Renault Thalia (2011)
22.4.2012Tohle auto jsem si koupil jako nejlevnější pracovní stroj v úplně základní výbavě, protože nevěřím, že se v dnešní době do auta vyplatí investovat víc…
Renault Thalia (majki0711)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
majki0711 24.04.12 21:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
S tou zaprodaností Škodovce a celému koncernu třeba v případě Světa motorů plně souhlasím. Celej koncern dělá drahý, za ty prachy nezajímavý auta, ale skoro vždycky dopadnou jako vítěz testu. A nebo propagace šunek z bazaru AAA. Pokaždé vyjde test ojetiny jako super nákup.
Taky nevěřím všemu, co se píše.
-
majki0711 24.04.12 21:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
A mě zas přijde blbost mít v kapličce display nějakýho pochybnýho čínskýho autorádia. Rádio patří do místa jemu určenému a kaplička se hodí daleko víc na poznámkový bloček, tužku a na mobil. Pokud jde o design, tak to je fakt hrozně subjektivní. Z boku a ze zadu mi přijde thalia docela pěkná, jen ten předek působí zastarale.
V tháliích jezdí občas opravdu zjevy. Hodně často se jedná o sváteční řidiče, co jen zdržují a je vidět, že za volantem nemají praxi. Spíš preferuju svižnou ale zároveň plynulou jízdu a tak jsem
uvažoval i o vystavení platíčka vyfouklých vajec spolu s kloboukem na zadní okno. Prostě jen tak z recese. :-)
Tohle je auto pro socky a nebo pro blázny jako jsem já. Nechci těm nadnárodním firmám dávat tolik peněz za nová auta. Nemá to cenu. To radši investuju do bydlení, to má aspoň trochu trvalou hodnotu. -
majki0711 24.04.12 21:03
« Re: Re: Re: LPG
Na co centrál, když jezdím většinou sám? Občas dám na sedadlo spolujezdce nějakej ten mobil či ledvinku s dokladama a nechci aby mi někdo na křižovatce otevřel dveře a vzal si co chce.
Informace o lpg mám od dealera renault v Praze.
Je jasné, že lpg thalii v normálním provozu vyváží, ale na méně přilnavém povrchu je to ke škodě.
Předokolka je třeba na sněhu obecně problém a je jedno kdo ji a za kolik vyrobil. Bohužel za pohon 4x4 si výrobci obecně nechají platit nekřesťansky hodně a dávají ho jen do dražších aut.
Kufr je sice velkej, ale místa na rozhazování v něm zas není. Spíš jsem uvažoval nahradit rezervu lepící sadou, ať můžu vozit věci i místo ní. Nechci ale riskovat, že bych tu rezervu přece jenom potřeboval.
E85 je nesmysl, s tím souhlasím, jen mě to lákalo vyzkoušet. :-) -
majki0711 24.04.12 20:44
« Re: Asfalt
To trhání asfaltu je myšleno s trochou nadsázky. Závoďák to není a to ani nechci . Mě stačí, když vidím před sebou plížící se kolonu za důchodcem v klobouku, co jede sedmdesát po okresce a při podřazení na trojku mám velice solidní zrychlení, co bych u atmosferického motoru 1,2 nečekal. Prostě kolonu bezpečně předjedu a dál jedu svým tempem kolem stovky. Nebo jedu po dálnici 130-140 ve čtyřech lidech a auto jede pořád kopec nekopec bez nutnosti řazení. Kdysi jsem měl jetou mazdu 626 1998, 2,0i 16V 100KW v kombíku , což je trochu jinej level než thalia. >:D
Ale žralo to jako každý jiný auto v benzínu týhle velikosti, mělo to dost najeto a už bych žádnou ojetinu nechtěl. Ikdyž kočár to byl náramnej a v plný výbavě. Láká mě thalii načipovat na 63kw, ale nevím jestli v záruce riskovat. Nějací koníci navíc, by bodli. :-) -
Ronault. 24.04.12 20:25
« Re: Re: LPG
Ach jo... zase věříš všemu, co ti kdo nakuká.
Tady je odkaz na prodejce Renaultu, který dělá přestavby na LPG a to včetně tvé Thalie, dělá to dokonce tak, že ti zůstává záruka u něj
[odkaz] na motor a kompomenty LPG, na zbytek auta zůstává záruka Renaultu. Je otázkou, jak daleko to máš do Brna, ale podle mě se najde i v jiných krajích prodejce, který toto provádí.
Motory Renaultu a hlavně jejich ventilová sedla jsou obecně přestavbě na LPG přizpůsobeny, protože velkým trhem Renaultu je Belgie a Holandsko, kde pokud někdo má zážehový motor, tak ho má automaticky přestavěný na LPG. Taky se odtamtud auta na již přestavěné na LPG často vozí, protože je tam prodávají samotní dealeři Renaultu.
Snížený výkon při sekvenčním vstřikování nemáš šanci poznat, já dokonce pociťuji lepší výkon při jízdě na LPG, sám mám totiž Lagunu II s 1,6 16V a najeto mám 300t km a vše na LPG. Nádrž váží asi 15kg, plus její obsah, čili dohromady je to cca 60 kg, čili asi tolik, co váží průměrná ženská. Samozřejmě připočítj, že díky LPG budeš mít téměř prázdnou nádrž benzínu aneb úspora hmotnosti.
Co se týče hmotnosti, tak tu nejvíce pocítíš v peněžence, protože tam najednou budeš mít dvakrát tolik peněz po každém natankování nádrže a to se sakra počítá.
Opravdový problém nastává s místem v kufru, které se zmenší, ale z druhé strany Thalia má kufr docela velký, navíc i tak je dost nepraktický, takže nepříjdeš o variabilitu, jako třeba ti, co mají kombi nebo hatchback.
Co se týká trakčních vlastností... Na to se musím jen zasmát >:-[] , Thalia v měřítcích dnešních aut je spíše ostudná, pár kilo vzadu... to ji jen vyváží. Pokud jsi chtěl perfektní vyváženost a perfektní jízdní vlastnosti, tak jsi udělal chybu s Thalii, to jsi měl volit něco jiného. Prostě dle mého naprostý nesmysl.
E85 je samozřejmě nesmysl, při tom ředění, které to potřebuje, jsou úspory nižší, z druhé strany cena benzínu pořád roste a rozdíl se zvětšuje ve prospěch E85 a hlavně LPG. A ona ta potřeba se u Thalie pohybuje kolem 6-7 litrů, což taky není úplně málo, resp. tolik aby se to nevyplatilo.
Pokud ti jde tolik o peníze, že si do auta nedáš dát ani centrál a přesto najedeš 150t km za 5 let, tak se divím, že už tam LPG nemáš dávno. ;-) -
majki0711 24.04.12 20:07
« Re: LPG
Jo,o lpg jsem uvažoval,ale výkon půjde dolů už jen minimálně kvůli větší hmotnosti. Dál se díky vyššímu zatížení zadku zhorší trakční vlastnosti v zimě na sněhu a na nezpevněných cestách, když je trochu bláta. Předek je lehkej, takže u tohodle malýho auta to bude celkem poznat. Navíc bych kvůli lpg přišel o záruku na 60tisíc km u motoru a přišel o kus kufru díky rezervě. Dělat přestavbu v šedesáti tisících se mi nechce, když to je půl životnosti auta. Když zvážím všechna pro a proti, tak si myslím, že do takového malého auta s úsporným motorem se lpg nevyplatí. Co vydrží na lpg motor je taky otázka. Někdo tvrdí, že plyn ničí motory, někdo zas že to není pravda Zkoušel jsem ušetřit například přimícháváním e85 do benzínu, ale spotřeba šla při poměru 1:1 minimálně o deset procent nahoru, takže přínos je tak malý, že za riziko, co to časem s autem udělá, to nestojí. -
Ronault. 24.04.12 18:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Konkrétně víš, že obecně... , takže konkrétně nevíš nic. Výborně, stačilo to napsat hned na začátku a na nic si tu nehrát.
Tyhle nesmysly, jako že hlavním problémem Renaultu je elektronika snad platí z doby 80.-90. let, tedy v době, kdy Renault byl průkopníkem, čili tehdy, se ještě konkurenci typu VW o něčem takovém ani nezdálo, natož aby se jim mohlo něco zkazit. V současné době je situace jiná a ani tehdy nebyla taková, jak se mluví u hospodských stolů, Laguna III budiž příkladem.
Obecně nesnáším tyhle předsudky a obecné hospodské povídačky. Obecně se tvrdí, že Thalii za 150t jezdí jen socky, ale určitě bys byl proti, kdyby ti někdo říkal socko, protože se sockou necítíš a nejsi. Snad jsi to pochopil.
Ta kaplička nahoře není odkládací prostor, normálně tam je display autorádia, proto tam Renault nic nemusí polstrovat a vykládat, nic tam nepatří, jen ty sis nepřiplatil za rádio.
Nijak jsem nekomentoval vzhled Moskviče, jestli sis všiml, ale ten rozpor, že je rok 2012 a tudíž i auta vypadají a neobsahují prvky z Moskviče. Asi stejně směšně by dnes vypadaly korálky na opěradle, tygří potah volantu a sedadel.
Francouzské vozy rozhodně jak z cirkusu nevypadají, to jsi špatně pochopil. Naopak Thalia je takové auto určené pro východní a rozvojové trhy, které podle toho i vypadá a do evropské designové školy má opravdu daleko, například Laguna, Megane, Scénic či Twingo vyznávají naprosto jiné designové hodnoty, stejně jako koncern PSA. -
Matuji 24.04.12 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Veškeré takové povídačky o spolehlivosti, elektronice jsou spíše jen přežitek z dob, kdy Renault měl v autě technologie co s velkou slávou dnes objevují v Německu (viz. radar v přední masce pro adaptativní tempomat, bezklíčový systém aj.). A to co píšou v AutoBildu/AutoTIP a hlavně Svět motorů, to je žumpa největší. Ti jsou tak zaprodaní škodovce, že tam se nikdy člověk vyvážené recenze na Rencka nedočte (viz. poslední test Scénicu - odsunuli loketní opěrku až úplně dozadu a kritizovali, že je špatně umístěná a nedá se pracovat s ovládačem navigace. Přitom na vedlejším snímku ji už mají zarovnanou s řadičkou).
Ale jinak souhlasím s tím, že francouzské vozy vypadají jak z cirkusu - viz současné Peugeoty, Citroeny... Renault se zatím drží na "konzervativnější vlně". Uvidíme co Van Den Acker vymyslí a udělá. -
majki0711 24.04.12 14:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
No konkrétně třeba vím, že hlavní problémem značky je obecně elektrika. Co, to fakt z hlavy nevím a nebudu si na nic hrát. Ten koberec v kapličce mi nevadí a je i účelný, alespoň odložené drobnosti nedrnčí a není to taková přesýpárna jak od výrobce.
Statistiky vychází z hodnocení německých STK, takže asi nějakou váhu mít budou.
Náhodou moskvič je krásnej a úplně nejhezčí jsou ty pro sovětský trh s tovární značkou iž :-)
Pro mě jak od cirkusu vypadají některá francouzská auta, která svými výstředními tvary neoslovují zas mě. To thália je ještě celkem konzervativní. -
Ronault. 24.04.12 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Máváš tady statistikou TUV, přitom už jaksi zanedbáváš smysl a způsob tvorby této statistiky a z čeho se dané hodnocení skládá. Je to prostě pohled laický, i když se tvářící věcně. Důkazem budiž to, že sám nedokážeš nic konkrétního napsat a opíráš se jen o statistiky, kterým nerozumíš. Kdybys věděl něco konkrétního, tak bys nenapsal takový nesmysl, Laguna III dostala do vínku základ Laguny II, který byl vypilováno po stránce spolehlivosti, plus se do auta nedostaly motory typu 2,0 IDE nebo 2,2 dCi, naopak dále byl rozvíjen povedený a spolehlivý motor 2,0 dCi (rozvody řešené nesmrtelnými ozubenými koly a krátkým řetězem, který se opravdu netrhá) či vcelku jednoduchý a spolehlivý 2,0 TCe a 2,0 16V, který je takříkajíc nesmrtelný. Stačí si projít např. Renault foru a najít nějaké opakující se nářky na Lagunu III je opravdu problém, resp. nejsou.
To, že je země placatá tady tvrdíš jen ty, ale jen proto, že nevidíš dál než za obzor.
Mezi originalitou a kýčem je bohužel drobný krůček, který se ti těmi repráky s červenou mřížkou podařilo z mého pohledu překonat, bohužel. Jestli hrají nebo nehrají, to je věc druhá, ale nemusí vypadat, že je tam někdo přendal z Moskviče, stejně jako ten koberec kolem kapličky. Tohle jsem viděl naposledy před 15 lety v autobusech Karosa :-| -
majki0711 24.04.12 13:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Nebudu se hádat, repráky jsou věc názoru, někdo ocení originalitu, někomu se nelíbí. Aspoň vím, že nemám tuctovku, která hraje jak rozhlas po drátě a přitom si za ni výrobce řekl nesmysl (viz většina origo instalací). Zajít do supermarketu a namontovat repráky co určil výrobce dokáže kde jakej opičák. Osobně se hlásím k obecným zásadám ozvučení, které prosazoval jeden z našich největších konstruktérů hi fi techniky pan Jiří Janda.
Pokud jde o spolehlivost laguny, tak to napíšu jak pro méně chápavé. V roce 2011 laguna dle TUV mezi vozy 2-3roky starými skončila na 114.místě ze 128. V jiných kategoriích je na tom podobně, stačí si jen vyhledat info.Pokud mi někdo tvrdí, že tato krychle je opravdu kulatá, nechám ho v tom, ať si za svým názorem stojí. Má na to právo. -
Ronault. 24.04.12 12:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
Ptám se na konkrétní problémy Laguny III, kterou tady označuješ za nespolehlivé auto. Povídej.
Je mi celkem fuk, jestli patnáct let stará Laguna na STK v Německu projde, nebo neprojde a co tví "odborníci" říkají.
Kdyby ses trochu zajímal, tak i včetně TUV, ADAC nebo AutoBildu patří Laguna III k vůbec nejspolehlivějším vozům své třídy, takový Passat s 2,0 TDI by mohl Laguně v testu Autobildu jedině závidět a třeba Mazda se dostala před Lagunu hlavně díky konstrukčně primitivnímu benzínovému motoru. Takže nepiš nesmysly, když o tom nic nevíš.
Holt sis koupil auto za 150t, takže nechápu, že se divíš slícování někde dole pod palubní deskou (o tom, že v dané třídě je zbytek palubní desky slícován velmi pěkně jaksi nepíšeš). A abych byl upřímný, tak se mi vůbec nelíbí ty repráčky, cos tam namontoval, to se hodí možná do nějakého 30 let starého auta a nebo do cirkusu, ale v novém autě.... 8-s Nemluvě o tom zadním platu. :-| -
majki0711 24.04.12 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce
A proč je teda laguna podle německého TÜV při jakémkoliv stáří sledovaných aut na posledních místech v žebříčku spolehlivosti? Ani ostatní modely značky na tom nejsou o mnoho lépe. I ty nejlepší jsou podprůměrné. Myslím, že tato statistika celkem slušně kopíruje názory lidí z oboru se kterými jsem se bavil. Já jsem si auto koupil s tím, že 5let to snad vydrží a pak se toho zbavím. Však on to někdo za dvacet tisíc koupí. Jakýkoliv auto po ujetí 100 až 150tisíc km začíná za servis vyžadovat takové výdaje, že za to mám pomalu další novou thálii.
Ovládání rádia patří co nejblíže rukám, čili pod volant nebo co nejblíže řadící páce, zobrazovaná data z rádia naopak patří co nejblíže k zornému poli, čili do kapličky na vrch palubní desky nebo alespoň mezi budíky. Říká se tomu ergonomie. Tužka a bloček rozhodně nepatří do otevřených prostor vozu, v případě nehody taková letící tužka umí udělat pěknou neplechu, ale to si asi neuvědomuješ, co?
Design Thalie je určen pro jiné trhy, s Evropským nemá mnoho společného, proto je to sedan, který frčí na východě více, proto ty bambulovité tvary a absence jednoduché dynamiky tak typická pro evropskou designovou školu.
Ten příměr jsi bohužel nepochopil.
Mimochodem, ono to není o tom, jestli chceš nebo nechceš dávat peníze do auta, ale jestli peníze máš nebo nemáš, kdybys měl, tak máš i na slušné bydlení i na auto bez kompromisů. Nic špatného není na tom, když nejsou peníze na obojí, u nás v ČR je to běžný jev, jen je dobré si to přiznat.