10 000km odešly přední Pirelly Zero Nero, ale co se dá dělat, za tu zábavu to určitě stojí. Momentálně je Clio na zimákách a peklo, chce to výraznou změnu návyků, jinak půjdou i zimáky brzo do háje. Prostě přes zimu opatrně.

19.10.2009 21:05

Pár postřehů

Pomalu přichází zima a s ní na kluzčích površích otravné protáčení kol.Škoda že špéra je tak drahá,ale co se dá dělat.Jináč auto krásně informuje o ztátě adheze naprosto plynule, stačí jen povolit plyn a chytne se, popř. kontra a přidat pokud se sklouzne zadek. Pokaždé když přijdu do garáže tak se teším až nastartuju, je to výborné auto, naprosto mi sedí a hodlám si ho nechat co nejdéle to bude možné. A ten zvuk! zvlášť když jedu mzi domy nebo v tunelu,prostě báseň.Na druhou stranu při normální jízdě je auto krásně tiché a dlouhé trasy nejsou nejmenší problém,takže maximální spokojenost.

9.9.2009 19:27

Reklama

http://www.youtube.com/watch?v=0Y9EYdvrF8A tohle video mě dostává,tak nějak vystihuje realitu :-)

3.9.2009 15:46

Automotodrom Brno II

Tak omluva, ten čas byl 2:57.2 takže opravdu nic moc :(

1.9.2009 23:37

Automotodrom Brno

Tak první zážitek z jízdy na okruhu. Musím říct,že trošku zklamání.Široká silnice, zatáčky jedna jako druhá,chudáci gumy a chudáci brzdy.Asi tak po 4 kolech začaly vadnout, ale to se dá vzhledem k jejich stáří i pochopit. Musím říct, že auto by potřebovalo kratší 2 a 3 rychlostní stupeň a bylo by to ok, takhle to bylo trápení pro všechy, čímž se omlouvám všem které jsem omezil, byl jsem tam fakt poprvé, příště se už polepším. Asi ve 3 kole se mi povedlo zajet 2:47, nevím jestli je to dobré nebo ne, nemám s kým srovnat. Rozhodně zkusím příště menší okruh,něco jako sosnová, nebo rovnou vrchy,to mě baví víc. Do brna tak 300koni a zadokolku,Clio se tam tak trochu trápilo.K mému překvapení po 25minutách jízdy nic neupadlo a neshořelo a auto zůstalo v kupě, což je podle mě dobrý výsledek. Rozhodně ale dobrá zkušenost, všem doporučuju zkusit si to aspoň jednou.

16.8.2009 17:22

Spotřeba

HK - Piešťany vlažné tempo víceméně podle předpisů prům. spotřeba 5,9!!! docela mě to překvapilo, zpět trošku rychlejší tempo a stále krásných 6,2, přičemž na většinu situací stačí rychlostní stupeň 4 a 5 a s originálním výfukovým systémem je clio na dlouhé cesty dokonalé GT, zbytečně neposkakuje a neduní, přitom v kopcích natře kdejaké TDI (všechno červené), viz Mohelnický kopec v pohodě kolem 160km/h

4.8.2009 16:12

dynamika

0-100 6,8s na kostkách, max 225 ve 4 lidech s klimou,myslím že slušné hodnoty... jinak doporučuji Pirelly P Nero Zero vynikající pneu.


Přidat názorDiskuse: Renault Clio RS 172

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…