Diskuse

Subaru Impreza (2008)

3.3.2012

ŘEČIČKY NA ÚVOD Po prodeji rodinného nissana primery, který byl na dlouhá léta posledním benzínem, který se mi dostal do ruky jsem vzhledem k…

 

Subaru Impreza (thanantos)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  19:17

    « Re: Re: 5tiqalt aj.

    Netusil jsem ze nemas model 2008 kdyz pises 2008. Co uvadi vyrobce muze byt zavadejici a proto jsme to tu taky rozebirali, ale uz me to honeni pindiku mimo realitu prestava bavit.

    Edit- trochu se po tom zacinam ptat sprinteru a velky rozdil je udajne ve vasi dvojspojce, ktera vyrazne zrychluje cas razeni rychlosti. Druha vec- u 5-i st. asi nepotrebujete radit trojku na realnych 100 km/h? Za 3.- 4x4 pry dosahuje horsich hodnot vysledne rychlosti pri delsich sprintech, pri tak kratke trase co ujede u 0-100 ale pomuze, uznavam omyl. A 4.- u preplnovaneho motoru s vysokym krouticim momentem se smazava nevyhoda vyssi hmotnosti, kroutak to proste utahne.
    Skoda jenom ze si musim odpovedi na svoje otazky najit sam.
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 04.03.12  16:55

    « Re: 5tiqalt aj.

    Bully: Právě na krátkém sprintu má 4x4 nespornou výhodu, proto ten čas, jedná se o reálné hodnoty. Forester XT má stovku za 6s, nedívej se na současnou velkou generaci, stačí když nakoukneš do profilu ;-)
    Thanantos: ano, minulá generace STI byla tvrdší.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  16:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 5tiqalt aj.

    Já nemám potřebu honit si ego na číslech. vím že to jede jak střelený a to mi stačí. Jet s těmito výkony na limit na našich silnicích je samo o sobě místy dost nebezpečná záležitost, čili naplno je využít v reálné situaci (a to i pro zábavu) je hodně vzácná příležitost. Proto mě spíš zajímá jak a čím to doopravdy je, spíš než že bych se potřeboval s někým přetahovat o desetiny ;-) V případě aut téhle kategorie je to většinou o řidiči a jeho schopnostech než o tom, s čím jede. Přetahovat se na dálnici s nabušenou A6tkou nebo pětkovým bávem nemám za potřebí a kdekoliv jinde to je o číslech spíš méně než více
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  16:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: 5tiqalt aj.

    Ani nevis jak jsem rad ze to beres s timhle rozumnym pristupem :yes: Zkusim taky zapatrat.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  16:03

    « Re: Re: Re: Re: 5tiqalt aj.

    no v tom případě se to z mé strany moc ověřit nedá, přístrojově víc než gps nebo kameru dodat nemůžu. Já si to předstaovval tak že přes GPS změřit kde je na tachu reální stovka a následně z videozáznamu odečíst dobu mezi prvním pohybem ručičky tachometru a dosažením požadované hodnoty. Pokud je na videokameře předem známy framerate (který je relativně spolehlivý) pak jde z počtu snímků čas relativně přesně odečíst.
    každopádně pokud bychom řekli že to nejsme schopni změřit v "polních podmínkách" potom jediný údaj je od výrobce, a ten tvrdí 5,8 pro evropskou resp. 5,9 pro americkou verzi (kde jezdí na mizerný leč nechutně levný benzín).. možná spíš než moje měření by to chtělo nějaký podrobnější test v pevných podmínkách. určitě už ho někdo dělal..kdybyste na něco narazili, hoďte to sem
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  15:54

    « Re: Re: Re: 5tiqalt aj.

    Video ani GPS ti nepomuze, tohle se meri specialnimi pristroji, jinak je to vazne par vterin sem nebo tam a bude to vic o prani nez realite. Tachometr muze ukazovat cokoliv a GPS se svym casto nekolikavterinovym zpozdenim ja fajn tak na tu maximalku, kdy je potom ale zmerena opravdu presne.
    Ja podobne voloviny taky nedelam, jak sam rikas- je to jenom o paleni spojky. Sam jsem psal o udajich namerenych prave na oficialnich sprintech u ciste seriovych vozu- kontrolovanych komisari a rizenych lidmi co radit umi, ani ti se nepriblizi vyrobcem uvadenym hodnotam snad nikdy a u zadneho z aut. Vzdycky tam nejaka desetina lita.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  15:47

    « Re: Re: Re: gratulace:)

    Ja vidim naopak u Foresteru 2,5 XT vsude oficialni (a slusnou!) hodnotu 7,1 a ne nejakych 6, stejny vykon jako Impreza WRX 230 a naopak pohotovostni hmotnost o 80 kg nizsi. Potom i s nejakou tou toleranci pul vteriny snad pujde nad 7,1 sec privrit oko. S vyssi hmotnosti, podobnym (stejnym? nejsem odbornik na Subaru) systemem prenosu vykonu na silnici bude 5,8 prave asi daleko od reality. Aerodynamika bude mit pri techhle nizsich rychlostech celkem zanedbatelny vliv. Nebudme fanaticti a spis se tomu snazme prijit na kloub, diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  15:39

    « Re: Re: 5tiqalt aj.

    jj, tohle určitě stojí za prověření v čem ta nízká hodnota vězí, ale subaru nemívá ve zvyku hodnoty fixlovat;-) proč taky, když STi společně mitsubishi EVO jako jediní okupují segment 4x4 zabijáků. Samozřejmě reálná čísla budou jinde než teoretická - rozjet se s autem za nejlepší dosažitelný čas (který by hodnota zrychlení 0-100 měla představovat) vyžaduje solidní cvik, který 99% řidičů(mě nevyjímaje) nemá. obzvlášť u 4x4 kde pokles otáček při rozjezdu dovede čas 0-100 zničit. Pak se ještě lze bavit o tom, zda těch 100 je tachometrových či GPSkových, zda to není uděláno na menších kolech a lepších gumách, s prázdnou nádrží bez rezervy v kufru a tak dále...nejlepší bude to opravdu změřit (ale ne mockrát, spojky je mi líto), nejlíp nahrát na video, ať vyjde pravda na světlo, až to bude, dám sem video + popíšu konkrétní podmínky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  15:28

    « Re: Re: Re: 5tiqalt aj.

    Prave, pri tak brutalnich vykonech jako ma treba GTR uz jde o prenos vykonu na vozovku, okolo 200k jeste problem nebyva. On nemusi byt ani u podstatne vykonnejsich aut, vem si treba predokolky co "nelogicky" vyhravaji sprinty bez rozdilu kategorie- ale to uz je rec o specialech a ne tovarnich vozech. 4x4 u tak kratkeho sprintu (pokud se porad bavime jenom o "nasi" kategorii aut) prave spis brzdi nez aby pomohl.
    K tvemu predchozimu prispevku- top speed asi nema cenu u hot-hatchu resit, na to nejake dalnicni "zavodeni" po rovine je podle me uplne jina kategorie aut. Vymenou staleho prevodu mozna usetris par deci paliva a zvysis maximalku, auto ale trosku zlenivi. Nakonec i petikvalt muze byt poskladany dobre- s vylozene dalnicni dlouhou petkou, ale tady asi ne a v tom bude zakopany pes. Ale zase kdy jedes tak rychle.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  15:23

    « Re: 5tiqalt aj.

    Pisu ze na cislech nijak nelpim, ale teoreticky by to nemela byt desetina vteriny sem nebo tam ale nejspis neco mezi dvema a trema celymi (prave pomer vaha/vykon, to je pri sprintu rozhodujici velicina). Bylo by mi to fuk, ale prekvapovalo by me prave klamne vyjadreni vyrobce, kdyz by byl uz vic nez slusne nad toleranci. Proto se tomu snazime prijit na kloub.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  14:59

    « Re: Re: Re: gratulace:)

    díky, tak já srovnával co do pohodlí pouze auta stejné cenové kategorie, čili WRX "nové" a STička "starší". STi stejné generace věřím že mi nabídne obdobné pohodlí, ale musel bych do něj penízkama pořádně přiložit;-) přecejenom, tolik jsem jich bokem neměl ;-\ , každopádně výběru nelituju. ono to na zábavu opravdu stačí až až >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 04.03.12  14:28

    « Re: Re: gratulace:)

    Gratuluji k výběru, jen podotknu, že nákupem WRX nezískáš nijak zásadní komfortní výhodu, naopak STI je velmi pohodlné i na rozbité silnici. Muselo se ještě kapku přitvrdit stabilizátorama a podvozek vylepšit jinými silentbloky. S řídící jednotkou středového diferáku od Skácela, se s tím už dalo i jezdit >:-[]
    Zrychlení za 5,8s je naprosto reálné, nelze si jen tabulkově spočítat váhu auta a koně. 6s měl i Forester XT.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  13:26

    « Re: Re: 5tiqalt aj.

    tak v reálu to jsou čísla která nic moc neznamenají, ale zájem o jejich přesnost chápu. ne vždycky je nepřirozeně rychlá akcelerace výsledkem výkonu motoru (viz např. nissan GTR). Čili pokud těch 5,8 by +- pár desetin souhlasilo, pak to jde na konto kvalitní techniky spíš než brutální síly a poměru váha výkon. To o autě resp. výrobci taky něco vypovídá. čili docela chápu zájem zda to je pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 04.03.12  13:15

    « Re: 5tiqalt aj.

    Nic ve zlém,ale pitvat se v údajích o zrychlení z 0 na 100 je podle mě zcela zbytečné,desetina sem,desetina tam,co na tom záleží?
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  12:29

    « Re: gratulace:)

    Děkuji děkuji:-) snad už si na příštím srazu nebduete kucí stěžovat, že mi na budících chybí 3000 otáček >:D
  • 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 04.03.12  10:44

    « gratulace:)

    tak Ti gratuluju k novemu "subu"! :-) ..preju mnoho stastnych km bez nehod a at Ti dela jen radost ;-) :yes: ..
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 04.03.12  09:48

    « Re: 5tiqalt aj.

    Ahoj, dík za zajímavé podněty, rozhodně doplním recenzi o dojmy z pětikvaltu, případně to zrychlení přeměřím. Ale jen orientačně - ten pětikvalt je poskládaný do zrychlení. obyčejně auta stímhle výkonem jezdí bohatě přes 210 (to jede při troše dobré vůle i naftová oktávka),a přestože jsem ještě topspeed nevyzkoušel, od techniků vím, že pokud se vymění stálý převod za variantu z STi, což lze, jede to kolem 240ti, čili důvod bych viděl právě někde v té převodovce. Jinak co do rozjezdu z nuly už se podle mě výhody 4x4 projeví. I když se to oroštuje jak jen to jde (a vypne VDC) kola si jednou kviknou, zakousnou se a jede to opravu o poznání rychleji než by člověk čekal. každopádně prověřím to. neměřil jsem to ještě přesně- (5,8 je údaj z papíru), ale dodám;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 04.03.12  09:03

    « Pěkné čtení

    Zdravím tě,
    pěkná čtivá recenze. Mám rád tyhle auta s kořeny v rally. I když jsem orientován spíše na Mitsubishi evolution tak se i za Subárkem rád otočím. Je to prostě pořád neobvyklé auto. Doplň fotky, rád se podívám. Ať slouží ;-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 04.03.12  00:26

    « 5tiqalt aj.

    Predne musim rict paradni vyber auta, navic ctyrkolka. Nikdy jsem jeste s necim ostrejsim s pohonem 4x4 sam nejel, musi to byt super :yes:
    V cele recenzi je zminka o petistupnove prevodovce jenom jednou, pritom treba v jedne ktera se tehle docela napadne podoba [odkaz] je zminovana jako celkem zavazny nedostatek. Priznam se ze to taky nechapu, u "lidovejsiho" modelu nez je STi bych prave cekal vetsi duraz na komfort, rychlejsi jizdu po dalnici a hlavne spotrebu. Jak tohle vnimas v praxi? Na druhou stranu v jednom mem aute je sestikvalt a pri 130 GPS toci nejakych 4200-4300 ot/min >:-[] (a realnou spotrebu mam dlouhodobe mezi 11,5- 12 l, nehlidam to.
    Druha vec na kterou jsem se chtel zeptat je akcelerace. Trosku nechapu udavanych 5,8 sec na 0-100 km/h v aute s pohotovostni hmotnosti okolo 1600 kg a vykonem 230 k. Navic u ctyrkolky, kde se hodne vykonu z motoru ztraci a na kolech uz je jiny (myslim v tehle vykonove kategorii aut kde jeste neni zasadni problem s trakci, aby se zrovna pri sprintu projevila vyhoda staleho pohonu vsech kol). Oficialni udaj u nove silnejsi Imprezy WRX s 265 k udavaji rovnych 6 sec. Cemuz bych mozna veril vic, ale to by 230-k. musela mit urcite vic. Vubec nechci nejak rypat nebo nijak zbytecne nelpim na cislech, ale tahle kategorie aut me proste zajima a zarazilo me to. Pro srovnani- mam vuz s pohotovostni hmotnosti cca 1350 kg a vykon cca 205-210k, oficialni udaj 0-100 je 6,6 a v realu to (s tovarnim vykonem 201k) asi nikdo pod 7 sec nedokazal. Pokud mam s pomerem cca 6,4 kg/k zrychleni za rekneme 7 sec, zda se mi realne hodnota 5,8 proste silne nadsazena u vozu s pomerem jeste horsim- 6,9 kg/k, navic s vetsi ztratou vykonu na kolech proti motoru. Diky za pochopeni a snad za odpoved jak je to skutecne.
  • 01 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 28.10.13  20:52

    « Jedno velke

    wau, perfektne auto pekna recenzia a v neposlednom rade aj fotky. davam :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…