Recenze

9 Majitel

Mazda 5

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 5, foto 1 Mazda 5, foto 2 Mazda 5, foto 3 Mazda 5, foto 4 Mazda 5, foto 5 Mazda 5, foto 6 Mazda 5, foto 7 Mazda 5, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 105 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Před pár dny jsme pokořili hranici 100.000 Km, takže jsem se rozhodl přidat své zkušenosti s tímto krásným vozem..

Auto jsme koupili jako roční ojeté v autorizovaném servise Mazda. Mělo najeto asi 15.000 Km. Právě se nám narodilo první dítě a naše dvěstěšestka přestala prostorově dostačovat. Byl to 1.4HDI, naprosto spolehlivý a úsporný diesel. Hledal jsem tedy zase diesel.
Jde o silnějši diesel MZRCD 105kW. Prostřední výbava TOURING. Manualní šestistupňová převodovka, 8x airbag, ESP (a další stabilizační systémy...), tempomat, přední i zadní okna v elektrice. Zrcátka vyhřívané, v elektrice, 7 sedadel, automatická klimatizace, přídavné topení, přední a zadní parkovaci senzory, radio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, litá kola 16.

Obecně musím říct, že jde o velice dobré, spolehlivé a krásné auto. Výborně se řídí. Nemám zkušenosti s jinými MPV, takže nemůžu porovnávat. Ale ve městě je na svou velikost velice pohyblivé a obratné. No a na dálnici - naprosto stabilní i ve vysokých rychlostech.
Je pohodlné a relativně tiché. Ve vysokých rychlostech jde slyšet hlavně hluk od kol. Rozhodně né motor.
Je prostorné. Se sklopenou třetí řadou se do kufru v pohodě vešel kočárek a spusta dalších věcí. Třetí řadu sedaček jsme využili po narození druhého dítěte. Jezdili jsme v této konfiguraci - Já na místě řidíče. Na místě spolujezdce připoutaný složený kočárek. Ve druhé řadě manželka se synem v sedačce (proti směru jízdy). Na prostředním sedadle nezbytnosti pro obsluhu mimina. No a ve třetí řadě seděla na jednom sedadle v své sedačce tříletá dcera. A na druhém sedadle měla v dětské sedaččce připoutanou panenku (taky proti směru jízdy). V kufru už moc místa nezbylo, ale co bylo potřeba, jsme nějak naložili. Jezdili jsme tak asi půl rok.
Musím říct, že po těch sedmi letech auto nejeví žádné zásadní známky obotřebení. Vše funguje, jak má. Na auto je spoleh. Je mi jasné, že se určitě začnou projevovat typické dieselove závady. Tak uvidíme.

Silné stránky

Diesel MZRCD 2.0 - slušný výkon a kroutící moment. Přiměřená spotřeba. Dlouhodobou mám 6.5. Jezdím město a dálnice asi půl na půl. Motor je relativně tichý při provozních rychlostech 50Km/h, 100Km/h a 140Km/h. Při stání a neutrálu se po jedné až dvou sekundách motor naprosto ztišší, že z venku skoro ani nejde poznat, že jde o nafťák. Opravdu nekecám, někdo mi dokoce tvrdil, že mám určitě nejaký přímovtřikový benzín. Tento jev nenastává při regeneraci DPF.

DPF - Ještě se nikdy neucpal. Kontrolka DPF nesvítila ani neblikala. Jezdím během týdne krátké trasy. Ráno studený motor 2 Km do školky. Potom 30 Km do práce. Odpoledne domů, občas se zastávkou v nějakém obchodě. O víkendu delší trasa po dálnici. Regenerace se spouští pravidelně po 200 až 220 Km. Při tankování Vervy vydrží až 250 Km. Samotná regenerace trvá při jízdě po dálnici asi 15Km, v městském provozu 25-30 Km. Poznám to podle vysoké okamžité spotřeby až 11l při ustálené rychlosti. V podstatě každou regeneraci aspoň jednou přeruším vypnutím motoru. Kvůli tomu se olej ředí naftou. Hladina oleje během roku mezi jeho výměnou vystoupá asi do poloviny mezi horní a maximální hranicí. Celkově si myslím, že DPF funguje, jak má.

Šoupací dveře - Super věc v garáži a na úzkých parkovacích místech.

Třetí řada sedaček - Velice jednoduše se sedačky postaví. Jsou samozřejmě určeny spíše pro děti. Pro dospělé jen na kratké vzdálenosti. Občas je ale využijeme.

Palubní počítač - ukazuje skutečně realnou průměrnou spotřebu, která se shoduje se spočítanou spotřebou podle dotankování. Ta je aktuálně 6.5l/100Km.

Nezávislé naftové topení - příjemná věc. Standardní výbava u dieslového motoru. Zapína se po nastartování při venkovní teplotě pod 6 stupnů celsia. Během pár sekund fouká do kabiny teplý vzduch. Motor je ohřátý na provozní teplotu během prvních dvou kilometrů.

Slabé stránky

Diesel MZRCD 2.0 - větší riziko poruch v budoucnosti, vstřiky, DPF, ... V současně době bych jednoznačně volil benzín.¨

DPF - Je tam. Bez něj by bylo o jednu starost méně.

Šoupací dveře - Jsou dost těžké. Děti je mají problém otevřit. Kvůli kompenzaci jejich vyšší hmostosti má Mazda 5 celé páté dveře z plastu. Bohužel v mém autě nejsou šoupací dveře elektricky otevíratelné.

Třetí řada sedaček - Je nevyjímatelná. Sice jde krásně zapustit do podlahy kufru, ale stále zabírá místo.

Palubní počítač - to je asi největší zklamání tohoto vozu. Ubohý zelený displej s nízkým rozlišením. Vpravo ukazuje buď vnější teplotu (AMB) nebo teplotu nastavení klimatizace. Neumí obě najednou. Vedle ukazuje další nastavení automatické klimatizace. To je OK. Dále je tam oblast vyhrazená pro rádio - RDS atd. To taky ujde. Úplně vlevo jsou buď digitální hodiny nebo informace z PP (spotřeba aktuální, průměrná, dojezd, průměrná rychlost). Opět nejde najednou vidět hodiny a PP. Musí se přepínat tlačitkem vlevo nad displejem. Kdyby aspoň bylo tlačítko na volantu.

Nezávislé naftové topení - smrdí a smrad leze do kabiny při stání na křižovatce. Má výfuk pod motorem před spolujezdcem. Pří nízkých teplotách dost kouří. Na křižovatkách mi ostatní řidiči naznačují, že mám asi něco s motorem, když se zpod něj tak kouří:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Střídavě Autopalace Spořilov a AutoZeman. U obou spokojenost. Díky elektronické servisní knížce viděli, co dělal ten druhý servis a nikdy nebrblali, že bych měl jezdit jen na jedno místo.
Poruchy: zadní tlumiče musí být asi nějaké poddimenzované. Během těch 100000 Km se oba už měnily dvakrát. Vždy mastná kaluž pod autem. Nejdříve postupně oba dva ještě v záruční době. Další dvě výměny jsem už zaplatil sám. Cena není nikterak tragická, +- 3.000Kč i s prací. Zatím se to vždy potkalo s ročním servisem. Auto ještě nemuselo do servisu ani den navíc. Roční servis vychází asi na 9.000Kč. Po šesti letech se dělaly rozvody a brzdy, takže byl asi dvakrát dražší.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autopoint v Autopalace Spořilov - bez problémů.

 


Další vozy Mazda 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8





Blesk.cz

Tajemné Velikonoce na hradě Svojanov: Užijte si svátky se strašidly!

Tajemné Velikonoce na hradě Svojanov: Užijte si…

Veselé svátky jara s nádechem tajemna můžete zažít na Svojanově! Hrad nedaleko Poličky je opředen mnoha…

Klaus má dovolenou za barbarský přežitek. Středula: „Nefér! Měl volno, kdy chtěl“

Klaus má dovolenou za barbarský přežitek. Středula:…

Exprezident Václav Klaus označil dovolenou za barbarský přežitek. A píchl tím do vosího hnízda. Jeho slova…

 

iSport.cz

Šmíd po první prohře: Něco jsme si řekli, snad si to každý vezme k srdci

Šmíd po první prohře: Něco jsme si řekli, snad si to…

Nevstoupili do finále pravou nohou, nedokázali se přiblížit k výkonu v semifinále. Bílé Tygry jako kdyby před…

Kometa mění kouče. Zábranský končí, jméno jeho nástupce vás překvapí

Kometa mění kouče. Zábranský končí, jméno jeho…

Dva velké extraligové tituly, obrovská euforie, letošní semifinále play off a …. A konec. Jak už dříve avizoval,…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Vstoupí Benešová do Čapího hnízda?

Bohumil Pečinka: Vstoupí Benešová do Čapího hnízda?

Premiér Babiš už před týdnem ohlásil jména dvou nových ministrů (průmysl a obchod a doprava), dnes k nim přibylo…

Incest ve Hře o trůny: Jaký příbuzenský vztah mají mezi sebou Jon a Daenerys?

Incest ve Hře o trůny: Jaký příbuzenský vztah mají…

Nebýt masivního vzájemného vyvražďování, kterým je Hra o trůny proslulá, byly by sváteční společné večeře rodů…