Recenze

Blue Sun (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 206 1,1i XR

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7 Peugeot 206, foto 8 Peugeot 206, foto 9 Peugeot 206, foto 10
Peugeot 206, foto 11 Peugeot 206, foto 12 Peugeot 206, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Francouzka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:192248 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 91 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Recenze uzavřena, po pěti společných letech se Francouzka podívá k novému majiteli. Čest památce té, která nikdy nezradila!

Původně jsem Peugeot nechtěl, uvažoval jsem o daleko praktičtější a pro naši zemi typické Felicii. Jenže tahle malá francouzská dáma má něco do sebe. Něco, čím mě zaujala natolik, že jsem si ji nakonec odvezl domů.

Moje dvěstěšestka spatřila světlo světa v květnu roku 1999, první registraci si odbyla v Německu. Původní majitel auto asi moc nešetřil, na několika místech jsou známky výrazných odřenin a opravovaného laku. Na druhou stranu, podvozek a motor byly v době koupě ve výborném stavu. Samozřejmě, čas a kilometry jsou stále více poznat, ale spíše na podvozku a vnějším vzhledu.
Motor je základní jedenáctistovka (přesně 1124 cm3), 44 kW, 91 Nm (otáčky neuvedeny). Ale já ani silnější auto nechtěl. Je to třídveřový model, základ z řady verzí. Možná jsem mohl být vybíravější a hledat pětidveřovou nebo kombi SW a dnes bych asi i náročnější byl. Jenže před třemi roky, kdy jsem ji pořizoval, mě žádné úvahy o převážení něčeho většího než sebe a malého batohu nenapadly. Ale teď... stěhování, závody ve dvou, třech lidech, tréninky v podobné sestavě, pravidelné návštěvy s rodinou a u příbuzných... najednou je takové auto malé a zoufale nepraktické. Posadit někoho staršího dozadu? Problém. Jízda ve čtyřech či pěti? Není to ono. Dvě velké krosny plné věcí? Vejdou se, ale chce to umět. Kočárek do zavazadlového prostoru? Ani nemluvím.

Nevím, jaká bývala v té době základní výbava 206, proto jen vypíšu, co obsahuje výbava té mé: kromě dvou airbagů, ABS a posilovače řízení má navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování oken , elektricky posuvné střešní okno, sklopná zadní sedadla v poměru 1:2 a originální křídlo vzadu. Křídlo jsem ovšem po roce používání sundal a daroval jiné dvěstěšestce. Dále už jsem jen doplnil rádio. Rád bych doplnil akorát tmavší fólie na zadní okna (kvůli čumilům) a možná jiná zadní světla.

Auto bylo koupeno se stavem počítadla 116700 počátkem dubna 2007.

Interiér: pro řidiče pohodlný, příjemný. Vše je na dosah ruky, snadno ovladatelné, s minimálními silami. Ovládání oken je na středové konzole, kde mi přijde vhodnější, jak na dveřích; nemusím se totiž natahovat dopředu. Odkládacích prostorů je i na třídveřové auto dostatek - velká přihrádka před spolujezdcem, dlouhé kapsy ve dveřích a malé "kapsičky" ve dveřích, malé kapsičky po bocích zadních sedadel, "vanička" za airbagem spolujezdce. Chybí jen nějaké opravdu dobré místo na větší mobil - s klasikou není problém, smartphone už ano. Boční kapsy pojmou půllitrovou lahev, i sedminku mattoni, s litrovkou už mají problém. Větší není kam dát. Královský prostor nabízí přihrádka před spolujezdcem s objemem 10 litrů a krásně pravidelným tvarem.
Řízení: klasika s hydraulickým posilovačem, manévrování ve městě je naprosto bezproblémové, trošku větší citlivost je ve vyšších rychlostech na škodu, hodilo by se spíše degresivní nastavení posilovače.
Řazení: delší dráhy, ale jasně vymezené. Rychlosti jsou bez problémů řaditelné, páka nikde nezadrhává. Výjimkou je zcela prochladlé auto v zimě, kdy se zpočátku hůře řadí jednička, to jsem ale zaznamenal u více aut.
Sedadla: poměrně měkká, po téměř 170 000 km začínají být prosezená. Ovládání je mechanické, bez výškového nastavení, nicméně místo za volantem se dá najít celkem snadno. Volant je nastavitelný pouze výškově.
Zavazadlový prostor: to je i na třídu malých aut bída. Pouhých 245 litrů, ovšem na druhou stranu aspoň v pravidelném tvaru a bez výstupků. Po sklopení zadních sedadel pak i s rovnou plochou. Odvézt se dá ovšem leccos, stačí jen vědět jak. Složená skříň, středně velká lednice nebo třeba dvojice jízdních kol (po demontáži předních kol z vidlic). Postrádá jakékoli schránky na povinnou výbavu, ta se částečně dá uložit do nečalouněných prohlubní v karoserii v oblasti nárazníku. Lékárnička, žárovky a drobné nářadí se pak bez problémů vejdou do přední přihrádky před spolujezdcem.

Topení a ventilace jsou dostatečně účinné a hlavně rychlé. Klimatizaci vůz nemá, v největších letních vedrech by nebyla na škodu. Bohužel tak malý motor by si s ní ani neporadil. Podsvícení přístrojů nebije do očí a nikdy nemám problém s čitelností; bohužel dost žere žárovky. Výhled z auta je výborný směrem vpřed a do stran, horší je šikmo vpřed - za široké přední sloupky by se ale schoval v některých úhlech i autobus, takže to vyžaduje větší opatrnost v křižovatkách a ostrých zatáčkách. Šikmo dozadu také trochu vadí široké zadní sloupy. Horní plocha palubní desky se při západu slunce lehce odráží ve skle.
Asi největší vadou při pohledu zevnitř je jednolitá černá barva všech ploch, kterou by stálo za to nějak oživit. V mém případě oživeno modrým nátěrem horního dílu středového panelu a stejným nátěrem lemů bočních mřížek ventilace.

Jízda: ve městě dost hbité, obratné a hlavně poslušné auto. Krátký rozvor ho trošku zneklidňuje na příčných nerovnostech, ale i s tramvajovými kolejemi se dovede poprat bez problémů, díky dobrému odpružení. Parkování ve městě je taky jednoduché, i když velké dveře kladou větší nároky na prostor okolo auta.
Na okreskách a větších silnicích se také cítí jak doma, je malý a lehký, zatáčky se dají projíždět rozumnou rychlostí i bez pískání gum, ve vyšší rychlosti se dost brzy nedotáčivě sune ven. Díl viny na tom mají i kola s pneumatikami, rozměr 165/70 R13 skutečně závody neumožňuje. Není to hothatch, ale auto pro klidného a neagresivního řidiče (ono k tomu ani nemá předpoklady). Příčné vlny zvládá se zhoupnutím, což mi vyhovuje více, než tvrdé kopance a rány.
Kde není doma, je, samozřejmě, dálnice. Jako všechna malá a maloobjemová auta, je tady na hranici svých možností. Asi by dokázal jet i trvale nad hranicí předpisů, ale je to trápení, jak pro motor, tak i pro podvozek a koneckonců i pasažéry. Stotřicet podle přístrojů udrží bez problémů na rovině a do mírných kopců, prudké dálniční kopce na D1 znamenají pokles někam ke stodeseti.

A když jsme už u té spotřeby, běžný meziměstský provoz si řekne o necelých pět litrů, město si vyžádá asi sedm litrů, podle hustoty provozu i méně, a dálnice (rychlost 100-120 km/h) stojí lehce přes šest litrů na každých sto kilometrů. Po společných padesáti tisících kilometrech se průměrná spotřeba ustálila na 5,8 l/100 km, přičemž třetinu provozu tvoří dálnice, polovinu meziměstský provoz a teprve zbytek je čistě město. Spotřeba oleje je přibližně litr na patnáct tisíc kilometrů.

Silné stránky

+ obratnost v provozu, ani není brzdou provozu
+ jednoznačně rozměry - malá délka i vnější šířka jsou výhodou při manévrování
+ úsporný provoz, nízká spotřeba, poměrně levné díly
+ vzhled, i po dvanácti letech výroby je to pořád pěkné auto
+ náhradní kolo pod autem, namísto v zavazadlovém prostoru (vyndavat celý obsah zavazadelníku při výměně je fakt příšerné)

Slabé stránky

- malý zavazadlový prostor i na svou třídu (245 litrů)
- prostor nad hlavou vzadu
- velká citlivost na vyjeté koleje
- velká citlivost na boční vítr
- delší dráhy řazení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré výměny jsou vcelku snadné, zvládne je libovolný servis. Ceny dílů jsou zhruba na úrovni ostatních aut té doby, místy levnější. S autorizovanými servisy nemám zkušenosti, opravy provádíme s bratrem-automechanikem sami.
Asi nejvíce citlivou částí je podvozek, české dálnice mu dávají zabrat. Problém taky působí hromadění vody v prohlubni pod zadním oknem, z čehož následně plyne koroze na hraně prohlubně, ne nepodobná korozi pátých dveří favoritů a felicií. Tady je ovšem v hůře opravitelném místě, vyžaduje demontáž zadního skla.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v autobazaru Eurocar v Brně. Chování prodejců... no asi jako každý větší bazar, nakecají vám kde co, jen aby prodali. "Taktně" zamlčeli, že auto je dovoz. Neprohlašují ale za každou cenu, že je rozhodně nebourané, řeknou, že to nemohou zaručit. Na druhou stranu, jednání s nimi bylo v pohodě a vím, že dovedou řešit i vzniklé problémy (i mé první auto bylo od nich).

 

Novinky v recenzi

28.5.2012 18:57

Rozloučení

V sobotu 26.5.2012 jsem se ve věku třinácti let a 192248 km se svou Francouzkou rozloučil... Po fatální poruše převodovky jsem si řekl, že to bude už chtít přeci jen novější auto (i když za to ta malá modrá chudinka vůbec vlastně nemohla).
A servisu Autostop Rakovník vzkazuju, že už mě u sebe nikdy neuvidí!

14.5.2011 12:49

Čtyři

Čtyři společné roky, dvě STK. Naposledy výměna snad půlky podvozku; oprava za deset tisíc. Ještě, že díly na P206 jsou tak levné. Tlumiče byly hodně špatné, zjevně už dlouho, protože to odnesly i pneumatiky. A urvat čidlo ABS se taky hned tak někomu nepovede. To je tak, když se snažím dělat z městského auta terénní ve sněhu.

29.7.2010 18:20

Společných padesát tisíc

Naše společné počítadlo kilometrů se nedávno přehouplo přes padesát tisíc. I po třech letech a téhle porci kilometrů jsem s autem stále spokojený, i přes drobné problémy a závady. Jediné, co vím je, že příští auto bude určitě větší, prostorově mi už dnes nedostačuje. Zřejmě i zůstanu věrný francouzské zemi, ovšem spíše značce Renault.

18.10.2008 00:00

Kilometry skáčou jak divé, překročili jsme společně dvaadvacet tisíc. Poblázněný převod otáčkoměru se nakonec nějak srovnal sám, tak jedinou chybou už je nefunkční zadní stěrač.
Spotřeba se ustaluje někde kolem 5,5l/100km, i přes časté jízdy po dálnici. A ještě jedno zjištění - vnitřní prostor mi fakt nestačí.

17.5.2008 00:00

Úprava fotogalerie.

26.3.2008 00:00

Kilometry na počítadle přibývají, k mé prozatímní spokojenosti bez problémů. Jediný problém a investici do auta způsobila nějaká nenechavá (jak to říci nesprostě??), která mi nedávno rozbila okno a ukradla rádio. Takže Modrásek dostal nové boční okno a na rádio si bude muset asi nějakou dobu počkat, než vymyslím nějaké řešení, které mi umožní ho schovat.

9.1.2008 00:00

A ještě jedna novinka... Modráskovi bylo sebráno křídlo, které skončí na bráškově 1.4 HDi. A já jsem spokojený, protože se mi tam nelíbilo. Brzy dostane autíčko drobné úpravy laku, čiré třetí brzdové světlo a mlhovku a boční blinkry.

9.1.2008 00:00

Vyměněno pravé spodní rameno přední nápravy a čep řízení. Cena ani ne 3000,- a práce jako vždy svépomocí. Jinak autíčko vyzkoušeno i na sněhu a namrzlém placu (ať žijou kasárna) a chová se stále slušně a civilizovaně.

8.12.2007 00:00

Máme za sebou společných deset tisíc, průměrná spotřeba za tu dobu se pohybuje okolo 5,3 litru. Kromě několika oprav na podvozku, které si už vyžádal věk auta a najeté kilometry, se objevila jedna prasklá žárovka a pobláznil se otáčkoměr.

26.11.2007 00:00

Nedávno se, pod určitým úhlem osvětlení, ukázala na kapotě ostrá hrana laku, takže auto bylo rozhodně bourané.

17.9.2007 00:00

Výměna obou horních uložení předních tlumičů pérování, stálo to 2500 (pouze materiál). Ještě pár drobností a po technické stránce bude dokonalý.

15.5.2007 00:00

Nefunguje ventilátor chlazení a pravděpodobně nefungoval už v okamžiku koupě auta. Bohužel je to závada, kterou na pohled nejde odhalit. Nový stojí kolem čtyř tisíc, ale výměna je pro pár zručných rukou prací na dopoledne. Vyměněn 19.5., cena nakonec 5000 Kč.

9.5.2007 00:00

Tak změna plánu. Světla nebudou, protože na to nejsou peníze. A asi si to rozmyslím úplně. Láká mě jen vyměnit žárovky v zadních světlech za diody, ale nemám zkušenosti se svítivostí a prodejce mě od toho zrazuje, že prý v klasických světlech nebudou vůbec vidět.

2.5.2007 00:00

Upraveny detaily textu, editace fotek (sliboval jsem, že si s nima pohraju).


Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Spíš než závady, tak opotřebení. Nikdy mne nenechalo stát.

praktičnost
7

Tři dveře jsou malá nevýhoda. Drobná karoserie je praktická ve městě. V interiéru je vše krásně po ruce.

prostornost
8

Místo nad hlavou vzadu je trošku problém kvůli kulaté střeše. Pro řidiče do 180 cm výšky bezproblémové. Odvézt se dá ale i dva metry dlouhá složená skříň.

jízdní vlastnosti
8

Hodně živý, v dobrém i zlém. V zatáčkách, ale bohužel i na nerovnostech.

jízdní komfort
8

Pohodlné, tiché. Výborné odpružení, žádné zbytečné rázy.

provozní náklady
10

Malá spotřeba, nízké pojištění, malá havarijka, dostupné díly, snadný servis.

náhradní díly
9

Snadno dostupné, ceny na úrovni obdobných aut, leckdy i levnější, druhovýroba mnoha úrovní kvality a ceny.

výkon motoru
8

Není vhodný na dálniční sprinty, pro mne výborný.

spotřeba
10

Naprostá paráda. Průměr 5,8 litrů.

hlučnost motoru
9

Tichý, ani ve vyšších otáčkách neobtěžuje.

kvalita sedadel
7

Sedačky jsou dost měkké, i když příjemné. Jejich trvanlivost ovšem nepřesahuje 150 tisíc kilometrů.

brzdy
9

Ostřejší nástup, velká rezerva v účinnosti, dobré ABS.

zavazadlový prostor
7

Objemově se zdá malý, ale je dobře tvarovaný. Po sklopení sedaček lze stěhovat i velké věci, ložná délka cca 140 cm.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…