Seat Leon (2014)
9.6.2014Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…
Seat Leon (planner)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 09.06.14 21:08
« Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Fakt jen 13 tisíc ? Já se popravdě nedíval, ale předpokládal jsem větší rozdíl. Tak to už mi jako argument zbývá jen ta spotřeba....nebo našponovanej rozpočet. ;-) A taky, že 1.4 TSI už se dá koupit od výbavy Style a 1.8 až ve FR. Což je ovšem v tomhle konkrétním případě irelevantní.
PS: Tak jsem se mrknul, je to tak. Ale není to tentýž motor. Původní 1.4 TSI 103 kW už tam není a tenhle 110 kW je asi ten s vypínáním válců, ne ? Takže ten rozdíl mohl být tehdy větší. -
iudex 09.06.14 16:05
« Re: Re: Dobrá voľba
Presne, 1,8TSI má síce vyšší výkon, ale rovnaký krútiak (250 Nm), takže ten výkon zrejme za ten príplatok nestojí a keď už, tak rovno Cupru (za bezkonkurenčnú cenu medzi hothečmi).
Ad 18ky: no nie je to nijak hrozné, ale zase tvrdšie, ako Golf na 18kach. Ja osobne by som u 1,4ky za 18ky nepriplácal, so 17kami sa mi to takto od stola javí ako ideálna kombinácia.
-
woody-alien 09.06.14 15:56
« Re: Dobrá voľba
Souhlas. Ten motor je hodně příjemnej, když vezmu v potaz, v jakých podmínkách jsme ho zkoušeli, pro běžné používání podle mě ideál. Ano, limity torzky šly oproti multilinku poznat, ale znovu - nešlo o úplně standardní jízdu. Rozsvícená kontrolka motoru je mi svědkem. ;-) Jinak ještě ve srovnání s tvým G bylo cítit, že se Leon v zatáčkách víc kroutí. Naopak ta tvrdost na 18" mi nijak strašná nepřišla (zřejmě mám v sobě stále dojmy z FieSTy >:-[] ), ale může být, že když zrovna nemáš plno starostí udržet auto na silnici, budeš tvrdost podvozku vnímat jinak.
Za mě každopádně Leon velmi povedené auto a tenhle motor mohu doporučit. Když vezmu v potaz pořizovací cenu a spotřebu, asi bych ani neutrácel za 1.8TSI. Buď tohle nebo rovnou až Cupru. -
iudex 09.06.14 15:38
« Dobrá voľba
Marí sa mi, že si pod recenziou iného Leona nedávno písal, že ho práve vyberáš, nemýlim sa?
Každopádne asi najlepšia voľba z ohľadu value/výkon/dizajn/cena. Farba výborná, fullLED posunú auto do inej ligy, ako halogény. 18ky by autu svedčali viac, ale auto s nimi je už pomerne tvrdé. Zrovna Tvoju verziu (teda 1,4TSI FR, ale na 18kach) som prevetral pomerne dynamicky na okreskách a potvrdzujem, že ten motor je prekvapivo potentný a môže popreháňať aj výkonnejšie atmosféry. Akurát pri ostrej jazde je cítiť absenciu multilinku; tam, kde Golf s multilinkom ešte v pohode drží, Leon s torzkou už začína odskakovať. Ale to pri bežne dynamickej jazde nemáš šancu pozorovať. -
-
kornel 09.06.14 13:07
« Re: Re: Leon
to nieje len pre tvoj lepsi pocit ;-) ..je to aj realny a vyznamny prinos pre kondiciu motora a to najma tu zo strednodobeho az dlhodobejsieho hladiska.. Prve vymeny oleja a filtra rozhodne nieje dobre podcenovat a mysliet si, ze je to zbytocne.. mnohym ludom by sa krasne otvorili oci a boli by neprijemne prekvapeni, keby tak videli pod mikroskopom vzorku oleja z noveho motora hoc len po odjazdenych 10tisic km, resp. mali aspon vysledky zakladneho tribotestu takejto vzorky oleja..
:-! -
šmoula nešika 09.06.14 12:22
« Pochvala
Velmi příjemná recenze. Trochu pouprav mezery v textu, nějaké ty trefné popisky v pravém poli a budeš mít při dodání fotek určitě i dobré hodnocení. Jen, než to napíše kolega SCHROJF - oprav si náhon. Tady je na MACZ několik fandů do nového Leonu, když se budeš nudit...
Mnoho veselých km a olej nech vyměnit dřív.
Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.
Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude.