Škoda Fabia (2010)
21.4.2012ÚVOD Rozhodol som sa podeliť sa so svojimi skúsenosťami s fábiou II a možno pomôcť niekomu, kto sa ocitol v podobnej situácii ako ja. My sme sa v roku…
Škoda Fabia II (umo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
BigBang 21.09.12 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
tak určitě nevzali turbo, nenapasovali ho na nový svody a naprali to na klasický HTPčko, ale ty motory (1.2) vycházej (měly by pokud si to dobře pamatuju) ze stejnýho základu - bloku, proto taky je nejspíš ten problém s praskáním řetězů... Napínák už vyřešili, ale simplex je prostě na dvě věci, ale šetření bohužel nezná mezí a tak to pak dopadá... -
hp21 21.09.12 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Kolegové, jako zástupce Renaultu bych vám tu měl napsat jak sou TCE nejlepší atd. ale řekl bych, že opak je pravdou, spolehlivost je možná lepší než u TSI ale jinak je to vcelku žravé a se značným turboefektem, pokud se nemýlím tak škoda postavila úplně nový motor a né, že dala turbu už k nějakému, to mi příjde jako fajn řešení, když to renault dal turbu k tomu co už měl (vyjma TCE Energy?) Škoda škoda, že se Škodě s tím objevují problémy :'-( -
umo 20.09.12 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Obávam sa poruchovosti a drahého servisu turbomotorov v porovnaní s atmosferickými motormi. Podľa toho, čo som čítal (a potvrdili mi to aj v značkovom škodováckom servise), je TSI jedna veľká katastrofa čo sa týka spoľahlivosti. Ale zase motory TCE od renaultu sú na tom zrejme lepšie. -
BigBang 20.09.12 15:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Copak ti turbo udělalo, že s nim nechceš mít nic společnýho??? Pokud přestane dělat atm. motory škodovka, tak přestanou nejspíš i ostatní (důvodem bude asi další EURO norma), takže moc šancí jít k někomu jinýmu mít nebudeš >:D
Jinak nemám možnost porovnávat jen s TDI, ale jezdil jsem i s Polem 1.3 taky se 40 kW a to auto jelo řekl bych diametrálně odlišně - líp. Ano, měla na tom velkej podíl i hmotnost, ale pokud člověk tomu naložil plnej, tak to jelo - čím víc člověk šlapal na plyn, tím víc to jelo, ne jako našel slavný HTPčko, kdy přidáváš plyn a víc to jede asi tak do poloviny chodu plyn. pedálu. Pak už se jen změní zvuk motoru na takovej „basovej“ dusící se zvuk a je ve výsledku jedno jestli jedeš na půl nebo na plnej plyn... teda krom víru v nádrži ;-) -
umo 18.09.12 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Ani sa Ti nečudujem, keď máš možnosť porovnávať HTP s TDI. To je jasné, že HTP vnímaš ako slabý motor. Ja som pred fábiou mal felíciu (50 kW) a favorit (46 kW), takže na HTP sa pozerám inak ako Ty. Kvôli tým kopcom (a nielen kvôli nim) niekedy ľutujem, že som nešiel do 1,4 16V, Ale možno ten rozdiel v "živosti" by nebol až taký veľký. A turbomotor nechcem. Ak škodovka prestane ponúkať atmosferické motory, budem musieť prejsť k inej značke. -
BigBang 18.09.12 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
hmm nějaký novinky :-! prasklý hlavy jsou pro mě celkem novinka... jsem nikdy neslyšel, že by praskaly. Podpálený ventily a následně výměny hlavy kvůli sedlům ventilů ano, ale prasklou hlavu??
jinak zase narážíme na služebáky :-) všichni víme jak se s nima jezdí a všichni víme jak jsou HTPčka poměrně náchylný na styl jízdy... a pokud lítáš po dálnici s timhle polomotorem 130 140, tak se neni čemu divit ;-)
a 1.2TSI by měly stejně vycházet z toho notorickýho HTP, takže pokud by praskaly řetězy na TSI, tak by měly praskat i na HTP :-!
Umo, když jsi začal s horskými přejezdy, tak jsem se v duchu začal smát, jelikož brečim vždycky pokud příjde delší kopec a to jezdim v podstatě sám >:D -
hp21 31.08.12 22:07
« Re: Re: Poruchovost
Každý jsme na jinou značku a mentalitu auta, já francouze ty škodovky ;-) Jinak k tvé volbě motoru, na okreskách si služební roomster HTP nemůžu vynachválit, ale jakmile se člověk přehoupne přes 100 jako by se motor namáhal a dojde mu dech. Myslím, že do města a na okresku fajn, ale jinak je to trochu nepovedené a pokud můžu říct zkušenost z firmy tak kdo jezdí s htp město okresky tak jezdí spolehlivě, ale např. já a ještě pár kolegů co jezdíme většinou po silnicích 1 třídy a dálnicích máme tak trochu na poruchy zaděláno, již několik prasklých hlav válců (já zatím ještě ne :yes: ) a další poruchy ;-\ -
hp21 31.08.12 21:10
« Poruchovost
jak si přišel na to, že jsou frantíci tak poruchový, ať se kouknu na jakýkoliv forum jakýkoliv značky, všude vidim závady, doba automobilů z přelomu 80. a 90. kdy člověk najezdil 200 tis. bez sebemenších zádrhelů je už dávno fuč!! >:D Ano znám Škodovky nebo i jiné firemní auta co maj najeto třeba přes 200-400 tis, ale je potřeba říct, co už maji všechno měněnýho ;-) Dneska prostě chtějí automobilky aby si něco najel a pak vyměnil časovanou poruchama naditou bombu >:D Ať ti Fábka slouží co nejdéle a nejlépe :-) -
umo 25.04.12 16:31
« Re: Re: Re: Re: Re: dálnice-olej
Ďakujem. V servise mi povedali, že ten skrátený interval bol odporúčaný u starších htp, pri najnovších už je to zbytočné. Navyše mi tam dávajú olej 5W-40. A navyše motor tak neženiem (po diaľnici 110 - 120, 130 len keď predbieham a musím čo najskôr vypratať ľavý pruh). -
random 22.04.12 20:46
« Re: Re: Re: dálnice-olej
nj. chybajuci chladic oleja na htp a tepelne pretazovanie, na druhej strane vo firmach je plno htp fabii ( aj ked dnes uz ich ubuda ), a najazdene casto 110.000 - 140.000km v priebehu 4 rokov a bez problemu ( a to nie je ziadne setrenie, ako na vlastnom aute ), o problemoch som skor pocul ako ich zazil ( a to tych fabii mam v okoli naozaj dost , a aj sam som par tisic km na firemnych fabiach odjazdil ). Mnohe starsie htp fabie dnes maju uz cez 200.000km a stale jazdia. Ovela viac problemov som zazil skor : predna naprava, cievky, alebo odpadavajuce plasty ( klucka, vypln dvery .. atd. na vsetkych generaciach ), a samozrejme neustala vymena prednych ziaroviek ( bezne aj 3x rocne, tiez na vsetkych generiaciach )....
Takze az tak by som sa HTP a dialnice ( prehrievania oleja ) nebal. ( naviac bezne davali v servise olej 10w-40 )