Diskuse

Fiat 500L (2016)

23.8.2016

Fiat 500L Living - cestování s batohem a navrch ještě kufrem Následující recenze je tak trochu nostalgická - ty tam jsou doby, kdy prodeje MPV…

 

Fiat 500L (rubus32)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 23.08.2016  13:07

    Touran

    Fiat ma v CR jine prodeje nez prvni trojka, takze se prodejci musi vic snazit. Mne by ale jeste zajimalo, co se muselo na Touranu opravovat za velke penize? Jinak dizajnove jsou tyto vozy absoutni protipol. Jednou jsem sedel v 500L na autosalonu v nejake z prvnich verzi a ten interier nesl stopy jugoslovanske kvality.
    • 10 Reagovat !

      foto rubus32

      rubus32 23.08.2016  13:56

      « Re: Touran

      Ano, srovnáváme jablka s hruškama a dnes po 11 letech se mi vzhled Tourana líbí možná víc než ten Living ;-). Ta auta jsou si víc nepodobná (včetně motorizace), než podobná. Nicméně schválně jsem tam dal i foto s Berlingem, aby bylo vidět, že je ten kombík takový jako nafouklý, prostě malé velké auto.

      Co mě stálo na Touranovi přes 200 kkč? Nechtěl jsem to do recenze psát, aby to někdo nepochopil jako hanění VW, přece jen mi o to nešlo. Ten můj Touran měl tu smůlu, že byl z počátku výroby a tudíž spousta komponent byla z Golfu, ale na 1,6 t těžkém autě. Takže kromě běžného spotřebáku (oleje, brzdy, rozvody atd.) to byla 1 srnka (ok za to auto nemohlo), prorezlý chladič, alternátor, oprava / výměna repas turba, tlaková hadice, silenbloky, tlumiče a ještě cosi na podvozku, spojka s dvouhmotou, spínací skříňka (vysypal se mechanicky zámek - to bylo i s odtahem do značkového servisu), zadní dveře prorezlé skrz naskrz zevnitř jak u staré felicie, písty zadních brzd, táhlo řadicí páky, táhlo ruční brzdy, odstranění zri a stříkání podvozku, atd. plus ještě nějaký drobnosti k tomu, prostě pořád něco... Navíc na tom autě není jediný plech, který by nebyl někde chycený (nejčastěji kolem zámku dveří). Samozřejmě, kdybych byl mechanik a půlku si toho udělal sám, bylo by to za míň, ale jaksi mě živí jiné věci, a tak jsem volil radši auto nové se zárukou.

      Jinak děkuju všem za hodnocení i za ohlasy!
  • 00 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 23.08.2016  14:19

    living

    Pochopil jsem správně, že jezdíte v livingu v 5?
    • 00 Reagovat !

      foto rubus32

      rubus32 23.08.2016  15:00

      « Re: living

      Ano, dva dospělí a tři děti. Touran jsme kdysi kupovali z nutnosti aby se tam vlezly tři dětské sedačky, proto jsem i zvažoval Berlingo, nicméně protože dvě děti už sedačkám odrostly a všichni včetně manželky jsou drobnější postavy (kromě mě), tak se tam vzadu v pohodě smístí i na 2+ lavici. Pro prostředního je docela výhodná absence tunelu, i když dospělý by tam asi nohy nedal.
  • 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 24.08.2016  12:53

    Malý velký vůz

    Docela mě překvapuje, jak 500-ka může být velké auto [odkaz]
    Moje Clio II vypadá vedle běžné 500 L jako opravdový prcek a ty máš navíc ještě batoh. To bych opravdu nečekal, co vše se dá na základě 500-ky postavit.
    • 10 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 24.08.2016  20:10

      « Re: Malý velký vůz

      :-)
      No, ono to je tím, že to nemá s 500 společnýho vůbec nic.
      Design se inspiroval, hlavně světla, to je fakt... spodek je vzdáleně příbuzný podvozku Grande Punta - a vzniknul jeho zvětšením.

      Krátkou 500L považuji s tímhle motorem za ideál... nakonec jsem se nechal "oblíct" do 500X jenom proto, že už jsem fakt hodně "odrostl"... a moje děti už mají vlastní auta.
      ;-)
      A ano, navíc má to atmosferickou 1.6, 81kW... ideál.

      Ty názvy jsou prostě rána vedle, ale asi k tomu nějaký důvod měli. Pro mě je 500L ale stejně Idea II a moje 500X je prostě Nuova Sedici.

      >:D
  • 20 Reagovat !

    foto pvsg

    pvsg 24.08.2016  17:03

    500L krátká

    Vlastníme také 500L, ale krátkou verzi. Při výběru šlo o neuvěřitelný poměr ceny a hodnoty. např. Fiat nešetří na detailech jako např.CD přehrávač stále v ceně /dnes většinou řeší usb/ nebo blbé šňůrky co vám zvednou zadní plato. některá nová auta nemají!! Dělící deska v zavazadlovém prostoru také bez příplatku tempomat. alu disky..atd atd. Se spotřebou (máme také 1,4 16v/) Chorvatsko auto naložené až povrch. 5,9L Běžná jízda poměr 70%město30 obec. Spotřeba 6,6l. Najeto 10000km. jediné co mě vadí že máme verzi před drobným faceliftem a máme ještě ty kratší sedáky.Již jsou prodloužené. O tom novináři neinformují a stále blekotají krátké krátké. přitom jsem vzakl metr a u Oktávky stejně dlouhé. Relativně dobře sedí i v zatáčkách vůči konkurenci. Živím se prodejem aut /Fiat to není/ a přesto jsem Fiata vybral.
  • 10 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 24.08.2016  21:03

    Blahopřeju... a přeju hodně šťastných a spokojených kilometrů

    V zásadě souhlas... já jsem dokonce i ochoten připustit, že ten Touran je i o něco lepší auto... ale to rozhodující pro mě je, že není lepší o polovinu.
    Za 400 tisíc koupím solidně vybavenou 500L, i s tím automatickým klima, čidlem stěračů a tak... Touran ani se základním motorem prostě pod 600 nedostanu, a poměrně snadno těch 600 o dost překročím.
    A to mám pořád auto s poloviční zárukou a dvojnásobnými běžnými servisními náklady... prostě k tomu nevidím důvod.
    Pokud chci auto, které Fiat vyrábí. Že je šíře nabídky VW nesrovnatelná je nezpochybnitelné.
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 31.08.2016  21:42

      « Re: Blahopřeju... a přeju hodně šťastných a spokojených kilometrů

      Mě se na těch Fiatech líbí, že to jsou auta pro lidi. V 500L Living jsem jel a bylo to příjemné svezení, měřím 190 cm, ale vnitřek působil vesele a vzdušně. I s tím malým motorem to docela jelo. Za docela malý peníz člověk dostane velkou užitnou hodnotu, musím se přiznat, že jsem ani nevěděl, že tak laciné rodinné auto existuje.
      Do Itálie hodně často jezdím a tak vidím, že jejich auta musí být vnějšími rozměry malá, aby se vešla do těch úzkých uliček a dalo se tam s nimi zaparkovat, nesmí sedět moc nízko, protože italské uličky a okraje cest s hlubokými rigoly nebo krajnicemi jsou nerovné, takže ta auta mají docela velkou světlou výšku, což Čech taky ocení, a že italské motory bývají živé. Na Sicílii jsem jezdil půjčenou benzínovou Pandou a jela jako ďas, na rozdíl od naftového VW Polo rok předtím v Sierra Nevadě, které vůbec netáhlo a sedělo tak nízko, že jsem chytal za spodek předku při každém sjezdu ze silnice na polní nebo lesní cestu. To je auto na rovné německé silnice, ale kde takové jinde jsou?
      Tak přeju hodně šťastných kilometrů a budu zvědavý na spolehlivost.
  • 00 Reagovat !

    foto rubus32

    rubus32 05.09.2016  22:30

    eriba

    Děkuji všem za podporu, zatím jezdíme a vše ok. Našel jsem ovšem jednu fotku, o kterou se doslova nemůžu nepodělit, Hymer eriba v retro verzi. Se silnějším motorem to nemá chybu a batoh se bude moct oželet :-).

    Kdesi na netu jsem také našel tohle
    [odkaz]

    zdaleka nejlepší je záběr v čele kolony opancéřovaných SUVéček >:D
  • 00 Reagovat !

    foto GeorgeB

    GeorgeB 06.09.2016  21:28

    Gratulace + upřesnění

    Ahoj, gratuluji ze koupi tohoto skvělého auta. Ať pěkně a dobře slouží! My v Livingu jezdíme už přes rok (najeto zatím cca 24000 km) a zápory na tomto vozítku hledáme opravdu těžko. Když si srovnáme, kolik Living stojí oproti Touranu (nápověda pro neznalé: Living stojí podstatně méně, a sice o statisíce Kč), tak je to opravdu jako srovnávat jablka s hruškami, ale to jen na okraj :-)
    Touran se mi také moc líbí, ale nekradu a tiskárna na peníze mi zatím také nešlape podle mých představ...
    Tak a teď k těm nedostatkům, co u Livinga zmiňuješ:
    - otevírání / zavírání oken klíčkem (na dálku) - u nás funguje na všechna 4 okna zároveň, žřejmě součást dálkového centrálu (ačkoliv naše Punto s dálkovým centrálem to neumí)
    - druhou zásuvku jsme také chtěli, ale Fiat po vytažení klíčků ze zapalování všechnu elektriku odpojuje, takže nám to už u Brava rozmluvili.
    - mně otevřená palivová nádrž nevadí, spíš to chápu jako pozitivní přínos :-)
    - cyklovač stěračů (intervalově nastavitelný, jako u VW) sice chybí, ale ve Výbavě Lounge je automatický senzor deště (funguje na jedničku, potvrzuji), a ten si interval stírání reguluje podle intenzity deště - takže stěraře mám nastavené stále v tomto režimu a o nic víc se nestarám
    - ostřik + setření funguje stejně jako v koncernu, tj. ostříknutí, několikeré setření, pak krátká pauza a ještě jedno setření...
    - procházení počítačem přes páčku (kde je bohužel opravdu jen 1 tlačítko) už nepoužívám, k tripu A i B přistupuji přes dotykový displej multimediálního systému. Pochopil jsem, že tedy toto vaše výbava nemá? Jinak nutnost ručně resetovat naopak vnímám pozitivně, u koncernových aut mi vadí, že se průběžný ukazatel nuluje automaticky po dvou hodinách od vypnutí motoru. Kdežto u Fiatu jsem pánem resetu já sám :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Desmotom

    Desmotom 15.09.2016  15:12

    Living

    Gratulace ke krasavci.
    Držím palce aby s Fiátkem byla spokojenost jako u nás doma. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Dejf94

    Dejf94 29.07.2017  16:59

    Další Fiaťák

    Je prima, že nás, příznivců a majitelů těchto sympatických italských aut přibývá :yes:

    Díky za dobrou recenzi, trochu mi upravila názor na 500L (k lepšímu). Mám pár poznatků:
    - Mám Punto Evo (2010) a ostřik spustí stěrače sám v cyklu (tuším) 4x setřít - pauza - 1x setřít.
    - První co mě napadlo, když jsem viděl fotku, bylo taky "kapučíno" :-)
    - Spotřeba na atmosféru koukám příjemná.
    - Jsem zvědav na foto s bílou střechou :-)

    Tak ať slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto rubus32

      rubus32 01.08.2017  16:36

      « Re: Další Fiaťák

      Díky za přání! Fakt mám to auto rád (ale manželka uplně ne :'-(, furt se s tim o něco opírá :-O a pak se diví ;-)

      Jj stěrače jsem už taky odhalil, že se musí nechat stříkat dýl. Bílá střecha zatím není a asi ani nebude, přece jen je to 5 litrů, možná koupim bílou rakev. Ale zatim je to ve hvězdách, plní spíš užitkovou než okrasnou funkci . >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 02.03.  22:07

    hodnocení fiatu prodejnými novináři

    beru samozřejmě taky s rezervou. Ten článek opravu vyznívá řekněme trošku tendenčně a autor si zbytečně přisazuje tam kde nemusí. Nicméně redaktoři mají možnost srovnávat auta bezprostředně mezi sebou , jak v jedné kategorii tak mezi kategoriemi a rozdíly vnímají třeba více než my běžní uživatelé. Některé věci a chyby které se opakují je dráždí víc než běžné smrtelníky. Každé auto je otázkou priorit, někdo preferuje komfort, prostor, jiný sportovnost, jiný zase design nebo výbavu. Takže každý si může vybrat. To co kritizuje autor článku je ale celkem jednoznačné a změřitelné či zdokumentovatelné. Sedačky a to jsem v nich seděl a mohu srovnávat jsou skutečně jedny z nejhorších ve kterých jsem kdy seděl. Krátké sedáky nepodpírající stehna bych fakt nesnesl. Srovnání s opláckými ERG, nebo VW ergoactive opravdu nesnesou. Na druhou stranu nechápu ti kritiku redaktora na Crash testy kdy Euro NCAP dostala 500 L 5 *. Podvozek mi přišel celkem vyměklý ale při nižších rychlostech dobře tlumil, na druhou stranu na sportovní jízdu určitě nebyl. Ale to nemusí být špatně, kdo nejezdí rychle bude s ním spokojen. Chtěl jsem jen říct že z jednoho článku není potřeba hysterčit, ale spíš zapnout selský rozum, vyzkoušet si vícero aut a udělat si svůj názor.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 03.03.  14:53

      « Re: hodnocení fiatu prodejnými novináři

      500L propadl ve small overlapu IIHS, což pochopitelně Consumer Reports zajímá více než EuroNCAP. A autoforum je jen takový překladač.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 03.03.  19:48

    Obezni Fiat?

    Nasel jsem hmotnost a neprijde mi to hodne:
    Kerb weight 1,245 kg (2,745 lb)-1,365 kg (3,009 lb)
    Srovnatelene auto je Kia Venga nebo Carens?
    Asi Venga, tak ta ma 1153 kg, no tak je tam nejakych 90kg, jako jo, je to treba jeden ridic, ale nic strasneho.
  • 00 Reagovat !

    foto rubus32

    rubus32 01.09.  17:47

    po dvou letech spokojenost

    Tak jsem tu napsal poměrně dlouhou aktualizaci jak se s autem jelo do Itálie, a než jsem to odeslal, tak mě automat odhlásil a text je pryč :-(

    Takže jen stručně, najeto 21 tis., cesta proběhla ok, motor táhl uměřeně, spotřeba přes Brenner 6.4 l s rakví v plném obsazení 2 dosapělí plus 3 děti a veškerá výbava na kempování. Dal bych fotku od moře, ale nadaří se mi ji tam updatovat...

    P.S. Jo a v autě jsem i spal s nejmladším následníkem, což obnášelo jen sklopis sedáky a nafouknout karimatky :-) žádný desky ani jiný bazmeky nebyly třeba, je to krásně rovný...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…