Diskuse

Škoda Fabia (2010)

21.4.2012

ÚVOD Rozhodol som sa podeliť sa so svojimi skúsenosťami s fábiou II a možno pomôcť niekomu, kto sa ocitol v podobnej situácii ako ja. My sme sa v roku…

 

Škoda Fabia II (umo)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto v-marek

    v.marek 13.12.12  14:51

    « Re: Re: Fabia II

    :-) nie je to preklep, nalietal som na ňom niečo cez 130 tis, robil som celo oblastného OZ pre spolocnost, kde som prakticky naozaj nic ine nerobil len celý den jazdil po celom SR. Nič extra na tom neodišlo len veci ktoré sa bežne menia, akurat po 100 000 bola menená spojka, ktora začala hučat asi pri 80 tis. a pri 120 tis nový štartér. Myslím si, že celkom odolné autíčko a to nebol používaný v úspornom režime :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 13.12.12  14:13

    « Re: Fabia II

    Ďakujem. Za necelý rok si najazdil 130 000km? Nie je to preklep? A neboli žiadne poruchy? To si snáď jazdil v jednom kuse :-) . Čo sa týka priestrannosti, ja vzadu necestujem. Tam sedávajú chalani a občas manželka. Všetci sa zhodujú v tom, že teraz majú viac miesta ako vo felde. Ale rozdiely sú minimálne, veď majú skoro rovnaký rázvor.
  • 00 Reagovat !

    foto v-marek

    v.marek 13.12.12  11:01

    « Fabia II

    Ahoj, aj keď vlastním feldu o ktorej si včera čítal ;-) mám viac najazdené na firemnej fabii vyrobenú v roku 2012 február, od marca do novembra som na ne najazdil 130 000 km :-) bolo to HTP s červenou bodkou, čiže 51 Kw family. S autom som bol veľmi spokojný. Ako si aj ty písal oproti felícii je svižnejšia, čo som hlavne oceňoval v meste, mimo mesta sú jazdné výkony také isté ako u feldy. Ja tiež považujem fabiu II za celkom pekné auto, tak sme už dvaja :-! Čo sa týka priestrannosti, tak mne sa zdá že felda má na zadných sedadlách viac miesta :-)
    Tak teda prajem veľa štastných km a veľa zábavy za volantom fabie, skvele autíčko :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.12  17:55

    « Re: Re: Re: Topení

    Jo, nedávno jsem ho taky trochu protáhl a když jsem vjel do města, tak jakoby pořád chtělo jet >:D Možná, že jsem to byl já, kdo chtěl ještě, možná to auto, ale možná jsme chtěli oba :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 22.10.12  16:21

    « Re: Re: Topení

    Benzínové motory je doporučeno používat do maxima 3500ot. na trvalejší dobu. Ale faktem neustále zůstává, že občas motor takzvaně prohnat je velmi zdravé :yes: . Za sebe mohu řící, že i 50-60 km při 110km/h je pro motor přínos ;-) .
    Ještě jedna drobnost, já pokud vím, že auto absolvovalo například 500 km po městě+okreskách tak ho hned vezmu na dálnici a tam ho ,,propláchnu" >:D , osobně mám pak pocit, že po 20 km dálničního tempa motor lépe táhne ;-) nevím, možná je to jen placebo efekt, ale osobně si myslím, že to reálné je :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.12  16:07

    « Re: Topení

    Rozumím. Určitě to topí víc. To mám vyzkoušené. Po městě a mimo město knoflík úplně v červeném poli a když dojedu na dálnici a začnu pelášit okamžitě se motor pořádně zahřeje a začne víc topit. Pak musím rychle ubírat a dávat na polovinu. Právě proto odborníci radí aspoň jednou za dva týdny auto pořádně prohnat dálniční rychlostí a ne jenom 10Km., ale 30-50Km. Vše se pořádně zahřeje a co se má vysušit, to se vysuší, prospívá to celému motoru od začátku až po konec výfuku. Provozní teplotu motoru nelze dosáhnout městským ježděním. Navíc ideální otáčky motoru jsou 3500/min. A to ve městě určitě nejde udržet. Nepíšu to proto, abys jezdil na dálnici, ale abychom si pouze připoměli, jak motor funguje a líp pak pochopili, jak topí :-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 22.10.12  04:18

    « Re: Topení

    Ďakujem za názor. Všimol som si to v meste, kde jazdím najviac. Proste som mal pocit, že felícia kúrila lepšie. Ale čím ďalej tým viac sa presviedčam, že to bol len môj subjektívny pocit. Myslíš, že pri vyšších rýchlostiach by malo auto kúriť lepšie? Je pravda, že motor má vyššie otáčky, ale je tam aj väčšie náporové chladenie vzduchom (neviem, či som sa vyjadril správne).
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 21.10.12  22:24

    « Topení

    Ahoj, nevím kdy a za jakých podmínek se ti zdá topení slabší. Pokud jenom při jízdě po městě a okolí, nic to neznamená. To dělá i mně a možná i dalším. Při pojíždění rychlostí 60- 90 není motor tak dobře zahřátý, jako když jedeš po dálnici A pak musíš mít "knoflík" otočený dost na červeném poli. Nevím, jak často, dlouho a kde jezdíš. Pokud by ti to ale dělalo i když jedeš po dálnici 130, tak pak můžeš konstatovat, že topí prostě málo. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 21.09.12  14:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    tak určitě nevzali turbo, nenapasovali ho na nový svody a naprali to na klasický HTPčko, ale ty motory (1.2) vycházej (měly by pokud si to dobře pamatuju) ze stejnýho základu - bloku, proto taky je nejspíš ten problém s praskáním řetězů... Napínák už vyřešili, ale simplex je prostě na dvě věci, ale šetření bohužel nezná mezí a tak to pak dopadá...
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 21.09.12  09:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Kolegové, jako zástupce Renaultu bych vám tu měl napsat jak sou TCE nejlepší atd. ale řekl bych, že opak je pravdou, spolehlivost je možná lepší než u TSI ale jinak je to vcelku žravé a se značným turboefektem, pokud se nemýlím tak škoda postavila úplně nový motor a né, že dala turbu už k nějakému, to mi příjde jako fajn řešení, když to renault dal turbu k tomu co už měl (vyjma TCE Energy?) Škoda škoda, že se Škodě s tím objevují problémy :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 20.09.12  21:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    myslím že od roku 2007
  • « 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 20.09.12  20:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    uvidíme za čas jak se to vyvine :-) jináč - jak dlouho dělaj ty orgáni motory TCE??
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 20.09.12  20:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Obávam sa poruchovosti a drahého servisu turbomotorov v porovnaní s atmosferickými motormi. Podľa toho, čo som čítal (a potvrdili mi to aj v značkovom škodováckom servise), je TSI jedna veľká katastrofa čo sa týka spoľahlivosti. Ale zase motory TCE od renaultu sú na tom zrejme lepšie.
  • « 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 20.09.12  15:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Copak ti turbo udělalo, že s nim nechceš mít nic společnýho??? Pokud přestane dělat atm. motory škodovka, tak přestanou nejspíš i ostatní (důvodem bude asi další EURO norma), takže moc šancí jít k někomu jinýmu mít nebudeš >:D

    Jinak nemám možnost porovnávat jen s TDI, ale jezdil jsem i s Polem 1.3 taky se 40 kW a to auto jelo řekl bych diametrálně odlišně - líp. Ano, měla na tom velkej podíl i hmotnost, ale pokud člověk tomu naložil plnej, tak to jelo - čím víc člověk šlapal na plyn, tím víc to jelo, ne jako našel slavný HTPčko, kdy přidáváš plyn a víc to jede asi tak do poloviny chodu plyn. pedálu. Pak už se jen změní zvuk motoru na takovej „basovej“ dusící se zvuk a je ve výsledku jedno jestli jedeš na půl nebo na plnej plyn... teda krom víru v nádrži ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 18.09.12  21:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Ani sa Ti nečudujem, keď máš možnosť porovnávať HTP s TDI. To je jasné, že HTP vnímaš ako slabý motor. Ja som pred fábiou mal felíciu (50 kW) a favorit (46 kW), takže na HTP sa pozerám inak ako Ty. Kvôli tým kopcom (a nielen kvôli nim) niekedy ľutujem, že som nešiel do 1,4 16V, Ale možno ten rozdiel v "živosti" by nebol až taký veľký. A turbomotor nechcem. Ak škodovka prestane ponúkať atmosferické motory, budem musieť prejsť k inej značke.
  • « 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 18.09.12  20:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    hmm nějaký novinky :-! prasklý hlavy jsou pro mě celkem novinka... jsem nikdy neslyšel, že by praskaly. Podpálený ventily a následně výměny hlavy kvůli sedlům ventilů ano, ale prasklou hlavu??

    jinak zase narážíme na služebáky :-) všichni víme jak se s nima jezdí a všichni víme jak jsou HTPčka poměrně náchylný na styl jízdy... a pokud lítáš po dálnici s timhle polomotorem 130 140, tak se neni čemu divit ;-)

    a 1.2TSI by měly stejně vycházet z toho notorickýho HTP, takže pokud by praskaly řetězy na TSI, tak by měly praskat i na HTP :-!

    Umo, když jsi začal s horskými přejezdy, tak jsem se v duchu začal smát, jelikož brečim vždycky pokud příjde delší kopec a to jezdim v podstatě sám >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 31.08.12  23:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    myslim, že všechny ty prasklý hlavy byly u fabek 1.takže na tom něco bude ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 31.08.12  23:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Myslím, že tie prasknuté hlavy sa asi týkajú fábií 1. generácie. Ty už máš asi tú novšiu verziu (51 kW). Ja mám najnovší model, tak dúfam, že sa ma to nebude týkať. Snáď škodováci s ten problem vyriešili.
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 31.08.12  23:00

    « Re: Re: Re: Re: Poruchovost

    Můj Roomster je rv. 2008, ale máme i Fábie 1. generace (všechny po fl.)
  • « 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 31.08.12  22:14

    « Re: Re: Re: Poruchovost

    a aký je rok výroby Vašich služobných htp-čiek?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…