Diskuse

Seat Leon (2014)

9.6.2014

Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…

 

Seat Leon (planner)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto overnight

    overnight 09.06.2014  10:50

    Leon

    Tak mě se ta barva moc líbí, ostatně jako celé auto. Osvětlení interiéru nemá chybu, navozuje parádní atmosféru.

    Dobrá volba :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto maTooB

      maTooB 09.06.2014  11:49

      « Re: Leon

      Aj u mna :yes: :yes: :yes:

      Presne takeho auticko by som si vybral aj ja, iba by som asi chcel aj DSG. Mam nieco podobne a som spokojny, verim ze aj s Leonom by som bol len ked som kupoval este sa nepredaval...

      Tiez som mal prvu vymenu oleja predpisanu pri 1. servisnej pri 30 000km, ale dal som si to vymenit pri 10 000km, pre moj lepsi pocit :-)
      • 00 Reagovat !

        foto kornel

        kornel 09.06.2014  13:07

        « Re: Re: Leon

        to nieje len pre tvoj lepsi pocit ;-) ..je to aj realny a vyznamny prinos pre kondiciu motora a to najma tu zo strednodobeho az dlhodobejsieho hladiska.. Prve vymeny oleja a filtra rozhodne nieje dobre podcenovat a mysliet si, ze je to zbytocne.. mnohym ludom by sa krasne otvorili oci a boli by neprijemne prekvapeni, keby tak videli pod mikroskopom vzorku oleja z noveho motora hoc len po odjazdenych 10tisic km, resp. mali aspon vysledky zakladneho tribotestu takejto vzorky oleja..

        :-!
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 09.06.2014  15:32

          « Re: Re: Re: Leon

          Ja som menil po zábehu 3000 km, údaj o long-life oleji s intervalom výmeny 2 roky ma vždy nadvihne.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 09.06.2014  15:44

            « Re: Re: Re: Re: Leon

            Nj, ten tvůj záběh byl ale poměrně dramatickej. >:D Takže po 3000 bylo tak akorát. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Loki

    Loki 09.06.2014  12:06

    SPOTREBA

    pises, ze 5,2 v infe ale v texte, ze dlhodobo po 2000km 6,9...sa mi nechce verit, ze 1,4 TSI ti klesla na 5,2...alebo , 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto planner

      planner 09.06.2014  12:07

      « Re: SPOTREBA

      5,2 je priemer podla vyrobcu. Teraz mam 6,9 realnych.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 09.06.2014  13:33

        « Re: Re: SPOTREBA

        Mám 2 kousky, jeden jezdí na firmě (zaměstanec není žádnej divočák) a od převzetí minulej týden má 5,9. Domácí druhý auto pak kolem 6,5l/100km s tím, že je to dost po malým městě.
        • 00 Reagovat !

          foto planner

          planner 09.06.2014  13:50

          « Re: Re: Re: SPOTREBA

          Ja jazdim ako som pisal cast mesto s niekolkymi semaformi a potom dialnica. A ked som naposledy skusal ist 120 po dialnici, vydrzal som to 5 minut. Asi budem musiet prestat pocuvat Sabaton a vymenit ho za Madeleine Peyroux alebo nieco podobne >:D
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 09.06.2014  15:58

            « Re: Re: Re: Re: SPOTREBA

            Jj, Madeleine můžu doporučit. Ta ti vnese do auta klid a mír. Takovej Half A Perfect World. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto bigtoudy1

          bigtoudy1 10.06.2014  15:33

          « Re: Re: Re: SPOTREBA

          No ja mám len Leon ST 1,2 Tsi 77 kw, ale reálna spotreba po zábehu auta mi zatial vychádza na +- 5 litrov, čo je velmi blízko tabulkovej spotreby (4,9 l). Ešte spravím pár tisíc km a pridám recenziu. Jazdím defenzívne (nie pomaly!), 58 km/h tachometrových v meste a 100 km/h tacho mimo mesta (dialnicu minimálne), % pomer jázd mesto/medzimesto/dialnica: 20/70/10
  • 10 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 09.06.2014  12:22

    Pochvala

    Velmi příjemná recenze. Trochu pouprav mezery v textu, nějaké ty trefné popisky v pravém poli a budeš mít při dodání fotek určitě i dobré hodnocení. Jen, než to napíše kolega SCHROJF - oprav si náhon. Tady je na MACZ několik fandů do nového Leonu, když se budeš nudit...

    Mnoho veselých km a olej nech vyměnit dřív.
    • 00 Reagovat !

      foto Covenant

      Covenant 10.06.2014  17:00

      « Re: Pochvala

      JOjo fandů přibývá ;-) ...patřím mezi ně :-)
      • 00 Reagovat !

        foto smoula-nesika

        šmoula nešika 10.06.2014  17:55

        « Re: Re: Pochvala

        Vidím, že ses poznal... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Covenant

          Covenant 10.06.2014  17:59

          « Re: Re: Re: Pochvala

          No jasně ...já už mam v hlavě najezděných s Leon virtuálních kilometrů >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.06.2014  15:38

    Dobrá voľba

    Marí sa mi, že si pod recenziou iného Leona nedávno písal, že ho práve vyberáš, nemýlim sa?
    Každopádne asi najlepšia voľba z ohľadu value/výkon/dizajn/cena. Farba výborná, fullLED posunú auto do inej ligy, ako halogény. 18ky by autu svedčali viac, ale auto s nimi je už pomerne tvrdé. Zrovna Tvoju verziu (teda 1,4TSI FR, ale na 18kach) som prevetral pomerne dynamicky na okreskách a potvrdzujem, že ten motor je prekvapivo potentný a môže popreháňať aj výkonnejšie atmosféry. Akurát pri ostrej jazde je cítiť absenciu multilinku; tam, kde Golf s multilinkom ešte v pohode drží, Leon s torzkou už začína odskakovať. Ale to pri bežne dynamickej jazde nemáš šancu pozorovať.
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 09.06.2014  15:56

      « Re: Dobrá voľba

      Souhlas. Ten motor je hodně příjemnej, když vezmu v potaz, v jakých podmínkách jsme ho zkoušeli, pro běžné používání podle mě ideál. Ano, limity torzky šly oproti multilinku poznat, ale znovu - nešlo o úplně standardní jízdu. Rozsvícená kontrolka motoru je mi svědkem. ;-) Jinak ještě ve srovnání s tvým G bylo cítit, že se Leon v zatáčkách víc kroutí. Naopak ta tvrdost na 18" mi nijak strašná nepřišla (zřejmě mám v sobě stále dojmy z FieSTy >:-[] ), ale může být, že když zrovna nemáš plno starostí udržet auto na silnici, budeš tvrdost podvozku vnímat jinak.

      Za mě každopádně Leon velmi povedené auto a tenhle motor mohu doporučit. Když vezmu v potaz pořizovací cenu a spotřebu, asi bych ani neutrácel za 1.8TSI. Buď tohle nebo rovnou až Cupru.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 09.06.2014  16:05

        « Re: Re: Dobrá voľba

        Presne, 1,8TSI má síce vyšší výkon, ale rovnaký krútiak (250 Nm), takže ten výkon zrejme za ten príplatok nestojí a keď už, tak rovno Cupru (za bezkonkurenčnú cenu medzi hothečmi).
        Ad 18ky: no nie je to nijak hrozné, ale zase tvrdšie, ako Golf na 18kach. Ja osobne by som u 1,4ky za 18ky nepriplácal, so 17kami sa mi to takto od stola javí ako ideálna kombinácia.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 09.06.2014  16:17

          « Re: Re: Re: Dobrá voľba

          Jj, chování Golfa na 18" a na standardním podvozku je kouzelné. ;-) Tam nevidím žádný důvod připlácet za DCC. Že je DCC u Cupry na 19" v základu má zřejmě velmi dobrý důvod.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 09.06.2014  20:49

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

            DCC je v základu i u slabší verze a ta má 18", pokud si dobře pamatuji.
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 09.06.2014  21:09

              « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

              Jo, to je fakt. Bral jsem to jenom jak to je u nás.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 09.06.2014  20:54

          « Re: Re: Re: Dobrá voľba

          Mrknul jsem ze zvědavosti do aktuálního ceníku a překvapilo mě, že příplatek za 1,8 je jen 13 tisíc (v akci). 1,4 však mezitím posílila na 110 kW.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 09.06.2014  21:08

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

            Fakt jen 13 tisíc ? Já se popravdě nedíval, ale předpokládal jsem větší rozdíl. Tak to už mi jako argument zbývá jen ta spotřeba....nebo našponovanej rozpočet. ;-) A taky, že 1.4 TSI už se dá koupit od výbavy Style a 1.8 až ve FR. Což je ovšem v tomhle konkrétním případě irelevantní.

            PS: Tak jsem se mrknul, je to tak. Ale není to tentýž motor. Původní 1.4 TSI 103 kW už tam není a tenhle 110 kW je asi ten s vypínáním válců, ne ? Takže ten rozdíl mohl být tehdy větší.
            • 00 Reagovat !

              foto planner

              planner 09.06.2014  21:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

              Ked som ho kupoval, rozdiel bol cca 2000 Eur. Neviem, ci by som kupil tu 110 kw 1,4 - ku. Rozdiel voci 1,8 cke je minimalny a nechcel by som dalsie potencialne k...vitko (vypinanie valcov)
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 09.06.2014  22:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

                Hm, tak 2000 Eur už je pořádný argument. Jak jsem psal, mně se tenhle 1.4 TSI 103kW hodně líbí. S tím novým nemám žádnou zkušenost.
                • 00 Reagovat !

                  foto colin251

                  colin251 09.06.2014  23:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

                  U nás ten rozdíl byl menší, alespoň u kombíků ... 1.4 103 kw vs 1.8 TSI byl 38000,- (1380,- Euro), do nový 110 kw 1.4 TSI bych taky nešel, hlavně proto, že je oproti původní 1.4 TSI o 25000,- dražší.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 10.06.2014  07:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

              Máš samozřejmě pravdu. Nechtěl jsem to více rozebírat, ale když jsi to načal... Rozdíl mezi těmi motory je 30 tisíc, jen na 1,4 je akce 17, na 1,8 pak 34, rozdíl tedy spadne na 13. 1,4 posílila, jak jsem psal, a minulý modelový rok v ČR pro změnu nenabízeli verzi s ACT/ CoD. VW si u Golfu cenil ACT myslím na 26 tisíc. 30+26 už celkem odpovídá 2 tisícům €, které zmiňuje planner. Našel jsem ceník pro minulý modelový rok a rozdíl to byl 52 tisíc, respektive 38 v akci.

              Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.

              Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude.
              • 00 Reagovat !

                foto colin251

                colin251 10.06.2014  08:46

                « Re: Dobrá voľba

                Nejsem si jistý, jestli úplně rozumím.

                Já jsem srovnával minulou 1.4 TSI (103 kw) s 1.8 TSI (to je oběma asi jasné). Ten cenový rozdíl byl opravdu 38.000,-Kč, obě ty ceny byly akční. Ono akční ceník je pro mě standardní, ze kterého se teprve smlouvá o konečné částce. :-)

                Aktuálně nová 1.4 TSI je jiný motor, to je mi jasné. Bohužel právě kvůli tomu oproti předchozí 1.4 TSI znatelně podražil a vůči 1.8 TSI nedává příliš smyslu. Ano, má nižší spotřebu a povinné ručení, ale nevím, jestli se v tomto případě vyplatí.

                Z mého pohledu nemá aktuálně cenu kupovat současnou 1.4 TSI ACT, vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu. S předchozí 1.4 TSI to bylo vzhledem k poměrně velkému cenovému rozdílu jiné. To je vše, co jsem chtěl k tomu říct.

                Jinak podle uvedené kupní ceny za auto kolegy ze Slovenska, tak musím říct, že ceny mají celkem o dost vyšší. Mě se podařilo kombi pořídit o několik set Euro levněji, pravděpodobně jsem dostal velice dobrou nabídku.
                • 00 Reagovat !

                  foto planner

                  planner 10.06.2014  09:10

                  « Re: Re: Dobrá voľba

                  Na Slovensku sa k cenovemu rozdielu medzi 1,8 a 1,4 pridava este dodatocne vypalne s krycim nazvom ,,prihlasovaci poplatok,,ktory sa plati podla vykonu. Ja som platit pri 103 kw 330 Eur, za 132 kw 1,8-cku by to bolo tusim 870 Eur.

                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 10.06.2014  09:47

                    « Re: Re: Re: Dobrá voľba

                    No ja som Ficovu výpalnícku daň tiež ťažko spracúval, 1400 eur som si vedel predstaviť lepšie využitých. 8-s
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 10.06.2014  09:33

                  « Re: Re: Dobrá voľba

                  Je to prakticky stejný motor. Je dražší hlavně kvůli tomu, že předtím nabízeli verzi bez ACT a teď nabízí verzi s ACT. Jak 103 kW, tak 110 kW verze byla/ je dostupná s ACT i bez, je to čistě volba automobilky/ zastoupení. Třeba VW ti dává vybrat.

                  Jinak souhlasím. Pokud o ACT nestojíš, nedává 110 kW moc smysl. Buď 92, nebo pak až 132. Stojí za zmínku, že za těch 13 tisíc dostáváš kromě 22 kW i multilink. Když už je člověk ochoten si připlatit za něco silnějšího než 92 kW, tak 1,8 je rozhodně výhodnější nabídka než 110 kW 1,4.
            • 00 Reagovat !

              foto grifith

              grifith 10.06.2014  10:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

              Není 110kw verze jen "poupravenou" verzí původní 103kw, a díky tomu splňující EURO6?
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 10.06.2014  12:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

                Tyhle motory měly být od začátku navržené pro Euro6 s možností výroby Euro5 a Euro4 verzí dle potřeby.
    • 00 Reagovat !

      foto dal

      dal 10.06.2014  08:00

      « Re: Dobrá voľba

      To jsi musel jet hodně na krev, já jsem absenci multilinku ještě nepocítil. Může to být také tím, že moje 1,2 až tak rozparádit nejde a přední náprava je skvělá.
      Jinak máš recht, jedná se o nejlepší motorovou volbu, mne by stačilo style, jelikož dnes už preferuji pohodlí.
      Planner, tobě přeji ať slouží ke spokojenosti, užij si to, možná se potkáme na nějakém srazu.
      • 00 Reagovat !

        foto colin251

        colin251 10.06.2014  08:51

        « Re: Dobrá voľba

        Nejsem žádný odborník na auta, ale to, že tam není multilink nemám problém poznat. Stačí přejet nějakou ostřejší hranu na vozovce a odskok je cítit a to nemusím jet ani rychle.

        Poprvé mě to trochu "vyděsilo", když jsem jel svižněji po rychlostce a ostrá hrana byla v mírně točivé zatáčce ... auto uskočilo. Přičítal jsem to rychlé jízdě.

        Podruhé se mi to stalo ve městě, opět v zatáčce, kde byla ostrá hrana. Tam byla rychlost ale daleko nižší max do 70 km/h. Takže nezáleží asi ani tolik na rychlosti, ale spíš na tom, po jakém povrchu člověk jezdí.

        Až někdy natrefíš na hranu, kterou nepřejíždíš rovně, tak to určitě také ucítíš.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 10.06.2014  09:53

          « Re: Re: Dobrá voľba

          Presne, rozdiel je v tom odskakovaní zadku, inak FRko má znížený podvozok a ak má väčšie kolesá, na dobrej ceste drží veľmi dobre. Ale ak sú tam koľaje či výmoly, skrátka taká naša typická rozbitá okreska, tam sa to prejaví.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 10.06.2014  09:51

        « Re: Re: Dobrá voľba

        Áno, išiel som dosť ostro; pri bežnej dynamickej jazde a na dobrej ceste to určite nezistíš. Ale ono možno to nezistíš ani pri dravej jazde, ak nemáš s čím porovnať, len sa Ti jednoducho zdá, že to už je limit auta. Až keď presadneš do porovnateľného auta s multilinkom, zistíš, že tam, kde bol Leon s torzkou na limite a začal poskakovať, auto s viacprvkom ešte drží na ceste a teda vieš ešte viac pritlačiť.
    • 00 Reagovat !

      foto Covenant

      Covenant 10.06.2014  17:11

      « Re: Dobrá voľba

      Měl jsem možnost svést se s po horší cestě i žulových kostkách s Cuprou v režimu confort a není to vůbec špatné....ty 19 v pohodě snesu. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 11.06.2014  09:11

        « Re: Re: Dobrá voľba

        No ale Cupra má práve multilink a hlavne sériovo DCC, takže si viem predstaviť, že aj na 19kach v režime comfort je pohodlnejšia, ako Leon s torzkou na 18kach.
        • 00 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 11.06.2014  16:52

          « Re: Re: Re: Dobrá voľba

          to je pravda. Kamarád si koupil BMW 3 s adaptabilním podvozkem a i když tam má nastavený pořád komfort, tak run flaty jsou pořád znát, i kdyby se to bmw zbláznilo, tak prostě ty rázy tam jdou i s tím adaptabilním podvozkem
  • 00 Reagovat !

    foto Delfin2

    Delfin2 16.06.2014  22:46

    Gratulujem

    Gratulujem ku krásnemu Leonu určite dobrá voľba :yes: Prajem veľa šťastných km nech sú veľkou radosťou ;-) PS- Určite pridaj viac fotiek, to auto si to zaslúži :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lucan

    Lucan 01.10.2014  21:04

    Gratulujem

    Gratulujem k Leonu tiez zvazujem buduci rok niekedy nad kupou Leona ale na 18´´ a s adaptivnymi tlmicmi plus opticky parkovaci system ale otazka mas tam priplatkove audio 9repro + woofer? ako to hra ? Aka je spotreba na dialnici ? lebo 1,4tsi moze byt super motor ale neviem no pride mi to dost mala kubatura hlavne vo vyssich ryhclostiach tam citit deficit kubatury
    • 00 Reagovat !

      foto planner

      planner 12.10.2014  21:46

      « Re: Gratulujem

      Najviac some isiel 180 a nejaky deficit som nepocitoval. Pri rychlostiach legalnych na Sk ten motor uplne staci. Kde skor pocitis malu kubaturu je sportova jazda v zákrutách. Maximalny krutiaci moment je posadeny nizko a nad nejakých 5000 otacok nema zmysel ist. Je nutne preradit. A prave tam budes s napr. s 1,8 TSI rychlejsi. Ale na bezne jazdenie je to skvely motor. Ked som auto kupoval, adaptivny podvozok nebol v ponuke. A bez neho su 18 stky na nase cesty prilis.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Vánoce: Po čem ženy touží?

Vánoce: Po čem ženy touží?

Dárky mají pro ženy velkou důležitost a není radno je podceňovat. Víte, co si vaše dáma (maminka, manželka,…

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

 

iSport.cz

KOEFICIENTY: Tuhý boj českých klubů o patnáctku. Rumunský příklad varuje

KOEFICIENTY: Tuhý boj českých klubů o patnáctku.…

Před závěrečným kolem základních skupin evropských pohárů se Česko v národních koeficientech UEFA nachází až na…

Nevylučujte soupeře! Plekanec upoutal proti Vsetínu fair play gestem

Nevylučujte soupeře! Plekanec upoutal proti Vsetínu…

Dal po 90 sekundách první z gólů, který nasměroval hokejisty Kladna ve 33. kole první ligy za vítězství nad…

 

Reflex.cz

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…

Zamotaná historie perníku a marcipánu. Perník je od pepře, marcipán z Barmy

Zamotaná historie perníku a marcipánu. Perník je od…

K Vánocům, ale i k řadě jiných svátků v průběhu roku, patří odedávna perníčky. Jejich historie však sahá mnohem…