Recenze

syselpolni (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jeep Wrangler Unlimited UNLIMITED 2.8 CRD

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Wrangler Unlimited, foto 1 Jeep Wrangler Unlimited, foto 1 Jeep Wrangler Unlimited, foto 3 Jeep Wrangler Unlimited, foto 3 Jeep Wrangler Unlimited, foto 4 Jeep Wrangler Unlimited, foto 4 Jeep Wrangler Unlimited, foto 5 Jeep Wrangler Unlimited, foto 5
Jeep Wrangler Unlimited, foto 6 Jeep Wrangler Unlimited, foto 8 Jeep Wrangler Unlimited, foto 10 Jeep Wrangler Unlimited, foto 11 Jeep Wrangler Unlimited, foto 12 Jeep Wrangler Unlimited, foto 13 Jeep Wrangler Unlimited, foto 14 Jeep Wrangler Unlimited, foto 15 Jeep Wrangler Unlimited, foto 19 Jeep Wrangler Unlimited, foto 20 Jeep Wrangler Unlimited, foto 21 Jeep Wrangler Unlimited, foto 22 Jeep Wrangler Unlimited, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta žluťák Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2777 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 400 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Přesednout do tohoto auta, které používám pro každodenní ježdění z minulého vozu, kterým byl Merecedes C220CDI (r.2002) bylo pro mnohé neinformované z mého okolí krokem dosti nepochopitelným, ne-li přímo šíleným.
Jenže tak jak čas plyne, mění se nejen požadavky na auto plynoucí z toho co Vás živí, ale také životní styl a samozřejmě koníčky.
Pryč jsou doby, kdy jsem co čtrnáct dní pendloval z Itálie domů na víkend a také doby, kdy jsem objížděl republiku od dealera k dealerovi. Občas jsem si tu republiku objel (a ještě objíždím) i v dodávce Iveco a tak jsem si při výběru dalšího auta řekl, že si pořídím to, co bude od sedanu trochu blíž tomu, co mně pomůže i s prací. Jednou z podmínek byla dostatečná rezerva na tažném zařízení, další pak možnost v autě na cestách přespat. Vyrazit na víkend někam do světa a nebýt závislý na hotelech mě totiž baví víc než co jiného. Trávení volného času a relax po práci si bez toho nedokáži ani představit.
Na výběr toho nebylo mnoho, spoustu SUV vypadlo po zjištění, že namají 6°, utáhnou maximálně 2,1 tuny, jsou příliš krátká na to, aby se v nich dalo nějak lidsky přespat a podobně. Svou roli hrála i předchozí spokojenost s prodejcem, který kromě Mercedesů prodává také Dodge, Chrysler a Jeep. V Nitru bych se cítil jako černoch brázdící ulice Manhattanu, Voyager je pro mě moc usedlý a bez jiskry, takže se nakonec vybíralo jen mezi těmi Jeepy. A protože nerad zůstávám na půl cesty a nerad se v těchto věcech omezuji kompromisy, konečná volba padla na Jeep Wrangler ve verzi SPORT Unlimited.

Jeep Wrangler ve 4-dveřové verzi nazývané Unlimited je řekněme použitelnější pro běžnou jízdu po silnici, než terénnější verze RUBICON. Po doplnění o příplatkové prvky offroadové výbavy se však její možnosti posouvají o hodně dál.

Jestli mě na tomto autě dokáže něco bezmezně nadchnout, tak je to v první řadě jeho univerzálnost. V zimě projedete čímkoliv, výjezdy do jakéhokoliv typu nepohody přestaly být naráz noční můrou. Parkování leckde za vsí v polích a na krajích lesů při toulkách po vlastech českých a přilehlém okolí oceňuji také, a to, že si v létě uděláte z auta kabriolet, navíc s plátěnou střechou, případně jen sundáte ty dva kousky hardtopu nad řidičem a spolujezdcem je věc k nezaplacení.

A teď jen stručné postřehy:

Jízda v blátě a marastu
Auto jsem koupil bez bočních nášlapů, které mně připadaly až moc extrémistické. Poté co jsem se jednou svezl v blátě bokem na jakýsi pařez a při častém šahání na zablácené kliky u dveří jsem tam boční nášlapy nachal namontovat. Je to mohutný ocelový model oválného průřezu, který velmi významě omezí rozstřikování špíny od předního kola na boční části karoserie. Zástěrky si na takovém autě nedokážu představit a toto řešení, byť nesrovnatelně dražší, je zcela postačující.

Pohon 4x4
Auto je vybaveno natvrdo přiřaditelným pohonem na všechna čtyři kola. Stabilně jsou poháněna zadní nápravy, předek se přiřadí. Není použit mezinápravový diferenciál, na což je třeba stále pamatovat. Náhon 4x4 je tedy použitelný jen při jízdě na podkladu, kde má kolo možnost protočení. Při jízdě po asfaltu, kdy kolo tuto možnost nemá, může dojít až ke zničení převodovky, o nadměrném opotřebení pneumatik ani nemluvě. 4x4 tedy nepoužívám na silnici téměř vůbec, výjimkou jsou jen zasněžené cesty, zledovatělé úseky a klouzající kostkovice pokrytá sněho-ledovou marastí. Řazení 2H na 4H a opačně lze pohodlně a poměrně rychle provádět i za jízdy, což právě v zimě hojně využívám.

Pneumatiky
Z výroby obuto do GOOD YEAR WRANGLER 255/75 R17. Značka M+S naznačuje, že se jedná o univerzální pneumatiku. Zkoušel jsem, jak se na tom dá přežít zima, ale moc mě tyto gumy nepřesvědčily. V létě pohoda, netrpí na silnici, cosi dokáží i v (suchém) terénu, dá se říct rozumný kompromis, ale jejich označení jako "univerzály" nechápu, v zimě je to na nich sebevražda.
K tomu terénu: bláto je výrazným omezením, tato pneumatika má minimální samočistící schopnost, velmi brzy se zalepí (záleží samozřejmě na typu bláta) a pak zůstanete stát i na poměrně rovné polní cestě a nepomůže ani zadní uzávěrka. Dvě tuny hmotnosti dělají svoje.

Velkým mínusem je omezená volba rozměrů pneumatik daná výrobcem. Například v rozměru 265/70 R17 se dá pořídit spousta zajímavých dezénů, autu tyto "papuče" sluší a nevšiml jsem si žádného technického omezení. U auta tohoto typu je jeden rozměr pneu pro jeden standardně montovaný ráfek trochu málo.

Zimní pneumatiky:
Sehnat něco v předepsaném rozměru 17" je nemožné, na autě tedy skončily NOKIAN HAKKAPELIITTA LT v rozměru 265/70 R17 a bylo to zřejmě to nejlepší, co jsem mohl pro auto na zimu udělat.

Převodovka
Poté co jsem si projel předváděčku s automatem, tuto vymoženost, byť nesporně praktickou, jsem okamžitě zavrhnul. Šestistupňový manuál řadí přesně, polohy jednotlivých stupňů jsou jasně definované. Řadící páka má delší chod.

Rádio
Intuitivní ovládání, hraje jakž takž, výhodou je přehrávání mp3 i z DVD disků a snadné listování v titulech díky možnosti prohledávat adresáře.
I když jsem ho plánoval vyměnit za nějaký model s integrovaným HF, nakonec v autě zůstalo, doplněno Parrotem.

...................
Detailní specifikaci výbavy si můžete najít v prospektech.


Silné stránky

1.) UNIVERZÁLNOST - dojedete vždy a všude, cosi odveze i utáhne
2.) IMAGE & STYL - kam přijedete, poutáte pozornost
3.) JEDNODUCHÁ KONSTRUKCE - už to není co to bývalo, ale mám rád jednoduchost, nerad řeším prkotiny typu nefunkční senzor kdovíčeho či vymlácené nevímco na nápravě po 30ti tisících km
4.) SPOTŘEBA - samozřejmě s ohledem na typ a schopnosti auta
Konkrétně: 10,5 l/100 při krátkých popojížděčkách (14 km do práce a pod.), těsně pod 8 l dálkové přesuny (byl jsem s tím nejdál ve Švýcarsku), dlouhodobý průměr dle knihy jízd 9,4 l/100.

Slabé stránky

1.) PŘÍČNÉ NEROVNOSTI NA SILNICÍCH - po vymlácené D1 jezdím v levém pruhu, po těch hrbolech se při 130km/h necítím bezpečně, tak jen uhýbám rychlejším.
2.) HLUČNÝ MOTOR - respektive neodhlučněná kabina - netýká se mně osobně, rád poslouchám motor, ale lidem to zejména na delších cestách může vadit.
3.) HRDLO PALIVOVÉ NÁDRŽE - zasunout tankovací pistoli a napustit plnou u trochu více pěnící nafty není možné, pořád se to vypíná. Hlavně u OMV, tam kvůli tomu nejezdím. Shell a Agip jsou většinou v pohodě, ale je rozdíl i mezi pumpami jedné značky. Někdy je to šílenost, nepomůže ani různě povytahovat a natáčet tankovací hubici.
4.) ABSENCE MEZINÁPRAVOVÉHO DIFERENCIÁLU - při extrémním využití nesporně výhoda, ale při jízdě v zimě po zasněžených silnicích je třeba dávat pozor, aby nezůstalo 4x4 zařazeno i po přejetí na pevný podklad.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zde budu uvádět všechny náklady spojené se servisem auta (ceny jsou uvedeny s DPH):
- Servisní prohlídka po 20 000 km: 5 541 Kč
- Servisní prohlídka po 40 000 km: 7 332 Kč
- Servisní prohlídka po 60 000 km: 7 827 Kč
- Servisní prohlídka po 80 000 km: 14 617 Kč
(vč. brzd. kapaliny, náplně diferenciálů náprav)
- Výměna křížů na kloubech pře. nápravy + zadní brzd. desky (při 82 400 km): 9 171 Kč
- Servisní prohlídka po 100 000 km: 14 592 Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno u Samohýl Motor Zlín. Kdybych s nimi nebyl už dříve spokojen, tak bych u nich toto auto nekupoval. Takže nemám výhrad a ty drobnosti, které jsem si prožil s minulým autem, respektive jeho servisem jsem jim vždy okomentoval a snad si je vzali k srdci. Všechny problémy vždy vyřešili k plné spokojenosti.

Ráfky DOTZ Rafting Dark

V červnu 2012 jsem na auto nasadil ráfky DOTZ Rafting Dark o rozměru 8,0×16", zakoupené v eshopu www.MojeElektrony.cz. Do rozměru 16" jsem šel protože umožňuje širší volbu schválených rozměrů pneumatik. Ráfky DOTZ Rafting Dark mají navíc typový list vystavený pro Jeep Wrangler, takže je lze dostat i do TP. Typovým listem daná nabídka pneumatik je dokonce širší, zůstal jsem ale u výrobcem standardně daných 245/75 R16. Co se mně vyloženě nelíbí je fakt, že šlo auto o cca 2 cm k zemi (oproti zimním nokianům), vzhledem ke každodennímu používání auta jsem ale chtěl zůstat v rámci výrobcem daných rozměrů.

 

Novinky v recenzi

28.8.2014 09:40

Žluťák šel do světa

Poslední dobou jsem pociťoval potřebu něčeho menšího, milejšího, úspornějšího, pohodlnějšího, svižnějšího. Nejprve jsem plánoval přikoupit auto druhé, ale po několikaměsíčním váhání a zralé úvaze jsem se rozhodl pro ráznou změnu - žluťák odjel 18. srpna 2014 do světa a v garáži teď stojí VOLVO V40cc.


Další vozy značky Jeep



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
5
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
7

Více o modeluJeep Wrangler Unlimited
Jeep Cherokee 2,5 TD - Farmářské vozidlo Jeep Cherokee 2,5 TD - Farmářské vozidlo

Druhým terénním vozem testovaným v redakci www.auto.cz se…

Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee

Nový Jeep Grand Cherokee - model 1999 byl oficiálně…

 






Blesk.cz

Lucie Vondráčková (37) za velkou louží slaví: Úspěch za statisíce!

Lucie Vondráčková (37) za velkou louží slaví: Úspěch…

U nás sbírá stříbrné Slavíky, v zahraničí zase hlavní role! Lucie Vondráčková (37) natočila v Kanadě, kde žije s…

Místo kanceláří další bytovka v centru Modřan: Radnice se proti změně odvolává

Místo kanceláří další bytovka v centru Modřan:…

V rámci developerského projektu Polyfunkční centrum U Dubu uprostřed Modřan probíhá stavba druhé fáze. Po jejím…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: McDavid čeká na nový kontrakt. Přijde si na 2 miliardy?

Přestupy NHL ONLINE: McDavid čeká na nový kontrakt.…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Šilhavý: Adebayor? Tvrdík nevypadal, že si dělá srandu. Výkon nebyl dobrý

Šilhavý: Adebayor? Tvrdík nevypadal, že si dělá…

S výkonem svého týmu nemohl být spokojený. Ve druhém přípravném utkání svěřenci Jaroslava Šilhavého remizovali s…

 

Reflex.cz

Zemřel herec František Řehák, známý jako zedník Lorenc z filmu Na samotě u lesa

Zemřel herec František Řehák, známý jako zedník…

On teda cihlu do ruky nevezme, ale odborník je to na slovo vzatej. Tato hláška z filmu Na samotě u lesa patří…

Komunisté se mohou stát jazýčkem na váze. Samozřejmě rudým

Komunisté se mohou stát jazýčkem na váze. Samozřejmě rudým

Poslední volební model agentury CVVM za měsíc červen ukazuje, že Babišovo hnutí ANO by za podpory komunistů…