Recenze

tobi (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Rover řada 600

9,75 Uživatelé

Hodnoceno: 93× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Rover řada 600, foto 0 Rover řada 600, foto 5 Rover řada 600, foto 8 Rover řada 600, foto 8 Rover řada 600, foto 23 Rover řada 600, foto 24 Rover řada 600, foto 27 Rover řada 600, foto 28
Rover řada 600, foto 29 Rover řada 600, foto 30 Rover řada 600, foto 31 Rover řada 600, foto 31 Rover řada 600, foto 33 Rover řada 600, foto 34 Rover řada 600, foto 34 Rover řada 600, foto 36 Rover řada 600, foto 39 Rover řada 600, foto 51 Rover řada 600, foto 52 Rover řada 600, foto 53 Rover řada 600, foto 54 Rover řada 600, foto 55 Rover řada 600, foto 57 Rover řada 600, foto 59 Rover řada 600, foto 60 Rover řada 600, foto 61 Rover řada 600, foto 62 Rover řada 600, foto 63 Rover řada 600, foto 64 Rover řada 600, foto 65 Rover řada 600, foto 66 Rover řada 600, foto 67 Rover řada 600, foto 68 Rover řada 600, foto 69 Rover řada 600, foto 70 Rover řada 600, foto 71 Rover řada 600, foto 72 Rover řada 600, foto 100 Rover řada 600, foto 101
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Moje volba padla na Rover 620Ti což je nejsilnější motor, který se do Roveru dával. Disponuje výkonem 147kW a kroutícím momentem 240Nm což je na takhle lehké auto docela pěkné.
Co mě málem odradilo byly výsledky Crash testů, které pro rover dopadly zoufale, ale v roce 1997 provedl Rover přestavbu a zpevnění karoserie, takže u nových modelů se již není čeho bát.

Každopádně je docela težké sehnat tento typ rovera, je jich málo a lidé si je hlídají a málo se jich zbavují, dokud jsou pojizdní. Mě se každopádně povedlo narazit na velice slibně vypadající nabídku. Koupen nový v ČR, první majitel byl otec současného majitele (lékař-což jsem si ověřil) a současný majitel (jeho syn) je také lékař a auto prodává po deseti letech pravidelného servisu, protože čeká rodinu a bude kupovat služební auto a také do kufru rovera se kočárek horko těžko vejde. Vypadalo to až moc dobře.
Každopádně auto vypadalo přesně tak, jak ho majitel popisoval. Interiér netknutý, motor šlapal čistě, lehký únik oleje kolem tešnění motoru není nic drahého. A když mi známý automechanik, který auto zevrubně prohlédl řekl, že podvozek vypadá jako u Alfy po 20 tisicich, tak už sem byl rozhodnutý, že sem našel to co jsem hledal.
Interiér v elegantní šedé kůži, klimatizace, šíbr, vše v elektrice, netknutá 16" litá Rover kola, DO, ABS, 2x Airbag, předepínače pásů, atd. Majitel k tomu dokonce dodal původní gumové koberečky, zimní plecháče s původními poklicemi atd. Prostě bylo vidět, že se o auto staral s láskou a všechno bylo originál Rover.


Tomu, kdo podobný motor nikdy nevyzkoušel, nemá cenu vysvětlovat, jaký to je pocit mít pod kapotou 200 koní. Turbou sice papírově zabírá lehce nad 2000, ale do 2500 otáček táhne jemně jako klasický dvoulitr, prostě trvá než se rozjede, ale jakmile přesáhnete hladinu 2500 až 3000 otáček uslyšíte jemné syčení a zkoprníte...když jsem si to vyžkoušel poprvé, nevěřil jsem tomu a jenom kulil oči, od té doby se jenom slastně usmívám :)
Po velkém a těžkém opelu Omega je tohle opravdu rozdíl. Při správném řazení zůstanete zatlačení do sedačky až do nějakých 180km/h když konečně přeřadíte na 5-ku a necháte se dál unášet zvukem motoru.
Výhodou je otáčkoměr do 8 tisíc a až do 7-mi motor opravdu tvrdě táhne.
Převodovka má tzv. slip diferák, což usnadňuje řazení. Další věcí je velice dobré zpřevodování, které umožňuje pro mě velice sportovní jízdu.

Nemám bohužel srovnání s opravdu sprotovními vozy, ale když srovnávám podvozek 620ky, octavie, fabie, omegy a spousty felicíí, tak jsou to nebe a dudy...Rover je sice 10 let starý, ale původní cena byla kolem miliónu a podvozek je dělaný na ostrou jízdu a takhle silný motor. Z omegy jsem zvyklý spíše na plynulou jízdu a velké najíždění si do zatáček a ačkoliv bych si teď mohl dovolit hodně ostré řezání zatáček, tak zůstanu u starého stylu, přeci jenom auto ještě tak neznám a hlavně se mám moc rád na to, abych se někde zabil. A kromě toho bych tím i rozbil auto, což by mě taky zamrzelo :) kosti srostou :)

Řízení je přesné a okamžitě se s ním sžijete. Opět pokud srovnám s octavii, omegou nebo fabii, tak je to opravdu rozdíl. I po deseti letech je to stále požitek a anglická pečlivost je znát. Zatím se mi nestalo, že by auto začalo nějak blbout i při ostrém brždění na nerovném povrchu, což je věc hlavně tlumičů a celkově podvozku.

Co se týče celkového pocitu z auta, tak ho buďto milujete, nebo se vám nelíbí. Není to nic mezi. Pro mě je to prostě anglický gentleman s dáblem v těle.
To je další věc, která se mi na 620ti líbí. To jak vypadá. Nikdo by od něj nečekal, že se pod kapotou schovává takové stádečko. Kdejaký frajírek s pojízdnou diskotékou a vytuněným rádoby "Mkovým" baworákem (rozumějte motor při nejlepším 2,0 a "M" paketem) docela kouká.

Nikdy sem nebyl příznivcem příliš agresivního vzhledu, nedej bože tuzzingu, nejdřív jsem si říkal, že malé lízátko by mu neškodilo, ale to jsem hnedka po koupi zavrhnul, auto je krásné s těmi doplňky, které má...jedině snad kliky v barvě laku mi tam chybí, ale to je otázka času.

Moje volba padla na Rover 620Ti což je nejsilnější motor, který se do Roveru dával. Disponuje výkonem 147kW a kroutícím momentem 240Nm což je na takhle lehké auto docela pěkné.
Co mě málem odradilo byly výsledky Crash testů, které pro rover dopadly zoufale, ale v roce 1997 provedl Rover přestavbu a zpevnění karoserie, takže u nových modelů se již není čeho bát.

Každopádně je docela težké sehnat tento typ rovera, je jich málo a lidé si je hlídají a málo se jich zbavují, dokud jsou pojizdní. Mě se každopádně povedlo narazit na velice slibně vypadající nabídku. Koupen nový v ČR, první majitel byl otec současného majitele (lékař-což jsem si ověřil) a současný majitel (jeho syn) je také lékař a auto prodává po deseti letech pravidelného servisu, protože čeká rodinu a bude kupovat služební auto a také do kufru rovera se kočárek horko těžko vejde. Vypadalo to až moc dobře.
Každopádně auto vypadalo přesně tak, jak ho majitel popisoval. Interiér netknutý, motor šlapal čistě, lehký únik oleje kolem tešnění motoru není nic drahého. A když mi známý automechanik, který auto zevrubně prohlédl řekl, že podvozek vypadá jako u Alfy po 20 tisicich, tak už sem byl rozhodnutý, že sem našel to co jsem hledal.
Interiér v elegantní šedé kůži, klimatizace, šíbr, vše v elektrice, netknutá 16" litá Rover kola, DO, ABS, 2x Airbag, předepínače pásů, atd. Majitel k tomu dokonce dodal původní gumové koberečky, zimní plecháče s původními poklicemi atd. Prostě bylo vidět, že se o auto staral s láskou a všechno bylo originál Rover.

Silné stránky

Tak na prvním místě je skvělý motor anglické výroby. Zátah od 2000 otáček až do 7000 a od 3000 vás prostě zatlačí do sedačky až do chvíle kdy musíte řadit (vetsinou kolem 6500 a motor má pořád ještě rezervu).
Spotřeba je kapitola sama pro sebe. Při klidném stylu si vezme tak 8-9litrů, když na to šlapete klidně 15-16. ale kombinovaná je kolem 12l/100km. přičemž se do toho počítá cestování kolem 200km/h a po okreskách tak +-140...stará Kolínská :) tam se dá jet i víc, ale zase musíme počítat s tím, že každý se nekouká za sebe.

Další věc, která stojí za pochválení jsou přední sedačky. Boční vedení je dostačující...akorát bohužel nejsou vyhřívané, což není u kůže nic příjemného, ale bohužel vyhřívání bylo i u nejsilnějšího modelu 620ti za příplatek, který bývalý majitel bohužel odmítnul.

viz detailní popis jednotlivých částí.

Slabé stránky

Špatné vlastnosti?
Největší je že nemá zadní náhon :)

Co se týče vnitřního prostoru, tak na tom Rover není zrovna dobře, je sice dost dlouhý, ale opravdu veliký prostor zabírá motor a celkově přední kapota a tak na zadních sedačkách už moc místa nezbývá. Kufr patří do průměru, ale víko zavazadelníku je dost úzké, takže s nakládáním většich věcí bude trochu problém. V základu nemá Rover dělené zadní sedačky, ale jakmile ho máte v kůži, tak už s nimi můžete počítat.
Také malý počet odkládacích prostor a miniaturní kastlík u spolujezdce mě dosti překvapil. Každopádně malý prostor vlevo pod volantem je velice praktický, vejde se tam telefon, peněženka a doklady.
Dále se také hodně rychle opotřebuje volant, ale to je kosmetická záležitost.

Další věc je spotřeba...mám auto první měsíc a konečně sem si spočítal průmernou spotřebu...je to skoro 15litrů/100...ale zase na to docela šlapu a užívám si :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím naštěstí nic :)
rozvody jsou stejně drahé jako na ostatní auta, olej to samé. Už jsem musel nechávat opravovat alternátor, ale to je taky stejně drahá oprava jako u jiných aut.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem si vybíral dost dlouho. Trvalo mi skoro 9 měsíců, než jsem našel to pravé. Ze začátku jsem uvažoval nad Opelem Omegou kolem roku 98 s motorem 2,5 V6. Mám slabost pro zadní náhony, ale bmw ve slušném stavu bylo mimo mé finanční možnosti a omega se mi zdála jako dobrá volba.
Moje předchozí dvě auta byly také omegy, ale v rodině byla i Fábie a Octávie, takže jsem měl aspoň nějaké srovnání různě velkých aut a jejich chování na silnici. Není to moc, ale aspoň jsem zjistil, co od vozu požaduji.
Začal jsem tedy s omegou, která nabízí dobrý poměr cena/výkon a ještě navíc zadní náhon. Hledal jsem pěkné, nejspíš dovezené auto, ale po shlédnutí pár "vraků" které byly podle prodejcu v perfektním stavu jsem trochu zanevřel. Omega s takovým motorem, který jsem chtěl a v dobrém stavu byla skoro k nesehnání. Hlavně se často vozí z Německa, což samo o sobě je spíše výhoda, ale pokud vám někdo prodává 9 let staré silné auto, tvrdí že má najeto 120 tisíc, tak mu nevěřte pokud nedodá komplet servisní knížku a účty za opravy. Pokud se někdo o auto takhle stará a jezdí s ním tak málo, určitě si bude schovávat doklady, zvlášť v Německu.

Takže postupem času jsem začal pokukovat i jiných značkách, to už jsem měl připravené peníze, ale nechtěl jsem nic uspěchat, omega ještě jezdila, tak kam chvátat.
Další možností bylo volvo S/V40 kombík se mi líbil víc jak kvůli prostoru, tak kvůli designu. Ale kombi se hůře shání, tak jsem si řekl, že pokud najdu pěknou S40 vezmu klidně sedan.
Teď už to byla jenom otázka který motor. O 1,8i jsem skoro ani nepřemýšlel, když už chci kupovat nové auto, tak chci aby mělo větší výkon a hlavně silnější 2,0i a nejsilnější T4 vychází ze slavného 5-ti válce volvo, který při dobrém servisu najede hodně přes 500 tisíc kilometrů.
Nakonec se mi povedlo najít ideální auto. Ok výroby 1998, servisované pouze v AUTO HASE, garážované, komplet dokumentace, prostě voňavka. Akorát ty najeté kilometry byly sice pravdivé, ale i tak 200 najeto je docela dost. Ale přeci jenom u pravidelně servisovaného auta by to neměl být takový problém. Ačkoliv i u Volva je potřeba dvouset tisících měnit věci jako jsou tlumiče apod.
Po týdnu prohlídek a váhání jsem vyrazil auto koupit...a samozřejmě si ho někdo odvezl asi dvě hodiny přede mnou.

Zjišťoval sem ze všech možných webů informace o různých značkách a typech aut. Až jsem nakonec narazil na Rover 620. Tohle auto mě zaujalo jak stylem a grácíí, tak cenou a výkonem.
Známý jezdí už skoro deset let v 620Sdi a nemůže si ho vynachválit. Spolehlivé auto, kterého se lidé dost často bojí, protože Rover před pár lety zkrachoval a lidé se obávají nedostatku náhradních dílů a servisu. Ale co se týče mechanických součástí, není problém. 620 je postavena na bázi Hondy Accord (tyto dvě značky spolupracovaly spolu na vývoji). Pouze karoserie se shání špatně a trvá to déle než u ostatních aut, protože se musí objednávat z Anglie. A do origo servisu, který je málo, s tím taky už asi nikdo jezdit nebude.
Do 620 se dávaly 1,8i, 2,0i, 2,3i a jako benzínová třešnička na dortu 2,0ti. Z dieselů pouze 2,0Sdi.
Anglické jsou pouze motory 2,0SDi a 2,0Ti. Jinak jde o motory z Hondy.
Motor 1,8i jsem ani moc nebral v potaz a spousta lidí o něm nemluvila moc hezky. 2,0i mě docela lákal, ale říkal jsem si, že když už si kupuji nové auto, tak chci, aby bylo buďto hodně úsporné, nebo hodně silné...takže jsem se rozhodoval mezi 2,0Sdi a 2,0ti...no už víte co vyhrálo :)


no...

Tunning na 620? To auto je krásné takové, jako sjelo z výrobní linky a v takovém stavu se ho budu snažit udržet.

Toto auto má duši i bez nějakých samolepek a světýlek .)

Jinak vlastně navíc oproti normálním roverům tam mám ještě originál plastové Rover kryty na přední světla...ale možná půjdou časem pryč, jsou sice účelné, ale z blízka nic moc...ačkoliv na zimu je asi blbost je sundavat, aspoň se světla nepoškrábou štěrkem.

Tak už tam jsou nový žárovky...koupil sem pořádny Bosche, ať taky něco vidím.

Super žárovky jdou do šuplíku...máme Xenony :))

 

Novinky v recenzi

3.8.2011 15:21

spousta oprav

dlouho jsem tu nebyl a za tu dobu se toho událo docela dost.
V zimě mi na auto spadl sníh, takže se dělalo nové čelní sklo a dala se nová přední kapota s lakem. Šlo to z pojistky, takže všechno nové, žádné opravy.
Rovnou jsem nechal udělat těsnění pod hlavou, které bylo potřeba už dlouho.
Nové rozvody, olej, vodní pumpa...prostě spousta věcí.

Další věcí je jiná převodovka. Ta moje začala dělat děsný bordel (kvůli mechanikovi, který do ní místo převodového oleje dal 5W-40...)
No a asi před týdnem začal zase blbnou altík, takže sem si nechal poslat z Anglie nový (4000 i s poštovným, oproti 6 tis jenom za opravu dvou věcí)

30.1.2011 12:25

velky servis

Tak sem si vyzvedl auto...delaly se tam nasledujici opravy:

Nova předni kapota + lak
nove celni sklo + listy
tesneni pod hlavou
simeringy
tesnici krouzky
vodni pumpa
rozvody
olej
filtry
lambda sonda
teplotni cidlo (starsi)
horni pravy silenblok (starsi)
trysky ostrikovacu
hadice chlazeni (starsi)
a asi si vzpomenu na dalsi veci, ale tedka uz me nic nenapada...

kazdopadne auto stalo uz dobrej ranec.
Jeste ho ceka vymena prevodovky a pak snad budeme jezdit v klidku nejaky ten patek :)

24.2.2010 09:45

zimní opravy

Po jízdě ve městě mě čekalo nemilé překvapení, kdy jsem dojel a z auta se vyvalil oblak dýmu. Naštěstí bylo jasné, že to je voda, protože byl cítit nemrznoucí směsí.
http://www.youtube.com/watch?v=sLAz4HWzNxo
naštěstí jenom hadička a oprava stála pár korun. Auto jsem odvezl do servisu na odtahovce, (když už mám pojištění, tak ať je aspoň k něčemu:) ) kam jsem byl už stejně dva týdny předem objednaný.
Chtěl sem vyměnit těsnění mezi blokem motoru a svodama, potom jednu hadici chlazení, která byla potřeba preventivně vyměnit, protože jí obrušovala vrtule chlazení. (práce nějakýho matlala, který jí tam dal obráceně, takže speciálně zploštělá část byla opačně.
Všechno se udělalo a ještě navíc auto prošlo originál Rover diagnostikou, která ukázala, že je opravdu v porádku. Je potřeba vyměnit teplotní čidlo, toť vše.
Ale já budu měnit i lambda sondu, protože auto se občas za studena nechová tak, jak by mělo a najednou prostě chcípně. Na 99% to je lambdou, protože jsem to už řešil s pár lidma se stejnými problémy a stejným autem.
Tak autí dostalo dobrou péči od člověka, který tomu rozumí.

17.11.2009 17:20

16.11.2009

Vyměnil sem olej a filtr. Prostě klasika. Ještě se v praze podívám na vzduchový filtr, jestli už také nebude chtít, ale měnil se nedávno.
Jo a zimáky byly potřeba. Koupil sem nové přední. Zadní ještě v pohodě jednu až dvě sezóny vydrží.

3.11.2009 13:33

není co dodat

Tak jezdí v pořádku, jenom ho budu dávat na zimáky. Ještě uvidím, jestli už bude potřeba kupovat nové. Doufejme, že ne :)

17.9.2009 08:25

výměna hadic u turba

Tak auto už je absolutně v pořádku a jezdí lépe, než kdy předtím.

Pouze při odjezdu ze servisu začalo auto ve vysokých otáčkách cukat. Ale pomohla výměna dvou hadic u turba...investice cca 400 i s prací a auto už je zase v 100% stavu :)

2.9.2009 15:04

HOTOVO!!!

Tak auto u zase jezdí.

Nová spojka Valeo, přetěsněný komplet spodek motoru, nové destičky Ferrodo a také nové bezpečnostní matice.

Co víc si přát :)

27.7.2009 23:29

Spojka a přetěsnění

Tak v Jindřichově Hradci se najednou začala ozývat trochu spojka. Doufám, že s tím dojedu do Prahy...150km, to přece musím dát.
Ujel sem tak 3 kilometry a spojka se totálně vysypala. Začala dělat bordel, auto skákalo jak čamrda.
Takže odtah na laně do Mirošovic, odtud na odtahovce do Slaného do servisu.
Spojka v háji.
Podařilo se mi sehnat si komplet novou spojku z Pardubic.

Ale další kapitola je přetěsnění motoru, které sem se rozhodl udělat současně s tím.
Tesnění pod vanu
tesnení pod víko ventilu
Gufero na kliku
gufero na hridel vacky
a nakonec i gufera na poloosy.
To poslední bylo nejhorší, v čechách to vůbec nejde sehnat, ale nakonec se povedlo. Teda na ty gufera na poloosy se čekalo týden, ale motor bude jak nový.
Ale nechci malovat čerty na zeď, auto je pořád v servise.

6.6.2009 22:30

vše OK

Musím zaklepat, ale už docela dlouho je auto bez investic a vypadá to, že by tak mohlo vydržet :)

23.4.2009 20:13

výfuk pokračování

Tak asi tři dny po výměně posledního dílu výfuku sem musel nechat vyměnit i střední díl. foto přidáno. Snad to je na aspoň chvíli konec patálií s výfukem. ale auto teď zase jede jako drak a nežere.

19.4.2009 18:22

19.4.

Teď budu psát i trochu zpětně.
Koupil sem nový poslední díl výfuku, trochu mi chybí zvuk Harleye, ale zase míň žere a líp jede.

před pár dny sem nechal vyměnit olej. Někde píšou, že bere 5Wčko a někde že 10Wčko. Bývalý majitel dával celou dobu 5W-40 a já v tom pokračuju. Olej je trochu řidší, takže je možné, že trochu více utíká, ale co se dá dělat, aspoň bude motor líp mazat.

20.11.2008 00:00

25.10.08
Zacal nejak zlobit posilovac. Zdalo se mi, že z něj vychází divné zvuky, ale jenom občas. Taky začal unikat olej do serva.
No a nakonec jsem uz nevyparkoval.
Takže odtah (pojistka hradí :)) a z Jeseníku jsem si nechal poslat servocerpadlo. Cena 1500 :) takze docela klid.

9.9.2008 00:00

Tak sem v sobotu nechal dát nové kotouče. Chtěl sem nechat udělat i olej, měním každých 10 tisíc kilometrů, ale známý tam zrovna neměl správný filtr, tak jsme to nechali na pondělí (najeto 119 000km).
No a v pondělí sem tam přijel, zvedli jsme auto na dřeva a on šel pro nářadí. Zvednul sem si kapotu, abych povolil víčko oleje a koukám, že kolem chladiče je u jedné z hadiček docela dost zaschlé chladící kapaliny, tak koukám odkud to teče, sáhnu na ni a v tu chvíli rána a všude začne stříkat voda. Naštěstí sem jel z práce, která je kousíček od servisu, takže mě to nepopálilo.
Každopádně od chladiče se ulomil taková malá hubička na kterou se nasadí malá hadička. Má tak 2 cm průměr, takže fakt prcek, ale bohužel tenhle prcek chladí turbo :( a tu hubičku opravit nejde...takže kvůli takovýhle malinkatý věci sem musel koupit CELEJ CHLADIČ!!!
Ach jo :( naštěstí mechanik je otec kamaráda, takže místo původních 5500 mě stál chladič 4000, ale plus všechna chladící kapalina cca 500 a docela dost práce. Takže celkově za 5700,- :(
Každopádně tohle se stalo v pondělí kolem 8 večer. A dneska už sem si pro něj jel :) To je panečku rychloservis :)
Ještě je potřeba sehnat hadici, kde je odvzdušňovací ventil, ale to už by mělo stát do 500.
A Rover je jako nový. Krásně brzdí, motor si přede s novým olejem a chladí až do aleluja :)

20.6.2008 00:00

tak už mi funguje klimatizace :)
Nechal sem jí před měsícem naplnit, ale nefungovala...což sucks, ale stavil sem se včera za kamarádem, který to prohlídnul, spojil dva drátky a už se zase můžu krásně klepat zimou :D

30.5.2008 00:00

Dnes sem se sešel s bývalým majitelem. Docela sem se nejdřív divil, proč mi volá, ale moc mě potěšil. V garáži našel nějaké náhradní díly na Rovera, tak mi zavolal a sešli sme se. Musím říct, že takové chování se už moc nevidí.
Každopádně mám jednu úplně novou mlhovku, dva kryty na mlhovky, tlačítka, kryt na světlo, kabely od svíček atd...prostě super :)
Takže moc děkuju.

23.5.2008 00:00

Tak se mi povedlo ve 120 nabrat mlovkou zajíčka...vyskočil z trávy rovnou pod auto. Dalo se jenom šlapnout na brzdy a zpomalit tak na těch 120...zajíček nepoužitelnej ani do guláše a mě to odnesla mlhovka a hejbnutej přední nárazník. Co se dá dělat :(

17.4.2008 00:00

konečně jsou pryč modrý diody v parkovačkách...dostal sem je k těm xenonům a netušil sem, že jsou modrý...no a až teď sem sehnal pořádný bílý...za 250 :(

23.3.2008 00:00

Tak Mazlík dostal xenony :) je to super, vidět je mnohem líp a omládnul tak o 5 let :)
Každopádně když sem se rozhodoval jaký koupit, spousta lidí tvrdila něco jinýho. Chtěl sem aby vypadaly jako originál, neoslňovaly a bylo pěkně vidět.
Normálně se do aut dávají 4300K , denní svělo je kolem 5500K. Nakonec sem koupil 5000K. Prodejce se mi snažil vnutit 8000K což u je docela dost modrý světlo, ale čím míň policajtů budu provokovat, tím lépe :)
Prodejce mi potom nabízel i montáž za 800...nakonec sem to udělal tak za 1,5 hodiny sám...málem sem se u toho zbláznil, ale nakonec se to povedlo...a nikdy nevěřte návodům...
Hnedka večer sem s tím jel asi 80 kiláků a nikdo mě neprobliknul, takže snad v pohodě. I sme to zkusili s kamarádem, který jel přede mnou apod a dobrý :)

17.12.2007 00:00

Tak jsem přijel z Rakouska, za sebou mám přes 1000 kilometrů a auto se chovalo skvěle a táhlo nádherně.
Nacpaný po střechu, 4 dospělí. Na střeše rakev a ještě držák se snowboardem a nebyl problém jet 140 kopec nekopec na 3500 otáček a jenom to tak šolíchat a hodně se hlídat, abych dál nepřidával, protože ten náklad skoro nebyl cítit.
Spotřeba celkově pod 10l/100, což je při takhle naloženém autě a jízdním stylu docela dobré, je v tom i každodenní dojíždění na svah, což spotřebu určitě nesnížilo. I v -20° startovalo hnedka.
Prostě si nebylo na co stěžovat, kromě malého interiéru. Ale to mě, jako řidiči, bylo trochu jedno :)))

9.12.2007 00:00

Tak jsem tam dneska dal dvě super svítivý žárovky Bosch...a je to vážně rozdíl! Uvažoval sem o těch xenonech a tohle je lepší. Svítí to super, neoslňuje, je to homologovaný a ještě navíc to stojí pár stovek. Normální H1 stojí tak 60 kč...tohle 300 jedna :)

2.12.2007 00:00

Tak musím přehodnotit velikost kufru...myslel sem, jaký to je prcek a vešly se mi tam 4! zimní kola na fábii četně disků, sportovní taška, velká taška na notes a oblek s kabátem v takovym tom futrálu :)

25.11.2007 00:00

Roveřík už zase jezdí. Byl to diodový můstek a regulátor. Každopádně se v tom už předtím někdo hrabal a už to opravoval, ale stejně to na záruku nejspíš po dobrým neuhádám, ačkoliv to je skrytá vada. A k soudu kvůli 6 tisícům nepůjdu.

23.11.2007 00:00

Z ničeho nic se mi rozsvítila kotrolka dobíjení. Auto jelo v klidu dál, ale už předtím se mi zdálo, že světla nějak skomírají. Každopádně to chtělo servis co nejdřív.
Během dvou dnů byla baterka skoro vyšťavená.
Každopádně jakmile se vám v roveru rozsvítí kontrolky a otáčkoměr a tachoměr spadnou na nulu, tak je to znamení, že už je zle :(

10.11.2007 00:00

Tak už tam mám i zimáky, k tomu originál poklice. Je docela zajimavý systém přidělávání poklic, které se utáhnou přímo šrouby ke kolu, takže jí jentak neztratíte a nikdo vám jí neukradne.
Taky tam už jsou gumový koberečky. Ještě je musím sehnat gumáky dozadu, stačilo jedno bláto a už jsou děsně zadělaný.
Taky sem zkotroloval nemrznoucí směs v chladiči...podle měrky je až do -45°C, ale do ostřikovače jsem raši nalil litr nemrznoucí směsi, to se neztratí.
WD-40 jsem nastříkal panty dveří a anténu a přemýšlím, co ještě před zimou zkontrolovat.
tak kdo máte ještě nějaký nápady, tak se ozvěte. Díky

10.11.2007 00:00

Takže rozvody sem udělal už den po koupi...a docela příjemně m překvapilo, že už byly čerstvě udělaný, teda jenom řemen od alternátoru. Bývalý majitel mi stáhnul cenu o 3 tisíce. Tak se ještě dolily 2 litry oleje a vyměnilo se těsnění.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Rover



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

zatím nemohu hodnotit

praktičnost
8

viz novinka Rakousko...

prostornost
5

vepředu je místa dost, ale na zadních sedačkách to není žádná sláva. Kufr je hodně velký, ale vnitřní prostor je dost stísněný, ale to je tím, že auto je celkově hodně nízké, což zase na druhou stranu hodně zlepšuje jízdní vlastnosti.

jízdní vlastnosti
9

Motor je skvělý! Podvozek drží jako přibitý a díky nízké výšce je i hodně nízko těžiště...9 ka je za to, že to má přední náhon.

jízdní komfort
10

tady si nemohu stěžovat, všechno funguje jak má, nic neklape, nerachtá a neskřípe, podvozek je pohodlný a zároveň pevný. Kožené sedačky jsou opravdu komfortní.

provozní náklady
7

No jo, výkon něco stojí. Ale oproti srovnatelně výkonným vozům je spotřeba paliva ještě velice příznívá. Je potřeba najít pojišťovnu, kde se povinné ručenní počítá podle objemu a ne podle výkonu :)

náhradní díly
5

Mechanické náhradní díly jsou k dostání bez problému, ale horší je to s díly karoserie. Naštěstí zatím nic nepotřebuji.

výkon motoru
10

není si absolutně na co stěžovat! dá se jet na 2000 otáček klidná jízda, ale jakmile se přehoupnete přes 2500 otáček, tak se začnete jenom slastně usmívat. Opravdu jsem zatím nepocítil potřebu silnějšího motoru.

spotřeba
7

oproti ostatním, srovnatelně silným vozům je to opravdu málo...vlastně i oproti mé bývalé omeze žere málo i tank. :)

hlučnost motoru
6

ve městě a rychlostech do 140km/h je to ok, potom je to trochu hlučnější...a hlavne u okna řidiče mi něco píská, budu muset vyměnit tešnění, ale to už se nějak vymyslí.

kvalita sedadel
8

sedadla jsou docela pohodlná! Čekal jsem šok, oproti opelu Omega, ale jenom mě příjemně překvapily...ale omega to není :( ono přeci jenom, nacpat křeslo z obýváku do spíše sportovního auta...ale chybí vyhřívání!!!

brzdy
5

Tak se mi poprvé projevilo "vadnutí" brzd. Stačilo pár kilometrů ostré jízdy po prázdné Praze a najednou šlapu na pedál a ono to skoro nic nedělá. takže první investice do auta budou vrtané kotouče!

zavazadlový prostor
8

kufr je celkem prostorný, ale vstup do něj dost úzký, takže s velkými předměty je problém. Ale i tak se tam vejdou 4 kola na fabku a nebo věci na lyže pro 4 lidi. 450 litrů je docela dost :)


Více o modeluRover řada 600
Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka Rover 620 ti - Nejsilnější šestistovka

K redakčnímu testu jsme tentokrát dostali anglický vůz…

Nový Rover 75 - Jeden ze znamenitých britských vozů Nový Rover 75 - Jeden ze znamenitých britských vozů

Britský mezinárodní autosalón spatřil světovou premiéru…

 





Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté znásilnění dívek

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté…

Oběťmi brutálních perzekucí ze strany takzvaného Islámského státu se stali také Turkmeni jako jedna z etnických…

 

iSport.cz

Litvínovský Gerhát zničil lídra

Litvínovský Gerhát zničil lídra "forsbergem":…

Napadlo ho to prý hned, jak zjistil, že rozhodčí nařídili trestné střílení. Ovšem provést něco takového…

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče Krupy k Plíškové

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče…

Barbora Strýcová třímala trofej pro vítězku turnaje v Linci a měla knedlík v krku. To když děkovala svému kouči…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…