Recenze

podikk (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota RAV4 FWD Hybrid, Active Trend

9,14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota RAV4, foto 1 Toyota RAV4, foto 2 Toyota RAV4, foto 3 Toyota RAV4, foto 4 Toyota RAV4, foto 5 Toyota RAV4, foto 6 Toyota RAV4, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta RAV4 Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:1960 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,3 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 501 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Náš předchozí Avensis T27 1,8 (naprosto bezproblemové auto) už měl skoro 6 let, najeto 90 000 km, tak byl největší čas ho prodat ještě za nějaké rozumné peníze. Nic jiného než Japonce bych doma asi nesnesl, manželka by asi nesnesla nic jiného než SUV v bílé barvě, RAVka se nám líbila, tak bylo rozhodnuto. Diesel od Toyoty už nám nesmí do garáže, takže buď 2,0l benzín nebo hybrid. 2,0 v automatu AWD stojí stejné peníze jako hybrid FWD a ve výbavě Trend, kterou máme je hybrid dokonce levnější a když jsem si uvědomil, kolikrát za rok jsem potřeboval 4x4 (jednou na horách když jsem zapad vlastní blbostí), tak volba padla na hybrida FWD, který má nesrovnatelnou dynamiku s 2,0 a spotřeba je taky někde jinde. Do teď to bylo takové výhledové uvažování v horizontu třeba půl roku. Šli jsme se nezávazně podívat k dealerovi, aby nám udělal cenovou nabídku. Nakonfigurovali jsme auto a poslední otázka byla, jaké je dodání. Odpověď mi docela zavřela pusu. Prodejce: "Tak přesně tohle, co jste si nakonfigurovali mám dole v garáži ihned k odběru." Seběhli jsme do garáže, posadili jsme se a za týden už platili zálohu, za další 4 dny jsme s autem odjížděli

Asi nemá cenu popisovat, jak auto vypadá, fotek je na netu mraky. Napíšu jen něco ke spotřebě, která asi u hybridů zajímá nejvíc. Do 60 km/h se dá jezdit čistě na elektriku bez problémů (pokud je nabito), jen když nechci být brzda provozu, tak musím rychlost nastavit spalovákem, poté ubrat a už jen udržovat elektromotorem. Přes celou Prahu přes centrum (Černý most - Zličín) se nám podařilo projet pod 4l/100 km, ale Praha se spíš dá jezdit tak za 5 až 6l. Cesta Praha - Uherské Hradiště, tempomat 130, průměrná rychlost 75 km/h, spotřeba 6,5l. Zpátky tempomat 140 km/h, průměrná rychlost 94, spotřeba 7,5l. Dlouhodobá spotřeba 7l, město/dálnice tak 50/50.

Silné stránky

Pohoda, příjde mi, že to auto jede samo, žádný cukání při řazení, krásně plynulé, prostě výhody CVT (ale taky nevýhody při pruší akceleraci), tiché, čistě na elektro ujede cca 4km 50 km/h rychlostí, bi-led světla s automatickými dálkami, ale občas se jim musí pomoct (zatáčky, horizont a řekl bych, že hůř reagují když svítá), prah karoserie překryt dveřmi, hlídání mrtvého úhlu, hlídání provozu za vozem - super věc když vyjíždíte z kolmo zaparkované řady do silnice a není nikam vidět, tak auto upozorní, že něco jede.

Slabé stránky

Co se týká techniky, tak všechno super. Na to, že RAVka patří mezi "vyšší" modely Toyoty, tak se docela šetřilo. Vršek přístrojovky z tvrdého plastu, přední dveře z měkkého, ale zadní už zase z tvrdého. Kombinace kůže/alcantra. Jestli je alcantry na sedačkách 10%, tak je to hodně. Spíš je to textil/kůže, nemá dojezdy na všech oknech, poooomalé elektrické otvírání 5. dveří, adaptivní tempomat - v 90% perfektní, ale chce to být pořád v pozoru, nejednou se mi stalo, že zareagoval na auto ve vedlejším pruhu, nic moc pro řidiče za mnou v levém pruhu dálnice, kdy jsem začal brzdit. Navigace - navigovani asi ok, ale zadavani adresy, to je tragedie. Na klavesnici se zobrazuji jen pismena, ktera se daji zmacknout, aby nedochazelo k preklepum, ale kdyz zadam pismeno, musim skoro vterinu cekat nez zadam dalsi.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní přístup. Nemluvil o Toyotě jako o nadznačce, což by asi měla být jeho práce, ale bez problému řekl i nedostatky, které auto má.

 


Další vozy Toyota RAV4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Težko zatím soudit, najeto pár km

praktičnost
6
prostornost
8

Pro řidiče s polujezdce místa dostatek, pro zadní cestující v podelným směru taky, ale vzadu pro 3 lidi je to jen nouzovka

jízdní vlastnosti
8

Težký soudit, pro normální jízdu postačující, zatáčí to, brzdí to, od kol skoro žádná odezva, prostě auto na pohodovou jízdu

jízdní komfort
10

I na 18" kolech je auto po Praze pohodlný

provozní náklady
10

Zatím nic, ale co jsem tak počítal, tak pravidelná údržba za 6 let by měla vyjít nečo kolem 35 000,-

náhradní díly
1
výkon motoru
10

Pro někoho málo, ale na bezpečný předjetí dostačující

spotřeba
10

S tou jsem maximálně spokojenej, město se dá jezdit do 6l, momentálně dlouhodobá spotřeba na displeji je 7,0l, počítač kecá o 0,1l ve prospěch auta,

hlučnost motoru
6

Při 90% jízd motor slyšet není, ale vzhledem k tomu, že to má CVT převodovku, tak při prudký akceleraci to docela řve.

kvalita sedadel
3

Tady bohužel nic moc. Máme mát kůži s alcantrou, ale trošku alcantry je jen vepředu, vzadu jsou jen bočnice z kůže, jinak textil. Spíš je to kůže/textil

brzdy
6

Nezkoušel jsem prudké bždění, ale zatím všechno ubrzdily

zavazadlový prostor
6

Proti kombi nic moc na délku, je jeětě trochu zmenšený kvůli baterkám


Více o modeluToyota RAV4 XA3 (2006-dosud)
Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali! Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali!

Pátá generace RAV4 je postavena na základech modulární…

Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

 





Blesk.cz

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl studentům o Česku, vřele ho vítali

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl…

Nadšení neskrýval premiér Andrej Babiš (ANO) na indické univerzitě. Od studentů v Puné se mu v sobotu dostalo…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou, že mi urvou košík

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou,…

Dobrých zpráv kolem pardubického hokeje moc nenajdete. On by jí ale být mohl. Ten drzoun s košíkem, který…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…