reklama


Recenze

mastic (muž 27 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Forman Škoda 135 Forman

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Forman, foto 1 Škoda Forman, foto 2 Škoda Forman, foto 3 Škoda Forman, foto 4 Škoda Forman, foto 5 Škoda Forman, foto 6 Škoda Forman, foto 7 Škoda Forman, foto 8
Škoda Forman, foto 9 Škoda Forman, foto 10 Škoda Forman, foto 11 Škoda Forman, foto 12 Škoda Forman, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Forman [čti for men, jako anglicky] Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 800 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Forman byl první auto, co jsem kdy řídil. Je to už hezká řádka let, tenkrát mi bylo asi 5 let a seděl sem tátovi na klíně a točil volantem :-D. Čas plynul a den po svých 18. narozeninách jsem složil úspěšně zkoušku z autoškoly. Asi 14 dní na to jsem si šel vyzvednout řidičák a shodou okolností tentýž den se mi pod ruku dostal Forman GTI, teda sorráč GLX modré barvy s příměsí rezem zasažených míst. Tentokrát jsem zasedl za volant sám a už sem i šlapal na pedály jako velkej kluk:-) Pamatuju si první jízdu, kdy do Formana nasedla celá rodina a jel jsem je povozit. Z počátku mé řidičské kariéry jsem měl dovoleno řídit jen pod dozorem starostlivých rodičů, ale později jsem mohl vyrážet sám na delší a delší jízdy.

Když jsem Formana ,,dostal'' (nejsem vlastníkem vozidla, ale nikdo jiný ho neřídí), byl ve velice špatném stavu. Forman byl auto zedníků a byl používán jen k práci, o údržbě se moc nedá mluvit. Do první poruchy mělo auto plno skrytých závad, které jsem jako řidič začátečník nemohl odhalit. Auto špatně brzdilo, při vyšších rychlostech uvnitř hvízdalo. Kromě toho nefungovala vůbec ruční brzda a postupně sem začal nabývat dojmu že tachometr ukazuje špatnou rychlost. První co bylo potřeba udělat, byl úklid interiéru. Ze sedadel jsem vysál asi dvě kila prachu, utřel jsem plasty a vyleštil okna. Přesto bude na autě už vždycky poznat, že sloužilo jako pracovní nástroj. Z venku jsem auto neumýval, protože byla zima a neměl jsem žádné vhodné prostory.

Při první delší cestě auto selhalo, vlastně ale nechápu že vůbec do té doby jezdilo. Po cestě praskl chladič a auto dokázalo ujet asi 5 km než se přehřál motor a bylo nutné zastavit. Po zastávkami prodloužené cestě šel Forman do servisu. Tam bylo zjištěno tolik závad, že se divím že ještě žiju :-D. No jak už jsem řekl, nefungovala ruční brzda, co je ale horší, z brzd fungovala jen pravá přední a to ještě ne uplně :-s (auto fakt blbě brzdilo jsem si říkal :-D), potvrdilo se, že tachometr ukazoval méně než byla skutečná rychlost (předtím sem jel po dálnici tachometrových 130 a říkal sem si že v tom starým autě to vypadá jak kdyby to bylo víc :-D) a prasklo těsnění pod hlavama. Servis stál tenkrát opravdu hodně, válce musely být dokonce zbroušeny, ale potom auto jezdilo úplně jinak.

Na jaře jsem auto poprvé a naposled umýval zvenku. Při umývání jsem totiž odíral lak, auto už je hodně zkorodovaný. Tak jsem si řekl, že to už nemá cenu nikdy umývat. Navíc když je auto špinavější, tak není tolik vidět koroze :-).

Mezi další super závady patřilo když se urvala vzpěra otevírající páté dveře a dostal sem ránu do hlavy. A strhaný závit u nádržky chladící kapaliny. Tenkrát jsem musel s autem v pětatřiceti stupňovém vedru ujet 150km. Naneštěstí nefunguje ani ventilátor u chladiče, takže jsem i v takovémto vedru jel s topením na plný kule a co chvíla jsem zastavoval na doplnění vody :-D. S tímhle autem jsem se nikdy nenudil.

Hvízdot v autě způsobovalo nedovírající se střešní okno, tak jsem ho natůnil takovou páskou a už je to v pohodě, taky jsem koupil to víčko nádržky chladící kapaliny.

Pak jsem celý léto jezdil více méně bez problému a vzhledem k tomu že jsem s autem jezdil na brigádu tak jsem najel docela dost. Dokonce zvládl Forman i cestu s kamarádama na Vysočinu. Prostě sekal latinu.

Pak začala ale zase mizet voda v chlazení. A že to dalo práci najít kam mizí :-D No nakonec se objevila v oleju. Ani si nepamatuju, kde byl tenkrát problém, ale vím že to bylo zase hodně peněz. A týden po opravě byla voda už zase v oleji. Tenkrát měl Forman na mále, protože to vypadalo na špatnou hlavu válce a bylo rozhodnuto že tolik peněz se už do něj nevrazí. I tak jsem jel do servisu a po chvilce zkoumání jsme s mechanikem zjistili že je to naštěstí jen prasklá protizámrazová zátka. Takže Forman přežil.
V současné době už zase začíná zlobit a čím dřív ho bude možné vyměnit za něco lepšího, tím líp.

Už je to rok, co ho mám a původně jsem myslel, že napíšu recenzi až druhýho auta, který bude doufám na vyšším levelu. Tohle je totiž trapný auto :-D, ale za ten rok jsem s ním toho tolik požil, že si to prostě zaslouží. Tak kdo dočetl až sem tak ještě vydržte, protože teď přijdou silné stránky, na které jsem velice hrdý:-D.

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je multimediální vybavení auta. Rádio, které umí přehrávat kazety a jde dokonce nastavit hlasitost! Radio stanice poslouchat nelze, protože urezla anténa a na rádiu se posralo kolečko na ladění frekvencí. Ovšem toto geniální rádio má zdířku typu jack, takže přehrávám mp3 z PDA. Z PDA, které slouží i jako GPS. Takže po multimediální vybavenosti nemá Forman konkurenci :-)
Další silnou stránkou je prostornost, kufr je velkej, je to obrovská výhoda, když jede více lidí třeba pod stany, protože se pěkně vlezem a po sklopení sedadel tam narvete i skříň (vlastní zkušenost).

Slabé stránky

Bohužel multimediální rádio je napojeno na podivné reproduktory, ty jsou vyrobeny z papíru, z toho jsem usoudil, že předchozí majitel byl asi kutil. Repráčky jsem vyfotil, protože to se jen tak nevidí.
Další slabou stránkou je bohužel spolehlivost.
V neposlední řadě chabé jízdní vlastnosti. (nejezdím jen s tímto autem, takže mám porovnání)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po známostech doporučená serviceman. Moje záchrana, vždycky Formana spraví a vím, že mu můžu věřit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

u toho jsem nebyl (to tu asi moc lidí nepíše :-D)

 
reklama

Novinky v recenzi

21.3.2008 00:00

Bohužel mi bouře Emma zničila počítač, tak píšu smutnou novinku až teď. Forman bouři ustál, akorát do něj zateklo (jako obvykle při dešti) ale jezdil. Týden na to však ztratil schopnost udržet volnoběh a výrazně se zhoršila schopnost nastartovat. Tudíž bylo rozhodnuto, že půjde tak říkajíc ,,z domu''. Tak teď pár dní bude stát v bazáču, jestli ho nekoupí nějaký mecenáš. A když ne, tak půjde do šrotu. Bylo to ,,moje'' první auto a na to se nezapomíná. Sláva Formenovi!


Další vozy Škoda Forman


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1

celej můj článek je o spolehlivosti, spíš nespolehlivosti

praktičnost
10

velice praktické autíčko

prostornost
10

a taky obrovské

jízdní vlastnosti
1

spíš ne jak jo :-D

jízdní komfort
5

moc dlouho bych v něm nechtěl sedět

provozní náklady
1

opravy a podivná spotřeba

náhradní díly
10

levně a všude

výkon motoru
5

absolutně nedostačující

spotřeba
1

obrovská, asi někde problém, ale to už řešit nebudu

hlučnost motoru
3

při 120 se už v autě neslyšíte :-D

kvalita sedadel
7

průměr, možná na takovéto auto až překvapí

brzdy
5

nic moc, ale lepší než když fungovala jen jedna :-D

zavazadlový prostor
10

bez nadsázky obrovskej


Více o modeluŠkoda Forman
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na svatbě: Zemřela, protože odmítla tanec s opilcem

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na…

Byla to veselá indická svatba až do chvíle, kdy jeden z opilých hostů vystřelil po tanečnici Kulvinder Kaur…

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

 

iSport.cz

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat sklo, říká jeden z nich

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat…

Už je to týden ode dne, co Florida vyhodila trenéra Gerarda Gallanta a nahradila ho Tomem Rowem. To on je teď…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama