Recenze

mufik.martin (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto MK II 1.2 8V 44KW 60 koní

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Splašená mandarinka :) Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:50 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1250 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 102 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 265 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Dobrý den všem čtenářům. Rád bych se podělil o zkušenosti s Fiatem Punto II. generace s motorem 1,2 8V. Vůz mám teprve půl roku, takže budu více než o spolehlivosti mluvit hlavně o poznatcích a nedostatcích auta jako takového, i když nějaké závady se již také objevily, ale o těch až později. V rodině vlastníme Seat Toledo 1998 TDI 110 koní, se kterým velice často jezdím, ale potřeboval jsem vlastní auto, a tak jsme si s přítelkyní koupili Škodu 120. Bylo to naše první auto, vzpomínáme na něj v dobrém, ale bylo více v servisu než doma, takže během 1 roku šla do světa. Potřebujeme mít s přítelkyní vlastní automobil, bydlíme v Praze, ale studujeme v Pardubicích, a tak často dojíždíme. Jezdíme ve 3 - 4 lidech, vyjde to levněji než vlak. Takže podmínky výběru automobilu byly: malé auto, nízký obsah, bezpečnost (náraz), 2x airbag, ABS, nízká spotřeba, vyrobeno v roce 2000 nebo mladší. Taky vzhled hrál velkou roli. Do výběru jsem zahrnul Škodu Fabia 1,4 MPI (1,2 byly hrozně drahé), Fiat Punto 1,2 8V a Opel Corsa 1,0 nebo 1,2. Okrajově ještě Peugeot 206, ale od toho jsem upustil velice rychle.

První odpadla 206, je konstrukčně starší a spolehlivost 'subjektivně' nižší. Škodu Fabia jsem chtěl asi jako většina Čechů, i když konzervativní vzhled zvenku a strohý interiér se mi moc nezamlouvaly, je to technicky dobré auto. Financemi jsem dosáhnul pouze na motor 1,4 MPI z prvních dvou let vyroby (1999 - 2000), které jsou známy poruchami řídících jednotek, 1,4 MPI je ještě známa vyšší spotřebou, i když je to asi nejtišší motor ve fabii. Jinak 1,4 MPI pochází vlastně z felicie 1,3 MPI, takže moderní zase tolik není. A fabia byla i ze všech nejdražší a v dobrém stavu byla moc drahá. Zbylo punto a corsa. Corsa se mi moc líbila, přítelkyni také. Ale po čtení recenzí jsem se bál poruch posilovače řízení, ale to by nebyla taková překážka pro koupi, horší to bylo s motory. Chtěl jsem 1,0, je jich hodně, je to tříválec, málo žere a je na něj nízká pojistka, má ale hrozně krátké převody a na dálnici (kde jezdím pořád) má příšerně vysoké otáčky a s nimi i velice otravný zvuk. Ideální motor pro corsu - 1,2 - je velice málo k sehnání a je potom i corsa poměrně drahá. Takže zbyl Fiat Punto. Měl jsem na výběr motor 1,2 8V nebo 16V. Zvyklý ze 120 na nízký výkon a z toleda TDI zase na vysoký výkon v nízkých otáčkách mně motor 8V přišel jako kompromis. Má nízko poležené maximum točivého momentu, o něco málo nižší spotřebu než 16V, a hlavně když 8V praskne rozvodový řemen, tak se motor nepotká.
Při prohlížení aut na TipCars jsem zjistil, jak zásadní rozdíl je mezi tří- a pětidveřovým modelem. Chtěl jsem 5dv. model, ale když jsem viděl, o kolik je jiný, dle mého názoru mnohem méně atraktivní, rozhodl jsem se, že pro dva lidi stačí hezčí 3dv. Rozdíly jsou především jiný přední a zadní nárazník a zadní světlomety. V neposlední řadě také zavazadlový prostor, 3dv. má kufr 265 litrů, 5dv. 300 litrů.
Na TipCars jsem nemohl najít přesně to, co bych hledal. Chtěl jsem ABS, el. okna, pal. PC, 2x airbag. Hodně punt jako fabií nemá ABS. Nakonec jsem našel 3dv. v oranžové metalíze s dvěma airbagy, předpínači bezpečnostních pásů, ABS, el. okny, servem, pal. PC a mělo najeto pouze 38 tisíc km. Cena 110 tisíc Kč. První dojem byl ještě lepší než na fotkách. Stav interiéru i exteriéru vyborný. Auto bylo vyrobeno v roce 2000 a na 6 let stáří pouze jediný škrábanec na karoserii, jinak jako nové. Auto bylo dovezeno z Francie po lehkém ťukanci na levé dveře, ty byly vymeněny, majitel mi to řekl, ale jinak to nebylo to poznat. Jinak nebylo bourané, všechny šrouby měly originální překrytí barvou, plasty i plechy seděly.
Bezpečnost: Toto auto je hodně podceňované. V nárazových testech získalo 4 hvězdičky a dokonce je o malinkatý chloupek bezpečnější než fabia. Spotřeba: Motor má omezený výkon 44 kW (60 koní) a 102 Nm při 2 500 ot., ale tahá krásně odspodu a není třeba jej vytáčet. Od 2 500 jede krásně pružně. Dá se s ním jezdit okolo 1 500 otáček po rovině. Z toho plyne, že auto je určeno do města a na běžnou jízdu. Kombinovanou spotřebu 30 % město a 70 % dánice mám okolo 6 litrů. Po Praze se větsinou vejdu taky do 6 litrů, záleží na provozu. Motor pri 60 km/h na pětku točí 1 500 ot., což znamená, že na rovince v Praze se dá jet na 5tku a vypovídá to o zaměření auta - především do města, podle toho je i poskládaná převodovka. Na dálnici jezdím většinou okolo 100 km/h. Při konstatních 100 km/h točí motor okolo 2 300 otáček a spotřeba se ustálí na 5 litrech. Při 110 km/h točí 2 500 ot. a spotřeba stoupá na 5,5 litrů, při 130 km/h točí něco málo přes 3 tisíce - 6 litrů, při tachometrových 140 km/h téměř 3 500 ot. a spotřeba už jde k 7 litrům. Ale ani tak motor neobtěžuje nadměrným hlukem. Naopak aerodynamický hluk je mnohem vyšší než u fabie. Punto na tom není špatně, ale proti fabii je to minimálně o třídu horší. I když proti toledu a 120 je to o několik tříd výš.
Vady: hned druhý den po koupi odešel senzor otáček (Halův senzor), takže motor neudržel neutrál a zhasínal. Druhý den jsem koupil nový (1 400 Kč) a nechal to vyměnit včetně svíček. Olej jsem neměnil, protože jsem měl doklad o výměně oleje. Po cca 4 měsících provozu se najednou začal motor přehřívat a auto přestalo topit. V servise bylo hned jasné, že odešla vodní pumpa, která honí chladicí kapalinu. Nová pumpa stojí 1 000 Kč, jelikož je poháněná rozvody, tak musely dolů, a když už byly dole, nechal jsem je ve 42 tis. km vyměnit včetně napínacích kladek, aby byl klid. Dle vyjádření servisu je pumpa u punta celkem vzácná závada. Senzor otáček je prý u fiatu častější závada. Ale i tak to nebyly drahé opravy. Komplet rozvody (materiál) - rozvodový řemen včetně kladek - 1 600 Kč, vodní puma 1 000 Kč, senzor otáček 1 400 Kč, považuji to za velice přijatelné ceny. Takže s cenami dílů jsem maximálně spokojen. Dílenské zpracování je horší, u řidiče u levé nohy je hodně křivě sesazený plast, kufr, i přesto že nebyl nikdy bourán, je trošku křivý, ale co jem koukal, je to normální. Takže zpracování není nejlepší, ale ten kufr není na první pohled vůbec poznat. Křivý plast v interiéru je naštěsí schovaný, takže pokud nejdete do pojistek nebo na diagnostiku, tak to ani nezjistíte. Ale i tak to vypovídá, že má Fiat ještě co dohánět. Jinak v autě zatím nic nechrastí, ani na kostkách v Praze, je pravda, že má najeto teprve 45 tisíc, ale taky má za sebou už 6 let provozu. Od předchozího majitele vím, že auto nebylo nikdy v servisu kromě oleje, takže první závada na autě se projevila po 6 letech tím senzorem a pumpou.
Obrovskou výhodou (především pro ženy) je velký počet odkládacích míst. Ve dveřích jsou velké kapsy. Obrovskou 'vaničku' má spolujezdec nad airbagem, vejde se tam i poměrně velká kabelka. Menší je nad rádiem, nejmenší vlevo u řidiče u sloupku. Vhodná pro mobil nebo brýle. Já mobil odkládám do středového tunelu, kde je taky poměrně velké odkládací místo, ideální pro peněženku s doklady a mobil, ješte je mezi touto odkládací schránkou a řadicí pákou držák na nápoje. Ideální pro plechovky nebo 0,5 l lahve, nedávejte tam kelímek z automatu, je moc malý.
Velkou odlišností je pal. PC: spotřebu ukazuje ne v l/100 km, ale naopak kolik km ujedete na 1 l paliva. Zezačátku je to strasně 'hloupé řešení', ale zvykl jsem si a není to špatné, je to jen nezvyk, protože všichni dělají l/100 km. Palubní počítač ukazuje celkové km, denní km, spotřebu, dojezd na nádrž (ovšem jakmile se rozsvítí 'žebravé oko', tak údaj o dojezdu zmizí), průměrnou rychlost a čas jízdy. Hodiny to má vedle pal. PC, takže nemusíte přepínat, když chcete vidět spotřebu a čas.
Mezi klady bych uvedl podvozek: není sice tak tvrdý jako ve fabii, ovšem dovoluje i tak sportovní jízdu. Jediný handicap je u mě motor, ten sportovní jízdu nedovoluje, ale podvozek je opravdu skvělý, je dostatečně trvdý, přitom komfortní. Výborný kompromis mezi provozem ve městě a sportovním naladěním.
Kufr už jsem naznačil: velikost kufru je 265 litrů, což je jako ve fabii, 5dv. verze punta má dokonce 300 litrů. Jinak kufr je dobře přístupný, rezervní kolo má punto dojezdové a v něm je zabudován hever, klíč na kola a nacpal jem tam i trojúhelník. Kufr mám prázdný, protože lékárničku a náhradní vodu do ostřikovačů mám pod sedačkou. Jinak ostřikovač okna má 3 paprsky, takže při ostřiku na okno jde 6 paprsků vody. Nevýhoda je nádržka jen na 1 l kapaliny, což je velice brzo pryč, další nevýhoda je malý nalévací otvor, je potřeba šikovnost nebo trychtýř, otvor je velký asi jako otvor běžné pet lahve.
Co uřčitě ženy ocení, já ovšem také, je CITY SERVO: perfektní pomocník, mám ho stále zapnuté. Pro ty, kteří nevědí, co to je, vysvětlím. City servo zvyšuje účinek posilovače řízení, takže jízda po Praze, parkování atd. je opravdu ovládání jen prsty. Při vypnutí funkce CITY je posilovač naladěn nastejno s konkurencí. Jinak při překročení 60 km/h se CITY vypne automaticky, když zpomalíte, opět se zapne. Nebojte se, není to funkce ON/OFF zapnutí a vypnutí, proběhne tak, že to ani nepoznáte, je to postupné, nejde to poznat.
Jako obrovský problém vidím velice slabou ruční brzdu, prý problém fiatu. Je to ale opravdu hrozné, u toleda stačí v kopci ručka na 1. zoubek, ve škodovce to bylo také mnohem lepší. Když stojíte v kopci na světlech a chcete se rozjet bez couvnutí, tak se ručka hodí, tady ji musíte zatáhnout až nahoru velkou silou, jinak prokluzuje. Není to ale seřízením, prostě se s tím nedá nic dělat. Ale ručku používám zřídkakdy, takže mně to zase tolik nevadí.
Poslední věc, kterou chci zmínit, je řazení: na VW to má hodně, hodně daleko, i staré toledo řadí lépe a snadněji. Ovšem není to nic strašného. Pro někoho, kdo má VW, to bude asi překážka, ale pro běžného člověka to není nic hrozného. Řazení jde proti VW o něco více ztuha a gumověji. Když je zima a auto je studené, tak jde hůře podřadit z 3ky na 2ku, ale po pár km to je už v pohodě. Jinak dráhy má řadicí páka krátké a dle mě i přesné, neměl jsem nikdy problém, že bych zařadil jinou rychlost, nebo že bych se nemohl trefit do dané kulisy rychlosti.
Úplně bych zapomněl na brzdy: stačí se jen dotknout pedálu a okamžitě jdete na přední sklo. Ze seatu a škodovky je to nezvyk, brzdy jsou hodně jedovaté a brzdí opravdu perfektně, i přestože jsou vzadu bubny. ABS jsem zatím nevyužil, zima totiž nebyla.
Sedla mají bederní podpěru, který se dá kolečkem ovládat. Máte jedno kolečko na ovládní sklonu pěradla, a druhé kolečko vyplňuje nebo naopak mizí z pod bederní páteře. Mně to vyhovuje, mám problémy s páteří, a tak potřebuji mít záda podepřená. I na dlouhé cestě nejsem unavený jako ze seatu. Sedačky orpavdu výborné. Vzdadu je místa tak akorát pro 2 osoby hubenějšího a menšího vzrůstu.
Automobil bych neváhal a koupil klidně znova. Ty závady, co jsem měl, se můžou objevit na každém autě. Ale popravdě, raději bych koupil již grande punto.
Teď mě trápí další závada: na neutrál se motor chvěje, a chviličkama poškubává, nevím, co s tím je, svíčky jsou nové, jsem objednaný na vyčištění škrticí klapky a budu kupovat kabely ke svíčkám, tak uvidím, snad to pomůže. Jinak na půl roku jem měl 2 závady a třetí mě asi trápí teď, ale pokud by to bylo kabelama ke svíčkám, tak to nebude závada, ale spíše údržba. Nedávno jsem ve 44 tkm měnil přední destičky a čeká mě vyměnit olej a brzdovou kapalinu. Toť vše.
Doufám, že se vám moje recenze líbila. Budu rád za případnou kritiku v diskuzi, ale prosím o kritiku objektivní. Pro jakýkoliv dotaz pište na mail: mufik.martin@seznam.cz

Silné stránky

Spotřeba, na tak malé auto, mě překvapilo místo a pohodlí na zadních sedačkách i přesto, že auto je 3 dvéřové. Díky 8V motoru poměrně dobře táhne z nižích otáček. Dual Drive polilovač. Funkce Follo me home ( 30s rozsvícená klopená světla).

Slabé stránky

Motor na 4. a 5. rychlostní stupeň už nemá sílu, ale s tím jsem počítal. 16V verze byli a jsou vzácnější a dražší a 1.8 byla také drahá a pro mě zbytečná. Pásy se ke konci nechtějí navíjet, je třeba jim s koncem pásu pomoct.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechny poruchy jsou v článku. Jezdím pouze za jedním mechanikem, velmi šikovný a hlavně levný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno přes annonci. Velmi solidní jednání.

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto MK II 1.2 8V 44KW 60 koní

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Po koupi několik závad, u ojetiny se s tím ale musí počítat. Senzor otáček, vadné vodní čerpadlo, vadný ventil u chladící kapaliny, unikala. Oprava včetně práce 300 kc.

praktičnost
10

Výborné jsou schránky po celém voze, jen to chce protiskluzové podložky.

prostornost
10

Na tak malé auto nemáte pocit stísněnosti. Pokud porovnám s rodinným Toledem 1998, tak je v interiéru, alespoň podle mě více místa a to jak v předu, tak vzadu.

jízdní vlastnosti
8

Pro běžnou jízdu plně dostačující. Kdo chce řezat zatáčky ať si koupí Fabii.

jízdní komfort
8

Čekal jsem trošku lepší odhlučnění. Do 100 není téměř nic slyšet, pak aerodynamický hluk. Výhoda, nepískají zrcátka, jako u Toleda.

provozní náklady
10

Auto má opravdu nízkou spotřebu, olej nežere ani kapku.

náhradní díly
10

S cenou dílů jsem maximálně spokojen, většinou kupuji z druhovýroby a ceny opravdu velmi příjemné.

výkon motoru
5

Koupil jsem to kvůli ručení a spotřeba, takže jsem se s výkonem musel smířit. Pokud máte pár tisíc navíc, doporučuji 1.2 16V, výkon o dost lepší při stejné spotřebě, ale nutnost točit, nemá výkon tak nízko jako 8V.

spotřeba
10

v rozmezí 5 - 6 litrů.

hlučnost motoru
7

Motor do 2500 není slyšet, pak o sobě dává vědět, ale naštěstí ne hlasitě. Má příjemný zvuk a neobtěžuje.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou opravdu výborná, hlavně díky možnosti nastavení výplně pod bederní páteří. Na boku sedadla máte dvě kolečka, jedno pro sklon opěradla, druhé pro vyplnění opory zad. Pouze u sedadla řidiče. Sedadlo spolujezdce jen nastavení sklonu opěradla, ji

brzdy
10

Brzdy jsou velmi silné, zvyklý z Toleda a Octavie, které mají klasicky německy brzdy tvrdší jsem byl zvyklý vyvinout mnohem větší sílu na pedál brzdy. Na prvních kilometrech s Puntem jsem líbal volant. Teď už jsem si zvykl a vyhovuje mě nevyvíjet takovou

zavazadlový prostor
5

Vdané kategorii aut řekl bych průměrný. Zatím jsem převezl vše co jsem potřeboval. Maximálně složím zadní sedačky.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…