Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fiestička Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 190 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Výběr a nákup:
Když nazrál čas na koupi mého prvního vlastního auta, tak nastalo dilema co to teda má být. Mám být nudný a koupit si Oktávku, která nabídne super prostor a se správnou motorizací i relativně svižnou jízdu? Nebo jít trošku za srdíčkem a vzít něco se sportovními kořeny? Auto budu mít víceméně pro zábavu a nepotřebuju ho nutně pro běžný život, takže výběr probíhal více jak půl roku. Nakonec jsem prošel při výběru přes dříve zmiňovanou Oktávku, BMW 1, Golfa GT a další specialitky až jsem skončil u Fiesty ST předchozí generace a Clia RS. Kdy jindy si koupit něco malýho a sportovního než teď. Co že byly důvody, že nakonec skončili ve finále tyhle dva vozy - super jízdní vlastnosti, atmosferický benzínový motor (vymírající druh :/), dle internetu relativně dobrá spolehlivost a v neposlední řadě i vzhled obou vozů. Po procházení inzerátů a pokecu s pár lidma jsem dospěl k názoru, že pro mě bude lepší Fiesta z důvodu ceny, servisu a i 200 koní mi přišlo až zbytečně moc do začátku. Když už jsem se rozhodl po čem cíleně koukat, tak už šlo jen o to vybrat ten správný kus. To se ukázalo jako problém, protože pár hezkých kousků bylo pryč během několika málo hodin a ležáky z inzerátů naopak byly dost podezřelé kousky. Například autobazar BDK měl dokonce dva kousky a to jsem i já svým laickým okem poznal, že nejsou úplně nejlepší kondici. Když už jsem začal přemýšlet o dovozu z Německa, tak se na Ford Club forů objevil inzerát na krásnou modrou Fiestu z 2006 s prakticky plnou výbavou a v hezkém stavu. Cena byla vyšší, ale na autě bylo uděláná kupa věcí - stačí nasednout a jezdit. Koupě, ač jsem se toho bál, proběhla úplně v pohodě (dlouhá projížďka, prohlídka auta na rampě). Původní majítel byl velký pohodář a kdyby se tak chovali všichi, tak by nám tu bylo lépe :)
Dojmy:
A jaká tedy Fiesta je? Už při prvním telefonátu s původním majitelem padla jedna velice důležitá věc - toto auto není GT pro dlouhé cesty po dálnici ani super rychlý sporťák, ale auto pro víkendovou zábavu. A ta nejlepší zábava je na cestě, kde není moc rovinek, ale plno zatáček :) Důvod proč není Fiesta vhodná na dlouhé dálniční přesuny je prostý a to že chybí 6. rychlostní stupeň pětka je dost krátká. A tak při 130 točí motor něco kolem 4 tisíc, což po nějakém čase začne být trochu otravné (a to mám standartní výfuk). Na druhou stranu pokud je potřeba se rychle zařadit do levého pruhu, tak do 170 je zrychlení až překvapivě snadné. Dostat z Fiesty větší rychlost je možné, ale už je to dost trápení. Další věc, co mi trochu kazí delší cesty je posez - sedačky jsou relativně dobré, ale pořád se mi nedaří najít úplně optimální polohu za volantem, ve které bych mohl pohodlně řídit několik hodit. Jsem hodně vysoký, tak sedačka musí putovat úplně dozadu, ale pro větší pohodlí bych potřeboval volat dostat blíže k tělu, ale bohužel je pouze výškově stavitelný. Abych dobře dosáhl na volat, tak musím mít dost pokrčené nohy. Celkově je sedačka ukotvená dost vysoko (známá charakteristika Fordů) a bohužel ani ST to nemá jinak. Ještě bych krátce něco napsal k druhé poznámce a to že Fiesta není super rychlý sporťák. To je hlavně myšleno tak, že na světlech dost možná dostane i vod vytuněnýho Golfa v TDIčku, ale kouzlo tohoto auta jsou prostě zatáčky, kde malá a hbitá Fiesta exceluje. Podvozek již není výstřelkem nejnovějších trendů a při jízdě po Praze na nízkoprofilových 17 palcových kolech je to občas utrpení jak pro pasažéry, tak pro Fiestičku. Na druhou stranu i když už má nalítáno skoro 150k kilometrů, tak vrzání a skřeky nejsou tak strašné. Pokud se ale na obzoru ukáže hezká cesta plná zatáček, tak Fiesta na drží jak přibitá a pokud člověk neudělá opravdu velkou ridičskou botu, tak mu i ledacos odpustí. Při velice agresivním najetí do zatáčky je cítit nedotáčivý smyk a stačí jednoduché ubrání plynu a trocha práce s volantem a člověk může bezpečně uhánět vstříc další zatáčce. Ještě se mi nestalo, že by Fiesta udělala nějakou podrazáckou věc jako třeba přehopnutí zadku. Slyšel jsem také od jednoho kolegy, že dobře funguje left foot breaking, ale to si chce nechat na okruh :)
Silné stránky
Rychlost a jistota v zatáčkách
Vzhled
Dokáže hezky střílet do výfuku :)
Dal bych jsem i spotřebu - na to že je to 2 litr, tak se dá jezdit do 8 litrů i při svižnější jízdě
Když bylo potřeba, tak jsme se vešli v 5 na zkrácený víkend
Slabé stránky
Uřvanost na dálnici
Utrpení při jízdě po špatné cestě
Žalostný rejd
Pro mě posez a sedačky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Od prvního dne nákupu mě zlobila spotřeba oleje. Ta postupem rostla až jsem se dostal na hodnoty 2 litry/1000km i při klidné jízdě. Pokud člověk šel trochu do vyšších otáček, tak to bylo až strašidelné. Zkoušel jsem různé zaručené tipy, ale nakonec jsem se dohodl s původním majitelem na výměně kroužků. Nové kroužky jsou v autě týden a je zatím po problému. Zjistil jsem, že problém se žraním oleje mají tyto motory dost často.
Novinky v recenzi
Zima je tu
První pořádný letošní sníh za poslední roky úplně lákal k tomu si trošku zablbnout. Jen škoda , že zimáky už moc nedrží, tak je to občas docela boj s gripem.
https://www.youtube.com/watch?v=20noflbdWW0
Jinak co se stalo nového s Fiestou? Kroužky drží! Po výměně kroužků jsem ještě pro jistotu jednou vyměnil olej a zatím nezmizelo prakticky nic a to jsem pár rychlejších jízd měl.
Také jsem poprvé navštívil okruh - volba padla na malý okruh v Mostě, kde bylo možné se projet v rámci soutěže hledá se okruhový talent. Navštívil jsem poslední nabízený termín a když jsem dojížděl do Mostu, tak začalo relativně vydatně pršet. Naštěstí na okruhu nepršelo až tak vydatně, takže opravdu mokrá byla pouze první zatáčka. Zážitky z jízdy byly výborné - 25 minut jízdy na mém limitu uteklo jako voda a jezdil bych dál, dokud by nedošel benzín :) Dosažený čas nebyl zas tak nic převratného, ale první zatáčka (pomalá vracečka) byla totálně bez gripu, takže v té by se určitě pár vteřinek najít dalo. Celkově to bylo super a musím ještě na podobnou akci zajet. Na Fiestě bylo viděl, že tento typ okruhu jí sedí dobře - spíš pomalejší, úzké a zamotané - nevím jestli velký okruh už by nebyl moc.
Také jsem se v průběhu roku dostal do Německa na Autobahn, kde jsem mohl legálně vyzkoušet maximálku. Cílem bylo 200 na GPS, což se nakonec ukázalo trošku jako challange. Do 180 to byla rychlovka, ale dál už to lezlo opravdu pomalu a na 200 to bylo opravdu přemlouvání, ale cíl byl dosažen :) Během tohoto rychlostního testu mi upadla ze zadního nárazníku plastová mřížka, takže Fiesta nevypadá tak sexy :)
Videjko
Jelikož rád stříhám videa, tak jsem si na jaře udělal jedno pro radost. https://www.youtube.com/watch?v=OM8myyW9Pu8
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST150
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2002) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 6.11.2013 09 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 27.9.2007 8110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2007 449 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: igi2
Přidáno: 5.11.2008 169 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2004) Majitel: Moper
Přidáno: 13.12.2010 79 Majitel 9.74 Uživatelé