Recenze

stodic (muž 44 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat 500L 1,4 T-jet 88kw plus

7.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 500L, foto 1 Fiat 500L, foto 2 Fiat 500L, foto 3 Fiat 500L, foto 3 Fiat 500L, foto 4 Fiat 500L, foto 5 Fiat 500L, foto 6 Fiat 500L, foto 7
Fiat 500L, foto 8 Fiat 500L, foto 9 Fiat 500L, foto 10 Fiat 500L, foto 14 Fiat 500L, foto 17 Fiat 500L, foto 18 Fiat 500L, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Shrek Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jelikož nám dosloužilo rodinné vozítko (Ford Focus 1,8 tdci), respektive jsme za poslední rok do něj nevratně "uložili" asi 60 tisíc a stejně bylo t. č. opět nepojízdné (vstřiky), tak jsme se rozhodli pro radikální krok a to obměnit vozový park. S manželkou jsme se shodli, že ojetinu již ne a že raději "levný" nový vůz. První volba padla na Dacana (Dacie), neb se nám opravdu nechtělo investovat horentní sumy..v širším rozhledu jsme se ještě dívali na Ford Tourneo, či opět Ford Focus kombi, popřípadě Fiat Tipo kombi. Musím říct, že Tipo v kombíku se mi na pohled moc líbilo a cena byla v rámci možností taky přijatelná. Ale při předváděcí jizdě jsem zjistil, že co je hezké zvenku, není už tak pro mě praktické uvnitř. Při mé výšce 188cm jsem se cítil ve voze dosti stísněně a o sezení vzadu ani nemluvím, hlavou jsem se dotýkal stropu. Tak jsem jen tak ze zvědavosti usedl v autosalónu do jakéhosi malého kulatého vozítka Fiat a hle...všude kolem mě prostor, vpravo, vlevo, nad hlavou, na nohy, do lýtka mě netlačil žádný středový tunel...tak jsem si zkusil sednout dozadu a tam bylo místa snad ještě víc....prostorem jsem byl nadšen, akorát kufr byl menší..tak jsem říkal škoda..pan prodejce ovšem podotkl, že se to dělá i v delší verzi ....tím mi nasadil velkého brouka do hlavy! Tak jsem začal vyhledávat info o Fiatu 500l living a nestačil jsem se divit, jak mi mohlo takové úžasné vozítku za vcelku rozumnou cenu (myslím akční cenu, nikoliv ceníkovou) ujít pozornosti. Uživatelské recenze byly pozitivní a tak jsme se s manželkou rozhodli, že si Livinga pořídíme! Vzhledem k cenám jsme se původně domluvili na 1,4 atmosféře, říkali jsme si, v jednoduchosti je síla...už bychom bývali poslali zálohovou fakturu, ale prodejce se asi o 2 dny opozdil se zasláním a mě to nedalo a tak jsem ještě hledal na internetu a našel nově vložený inzerát na Livinga 1,4 T-jet ..no a vzhledem k tomu, že se po telefonické domluvě podařilo sjednat pro nás velice zajímavou cenu, tak jsme si "plácli" a nakonec pořídili Livinga 1,4 T-jet plus...vzhledem k tomu, že to byl skladový vůz, tak jsme neřešili výbavu, či barvu. Denim modrou bych si asi dobrovolně nevybral, ale na druhou stranu aspoň není auto zbytečně nápadné..k výbavě plus bylo navíc v ceně elektrické stahování zadních oken, 17" lité kola (letní, na zimu jsem nechal obout 16"), loketní opěrka a rezervní dojezdové kolo.

Silné stránky

Velikost zvenku x prostor uvnitř...

Slabé stránky

Zatím, byť je ještě brzy na konečné soudy, trochu vyšší spotřeba než jsem očekával.
První nádrž, víceméně cesta z Prahy na Moravu z 90% mimo dálnici a motor šetřen PP 6,6 a skutečná 6,9l (na Vervu 100).
Druhá nádrž město 60%, mimo město 40% kratší popojíďky - PP 7,5l a skutečná dost mimo 8,5l !!(Efecta 95).
Třetí nádrž cca 50% dálnice rychlost cca 120km + 50% spíše město - PP 7,2l vs. skutečná 7,9l(Efecta 95)..takže jsem zvědav, kam se to bude ubírat.
No cca po 2300km je PP 7,1, ale reálná kolem 8l, což mi tedy přijde jako dost..dost jako odchylka a dost jako deklarovaná spotřeba...možná kdyby člověk jezdil jako páprda s kloboukem, tak se dostane někam kolem sedmi, sedmi a půl...těžko říct...ale asi je to daň za relativně jednoduchej motor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/994351.html

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při přejezdu nerovností lehce drncá "něco" v kufru, ale vypadá to jen na roletku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

NH Car Praha, na všem na čem jsme se domluvili, klaplo bez problémů a bez průtahů.

 

Novinky v recenzi

23.7.2020 16:04

2. garanční prohlídka

Po 29583km provedena druhá garanční prohlídka. Vyměněny filtry, olej, dezinfekce klimatizace plus svíčky. Cena bez pár korun 8.000,-. Drobná úprava lehce odstávající lišty dveří. Při koupi jsem při představě, že menší přihrádka je klimatizovaná..je s podivem, že jsem si o loňském létě nevšiml, že přihrádka nechladí..letos jsem zjistil, že je tam sice příprava s kolínkem, nicméně na okruh klimatizace to není připojeno..tak jsem se na to ptal a ani technik nebyl úplně schopen vysvětlit, proč to oje verze nemá, když starší verze to v té samé výbavě měli..těžko říci, zda se postupem let šetří a již se to ve verzi "plus" nenabízí?!

25.11.2019 14:49

Po 1. roce a 18.500km

22.11. 2019 s námi Fiátek strávil první rok a najel cca 18500km. Myslím, že jsme si na sebe postupně zvykli. Co se týče prostoru a variability, tak v zásadě nemám výtku. Prostoru opravdu ve všech směrech dosytosti (a tom mám 188cm), posuvné zadní sedadla jsou moc fajn. Co bych snesl na víc a myslím si, že by to snad mělo být u všech aut standard, tak je "průvlak" v zadním prostředním sedadle na lyže, či jiné dlouhé předměty. Bohužel tu není.
Motor ... 1,4 T-jet 88kw je dostatečná motorizace pro toto auto a naše potřeby. Na běžnou jízdu jak po městě, tak silnici mimo město, či dálnici, v pohodě stačí. Předjíždět se s tím taky dá. Je fakt, že atmosféra 1,4 je na toto auto dost slabá. Takže jsme rádi, že jsme si nakonec vybrali tuto silnější variantu. Myslím, že by nám jinak koníci citelně chyběli.
Spotřeba, to je asi jediná věc, co mi na tomto autě moc nevoní. Nečekal jsem zázraky (no vlastně asi čekal..), ale doufal jsem, že se průměrná spotřeba bude pohybovat o litr méně..po roce používání je průměr 7,8 l/100km. Je fakt, že jezdíme ponejvíce kratší trasy cca do 12km, ale i na dálky se tomu pod 7l moc nechce. Jasně, je to krabice, starej nepřímo vstřik...co by člověk chtěl..
Závady.. po cca 3500 km svítila kontrolka motoru, odstraněno výměnou nějakého potenciometru na pédálu či co, kontrolka už nesvítí .., dále se mi párkrát stalo, že nešlo odemknout auto dálkovým ovladačem, po odemčení klíčem, šlo ihned zamknout i odemknout dálkových ovladačem bez problému, jak má.., dále přestalo fungovat automatické zamykání dveří při rozjezdu (zatím jsem neřešil v servisu), potom jedna zpuchřelá hadice v motorovém prostoru - objednáno v servisu, ale zatím nebyl čas vyměnit. Jinak krom pár drobných šrámů z provozu na parkovištích ve ok.
A mám pocit, že se mi auto začalo i líbit....

29.10.2019 16:07

1. garanční prohlídka

Po 14.935km provedena první garanční prohlídka a to 4.9. 2019.
Vyměněny klasicky filtry (olejový, vzduchový) + olej + dezinfekce klimatizace za 4.633,-.

6.3.2019 15:18

Zkušenosti po 3,5 měsících a 5000km

Najeto cca 5400km. Při cca 3200km začali svítit různé žluté kontrolky. Návštěva autoservisu Auto Rolný v Olomouci. Popsána závada eBOD, údajně špatný potenciometr na plynovém pedálu, vyměněn bez problémů v rámci záruky. Od té doby zatím nic, co nemá svítit, nesvítí. Auto pocitově ožilo. Spotřeba přes zimu na krátké trasy do cc 12km včetně města, časté zastávky 8 - 8,5l/100km, na delší trasy bez couráni po městě 6,2 - 7,5l/100 km. Dosavadní průměr dle spritmonitoru 8,0l/100km.


Další vozy Fiat 500L



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím brzy.

praktičnost
10

Zdá se, že by to mohlo být ideální rodinné auto. Malé a přitom velké auto.

prostornost
10

Prostor kam se podíváš. Přitom zvenku, hlavně tedy zepředu, vypadá jako diblík.

jízdní vlastnosti
9

Přiměřené velikosti a tvaru vozu.

jízdní komfort
9

Opět, vzhledem k tvaru a zaměření vozu, bez problémů.

provozní náklady
6

Zatím skrze spotřebu za očekáváním..a hlavně tedy výrazná odlišnost od PP a skutečné spotřeby až 1,0l v neprospěch PP, což mi tedy přijde opravdu dost. (viz. slabé stránky vozu)

náhradní díly
0

Zatím nehodnoceno.

výkon motoru
9

Vypadá to, že bude dostatečný.

spotřeba
6

Po cca 2300km PP 7,2l/100km. Skutečná 8,0 l/100km Zatím výrazně za očekáváním. https://www.spritmonitor.de/en/detail/994351.html

hlučnost motoru
9

Bez problémů.

kvalita sedadel
8

Ve předu bez problémů. Vzadu posezení trošku horší, vzhledem k jednoduším sedačkám.

brzdy
10

Účinné

zavazadlový prostor
10

Plně dostačující pro rodinku.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…