Seat Leon (2014)
9.6.2014Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…
Seat Leon (planner)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
bigtoudy1 10.06.14 15:33
« Re: Re: Re: SPOTREBA
No ja mám len Leon ST 1,2 Tsi 77 kw, ale reálna spotreba po zábehu auta mi zatial vychádza na +- 5 litrov, čo je velmi blízko tabulkovej spotreby (4,9 l). Ešte spravím pár tisíc km a pridám recenziu. Jazdím defenzívne (nie pomaly!), 58 km/h tachometrových v meste a 100 km/h tacho mimo mesta (dialnicu minimálne), % pomer jázd mesto/medzimesto/dialnica: 20/70/10 -
iudex 10.06.14 09:51
« Re: Re: Dobrá voľba
Áno, išiel som dosť ostro; pri bežnej dynamickej jazde a na dobrej ceste to určite nezistíš. Ale ono možno to nezistíš ani pri dravej jazde, ak nemáš s čím porovnať, len sa Ti jednoducho zdá, že to už je limit auta. Až keď presadneš do porovnateľného auta s multilinkom, zistíš, že tam, kde bol Leon s torzkou na limite a začal poskakovať, auto s viacprvkom ešte drží na ceste a teda vieš ešte viac pritlačiť. -
_MT_ 10.06.14 09:33
« Re: Re: Dobrá voľba
Je to prakticky stejný motor. Je dražší hlavně kvůli tomu, že předtím nabízeli verzi bez ACT a teď nabízí verzi s ACT. Jak 103 kW, tak 110 kW verze byla/ je dostupná s ACT i bez, je to čistě volba automobilky/ zastoupení. Třeba VW ti dává vybrat.
Jinak souhlasím. Pokud o ACT nestojíš, nedává 110 kW moc smysl. Buď 92, nebo pak až 132. Stojí za zmínku, že za těch 13 tisíc dostáváš kromě 22 kW i multilink. Když už je člověk ochoten si připlatit za něco silnějšího než 92 kW, tak 1,8 je rozhodně výhodnější nabídka než 110 kW 1,4. -
colin251 10.06.14 08:51
« Re: Dobrá voľba
Nejsem žádný odborník na auta, ale to, že tam není multilink nemám problém poznat. Stačí přejet nějakou ostřejší hranu na vozovce a odskok je cítit a to nemusím jet ani rychle.
Poprvé mě to trochu "vyděsilo", když jsem jel svižněji po rychlostce a ostrá hrana byla v mírně točivé zatáčce ... auto uskočilo. Přičítal jsem to rychlé jízdě.
Podruhé se mi to stalo ve městě, opět v zatáčce, kde byla ostrá hrana. Tam byla rychlost ale daleko nižší max do 70 km/h. Takže nezáleží asi ani tolik na rychlosti, ale spíš na tom, po jakém povrchu člověk jezdí.
Až někdy natrefíš na hranu, kterou nepřejíždíš rovně, tak to určitě také ucítíš. -
colin251 10.06.14 08:46
« Re: Dobrá voľba
Nejsem si jistý, jestli úplně rozumím.
Já jsem srovnával minulou 1.4 TSI (103 kw) s 1.8 TSI (to je oběma asi jasné). Ten cenový rozdíl byl opravdu 38.000,-Kč, obě ty ceny byly akční. Ono akční ceník je pro mě standardní, ze kterého se teprve smlouvá o konečné částce. :-)
Aktuálně nová 1.4 TSI je jiný motor, to je mi jasné. Bohužel právě kvůli tomu oproti předchozí 1.4 TSI znatelně podražil a vůči 1.8 TSI nedává příliš smyslu. Ano, má nižší spotřebu a povinné ručení, ale nevím, jestli se v tomto případě vyplatí.
Z mého pohledu nemá aktuálně cenu kupovat současnou 1.4 TSI ACT, vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu. S předchozí 1.4 TSI to bylo vzhledem k poměrně velkému cenovému rozdílu jiné. To je vše, co jsem chtěl k tomu říct.
Jinak podle uvedené kupní ceny za auto kolegy ze Slovenska, tak musím říct, že ceny mají celkem o dost vyšší. Mě se podařilo kombi pořídit o několik set Euro levněji, pravděpodobně jsem dostal velice dobrou nabídku. -
dal 10.06.14 08:00
« Re: Dobrá voľba
To jsi musel jet hodně na krev, já jsem absenci multilinku ještě nepocítil. Může to být také tím, že moje 1,2 až tak rozparádit nejde a přední náprava je skvělá.
Jinak máš recht, jedná se o nejlepší motorovou volbu, mne by stačilo style, jelikož dnes už preferuji pohodlí.
Planner, tobě přeji ať slouží ke spokojenosti, užij si to, možná se potkáme na nějakém srazu. -
_MT_ 10.06.14 07:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Máš samozřejmě pravdu. Nechtěl jsem to více rozebírat, ale když jsi to načal... Rozdíl mezi těmi motory je 30 tisíc, jen na 1,4 je akce 17, na 1,8 pak 34, rozdíl tedy spadne na 13. 1,4 posílila, jak jsem psal, a minulý modelový rok v ČR pro změnu nenabízeli verzi s ACT/ CoD. VW si u Golfu cenil ACT myslím na 26 tisíc. 30+26 už celkem odpovídá 2 tisícům €, které zmiňuje planner. Našel jsem ceník pro minulý modelový rok a rozdíl to byl 52 tisíc, respektive 38 v akci.
Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.
Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude.