Škoda Fabia (2010)
21.4.2012ÚVOD Rozhodol som sa podeliť sa so svojimi skúsenosťami s fábiou II a možno pomôcť niekomu, kto sa ocitol v podobnej situácii ako ja. My sme sa v roku…
Škoda Fabia II (umo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
hp21 31.08.12 22:07
« Re: Re: Poruchovost
Každý jsme na jinou značku a mentalitu auta, já francouze ty škodovky ;-) Jinak k tvé volbě motoru, na okreskách si služební roomster HTP nemůžu vynachválit, ale jakmile se člověk přehoupne přes 100 jako by se motor namáhal a dojde mu dech. Myslím, že do města a na okresku fajn, ale jinak je to trochu nepovedené a pokud můžu říct zkušenost z firmy tak kdo jezdí s htp město okresky tak jezdí spolehlivě, ale např. já a ještě pár kolegů co jezdíme většinou po silnicích 1 třídy a dálnicích máme tak trochu na poruchy zaděláno, již několik prasklých hlav válců (já zatím ještě ne :yes: ) a další poruchy ;-\ -
umo 31.08.12 21:50
« Re: Poruchovost
Ďakujem pekne. Čo sa týka poruchovosti, názor som si urobil na základe prečítaných recenzíí na rôznych internetových portáloch, lebo nemám vlastnú skúsenosť, mal som doteraz len škodovky a bol som s nimi nadmieru spokojný. Aj v servise, kam chodím, mi odporučili škodu alebo nemecké autá (okrem opla), ktoré sú vraj odolnejšie ako francúzske. Nemyslím si, že škodovky sú úplne bezporuchové. Čítal som aj recenzie na škody, kde ľudia nadávali na to, že auto je viac v servise ako na ceste. Môj názor na francúzske autá nie je tak radikálny, aby som hovoril, že francúza nikdy. Je možné, že moje ďalšie auto bude francúz, ak budem s fábiou nespokojný. Renault clio je mi sympatické, lebo patrí medzi najspoľahlivejšie francúzske autá a grandtour bol medzi kandidátmi na nástupcu felície, kým som nezavrhol kombíky všeobecne (stačil mi hatchback). Aj cenovo sú na tom renaulty lepšie ako citrony a pežoty. Takisto podľa recenzií je 1,2 16V výborný a spoľahlivý motor. Budem sledovať Tvoju recenziu, nech Ti auto spoľahlivo slúži. -
hp21 31.08.12 21:10
« Poruchovost
jak si přišel na to, že jsou frantíci tak poruchový, ať se kouknu na jakýkoliv forum jakýkoliv značky, všude vidim závady, doba automobilů z přelomu 80. a 90. kdy člověk najezdil 200 tis. bez sebemenších zádrhelů je už dávno fuč!! >:D Ano znám Škodovky nebo i jiné firemní auta co maj najeto třeba přes 200-400 tis, ale je potřeba říct, co už maji všechno měněnýho ;-) Dneska prostě chtějí automobilky aby si něco najel a pak vyměnil časovanou poruchama naditou bombu >:D Ať ti Fábka slouží co nejdéle a nejlépe :-) -
umo 25.04.12 16:31
« Re: Re: Re: Re: Re: dálnice-olej
Ďakujem. V servise mi povedali, že ten skrátený interval bol odporúčaný u starších htp, pri najnovších už je to zbytočné. Navyše mi tam dávajú olej 5W-40. A navyše motor tak neženiem (po diaľnici 110 - 120, 130 len keď predbieham a musím čo najskôr vypratať ľavý pruh). -
random 22.04.12 20:46
« Re: Re: Re: dálnice-olej
nj. chybajuci chladic oleja na htp a tepelne pretazovanie, na druhej strane vo firmach je plno htp fabii ( aj ked dnes uz ich ubuda ), a najazdene casto 110.000 - 140.000km v priebehu 4 rokov a bez problemu ( a to nie je ziadne setrenie, ako na vlastnom aute ), o problemoch som skor pocul ako ich zazil ( a to tych fabii mam v okoli naozaj dost , a aj sam som par tisic km na firemnych fabiach odjazdil ). Mnohe starsie htp fabie dnes maju uz cez 200.000km a stale jazdia. Ovela viac problemov som zazil skor : predna naprava, cievky, alebo odpadavajuce plasty ( klucka, vypln dvery .. atd. na vsetkych generaciach ), a samozrejme neustala vymena prednych ziaroviek ( bezne aj 3x rocne, tiez na vsetkych generiaciach )....
Takze az tak by som sa HTP a dialnice ( prehrievania oleja ) nebal. ( naviac bezne davali v servise olej 10w-40 ) -
kornel 22.04.12 15:44
« Re: Re: dálnice-olej
ak mienis jazdit aj dialnice s HTP, tak co sa tyka oleja ti rozhodne odporucam tam liat minimalne olej viskozity 5w-40 a este lepsie 5w-50 ak sa nezvyknes brnkat tempom 90-100km/h.. na dialnice do HTP urcite nie ziadnu 5w-30, ktora by v tomto motore pre jeho specificku konstrukciu dostavala z hladiska tepelnej zatazitelnosti pekne za usi. -
McGyver2 22.04.12 00:16
« Re: Re: Recenze
JJ, to jsem si myslel před koupí ( po přečtení stovek stran ve fórech), ale od 3. verze ( teď už je 4.) kterou mám já, je to už v pořádku, auto dle aut.servisu musí jezdit ;-) . Nejvíce bylo problémů u firemních aut nebo u důchodců, co najedou ročně 5tis. Koupil bych ho znovu, ale od 2015 už nesplní EURO 6 :-(. Za těch 54 tkm, jsem nedolil ani kapku oleje, 1 dcl fridexu jinak nic ;-) . -
umo 21.04.12 23:28
« Re: Recenze
Súhlasím. Ďakujem za to, že aj Tvoja recenzia prispela k tomu, že som nakoniec uprednostnil fábiu pred i20. Aj keď ma spočiatku vyľakala veta, že ten motor nevydrží bez fatálnej poruchy viac ako 100 000 km, dnes podľa skúseností iných viem, že by to nemalo byť tak zlé :-) -
McGyver2 21.04.12 22:57
« Recenze
Jsem druhý, komu se páčí ( líbí). Zezadu to vypadá divně, ale daleko lepší nastupování na z. sedačky než fiesta. Vyšší posaz také fajn. Motor do města ideální, sám bych neměnil a i na celorepublikový dálniční přesuny to stačí . Servisní náklady skoro nula, spotřeba do 6l ;-) . -
umo 21.04.12 21:01
« Re: dálnice
Ďakujem za pochvalu. Asi si ma zle pochopil. Určite budeš súhlasiť, že je silnejšia htp lepšia na dialnice ako slabšia htp. Ja najazdím cca 90% km v meste a zvyšok na okreskách a diaľniciach. Kvôli tým necelým 10%, čo najazdím na diaľniciach, som uprednostnil silnejšie htp pred slabším htp a 1,4. Keby som jazdil po diaľniciach častejšie, s najväčšou pravdepodobnosťou by som uprednostnil 1,4 16v. Ale do mesta je lepšie htp. Prečo by som si nevybral tsi a diesle som opísal v recenzii. -