Škoda Fabia (2010)
21.4.2012ÚVOD Rozhodol som sa podeliť sa so svojimi skúsenosťami s fábiou II a možno pomôcť niekomu, kto sa ocitol v podobnej situácii ako ja. My sme sa v roku…
Škoda Fabia II (umo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pinkybrain8 28.12.12 18:17
« gratulujem :)
Fabia II je dobre auto, nahodou som mal moznost skusit si prave tuto motorizaciu nejaky cas dozadu a bolo dobre si s nou zajazdit par sto kilometrov.
Dynamika sa mi zdala vcelku uspokojujuca predovsetkym vtedy, ak som bol v aute sam. Skoda len, ze sa jedna o Skodu, ktoru na nasich cestach vidat prilis casto a tym padom zapadne. Mna od Skody odrazda prave ten masovy vyskyt, no to nijako neznehodnocuje samotne auto.
Ak clovek casto jazdi nad 120, tak by urcite ocenil siesty stupen (ak to teda nezmenili, par rokov spat tam bola 5 stupnova prevodovka - momentalne to uz nesledujem). Do mesta je toto auto ale super vec, motor sa rychlo zahreje a nezerie vela, ak clovek nejazdi 50 na dvojke 24/7 :-) .
Prajem vela stastnych km :-) . -
v.marek 13.12.12 14:51
« Re: Re: Fabia II
:-) nie je to preklep, nalietal som na ňom niečo cez 130 tis, robil som celo oblastného OZ pre spolocnost, kde som prakticky naozaj nic ine nerobil len celý den jazdil po celom SR. Nič extra na tom neodišlo len veci ktoré sa bežne menia, akurat po 100 000 bola menená spojka, ktora začala hučat asi pri 80 tis. a pri 120 tis nový štartér. Myslím si, že celkom odolné autíčko a to nebol používaný v úspornom režime :-) -
umo 13.12.12 14:13
« Re: Fabia II
Ďakujem. Za necelý rok si najazdil 130 000km? Nie je to preklep? A neboli žiadne poruchy? To si snáď jazdil v jednom kuse :-) . Čo sa týka priestrannosti, ja vzadu necestujem. Tam sedávajú chalani a občas manželka. Všetci sa zhodujú v tom, že teraz majú viac miesta ako vo felde. Ale rozdiely sú minimálne, veď majú skoro rovnaký rázvor. -
v.marek 13.12.12 11:01
« Fabia II
Ahoj, aj keď vlastním feldu o ktorej si včera čítal ;-) mám viac najazdené na firemnej fabii vyrobenú v roku 2012 február, od marca do novembra som na ne najazdil 130 000 km :-) bolo to HTP s červenou bodkou, čiže 51 Kw family. S autom som bol veľmi spokojný. Ako si aj ty písal oproti felícii je svižnejšia, čo som hlavne oceňoval v meste, mimo mesta sú jazdné výkony také isté ako u feldy. Ja tiež považujem fabiu II za celkom pekné auto, tak sme už dvaja :-! Čo sa týka priestrannosti, tak mne sa zdá že felda má na zadných sedadlách viac miesta :-)
Tak teda prajem veľa štastných km a veľa zábavy za volantom fabie, skvele autíčko :yes: -
hp21 22.10.12 16:21
« Re: Re: Topení
Benzínové motory je doporučeno používat do maxima 3500ot. na trvalejší dobu. Ale faktem neustále zůstává, že občas motor takzvaně prohnat je velmi zdravé :yes: . Za sebe mohu řící, že i 50-60 km při 110km/h je pro motor přínos ;-) .
Ještě jedna drobnost, já pokud vím, že auto absolvovalo například 500 km po městě+okreskách tak ho hned vezmu na dálnici a tam ho ,,propláchnu" >:D , osobně mám pak pocit, že po 20 km dálničního tempa motor lépe táhne ;-) nevím, možná je to jen placebo efekt, ale osobně si myslím, že to reálné je :-)
-
Bud 22.10.12 16:07
« Re: Topení
Rozumím. Určitě to topí víc. To mám vyzkoušené. Po městě a mimo město knoflík úplně v červeném poli a když dojedu na dálnici a začnu pelášit okamžitě se motor pořádně zahřeje a začne víc topit. Pak musím rychle ubírat a dávat na polovinu. Právě proto odborníci radí aspoň jednou za dva týdny auto pořádně prohnat dálniční rychlostí a ne jenom 10Km., ale 30-50Km. Vše se pořádně zahřeje a co se má vysušit, to se vysuší, prospívá to celému motoru od začátku až po konec výfuku. Provozní teplotu motoru nelze dosáhnout městským ježděním. Navíc ideální otáčky motoru jsou 3500/min. A to ve městě určitě nejde udržet. Nepíšu to proto, abys jezdil na dálnici, ale abychom si pouze připoměli, jak motor funguje a líp pak pochopili, jak topí :-) . -
umo 22.10.12 04:18
« Re: Topení
Ďakujem za názor. Všimol som si to v meste, kde jazdím najviac. Proste som mal pocit, že felícia kúrila lepšie. Ale čím ďalej tým viac sa presviedčam, že to bol len môj subjektívny pocit. Myslíš, že pri vyšších rýchlostiach by malo auto kúriť lepšie? Je pravda, že motor má vyššie otáčky, ale je tam aj väčšie náporové chladenie vzduchom (neviem, či som sa vyjadril správne). -
Bud 21.10.12 22:24
« Topení
Ahoj, nevím kdy a za jakých podmínek se ti zdá topení slabší. Pokud jenom při jízdě po městě a okolí, nic to neznamená. To dělá i mně a možná i dalším. Při pojíždění rychlostí 60- 90 není motor tak dobře zahřátý, jako když jedeš po dálnici A pak musíš mít "knoflík" otočený dost na červeném poli. Nevím, jak často, dlouho a kde jezdíš. Pokud by ti to ale dělalo i když jedeš po dálnici 130, tak pak můžeš konstatovat, že topí prostě málo. ;-) -
BigBang 21.09.12 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
tak určitě nevzali turbo, nenapasovali ho na nový svody a naprali to na klasický HTPčko, ale ty motory (1.2) vycházej (měly by pokud si to dobře pamatuju) ze stejnýho základu - bloku, proto taky je nejspíš ten problém s praskáním řetězů... Napínák už vyřešili, ale simplex je prostě na dvě věci, ale šetření bohužel nezná mezí a tak to pak dopadá... -
hp21 21.09.12 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Kolegové, jako zástupce Renaultu bych vám tu měl napsat jak sou TCE nejlepší atd. ale řekl bych, že opak je pravdou, spolehlivost je možná lepší než u TSI ale jinak je to vcelku žravé a se značným turboefektem, pokud se nemýlím tak škoda postavila úplně nový motor a né, že dala turbu už k nějakému, to mi příjde jako fajn řešení, když to renault dal turbu k tomu co už měl (vyjma TCE Energy?) Škoda škoda, že se Škodě s tím objevují problémy :'-( -
umo 20.09.12 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Obávam sa poruchovosti a drahého servisu turbomotorov v porovnaní s atmosferickými motormi. Podľa toho, čo som čítal (a potvrdili mi to aj v značkovom škodováckom servise), je TSI jedna veľká katastrofa čo sa týka spoľahlivosti. Ale zase motory TCE od renaultu sú na tom zrejme lepšie. -
BigBang 20.09.12 15:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Copak ti turbo udělalo, že s nim nechceš mít nic společnýho??? Pokud přestane dělat atm. motory škodovka, tak přestanou nejspíš i ostatní (důvodem bude asi další EURO norma), takže moc šancí jít k někomu jinýmu mít nebudeš >:D
Jinak nemám možnost porovnávat jen s TDI, ale jezdil jsem i s Polem 1.3 taky se 40 kW a to auto jelo řekl bych diametrálně odlišně - líp. Ano, měla na tom velkej podíl i hmotnost, ale pokud člověk tomu naložil plnej, tak to jelo - čím víc člověk šlapal na plyn, tím víc to jelo, ne jako našel slavný HTPčko, kdy přidáváš plyn a víc to jede asi tak do poloviny chodu plyn. pedálu. Pak už se jen změní zvuk motoru na takovej „basovej“ dusící se zvuk a je ve výsledku jedno jestli jedeš na půl nebo na plnej plyn... teda krom víru v nádrži ;-) -
umo 18.09.12 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
Ani sa Ti nečudujem, keď máš možnosť porovnávať HTP s TDI. To je jasné, že HTP vnímaš ako slabý motor. Ja som pred fábiou mal felíciu (50 kW) a favorit (46 kW), takže na HTP sa pozerám inak ako Ty. Kvôli tým kopcom (a nielen kvôli nim) niekedy ľutujem, že som nešiel do 1,4 16V, Ale možno ten rozdiel v "živosti" by nebol až taký veľký. A turbomotor nechcem. Ak škodovka prestane ponúkať atmosferické motory, budem musieť prejsť k inej značke. -
BigBang 18.09.12 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost
hmm nějaký novinky :-! prasklý hlavy jsou pro mě celkem novinka... jsem nikdy neslyšel, že by praskaly. Podpálený ventily a následně výměny hlavy kvůli sedlům ventilů ano, ale prasklou hlavu??
jinak zase narážíme na služebáky :-) všichni víme jak se s nima jezdí a všichni víme jak jsou HTPčka poměrně náchylný na styl jízdy... a pokud lítáš po dálnici s timhle polomotorem 130 140, tak se neni čemu divit ;-)
a 1.2TSI by měly stejně vycházet z toho notorickýho HTP, takže pokud by praskaly řetězy na TSI, tak by měly praskat i na HTP :-!
Umo, když jsi začal s horskými přejezdy, tak jsem se v duchu začal smát, jelikož brečim vždycky pokud příjde delší kopec a to jezdim v podstatě sám >:D
Na prevodovke sa bohužiaľ nič nezmenilo, 6stupňová by bola super. Viem si predstaviť, že by mi to na diaľnici v 130 na šestke točilo menej ako 3000. Ale je tam 5stupňová. 6stupňova sa myslím dodáva len so silnejším tsi.
Čo sa týka "opozeranosti" a výnimočnosti auta, áno, škodoviek je veľa. Ale na rozdiel od teba mne to vyhovuje. Vnímam to tak, že škodovka má širokú sieť predajní a servisov.
Aj Tebe veľa bezproblémových km na alfe :-) .