Recenze

vrbam1 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz GL GL 500

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz GL, foto 1 Mercedes-Benz GL, foto 2 Mercedes-Benz GL, foto 3 Mercedes-Benz GL, foto 4 Mercedes-Benz GL, foto 5 Mercedes-Benz GL, foto 6 Mercedes-Benz GL, foto 7 Mercedes-Benz GL, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Méďa Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:92500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4663 výkon [kW]: 320 / 360 * kroutící moment [Nm]: 700 / 800 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,4 / 5 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 265 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 2300 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14,5

Popis vozu

Zpočátku jsem chtěl napsat, že před koupí vozu jsem nikde na CZ síti nenašel jedinou recenzi věnovanou MB GL 500 v generaci X166, což mě přimělo po koupi recenzi napsat, jelikož myslím, že by informace po kterých jsem tak lačnil, mohly být pro potenciální zájemce důležité! Vůz jsem tedy koupil v DE jako ojetý (nový je mimo moje finanční možnosti:-)!) Původní cena byla 125000 EUR. Pořizovací cena 41000 EUR při nájezdu 90500km bez dph a to i vč. zimních originálních MB elektronů (chtěli za ně 1000 EUR, což je super cena!). Co se týče výbavy, nepostrádám nic! Stručný přehled (plný by se sem ani nevešel:-)!): Kožený paket, radar, aktivní vzduchový podvozek, aktivní potlačování bočního větru, rozpoznávání značek, masážní odvětrávaná přední sedadla, 360° kamera, 7 míst (třetí řada sedadel se vyklápí elektricky a rozhodně není jen na ozdobu, pohodlně se usadí i dva dospělí průměrných vzrůstů!), panoramatická střecha, offroad paket (tedy redukce i uzávěrka dif. a změna světlé výšky - jelikož mé pracovní auto je vw Amarok, nepotřebuji auto prohánět terény, ale vím, že kdyby bylo potřeba, v terénu rozhodně umí!). A jiné a jiné, ale to asi není potřeba zmiňovat!

Silné stránky

Super motor V8 4,7l Bi-turbo, často se nechávám při jízdě unést návykovým projevem motoru, kdy kromě podmanivého zvuku slyšíte sublimaci obsahu nádrže v přímém přenosu:-)! Má volba padla nyní na benzín, jelikož jsem si stanovil hranici u dieselů - auto s Ad-blue už prostě nezkousnu! Všechny mé přechozí vozy byly na diesel a nyní si nemohu vynachválit např. rychlost ohřevu motoru na provozní teplotu, což proběhne nyní na jaře i bez použití přídavného topení během cca 4km jízdy a hlavně absence přiblblého DPF filtru pevných částic, který mě u většiny přechozích vozů neskutečně s..l!!! Takže auto je vhodné i pro krátké trasy všeho druhu, kdy např. manželka vozí děti do školy a najede max. 20km ráno a odpoledne. Dále chci vyzdvihnout neuvěřitelný komfort jízdy a paradoxně i hmotnost vozu (2,5t), kdy máte ve voze neskutečnou jistotu i v zatáčkách a jste tak trochu odtržený od reality všeho co je vně vozu, jelikož nadprůměrná cestovní rychlost vám připadá jako podstatně nižší rychlost u většiny ostatních vozů (což je zrádné s ohledem na obsah peněženky v případě případných pokut).

Slabé stránky

Je potřeba počítat s vyššími náklady na případné opravy vzhledem k nákladným náhradním dílům, ale na druhou stranu jich moc potřeba není! Spotřeba nepatří k nejmenším, ale vhledem k tomu, že se jedná o výkonný a velký vůz s hmotností 2,5t, tak ji ani nepovažuji za slabou stránku! Na pohodovou cestu po okreskách jsem schopen dosáhnout při normální předpisové jízdě (s občasným hřešením při předjíždění, kdy se zpět vpravo řadím ve 180km/hod :-)) spotřeby kolem 11l/100km. Jinak při běžných popojížďkách je potřeba počítat s min. 14l/100km, např. při dálniční 130km/h se spotřeba pohybuje kolem 13,5l/100km. Pokud se častěji jako já necháváte unést dynamickou jízdou, pak se spotřeba ustálí kolem 18l/100km. Ještě před koupí jsem uvažoval o montáži LPG, ale z této volby jsem rychle vystřízlivěl a přijal spotřebu benzínu. Do takových vozů zkrátka LPG nepatří (při uvážení všech pro a proti)! Navíc 100l nádrž vás nebude tak často obtěžovat potřebou dotankování.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dle výpisu servisní knihy v MB, kde byl vůz pravidelně servisován se nic mimořádného nedělo, jen pravidelný servis (poslední v 84500km). Po dovozu vozu jsem nechal vyměnit preventivně olej v převodovce (v MB doporučují po 120000km, ale fundovaní lidé doporučují po 60000km), vůz byl pochválen, kdy olej byl čistý a prostý špon, což vypovídá o dobré kondici převodovky! Navíc cena v MB byla cca 12000,- a moje cena s originálním olejem byla 6900,- vč. odblokování Start-Stop systému (v ceně 2000,- není pro motor nic horšího, když si to přihasíte po dynamické jízdě někam na křižovatku a motor zhasne v rámci úspory pár cl paliva a nedá možnost dochladit turbo dmychadla!). Po koupi jsem slyšel lehké klepání od PP kola, což se ukázalo jako špatný PP tlumič, což jsem nechal vyměnit za 22231,-, toť co se týče servisu vše.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo jsem si nechal dovézt "Na klíč" z německého autosalónu českou firmou "Rychlý dovoz aut" s jejímž přístupem jsem byl spokojen! Jelikož na vůz bylo v době nákupu cca 8 dalších zájemců, musel jsem jednat rychle a neměl jsem čas ani na osobní prohlídku vozu, ale v DE deklarované parametry a stav u renomovaných prodejců na rozdíl od CZ platí, byl jsem bez obav a to se i potvrdilo..

Chiptuning na 365kW (497HP)

Jelikož jsem zastáncem kvalitně provedeného chiptuningu, ani tento vůz nebyl výjimkou! (měl jsem v minulosti chiptuning již u 5ks vozů:-)) Má volba padla na společnost Quantum tuning, s jejíž prací jsem spokojen! Můžete namítnout, že silný vůz netřeba chipovat, ale opak je pravdou! Jedná se o optimalizaci (s navýšením výkonu), kdy se provádí i ladění převodovky a je tak lépe využit potenciál motoru! (nedochází k nesmyslnému řazení, či podřazování při prudkém sešlápnutí plynu) a ve svém důsledku to vede i k mírnému poklesu spotřeby (cca -5%).

 


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GL GL 500

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vůz jsem pořídil v 90500km a dle výpisů z MB servisů se nic kromě pravidelné údržby nerealizovalo! Za mě pouze výměna oleje v převodovce a výměna PP tlumiče, který spolkl 22300,-.

praktičnost
10

Ideální vůz pro rodinu s více dětmi a peněz:-)! Nemám co vytknout!

prostornost
10

Vůz je jedním slovem - OBROVSKÝ!

jízdní vlastnosti
10

Aktivní podvozek, pohon 4x4 a silný motor jsou zárukou prvotřídních jízdních vlastností! I přes nemalou hmotnost 2,5t to vůz nedává skoro znát a pohybuje se s lehkostí a dynamikou šelmy! Až je to kolikrát nepochopitelné!

jízdní komfort
10

Auto je naprosto komfortní, kdy vás obklopí svou vlastní realitou, ve které jste naprosto odrušen od okolí českých silnic:-)!

provozní náklady
8

Když si pořídíte opici, musíte mít i na banány:-)! Ale u takového vozu to musíte čekat, na druhou stranu jsou i "neautorizované servisy", kde pracují špičkový lidé - zběhové z těch autorizovaných, jež je nedokázali patřičně zaplatit.

náhradní díly
9

Dostupnost dílů je super, ale až na pár běžných věcí (např. kotouče, filtry atd.) se připravte na originální díly s odpovídající cenou:-)! (druhovýroba toho moc nedělá..)

výkon motoru
10

Naprosto tichý chod na volnoběh (560ot) a úžasný a dech beroucí zátah a projev v otáčkách, v pružnosti předčí většinu dieselů (800NM), velice ochotně zrychluje od 1100ot. 496HP už udělá nějakou parádu:-)!

spotřeba
8

Zvuk motoru je děsně návykový, při svižné jízdě a noze na podlaze slyšíte za autem sublimaci obsahu nádrže v přímém přenosu:-)! Já osobně jezdím za 18l/100km, ale manželka to dokáže i 13,5l/100km! Delší přesuny po okreskách se dají zvládnout např. za 11l

hlučnost motoru
10

Motor v kabině při poslechu rádia není navolnoběh slyšet ani cítit, ale běda, když mu dáte napít:-)! Parádní kontrast proti dieselovým motorům..

kvalita sedadel
10

Sedadla s pamětí umožňují nastavení všech myslitelných parametrů, od kříže, bočnic, podsedáku a i nastavení volantu, troufám si tvrdit, že není člověk, který se zde pohodlně neusadí!

brzdy
10

Přední vrtané kotouče o prům. 380mm a zadní o prům. 340mm dokáží vůz zastavit i přes značnou hmotnost 2,5t s okázalou lehkostí. Navíc nepůsobí přeposilovaně a dají se skvěle dávkovat!

zavazadlový prostor
10

Při 7-mi míst. prov. je prostor pro zavazadla akorát tak na nákup a dr. zavazadlo. Při sklopení 3 - tí řady sedadel se prostor podstatně zvětší na cokoli, co Vás napadne v tomto typu vozidla převážet. Po sklopení i druhé řady sedadel se s můžete i vyspat!


Více o modeluMercedes-Benz GL X166 (2012-dosud)
Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v…

Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Oficiálně bylo „Áčko" představeno letos na ženevském…

 





Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Končíš! Máš nadváhu, uslyšel. Tampa se slibným bekem ukončila smlouvu

Končíš! Máš nadváhu, uslyšel. Tampa se slibným bekem…

Hrál v prvním obranném páru jednoho z nejlepších týmů NHL, měl před sebou skvělou budoucnost. Ta se ale nekoná.…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a blábolů jsme ještě nikdy neslyšeli

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a…

To, že mnoho lidí blbne na sociálních sítích a že někteří z nich si podle Facebooku či Twitteru řídí i své…

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…