Recenze
Ford Fiesta ST 150
Technické info
Přezdívka auta eSTéčko Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 268 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
••• ÚVODEM •••
Za obyčejnou Fiestou se téměř nikdo ani nepodívá (kromě nového modelu :), za modrým eSTéčkem s dvěma bílými pruhy si můžou kolemjdoucí při průjezdu vysokou rychlostí s vytočeným motorem ukroutit hlavy. Fiesta ST nabízí sportovní podvozek, silný motor a dávku individuality. Okouzlí Vás její vzhled i zvuk!
••• POŘÍZENÍ •••
Jak sem se k Fiestě ST dostal? Na začátku jsem měl o autě si takovou představu, aby mělo celkem silný benzinový motor, dobré jízdní vlastnosti a bylo pěkné, ideálně 3 dveřová nebo coupé a cenově do 300.000,-. Jako první se mi moc líbilo BMW 3 E46 320Ci, to vypadlo z důvodu ceny. Pak přišel Focus ST 170, Fabia RS, Suzuki Swift Sport a nakonec Fiesta ST (na tu sem narazil až při čtení recenze na Fibii RS). Od Francouzů se nabízelo Clio Sport a 206 RS, ale ty se mi nelíbily a nemají tak dokonalé řízení, gumový chod převodovky a přeposilované řízení. Fabie RS vypadala kvůli naftovému motoru a díky tomu vyšší hmotnosti, zadním dveřím, protože hothatch má být 3-dvéř, a přece jen jich jezdí dost. Na její stranu hrála jen spotřeba, která mě moc nezajímala. Swift Sport je také moc krásné auto a výtečně chválené, ale cenově bylo jinde, mělo až moc malý kufr a jen 1.6 s 92 kw. Na konec sem si přečetl pár recenzí na Fiestu ST a všude ji hodnotili velmi dobře, kromě nepřiliž sportovní palubní desky. To mě zrovna nevadilo, tak sem začal zjišťovat ceny a dostupnost. Po pár kusech sem našel jednu v Pražském autobazaru, tak sem se na ni jel podívat. Stála tam! Modrá s bílými pruhy na velkých kolech, vedle ní stála obyčejná Fiesta, které jsem si téměř nevšiml. Po svezení v ní bylo jasno! A tak od 4.12.2007 je moje :)
••• MOTOR •••
Motor je klasický benzinový čtyřválec o objemu 1999 cm3 pocházející původem z Mondea, ale byl patřičně upraven pro potřeby Fiesty. Celohliníkový motor má sací potrubí s variabilní délkou, výkonem 110 kW při 6000 ot./min. a točivým momentem 190 Nm při 4500 ot./min. Výkon není nikterak ohromující ale s 1137 kg vážícím autem dokáže pořádně zahýbat. Po nastartování se rozezní krásný zvuk sportovního výfuku, při prošlápnutí plynového pedálu Vám je jasné, že 150 koní je hodně nabroušených. V nízkých otáčkách je zvuk dunivý, ve vysokých otáčkách přechází v krásný kovový řev, při přeřazování a hlavně při brzdění motorem se z výfukového potrubí ozývá nádherné pobublávání výfuku. S odhlučněním si moc práce nedali, vzhledem k zaměření auta to je spíše přínosem, zvuk Vám při ostré jízdě pumpuje daleko víc adrenalinu do žil. Motor plynule táhne od 2000 ot./min. Po překročení 4000 ot./min. hranice, kde turbodiesely umírají, začíná ve Fiestě ST ta pravá zábava a končí na 7000 ot./min. kdy jej zastaví omezovač. 90% točivého momentu je dostupného od 2200 ot/min. do 6150 ot/min. Motor má údajně výkonovou rezervu, auto je primárně vyráběno pro Anglii kde je výkon 110 kW ještě pod hranicí vysoké sazby daňového zatížení. O možných úpravách v kapitole na konci. Spotřeba není nijak závratná ke stylu jízdy, spotřebu jsem byl musel díky absenci palubního počítače počítat. Po prvních pár set kilometrech byla spotřeba okolo 10 litrů Naturalu95, při opravdu sportovní jízdě se spotřeba vyšplhá přes 12l, naopak při ekonomické jízdě se dá jet za 6 litrů, ale té většinou nedosáhnete, jedině si dát pod plynový pedál cihlu a zábava se mění v nudu. Nyní mám průměrnou spotřebu přes 9l Naturalu98, nebo lepšího. Ale do této spotřeby jsou započítávány i "zbytečné" projížďky.
••• PŘEVODOVKA •••
5-ti stupňová manuální převodovka má přesné a krátké dráhy, jen zpátečka tam někdy skočí až na poněkolikáté. Je výborně zpřevodovaná na okresky kde většinou řadím mezi 2. a 3. převodovým stupněm, výjimečně 4. Na dálnici už ideální není, při 130 km/hod točí motor 4000 ot/min. a zvuk motoru není zrovna příjemný, tady by se hodila šestka, nebo delší pětka, výkonu je pro obě varianty dostatek. Možná to je tak, jak to je z bezpečnostních důvodů, při rychlosti okolo 240 km/hod. by už mohla Fiesta s hmotností 1137 kg být špatně ovladatelná. Na jedničku 60, na dvojku 100, na trojku 150, na čtyřku 195. na pětku 208.
Zrychlení je výrobcem udávaných 8,4 trochu nepřesné, dle měření zrychlení na navigaci jsem se na rychlost 100 km/hod. dostal za 7,9 s.
••• JAK JEZDÍ •••
Jízdní vlastnosti jsou fantastické, není to dáno jen motorem, ale podvozkem od firmy Eibach, který poslal eSTéčko o 30 mm blíže k vozovce, strmé řízení, přesné, krátké dráhy řazení, tuhý posilovač, 17“ kola, která jsou výrazně do A s širokými pneumatikami Pirelli P Zero Nero 205/40 o rozměru 205/40 (původně na autě byly Uniroyal Rain Sport 1 stejného rozměru v předu a v zadu 215/40, nevím co vedlo bývalého majitele k použití širších zadních pneu), pneumatiky se rády zakusují do kvalitního asfaltu, kterého na našich silnicích bohužel mnoho není, problémem je na nekvalitních silnících při vyšších rychlostech s lehkou zádí vozu. Příčné nerovnosti jsou utrpení pro auto u řidče, podélné jsou bez problémů. Na okruhu sedí jako přibitá! Chování v zatáčkách je neutrální, automobil zůstává až neuvěřitelně klidný. Tak zkoušíte víc a víc a když proletíte hodně prudkou zatáčkou pod plynem má tendenci k nedotáčivosti, ale stačí uvolnit plynový pedál a Fiesta se začne přetáčet, přetáčivý smyk je čitelný a krásně kontrolovatelný plynem, pak při výjezdu ze zatáčky dáte opět "plnej" auto se srovná a nemá žádné problémy s trakcí. Posilovač řízení vůbec není přeposilovaný, auto v žádném případě nejde řídit malíčkem, někdy ani jednou rukou, řízení je velmi komunikativní, vždy vím co si můžu dovolit. Cítíte každou zatáčku, na druhou stranu i díru. ESP, naštěstí jde úplně vypnout, při sportovní jízdě, na okruhu atd. si nedokážu představit, že by mi elektronika měla šahat do řízení.
••• BRZDÍME •••
Brzdy jsou na obou nápravách kotoučové, ve předu s vnitřním chlazením, nejsou příliš jedovaté, ale pokud brzdový pedál sešlápnete pořádně, zastaví ze 100 - O za 37m. Po výměně za sportovní destičky a nové kotouče brzdí skvěle, ani po pár kolech na okruhu nejsou unavené.
••• EXTERIÉR •••
Fiesta představuje Fordův design New Edge, který u Fordu začal Focusem a pokračoval Mondeem. Fiesta s tímto designem přišla v roce 2002 a v roce 2006 prošla faceliftem. Při prvním pohledu na Fiestu ST zaujmou bílé pruhy na modré metalické barvě performance blue diamond, 17" kola, nyní v bílé perleti! (Tato kombinace tvoří auto ještě atraktivnějším, kontrastnějším, perleť na sluníčku "hází" odlesky od modré přes měděnou až k hnědé, nádhera!) Dále: snížený podvozek a sportovní nárazníky, prahy a zadní křidélko které opticky prodlužuje karoserii. Díky těmto prvkům působí jako pravý hothatch, dostatečně agresivně a přitom sexy. Přední světla na mé pocházejí z faceliftované Fiesty. Dle mého názoru ji moc sluší a omladili ji! Na to kolik jezdí obyčejných Fiest, tak je eSTé díky body kitu a pruhům celkem neokoukané.
••• INTERIÉR •••
Po otevření dveří nejvíce zaujmou perfektní sedadla Recaco v červené barvě s kombinací černé kůže, sedí se v nich opravdu skvěle, mají dostatečné boční vedení i když sedíte dost vysoko i na nejnižší možnou polohu (výškově je stavitelné pouze sedadlo řidiče) poloha za volantem se mi ze začátku nezdála ideální, ale rychle jsem si na ní zvyknul. Ve předu je místa dostatek i se 190 cm nemám žádný problém, jen pro pravé koleno je málo místa. Vzadu je ve stejných barvách a materiálech lavice až pro 3 nebohé pasažéry, sedadla nemají žádné vedení a pro 3 jsou i málo prostorná, mě to nevadí, na to jsou přeci jiná auta že? Zadní sedadla se dají sklopit v poměru 1:2, bohužel sedák lze sklopit pouze celý. Palubí deska je jediná výtka k interiéru, nesportovní, téměř stejná jako v obyčejné Fiestě. Více zaujme 3ramenný kůží potažený volant s logem ST v dolní části, který se výtečně drží. Dole se schovávají kovové pedály, za sucha se na ne šlape výborně, ale i přes gumové špunty za mokra dost kloužou. Uprostřed klasika panel s rádiem a pár tlačítky. Přihrádek je v autě spíše méně, ale s tím odpadávají problémy typu "do které přihrádky jsem to asi dal" :)
••• RESUMÉ •••
Ford Fista ST je sportovně laděným mini hothatch, které nevychází z maximálního výkonu motoru, ale sportovně vyladěného podvozku s přesným ale tužším řízením, kvalitních brzd a příkladného řazení. Motor odpovídá charakteru vozu a dokáže s každým sešlápnutím, průjezdem zatáčky vykouzlit úsměv na tváři řidiče, kterému bude hladinu adrenalinu v krvi zvyšovat i neodolatelný zvuk, ale na každodenní dojíždění do práce nebo na dlouhé cestování po dálnici rozhodně není! Jako auto pro zábavu, na projížďky ho můžu doporučit na 100%!
••• ZÁKLADNÍ VÝBAVA •••
airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním – otevírání zavazadlového prostoru tlačítkem na klíči, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, rádio s CD přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, manuální klimatizace, sportovní polokožená sedadla Recaro s logem ST, kůží potažený 3ramenný volant
••• PŘÍPLATKOVÁ VÝBAVA •••
modrá metalíza performance blue diamond, ESP, tmavě tónovaná zadní okna, vyhřívané čelní sklo, ozdobné lišty prahů předních dveří, kola z lehkých slitin 7,0 x 17", 11paprskové, sada sportovních pruhů na karoserii, zamykání zpátečky Defend Lock
••• TECHNICKÉ PARAMETRY •••
(hodnoty udávané výrobcem)
Motor
• Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V uložený vpředu napříč před přední nápravou • Objem: 1999 ccm (vrtání 86, zdvih 86 mm) • Kompresní poměr 10,8:1 • Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min • Největší točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min • Převodovka: pětistupňová manuální • Palivo: natural 95 • Palivová nádrž: 45 l
Provozní vlastnosti
• Max. rychlost: 208 km/h • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s • Spotřeba paliva (l/100 km): o Město: 10,4 o Mimo město: 5,7 o Kombinovaná: 7,4 • Emise CO2 (g/km): 179 (Euro 4)
Podvozek
• Přední náprava: nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor • Zadní náprava: náprava se šikmými rameny, zkrutnou tyčí a vinutými pružinami • Rozměr kol: 7Jx17 • Rozměr pneumatik: 205/40 R17
Hmotnosti
• Pohotovostní hmotnost: 1137 kg • Užitečná hmotnost: 453 kg
Vnější rozměry
• Délka: 3921 mm • Šířka: 1683 mm • Výška: 1468 mm • Rozvor náprav: 2468 mm • Rozchod vpředu/vzadu: 1478/1444 mm
Vnitřní rozměry
• Základní objem zavazadlového prostoru: 268 l • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 945 l
Silné stránky
• perfektně pružný a výkonný motor
• krásný zvuk, spíše řev ve vysokých otáčkách
• komunikativní, přesné a strmé řízení s tuhým posilovačem
• přesné řazení s krátkými drahami a výborně zpřevodovanou převodovkou na okresky
• excelentní podvozek - čitelnost auta při jízdě na limitu
• neúnavné výkonné brzdy
• s rozpěrou téměř žádné kroucení karoserie
• sportovní polokožené sedačky Recaro s logem ST
• modrá barva, bílé pruhy a bílá kola dotvářející sportovní image vozu
• na silnici ani parkovišti ho nepřehlédnete :)
Slabé stránky
• kvalita českých silnic
• pouze 5st. převodovkas s krátkým 5. stupňem, na dálnici chybí 6st. a tempomat
• velký poloměr otáčení, jízda po úzkých městských uličkách a parkování v řadě je peklo
• nepříjemná jízda na dálnici při 130 km/h (hluk)
• na panelovou dálnici, rozbitou okresku, nebo do města na kostky je tvrdý podvozek utrpením
• díky tvrdému podvozku vržou plasty v interiéru
• nepříliš sportovní palubní deska a budíky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto mi servisuje kamarád (dle zkušeností kolegy bych auto do rukou amatérů z Fordu nikdy nedal), zatím byly provedeny běžné věci, výměna oleje, doplnění kapalin, vyměněny brzdy, geometrie byla trochu rozhozena z našich silnic atd. Nic závažného.
Při 50.000 najetých km měněny svíčky, pneumatiky, znova geometrie a celková prohlídka auta bez jediného problému. Ťuk ťuk do dřeva.
Spotřeba oleje se pohybuje někde kolem 0.5l na 15.000 km
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V autobazaru byli ochotní, po projevení velkého zájmu z mé strany mě auto předvedli, svezli a nechali řídit, udělali technickou prohlídku auta. Byl jsem spokojen, mi sepsali smlouvu, z ceny jsem uhádal 10.000,- slevu za poškrábaný volant a vzadu byly slepované plasty a mřížka od repro. Poté mi udělali technickou prohlídku a emise, auto bylo dotažené z Německa v listopadu roku 2007 najeto mělo 33tis. km. Na auto byla poskytnuta 12-ti měsíční záruka.
Jak jsme si projeli peklem!
Nürburgring Nordschleife (Green Hell)
Název Zelené peklo (Green Hell, Grünne Hölle) pro Nürburgring vymyslel pilot a trojnásobný šampion F1 Sir Jackie Stewart. Ten jednou řekl, že kdyby si někdy trať pomalu projel a viděl všechna její nebezpečí, tak už by na ní nikdy nezávodil…
Veškeré informace, historii, zajímavosti atd. najdete zde: http://www.nurburgring.cz/
Mapu trati najdete zde: http://maps.google.cz/maps/ms?ie=UTF8&hl=cs&t=h&msa=0&msid=104890208529305248798.00045899dc87d7451b5ba&ll=50.354661,6.963615&spn=0.063525,0.092697&z=13&source=embed
V pátek 15.5. vyrážím v 7hod. ráno z Prahy, před 9hod. jsem na Rozvadově, kde mám sraz s Osem a jeho BMW 120d Coupé, po snídani vyrážíme dál. Cesta po dálnici utíká celkem rychle, mimo pár dopravních omezení z důvodu práce na silnici s rychlostních omezení jedeme 160 km/hod. Posledních cca 30 km jedeme po okresce, kde je hladký asfalt a pěkné zatáčky, zde začínáme potkávat první sportovní vozy. Po 14hod. včetně zastávek dojíždíme do vesničky Kottenborn, k penzionu kde jsme se chtěli ubytovat, bohužel nikdo není doma. U sousedů ale visí také možnost ubytování. Za dvoulůžkový pokoj s all inclusive chtějí 50 €. Pokoj je super, bereme ho a vyrážíme na 10 km vzdálený NS. Po chvilce bloudění a hledání po městěčku Nurburg, ve kterém se nachází testovací divize M značky BMW, v „průmyslové zóně“ se nachází další testovací centra (Yokohama, Bilstein), nejvíce zaujme Aston Martin, kde je stojí cca 20 aut této značky, před jednou firmou je zaparkované Audi R8 V10. Po té konečně dojíždíme na parkoviště u brány zeleného pekla. V ovzduší je cítit vůně rozžhavených brzd, motorů a spálených gum, při procházení po parkovišti vidíme samé skvělé vozy, která v běžném provozu téměř nepotkáte např. Megane R26.R, TVR, M3 CSL atd. Potom jsme si koupili nezbytnou samolepku a nějaké ty suvenýry a šli si zaplatit svou první jízdu na NS. Zrovna začalo pršet, no co při poznávací jízdě to snad nevadí, sedáme do OSova BMW a vyrážíme, asi na 3 km trati je havarované Audi A3 ze kterého teče olej. Na celé trati je možné si všimnout že svodidla jsou různě promáčklá a barevná. Na mokru při přidání plynu chce jít BMW dveřmi napřed. Po dojetí kola si říkáme že s hraním GTR Evolution, nebo sledováním videí se trať nedá naučit, zatáčky však ano. Sedáme do Fiesty a jedeme, chovaní auta při poznávací jízdě je neutrální, v případě ustřelení hned zasahuje ESP. Potom se jedeme podívat do divácké zóny a odjíždíme do městečka Adenau na večeři a pak na penzion. Ráno se z nedočkavosti probouzíme dříve, venku je jasno a svítí slunce. Na stole máme připravenou královskou snídani a už chápeme co mysleli all inclusive, rodinný pension je příjemný, pěkně zařízený. Z terasy máme krásný výhled směrem na pohoří Eifel. Z dálky jsou slyšet vytočené motory. Sbalíme věci a jedeme, ještě se zastavujeme v Adenau, kterým vede trať, stojíme v úseku Breidscheid přímo nad zatáčkou OPC, po dívání na veterány vyrážíme po pěkné klikaté okresce na NS, v sobotu je zde daleko více aut než včera. Po zaparkovaní aut jdeme si jdeme koupit 4 kola. Když se rozhodneme, že pojedeme první ostré kolo, trať se uzavírá kvůli nehodě. Asi po půlhodině je opět otevřena a my vyrážíme. Po průjezdu kuželů dávám plyn na podlahu a užívám si první zatáčku Tiergarten pod mostem Bilstein, následují šikany, cílová rovinka ze které se jezdí závody. Po té levotočivá a plnej a pouštím se z kopce do pekla, následují velmi pěkné zatáčky Hatzenbach a Hocheichen. Následuje rovinka sjezd s mírnou pravotočivou zatáčkou za ní se trať začíná zvedat a vidím první horizont - Flugplatz, pouštím plyn a po přejetí horizontu brzím - zatáčka, opět následuje sjezd dolů, tachometr ukazuje asi 180, přichází komprese, která mě zatlačí do sedaček. Do následující levotočivé zatáčky Schwedenkreuz je nutné si hodně najet, jinak hrozí nebezpečí že skončíte ve svodidlech. Měla by následovat rovinka (aspoň ve hře GTR Evolution to tak bylo) ale v praxi téměř zmizela a tuto krátkou rovinku brzdím, následuje zatáčka a úsek s mírnými zatáčkami který se dá jet rovně, jak jinak než z kopce dolů, to je první úsek kde je všude les! Pak přichazí zatáčky v Adenauer Forst, kde najíždím do šikany přes horizont, pokud si dobře pamatuji první zatáčka šikany je hodně utažená a taky že je, gumy pískají. Další rovinka která konči zpomalovací zatáčkou (zde je dokonce úniková zóna) užívám si šikanu a vyjíždím a vidím kopec dolu s prudkou zatáčkou Kallenhard. V následující vracečce Wehrseifen opět slyším gumy. Dál pokračuji do známe OPC zatáčky za kterou je brutální stoupání, zde pociťuji že Fiestě chybí více výkonu. Ze hry a videí vím že zatáčka Bergwerk se hodně utahuje, na živo je snad ještě více utahující než se zdá! Následuje rychlý úsek kde se rychlost blíží ke 200 km/hod. Následuje poslední zatáčka Steilstrecke, před profláklým Caracciola-Karussell, do kterého nevím jak mám najet abych nevyletěl, naštěstí přede mnou jede BMW M3, tak jedu jeho stopu, tato zatáčky je opravdu zážitek, připadám si jako na horské dráze! Výjezd z této zatáčky mě trochu vyhodil, gumy pískly a hurá dál. Pak následuje úsek těžko se pamatujících zatáček a kopců, tyto zatáčky jsou jedny z nejlepších gumy pískají jako zběsilé, potom přichází jedna z největších diváckých zón Brünnchen. V tomto úseku zatáček mě předjeli BMW M5 Ring Taxi, to byl opravdu zážitek vidět jak se M5 řítí bokem zatáčkou, BMW se jen kouří od gum. Před úsekem Pflanzgarten je sjezd dolů s mírnými zatáčkami které se nechají projet rovně, následuje druhá větší divácká zóna. Opět horizont levá z kopce pak největší klesání a nejsilnější komprese, tady jsem měl pocit že si snad auto sedne na zem! Následující rychlé zatáčky na které navazuje ostřejší Schwalbenschwanz která Vás dovede k druhému „kolotoči“ Kleines-Karusell. Z toho už jen táhlá Galgenkopf a následuje nejdelší rovinka. První ostré kolo mám za sebou, adrenalin mi ředí krev a srdce tluče jak kdybych měl dostat infark. Chvíli oddech a hned další kolo.
Okruh je celkově dost nebezpečný a v některých místech nepřehledný, musíte sledovat nejen cestu před sebou ale také zpětná zrcátka, o rychlá auta zde není nouze, některá jsou opravdu hodně rychlá! Dalším nebezpečím jsou ne moc ohleduplní motorkáři. Za dobu co jsme zde jezdili jsme potakali na trati asi 7 aut ve svodidlech, některé měli jen škrábance, ale např. Honda S2000 byla omlácené ze všech stran a žádné kolo nebylo na svém místě.Párkrát se mi stalo že jsem zapoměl řadit nahoru, trojka, dokonce i čtyřka se mi parkrát zastavila až o omezovač, neměl jsem přehled kolik jedu.
Při poslední jízdě jsem jel cca ¾ kola za Ferrari 348 TS. Po dojetí kola a přípravy na cestu zpět, ke mně přišel britský majitel tohoto Ferrari a pochválil mě že dobře řídím, pěkné zakončení.
Nejrychlejší kolo jsem zajel za 10min.25s. šlo by to i rychleji, ale z ohleduplnosti k rychlejším autům jsem jim uhýbal a tím jel zatáčky né ideální stopu a někdy i brzdil víc než bylo nutné.
Nordschleife je opravdu zážitek, nebo spíše droga hned po skončení posledního kola nám bylo jasné že tu nejsme naposled, příště bych se rád svezl i v BMW M5 Ring Taxi.
Green Hell se nedá popsat, to se musí zažít!
Novinky v recenzi
Potřebuju podvozek!
Už na jaře, kdy jsem byl s autem na Mosteckém okruhu jsem 2x nedobrovolně opustil dráhu, přisuzoval jsem to sobě, že jsem přes zimu nejezdil. A od té doby se jízdní vlastnosti zhoršovali, takže potřebujeme nový podvozek, otázkou je jaký :-) Sérii se mi tam znova dávat nechce, takže pokud byste měli nějaké reference na podvozky, se kterými máte zkušenosti rád je uvítám! Dále jsou potřeba maličkosti jako brzdové destičky na předek a ložiska.
I'm not green, I'm blue!
Tímto bych chtěl vyjádřit nesouhlas s diktaturou Evropské Unie, díky které se od příštího roku nemůžou prodávat auta, která nesplňují normu EURO 5... Sbohem Civicu Typer R, Focusi ST... Opravdu je nutné aby takové skvěle hot-hatche nahradilo něco jako Toyota Prius G Sport???
Design a usporadani se mi libi, vypada moderne, prehledne. Take chvalim vydavani recenzi casteji nez jednou tydne. Take program Free RSS na iPhone uz konecne funguje. Tak to je konec chvaly :) Vzhledem k tomu ze jsem v zahranici na net se pripojuji nejcasteji prave pres iPhone a clanky na auto.cz nectu, protoze se nacitaji neskutecne pomalu (to "nova" verze zdedila po stare i s rychlym pripojenim), chybi jakakoliv verze auto.cz pro mobilni telefony! Dale k moje.auto.cz system administrace garaze je stale stejny, no dobra. Ale to ze, kdyz je v recenzi odkaz, tak ho musim zbytecne oznacovat, kopirovat a vkladat, chybi jakekoliv zakladni formatovani textu, urcite by nebylo od veci moznost vlozeni obrazku do recenze. Mate jeste hooodne co dohanet, tot muj nazor.
Švihákovci
jako největší tým na moje.auto máme i krásne nové logo! Díky Kubyyykovi
H(a)DR
Do galerie přidány mé první HDR fotografie, příště se polepším, nastavím správně foťák (tady se měl rozdílnou clonu a citlivost) nebo vyfotit do RAWu, ale to mě přišlo moc jednoduché.
PS: Doufám ze se Ti libí Super Mike, brzo budou další :-)
Service
Nějaký hajzl mi v Brně promáčkl bok, není to nic hrozného, ale na první pohled je to vandalismus od nějakého ubožáka!
Z nádobky na servo olej k posilovači řízení přetýká olej (dle mého názoru to vyřeší nové těsnění. Na řízení není nic poznat, jen je od toho zamaštěný kryt motoru a kolo.
Nějak často mi praskají žárovky, vím že ty namodralé mají kratší životnost, ale pro jistotu změřím napětí na patici.
A v brzké době ji čeká výměna oleje. Z Shell Ultra Helix 5w40 přecházím na Mobil 1 Rally Formula 5w50, ten by měl být ještě kvalitnější a lépe motor chránit při plném zatížení.
Dojmy z Nordschleife
přidány do recenze, tak jsem to sepsal :)
Green Hell
Všechny fotky z Nordschleife zde: http://picasaweb.google.cz/thejda86/NurburgringNordschleifeGreenHell151652009#
pokud se k tomu zítra dostanu, napíšu dojmy. I když se to moc popsat nedá, to se musí zažít!
Závody do vrchu Koráb
5. místo celkem spokojenost, příště to chce větší přípravu, halavmě lehčí auto a semi-slicky gumy, popřípadě výkon. Na nejrychleljšího Peugeota 206 RC mi chyběli 2 vteřiny.
Nordschleife
Tento víkend musím auto důkladně zkontrolovat, že příští víkend zvládne závody do vrchu a o týden déle výlet na Nordschleife! Bude to peklo zelené :) Z auta chci vyhodit zadní sedačky, a pokud se najde ještě neco tak i to!
Vrchy Zbraslav
Dnes jsem se byl podívat na závodech do vrchu ve Zbraslavi, super podivaná a skvělá auta.
Nahrávat všechny fotky sem by bylo peklo! Picasa je úžasně jednoduchý a náhrát fotky na web je otázkou pár kliknutí.
Komletní fotogalerie zde: http://picasaweb.google.cz/thejda86/ZbraslavZavodyDoVrchu2542009#
ADM Most
Počasí zrovna nevyšlo, ale všichni měli super náladu, tak se šlo jezdit. Okruh byl mokrý a lehce pršelo, auta se zadním pohonem měla handicap, což bylo vidět i na trati u 350Z, M3 a Lotuse atd. Fiesta jezdila dobře i ma mokru, stále byla čitelná a chválím pneumatiky Pirelli P Zero Nero za jejich chování a ovladatelnost na mokru, v zatáčkách byla po ubraní plynu přetáčivá, ale ESP ji moc nepustilo, tak jsem ho pro větší zábavu vypnul, v pomalejších zatáčkách to bylo skvělé, auto šlo krásně do smyku, který se plynem perfektně řídil, v rychlějších zatáčkách to dopadlo hůře, ze smyku jsem se dostal do dalšího smyku, z toho se to roztočilo a byl jsem mimo trať, naštěstí jen v trávníku a odneslo to jen kolo špinavé od hlíny. 150 koní na okruh není žádná sláva, na zatáčky to stačí, ale na rovinkách bylo hodně znát, že chybí výkon.
Nejrychlejší kolo jsem jel za 2:23 min. (průměrná rychlost 107,7 km/hod) Spotřeba byla okolo 20l/100 km :))
Klobouk dolů před Nissanem GT-R rychlejší auto sem neviděl, je to zbraň! Nebo Playstation 3? :-)
Bílá kola :)
Na originálních kolech v bílé perleti vypadá daleko lépe, působí ještě větším kontrastem! Výsledek se mi moc líbí, foto v galerii.
Dále jsou na autě nové pneumatiky Pirelli PZero Nero 205/40 a svíčky Desno Iridium Power. Renovace kol byla náročnejší než sem čekal, ale výsledek je perfektní! Kola jsou jako nová a perleťový efekt skvelý! Moc děkuji kamarádovi Michalovi za skvělou práci!
Nemožné
Dnes jsem se trochu nudil, tak jsem opravil články v recenzi tak, aby měli hlavu a patu a snad veškeré gramatické chyby a překlepy!
Dnes mi přišli nové bačkůrky Pirelli PZero Nero 205/40/17, vzhledem k tomu že teď autem nejezdím rozhodl jsem se nalakovat kola na bílo, už se těším až bude hotovo a Fiesta bude připravena na první pěkné počasí!
Upravena recenze, něco připsáno, upravena fotogalerie, pár fotek přidáno. Snad se bude líbit :-)
Byl jsem s Fiestou na okruhu v Mostu, velmi mile mě překvapily brzdy, nejevily známky vadnutí ani po několika kolech. Jinak Fiesta seděla jako přibitá a krásně jela. Perfektní svezení! Přítelkyně se svezla ve Ford Shelby GT500, byla nadšená :) Shelby vapadá opravdu nádherně.
Komplet vyměněny brzdy, sportovní destičky Gulfer,přední kotouče originál Ford ST (jiné sem nesehnal), vzadu kotouče Brembo. Dále vyměněny obyčejné hadice za pancéřové Goodridge, ve kterých teče brzdová kapalina Ferodo DOT 5.1. Pro lepší vzhled byli čelisti nabarveny na modro.
Vyměněn olej Shell Helix Ultra 5W40, doplněny kapaliny, geometrie - která byla trochu rozhozena, jinak vše v pořádku.
Auto bude muset do servisu na výměnu oleje, filtrů a kontrolu, zda je vše v pořádku - pro jistotu :)
Namontována rozpěrná tyč E-Tech do motoru (váží 1.2 kg). Po prvním svezení s ní mi připadá, že auto ješte lépe sedí v zatačkách... Původně jsem měl objednanou od OMP, ale byla nedostupná. Prodejce mi nabíld od E-Techu za stejnou cenu jako OMP, přitom E-Tech byl o 25 liber dražší. Tomu říkám fér jednání. Objednáváno z ESP Desing UK - www.espdesign.co.uk
Přidány fotky s Seat Leon Cupra R.
Výměna řadičky a manžety se povedla, nová od Momo vypadá super. Problém byl jen sundat původní, bez rozřezání bych ji asi nesundal.
Fólie i na předních oknech, provedla firma Riegger, bez nutnosti demontáže čehokoliv, kvalitní práce, fólie drží i po roce, nikde se nic nesloupává a na autě vypadají velmi pěkně ;-)
Do galerie přidány nové fotografie.
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST 150
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2002) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 6.11.2013 09 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 27.9.2007 8110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2007 449 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: igi2
Přidáno: 5.11.2008 169 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2004) Majitel: Moper
Přidáno: 13.12.2010 79 Majitel 9.74 Uživatelé