Škoda Fabia (2010)
21.4.2012ÚVOD Rozhodol som sa podeliť sa so svojimi skúsenosťami s fábiou II a možno pomôcť niekomu, kto sa ocitol v podobnej situácii ako ja. My sme sa v roku…
Škoda Fabia II (umo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
umo 20.09.12 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Obávam sa poruchovosti a drahého servisu turbomotorov v porovnaní s atmosferickými motormi. Podľa toho, čo som čítal (a potvrdili mi to aj v značkovom škodováckom servise), je TSI jedna veľká katastrofa čo sa týka spoľahlivosti. Ale zase motory TCE od renaultu sú na tom zrejme lepšie. -
BigBang 20.09.12 15:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Copak ti turbo udělalo, že s nim nechceš mít nic společnýho??? Pokud přestane dělat atm. motory škodovka, tak přestanou nejspíš i ostatní (důvodem bude asi další EURO norma), takže moc šancí jít k někomu jinýmu mít nebudeš >:D
Jinak nemám možnost porovnávat jen s TDI, ale jezdil jsem i s Polem 1.3 taky se 40 kW a to auto jelo řekl bych diametrálně odlišně - líp. Ano, měla na tom velkej podíl i hmotnost, ale pokud člověk tomu naložil plnej, tak to jelo - čím víc člověk šlapal na plyn, tím víc to jelo, ne jako našel slavný HTPčko, kdy přidáváš plyn a víc to jede asi tak do poloviny chodu plyn. pedálu. Pak už se jen změní zvuk motoru na takovej „basovej“ dusící se zvuk a je ve výsledku jedno jestli jedeš na půl nebo na plnej plyn... teda krom víru v nádrži ;-) -
umo 18.09.12 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Ani sa Ti nečudujem, keď máš možnosť porovnávať HTP s TDI. To je jasné, že HTP vnímaš ako slabý motor. Ja som pred fábiou mal felíciu (50 kW) a favorit (46 kW), takže na HTP sa pozerám inak ako Ty. Kvôli tým kopcom (a nielen kvôli nim) niekedy ľutujem, že som nešiel do 1,4 16V, Ale možno ten rozdiel v "živosti" by nebol až taký veľký. A turbomotor nechcem. Ak škodovka prestane ponúkať atmosferické motory, budem musieť prejsť k inej značke. -
BigBang 18.09.12 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
hmm nějaký novinky :-! prasklý hlavy jsou pro mě celkem novinka... jsem nikdy neslyšel, že by praskaly. Podpálený ventily a následně výměny hlavy kvůli sedlům ventilů ano, ale prasklou hlavu??
jinak zase narážíme na služebáky :-) všichni víme jak se s nima jezdí a všichni víme jak jsou HTPčka poměrně náchylný na styl jízdy... a pokud lítáš po dálnici s timhle polomotorem 130 140, tak se neni čemu divit ;-)
a 1.2TSI by měly stejně vycházet z toho notorickýho HTP, takže pokud by praskaly řetězy na TSI, tak by měly praskat i na HTP :-!
Umo, když jsi začal s horskými přejezdy, tak jsem se v duchu začal smát, jelikož brečim vždycky pokud příjde delší kopec a to jezdim v podstatě sám >:D -
hp21 31.08.12 22:07
« Re: Re: Poruchovost
Každý jsme na jinou značku a mentalitu auta, já francouze ty škodovky ;-) Jinak k tvé volbě motoru, na okreskách si služební roomster HTP nemůžu vynachválit, ale jakmile se člověk přehoupne přes 100 jako by se motor namáhal a dojde mu dech. Myslím, že do města a na okresku fajn, ale jinak je to trochu nepovedené a pokud můžu říct zkušenost z firmy tak kdo jezdí s htp město okresky tak jezdí spolehlivě, ale např. já a ještě pár kolegů co jezdíme většinou po silnicích 1 třídy a dálnicích máme tak trochu na poruchy zaděláno, již několik prasklých hlav válců (já zatím ještě ne :yes: ) a další poruchy ;-\ -
umo 31.08.12 21:50
« Re: Poruchovost
Ďakujem pekne. Čo sa týka poruchovosti, názor som si urobil na základe prečítaných recenzíí na rôznych internetových portáloch, lebo nemám vlastnú skúsenosť, mal som doteraz len škodovky a bol som s nimi nadmieru spokojný. Aj v servise, kam chodím, mi odporučili škodu alebo nemecké autá (okrem opla), ktoré sú vraj odolnejšie ako francúzske. Nemyslím si, že škodovky sú úplne bezporuchové. Čítal som aj recenzie na škody, kde ľudia nadávali na to, že auto je viac v servise ako na ceste. Môj názor na francúzske autá nie je tak radikálny, aby som hovoril, že francúza nikdy. Je možné, že moje ďalšie auto bude francúz, ak budem s fábiou nespokojný. Renault clio je mi sympatické, lebo patrí medzi najspoľahlivejšie francúzske autá a grandtour bol medzi kandidátmi na nástupcu felície, kým som nezavrhol kombíky všeobecne (stačil mi hatchback). Aj cenovo sú na tom renaulty lepšie ako citrony a pežoty. Takisto podľa recenzií je 1,2 16V výborný a spoľahlivý motor. Budem sledovať Tvoju recenziu, nech Ti auto spoľahlivo slúži. -
hp21 31.08.12 21:10
« Poruchovost
jak si přišel na to, že jsou frantíci tak poruchový, ať se kouknu na jakýkoliv forum jakýkoliv značky, všude vidim závady, doba automobilů z přelomu 80. a 90. kdy člověk najezdil 200 tis. bez sebemenších zádrhelů je už dávno fuč!! >:D Ano znám Škodovky nebo i jiné firemní auta co maj najeto třeba přes 200-400 tis, ale je potřeba říct, co už maji všechno měněnýho ;-) Dneska prostě chtějí automobilky aby si něco najel a pak vyměnil časovanou poruchama naditou bombu >:D Ať ti Fábka slouží co nejdéle a nejlépe :-) -
umo 25.04.12 16:31
« Re: Re: Re: Re: Re: dálnice-olej
Ďakujem. V servise mi povedali, že ten skrátený interval bol odporúčaný u starších htp, pri najnovších už je to zbytočné. Navyše mi tam dávajú olej 5W-40. A navyše motor tak neženiem (po diaľnici 110 - 120, 130 len keď predbieham a musím čo najskôr vypratať ľavý pruh). -
random 22.04.12 20:46
« Re: Re: Re: dálnice-olej
nj. chybajuci chladic oleja na htp a tepelne pretazovanie, na druhej strane vo firmach je plno htp fabii ( aj ked dnes uz ich ubuda ), a najazdene casto 110.000 - 140.000km v priebehu 4 rokov a bez problemu ( a to nie je ziadne setrenie, ako na vlastnom aute ), o problemoch som skor pocul ako ich zazil ( a to tych fabii mam v okoli naozaj dost , a aj sam som par tisic km na firemnych fabiach odjazdil ). Mnohe starsie htp fabie dnes maju uz cez 200.000km a stale jazdia. Ovela viac problemov som zazil skor : predna naprava, cievky, alebo odpadavajuce plasty ( klucka, vypln dvery .. atd. na vsetkych generaciach ), a samozrejme neustala vymena prednych ziaroviek ( bezne aj 3x rocne, tiez na vsetkych generiaciach )....
Takze az tak by som sa HTP a dialnice ( prehrievania oleja ) nebal. ( naviac bezne davali v servise olej 10w-40 )