Recenze

10 Majitel

Honda HR-V Sport

9.31 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda HR-V, foto 1 Honda HR-V, foto 2 Honda HR-V, foto 2 Honda HR-V, foto 3 Honda HR-V, foto 4 Honda HR-V, foto 5 Honda HR-V, foto 6 Honda HR-V, foto 7
Honda HR-V, foto 10 Honda HR-V, foto 11 Honda HR-V, foto 12 Honda HR-V, foto 13 Honda HR-V, foto 14 Honda HR-V, foto 15 Honda HR-V, foto 16 Honda HR-V, foto 17 Honda HR-V, foto 18 Honda HR-V, foto 19 Honda HR-V, foto 20 Honda HR-V, foto 21 Honda HR-V, foto 22 Honda HR-V, foto 23 Honda HR-V, foto 24 Honda HR-V, foto 25 Honda HR-V, foto 26 Honda HR-V, foto 27 Honda HR-V, foto 28 Honda HR-V, foto 29 Honda HR-V, foto 30 Honda HR-V, foto 31 Honda HR-V, foto 32 Honda HR-V, foto 33 Honda HR-V, foto 34 Honda HR-V, foto 35 Honda HR-V, foto 36 Honda HR-V, foto 37 Honda HR-V, foto 38 Honda HR-V, foto 39 Honda HR-V, foto 40 Honda HR-V, foto 41 Honda HR-V, foto 42 Honda HR-V, foto 43 Honda HR-V, foto 44 Honda HR-V, foto 45 Honda HR-V, foto 46 Honda HR-V, foto 47 Honda HR-V, foto 48 Honda HR-V, foto 49 Honda HR-V, foto 50 Honda HR-V, foto 51 Honda HR-V, foto 52 Honda HR-V, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta haervecko Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:5 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Po dlouhych letech stravenych v Civicu VII (predfacelift) nastal cas na zmenu. Puvodne jsem premyslel o HR-V ve vybave Elegance, ale nakonec to dopadlo stylem "kdyz uz, tak uz". V zari 2019 jsem objednal HR-V Sport MY2020 v barve Platinum Grey (jde vybrat pouze u Sportu) u jednoho ze dvou brnenskych prodejcu. Dodani bylo prelom listopad / prosinec, coz vyslo temer presne.
Hondy se pry dodavaji vyhradne na letnich pneu (nehlede na obdobi), takze jsem musel hned resit zimni obuti. Honda nabizi zimni komplety v 17", ale design pro Hondu Sport se mi vubec nelibil. Navic jsou ty disky lestene, coz se na zimu vylozene nehodi. Vyresil jsem to tedy zatim tak, ze jsem koupil Goodyear Ultra Grip Performance G1 ve shodnem rozmeru 225/50 R18 a nechal auto prezout. Prvnich par sezon budu tedy gumy prezouvat na stavajicich original ALU R18 a pak se uvidi. Tajne premyslim o nejakych lestenych R19. Zajimavost je, ze v jinych vybavach je disk R18 nabizen s pneu 225/45 a pouze u sportu je 225/50 (guma je trosku vyssi).
Hodne jsem premyslel o prevodovce, opravdu me lakala CVT zvlast kdyz hodne jezdim po meste, ale po zhlednuti recenzi na youtube jsem sel do klasickeho manualu.
Zatim davam jen fotky ze salonu - az bude hezky, zkusim neco nafotit.
Aktualne mam najeto 80km :) Spotreba 7-7.5l na zimnich kolech. Vsechno ve meste se skakanim v kolonach, kratke trasy do 15 km se startovanim kolem 0st C. Takze spokojenost - bal jsem se, ze to bude vyrazne horsi. Po zajeti motoru pry spotreba jeste lehce klesne.
UPDATE - 30km "delsi" trasa mimo mesto s jednim studenym startem uz byla za 6.3l

Silné stránky

- bohuzel nemam moc moznost srovnani, doted jsem jezdil auty r.v. 2005 a starsi, takze mam ted ruzove bryle :)
- vykon jsem zatim nezkousel - nechci tomu nakladat se syrovym motorem. Tocim max do 3-4tis, po par tisic km zacnu pridavat

Slabé stránky

- auto teprve zajizdim, takze pisu jen prvni dojmy
- pry se neda trvale vypnout start/stop system (driv slo aspon revertovat tlacitko, ani to uz pry nejde), takze si snazim zautomatizovat startovaci ritual o zmacknuti kouzelneho tlacitka pred radici pakou :)
- prekvapila me nutnost auto startovat se seslaplou spojkou - dlouhe roky startuju bez spojky - pry se min opotrebovava nejake lozisko.
- bal jsem se (dle recenzi) zastaraleho infotainmentu - po prvnich zkusenostech s tim nemam problem. Ano, vypada ponekud obstarozne, nicmene je svizny a zatim mi staci. Koukal jsem, ze z Ciny se da za cca 350USD objednat nova jednotka s vetsim displejem a Androidem 9, ale riskovat to zatim nebudu :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatim zadne

Zvazuji:
- nejaky predehrev motoru - na starem aute mam elektricky predehrev motoru na 230V - tedy auto musi byt pripojeno kabelem k zasuvce a vyhrivani si ridim/planuji pres zasuvku ovladanou mobilem (Sonoff). Tady ale neni moc vhodny prostor pro umisteni zasuvky - nevleze se nikam bez vykuchani list v mrizkach (napr. vedle mlhovky). Zatim tedy auto znasilnovat nebudu, pripadne se pak porozhlednu po nejakem Webastu.
- ochranu laku - nejaka keramika + folie na nejvic exponovana mista

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Skvele. Co bylo slibeno, bylo splneno. Predani vozu trvalo cca hodinu a pul - detailni projiti vozu, vysvetleni ovladani apod.

 

Novinky v recenzi

19.8.2022 16:35

Klasická údržba + koncovky výfuku

- najeto 27tis km, od poslední novinky proběhly 2 výměny oleje (přešel jsem na Mobil 1 ESP 0W-30) vč. olej. filtru, 1x vzduchový filtr, 2x kabinový, gumičky stěračů
- originál chromové oválné koncovky výfuku vyměněny za kulaté kombinace nerez/karbon průměr 90mm

20.3.2021 20:46

Mlhovky a teplota oleje

Nainstalovány jinak tvarované mlhovky - podlouhlé LED místo orig kulatých LED. Tyto podlouhlé se dodávají např na trh v Asii nebo Austrálii. V Evrope jsou mlhovky kulaté. Netuším proč. Nicméně ty podlouhlé se mi líbí mnohem víc. Orig díl vyjde jedna na 8tis, dá se ale pořešit "druhovýrobou" na Ali nebo ebay. Nová mřížka je z lesklého černého plastu - originál je matný hrubý plast. Přitom lízátko, mřížka a části masky jsou leskle lakované. Nové mlhovky se k autu tedy hodí víc.

Dále nainstalováno měření teploty oleje pomocí sandwich plate pod olejový filtr a budíku od Depo Racing. Je fajn vidět, kdy je olej zahřátý. Při studeném startu kolem 0°C trvá normální jízdou až 20 min než se olej zahřeje na teplotu 80°C. Webasto dobu zkracuje cca na 2/3 (podle délky ohřevu). Nejvíc jsem zatím viděl na dálnici - 92°C.

Fotky obou věcí v galerii.

4.3.2021 21:53

OCT, roční údržba keramiky

Po cca roce proběhla údržba keramiky. Chemická dekontaminace laku, obnovení hydrofobní vrstvy. Byla dána novější generace než ta před rokem - efekt odpuzování vody je teď mnohem výraznější. S navoskovaným Jazzem se to nedá vůbec srovnat - ten sice krásně perličkuje, voda rychle odtéká, ale od HRV se voda vyloženě odráží.

Namontován Oil Catch Tank od JF Performance, držák vlastní výroby na míru pro HRV. Fotky v galerii.

16.12.2020 19:40

Webasto a drobnosti

Pořízeno Webasto ThermoTop EVO 4 s ovladačem Telestart T100 HTM. Výborná věc, v teplotách lehce nad nulu stačí nahřívat cca 15 min a motor je už zahřátý, kabina relativně taktéž. Pro teploty pod nulu 20min je jistota, rozpustí to i led na čelním a bočních sklech.

Na Aliexpress zakoupen HUD s ukazatelem otáček - namontován tesně před čelní sklo. Kabel tažen ve škvíře mezi sklem a palubkou a pak A sloupkem dovnitř k OBD portu pod volant.

Najeto lehce přes 10tis km - proveden roční servis. Kromě oleje v motoru jsem proaktivně měnil i olej v převodovce.

Chystám se na montáž Oil Catch Tanku, měření teploty oleje a power boxu (BlueSpark).

10.11.2020 18:01

Další tlumení a drobné dodělávky

- blinkry v zrcátkách vyměněny za dynamické LED - blinkr se postupně rozsvěcuje od začátku do konce
- namontována palubní kamera
- plynová vzpěra na kapotu
- podsvětlené vnitřní prahy - černý plast v kombinaci s nerezovým plechem a modře svítící nápis HRV. V podstatě shodné s orig. příslušenstvím

Další tlumení:
Zadní podběhy - zvenku na plech Comfortmat Extreme v kombinaci s Comfortmat D3. Na kobercový podběh jsem pak lepil Comfortmat Blockator. Protože na kobercových podbězích materiál nedrží úplně optimálně, Blockator jsem přichytával na originál kovové sponky, co držely původní tovární odhlučňovací polštářky. A dále jsem materiál vystřihoval tak, aby byl prošroubován skrz alespoň jedním plastovým cvokem příp šroubem, co pak drží samotný podběh na karoserii.

Dotlumeny přední podběhy - plechy byly vytlumeny již z dřívějška, přidal jsem tedy jen Comfortmat Blockator na kobercový podběh. Opět přichycen kovovými sponkami a pak plastovými klipy přes koberec skrz do plechu.

Páté dveře - vnější plech Comfortmat D2, na něm Comfortmat Vision, tapecírunk vč bočních sloupků a horního dílu za třetím brzdovým světlem vytlumeny Comfortmat Softwave 15

Spodní část kufru - Comfortmat D2 + Comfortmat Integra, samotné dno pod rezervou (tj nad zadním dílem výfuku) Comfortmat Extreme + Vision + Blockator

Boky kufru, boční vnější plechy, nadkolí - Comfortmat D2 + Comfortmat Integra v kombinaci s Blockshot

Pod zadními sedačkami a dolů k zámkům Magic Seats je jen holý koberec přímo na kastli. Tam tlumeno Comfortmat D2 + Vision. Podlaha až pod přední sedačky Gladen Aero Multi. Materiál na podlaze a kolem zámku Magic Seats nesmí být moc tlustý - max do 1cm a radši něco měkkého. Jinak se posune plastový díl kolem zámku a kovový rám na spodku sedadla se nezamkne v pořádku.

Veškeré nacvakávací plastové díly v kufru, bočnice, C sloupky, kryty nástupních prahů atd jsem pečlivě vylepil Comfortmat Softwave 15.

Torpédo pod stěrači (nutno sundat stěrače, plastový díl pod oknem, mechanizmus stěračů) - Comfortmat D2 + Comfortmat Neoprene.

Kapota - pouze pod originálním krytem - Comfortmat D2 nalepen na výřezy v plechu. Comfortmat Vision nalepen zevnitř na tovární tlumení kapoty.

Občas mi drnčel plast pravého A sloupku - oba sloupky dotlumeny zevnitř Comfortmat Softwave 15 a molitanovými samolepícími páskami. Pomohlo :)

Tlumení kufru udělalo velký efekt. Celá zadní část auta se neuvěřitelně ztišila - v podstatě teď nejde zezadu slyšet nic. Veškerý hluk jde pouze z přední části auta, od motoru a vzduch kolem oken při vyšších rychlostech. Zbývá dotlumit podlaha vepředu, B sloupky, pod palubovkou co půjde a možná někdy střecha.

12.5.2020 22:29

tlumení dveří a výměna repro

Upgrade továrního audia.

Zadní dveře - Hertz CX 165
1. vrstva - anti-vibrační - Comfortmat D2
2. vrstva - pohlcení hluku - Comfortmat Integra
3. vrstva - pohlcení stojatých vln od repro - Gladen Aero Wave
Boky a dno zevnitř jsem vylepil Gladen Aero Multi. Aero Wave jsem lepil i na vnitřní plech zevnitř - hlavně kolem reproduktoru. Vnitřní plech uzavřen Profidamp Alubutyl 18. Odřezky nalepeny různě kolem + na zpevnění rámečku pro repro. Originální igelit vrácen zpět na místo.
Tapecírunk na větších plochách zpevněn Profidamp Alubutyl 12 a vytlumen Comfortmat Softwave 15. Originální tlumící materiál jsem ponechal (a podlepil v rámci možností) - je opravdu hutný a tlustý. Minimálně 2x víc než např u Jazzu 2011 - tam jsem ho odstraňoval.

Přední dveře - Hertz CK 165
- stejné vrstvy jak u zadních repro
- komponentní repro mají separátní výhybku - tu jsem nalepil na dveře
- výškáče osazeny do nového domečku za zrcátkem

Fotky v galerii. A zvuk? Ale jo, jde poznat rozdíl :))

6.4.2020 14:57

letní kola

Co se týče letních kol, nakonec jsem zůstal u R18 - nechtěl jsem auto trápit na větších kolech. Po projetí nabídky kol na trhu jsem zůstal u originál Honda kol s názvem Geminis / HR1803, na které jsem nechal nazout původní pneu, co byly k autu při koupi - Michelin Primacy 3 225/50. Fotka přidána do galerie.
Jinak mám teď najeto něco přes 4tis km, spotřeba šla v mezičase postupně dolů - po městě (i před karanténou) šlo jet kolem 6l, mimoměsto "naslušňáka" se dá zajet i hluboko pod 5 (průměr 4,6l/100 na cca 150km trase po okrskách).

2.2.2020 21:45

Dodělávky

Po najetí cca 2500 km jsem nechal proaktivně vyměnit olej (nyní 5W30 Shell) a filtr a byly dodělány úpravy kosmetického rázu:
- namontováno ambientní osvětlení nohou - během jízdy svítí velice decentně, po otevření dveří výrazně zesílí
- hliníková krytka na šikminu pro odložení levé nohy
- vytlumení podběhů - ve dvou vrstvách Alubutyl 21 + Gladen Aero Multi
- strojní leštění laku
- hybridní dvojvrstvá keramická ochrana laku Kamikaze Collection Miyabi + Zipang
- transparentní folie na přední světla a zadní nakládací hranu + část nárazníku
- odmontovány rámečky na SPZ - ty jsou teď nalepeny


Další vozy značky Honda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…