Diskuse

Renault Thalia (2011)

22.4.2012

Tohle auto jsem si koupil jako nejlevnější pracovní stroj v úplně základní výbavě, protože nevěřím, že se v dnešní době do auta vyplatí investovat víc…

 

Renault Thalia (majki0711)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto jirinax

    jirinax 21.12.15  17:47

    « :-D

    :-)
  • 00 Reagovat !

    foto jirinax

    jirinax 21.12.15  17:43

    « kvalita renault versus škoda

    :-) Zdravím renaulťáky, líbil se mi Váš souboj Thalia proti Laguně a srovnání s VW a Škodovkou. Rád bych Vám tady připsal jedno srovnání, které jste nikdo nezmínili. Před domem jsem měl zaparkované tři vozy-Scénic 2008, Fabia I - 2006 a Hyundai Getz 2008. Padly přes noc kroupy a výsledek byl následovný. Scénic důlky ve střeše, nemělo cenu spravovat, oprava vyčíslena na 30,000,-, korejec na střeše i na kapotě lavory jako blázen (divil jsem se, že kroupy neprošly skrz), oprava vyčíslena na 50,000,-. Fabie měla dva minidůlky a škoda byla nulová. Považuji to za kvalitně provedený test v praxi. Korejci šidí totálně na plechu, Francouzi jsou na tom jen o malinko lépe a koncern VW-Škoda v tomto testu obstál. Nekoukám na výbavu, nekoukám ani na cenu, pouze hodnotím kvalitu. Třeba má laguna III i kvalitnější plech, ale já mám jasno, kdo byl v tomhle testu nejlepší. Jinak škodovky nekupuji, mám je jako služební, souhlasím, že designově jsou mizerné, výbavou o ničem a cenově totálně mimo realitu. Ale co se týká odolnosti a životnosti, tak mi vyšly nejlépe. Vystřídal jsem už spousty aut služebních i soukromých, nejsem věrný jedné značce a mám tedy možnost srovnání. Domů bych si škodovku nekoupil, ale na služební ježdění není na trhu lepší auto. Jezdíme s nimi až 100.000 km za dva roky, během pěti let je odjezdíme a jdou do světa za zbytkovou cenu. Závady minimální, spolehlivost maximální. Ve Scenicu se mi plašila elektronika, furt vyžadoval kontrolu v servisu, v Renaultu vždy jen vynulovali a že to je běžné a není to chyba, tohle mi služební škodovka nikdy neudělala, když se rozsvítila check kontrolka, tak tam vždycky něco bylo. Korejce mám rád, teď mám Kia Picanto, závady žádné, ale je to jednohubka do města. A s hodnoceními TUV a Bildu bych byl taky opatrnější, vše je komerce a byznys, věřte sami sobě a nekoukejte jen na hodnocení. Auto sedí každému jiné a jde o pocit.Každému vyhovuje něco jiného. Veselé vánoce a díky za Vaše hodnocení, dostal jsem se na něj proto, že chci levné auto s málo kilometry a stářím pod deset let a thalie mi vyšla jako nejlepší řešení. S auty se nemazlím, je to pro mě spotřební materiál a vztah si k nim nebuduji, ani netuním. Jako uživatel pojedu čímkoliv, co nastartuji a co roztočí kola ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 08.10.12  10:10

    « Re: Re: Nápis Thalia

    Jenže Yaris se nedělá v kombíku...a třeba já bych do tříválce nešel.
    Co třeba Focus II, tam byly problémy s rezavěním některých částí auta, Logan ten jo, ten kvetl jak kytička >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 08.10.12  08:46

    « Re: Nápis Thalia

    Pokud jde o ty repráky, tak ono by to bylo rozhodně víc, než tisícovka, aby to za něco stálo. Teslácké reproduktory jsou velmi kvalitní. Dokonce tak, že loni koupili teslu němci, naházeli repráky do lisu a uvalili informační embargo a to všechno z důvodu likvidace konkurence. Já jsem chtěl hlavně udělat za málo peněz slušnej zvuk, což si myslím, že se mi podařilo. Zvuku pomohlo dost i to, že vzadu mám místo 13cm reproduktorů, 15cm reproduktory. Malé 13cm reproduktory do plata považuju za principiálně špatné, které nevyužijí velký objem kufru a tím pádem tu chybí basy. Asi výrobce nechtěl, aby thalia měla slušný zvuk. Podle mě je jedno, kde si člověk auto koupí. Je to spíš o štěstí a taky o tom jak autu člověk dává zabrat.
    Mě se třeba začal rozpadat zámek kufru asi proto, protože do něj lezu v průměru 10x za den, protože auto mám na podnikání. Jinak Freiberg na mě nepůsobil nijak extra dojmem, jenže to si člověk nevybere, třeba v Mělníku zase hrozně lžou, jen aby prodali (ten tlustej prodavač). Já ani nevím, jestli jsem s autem spokojen, bude to tak nějak mezi. Závady na něm jsou, ale jsou to spíš drobnosti. Na druhou stranu mě taky mohli vyhodit s tím, že třeba takový úniik oleje je v normě. Mě přijde hloupost si kupovat clio za tyhle prachy. To už bych si pořídil třeba yarise. Je to stejná třída, výkonově trošku slabší, ale zase líp táhne odspodu. Mám na mysli motor 1,0 51kw proti renault 1,2 55kw. Ale je to věc názoru. Když se člověk koukne na ty thálie v bazarech a na ty řidiče v kloboukách, tak není divu, že auta spolehlivě jezdí, ono těch kilometrů přece jen moc nenajedou. Jinak auto co nerezaví umí dneska každej. poslední rezavějící auto je snad akorát logan, jinak mě nic nenapadá.
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 08.10.12  06:03

    « Re: Re: Nápis Thalia

    nevím nevím ty, do reproduktorů bych asi tu tisícovku investoval, ale jak kdo chce...........
    Proč se ti zdá hloupost mé auto? Dostal jsem auto o velikosti nižší střední třídy, s velkým kufrem, slušnými jízdními vlastnostmi a slušnou výbavou za 220 tis. ;-) a nemyslím, že by Renault na tom byl tak špatně s kvalitou :yes:
    Nevím jaké mínění máš o Thalii, ale u nás ve městě jí má mnoho lidí, jak tu první tak tu druhou a u těch první jsou zdá se i spokojeni, pokud by to bylo nekvalitní poslali by je dál, ale tohle jsou auta 10-11 let stará, nereznou, nemají zašlé laky, potkávám je jezdit v zimě v létě.........
    Když jsme u těch japonců a kvality francouzů. Myslím, že už od roku 1998 jezdím ve ,,frantíkách" ať už v práci nebo doma a že bych postřehl nějakou velikou nekvalitu atd.? To ne, jen drobnosti jako u každého jiného auta........ ;-) ;-) A ještě jedna věc, u Freiberga si koukám moc spokojen nebyl, já jsem se tam také poohlížel po autě a taky mě moc nenadchli, ochotou a potom dále mě až nepříjemně strkali do nějakého předváděcího Mégana............ :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 08.10.12  03:42

    « Re: Nápis Thalia

    Prostě jsem vzal to, co mi doma zbylo a taky aby to zvukově za něco stálo. Úplně nejradši bych ještě vyházel originál výplně dveří, tapec stropu, všude ty hrozný plasty, co zakrejvají plechy a začal znovu, jenže to by zbytek auta musel za něco stát. Tohle jsou sice starý od sluníčka vypálený teslácký repráky, ale hrají dobře a těch 5let co tohle auto určitě vydrží. Spíš mám strach aby se mi to auto nerozpadlo hned jak skončí záruka. Mě zas přijde jako úlet si koupit auto co máš ty. Prostě renault je značka, co musí zaujmout cenou, protože kvalita je hodně nízko. U thálie se jim to povedlo, ale tím, že thálie končí, je pro mě značka nezajímavá. Osobně bych se poohlížel spíš po nějakém japonci, tam se dá mluvit o kvalitě. Jinak teď mám auto v servisu na odstranění záručních vad. Budu bez něj týden a to hlavně díky výměně simerinků převodovky kvůli únikům oleje. Prý to dělaj renaulty docela často.......
  • « 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 07.10.12  18:03

    « Re: Asfalt

    A co jsi řídil ty silnějšího než Thalia v 16ti letech, hmm?
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 07.10.12  17:25

    « Re: Re: thalia

    chetoosi, když si auto pořádně prohlednéš zjistíš, že v něm vlastně skoro nic není a kde nic není nemá se co rozbít ;-) Já neustále slýchám jak francouzké vozy neustále zlobí, ale asi jsem jediný, kterému po zhruba 15 letech provozu ,,frantíků" nic nezlobilo (mimo pár drobností v řádech stokorun, to má, ale každý vůz ne? ) ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 07.10.12  17:19

    « Nápis Thalia

    Je možná trochu čínský, ale tvé dodělávky ty taky stojí za to....... Člověče co tě to napadlo s těmi reproduktory? :-O :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 27.07.12  20:55

    « Re: thalia

    S tou spolehlivostí je to asi jak to kdo chytne. Teď mám najeto 18000km a akorát se mi pomalu začíná rozpadat zámek kufru. Teď jsem s tím byl v servisu a bez problémů mi ho vymění. Zatím se objednal zámek a až přijde, během půl hodiny mi ho vymění. Je ale zase pravda, že do kufru lezu asi tak 10x za den, takže auto užívám mnohem víc, než je obvyklé. Jinak nedávno jsem se bavil s člověkem, co má na thalii najeto sto tisíc pouze se závadou ruční brzdy.
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 16.07.12  13:33

    « thalia

    nevím,moc mě toto auto nenadchlo. Jedná se o odfláknutý model. Dále se bojím jaká bude trvanlivost vozu, někteří majitelé říkají že už po 15 000 km začíná auto zlobit. Nicméně přejí až se tohle tobě nestane a najedeš hodně km tak jako s trabantem. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 26.04.12  20:47

    « Re: Re: Re: LPG

    To je nějaký divný. že by teď prodejce zdražil plyn? Na jaře je vždycky levnější a ceny aktuálně klesají. V každém případě nedávných 13,90 je hodně podezřelá cena. Nejezdit na revize je šílenství. Jasně že revize jde udělat během chvilky na ulici. Stačí jarová voda a hned se zjistí, jestli to někde neutíká. Jenže tady jde o ten papír. Aparatury na lpg jsou bezpečné, nicméně vždycky je tu šance, že se v případě nehody něco stane a revize je to první po čem se jde.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  10:56

    « Re: Re: LPG

    Ne, to je prostě o inteligenci, pokud na počátku jdeš do LPG proto, že chceš uspořit a pak jezdíš stylem brzda plyn a neuspoříš, tak jsi... no víš co. Totéž platí s čímkoliv.
    Ještě předminulý týden ho měli dokonce za 13,90 kč, teď v neděli šmejdi zdražili na 15,40Kč. Ale snad se to zase vrátí zpět. Ještě předloni tam měli litr za neuvěřitelných 8,90 Kč.

    Na revizní kontroly se přiznám nejezdím, emise jsou dražší o 150 kč, čili po 150 km, což ujedu za dva až tři dny, je investice zpět. Vstřikovače světe div se původní, jen měněné membrány. Pokud spočítám celkové náklady do LPG za těch 11 let, tak jsem na částce max. 50t Kč, když si vemu, že na autě je najeto 300t km, tak jsem v plusu 250t Kč, čili polovina ceny nové výborně vybavené Laguny nebo jedna a 2/3 Thalie a to už jsou prostě objektivně hmatatelné částky.
    Na LPG jezdí čím dál, tím více lidí a servisy, které auta přestavují, mají plno práce. Proč jich jezdí méně než benzínu je jasné... jsou miliony lidí, kteří ročně najedou pod 5t km a to se pak opravdu nevyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  09:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    Tak to máš pravdu. Chci vychytrale zatočit a ošidit kapitalistu, stejně jako on chce ošidit mě. :-) To je ale byznys. Proto jsem si koupil levný auto v základu na kterém má prodejce minimální marži a já minimální náklady na pořízení, abych ho v případě problémů mohl zahodit. S výbavou jsem spokojenej, mám svý rádio, tažný a taky alarm, protože kdybych měl pořád tahat všechny věci z kufru, tak nedělám nic jinýho. Za cenu Bose bych postavil něco mnohem lepšího. Měl jsem v autě dva velmi kvalitní zesilovače od Clarionu, ale muziku v thálii jsem udělal velmi úsporně, protože to nechci za 5 let zas bourat.
    Laguna je dlouhodobě velice bezpečné auto a řekl bych že bezpečnost je její nejsilnější stránka. Mám ale na mysli skutečný stav auta, co má za sebou 300tkm. To je prostě odježděný a při objektivní návštěvě STK bude mít řadu vážných závad. To je zase jiný pohled na bezpečnost. V případě nehody s jiným autem je to jasný. Prostě kdo má kolem sebe víc železa, ten je na tom líp. Jinak thália je postavena na základu clia, co má v nárazových testech 4hvězdy, což v kategorii malých aut není vůbec špatné.

    S úsporou materiálu na autech souhlasím. Nejsem naivní, auta jsou navržena tak , aby výrobci co nejvíc vydělali na servisu. S jakýmkoliv autem stačí najet sto tisíc a už to pomalu začne. Kotouče tlumiče,čepy,rozvody,spojka + to co náhodou odejde. Vůbec nezáleží jestli je auto v kůži nebo má levné plasty typu thalia. Tyhle výdaje si odpustím a než postupně do dražšího auta dávat peníze, tak to radši to levný zahodím. Takhle je to ale se vším. Dneska se výrobcům nevyplatí dělat věci pořádně na dlouhou životnost. Je to jako si koupit drahou televizi, taky nevydrží nějak extra víc než levná. Dneska si člověk nekupuje ani tak výrobek, jako spíš možnost pár let využívat technologii.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  09:00

    « Re: LPG

    To je bez pochyb, že se dá jezdit úsporně i na plyn. Jen prostě ta motivace šetřit není taková jako u benzínu. Tohle s inteligencí nemá nic společnýho. Je to jako svítit úspornejma žárovkama. Taky lidi tolik nezhasínaj, když je menší spotřeba proudu.
    Teda plyn za 15kč, to zas bude nějaká protekce >:D , ne vážně ceny u nejlevnějších čerpadel jsou aktuálně co já vím někde okolo 16,90. Teda aspoň v okolí Prahy.
    Na plyn jsem jezdil poměrně dost a je mi jasný, že to má i další nevýhody, co snižují komfort a efektivitu tak na první pohled výhodné ceny plynu. Třeba jen ta údržba plynového zařízení má taky své náklady. Ona ta revize každej rok stojí pár stovek, musím tam zavolat, dojet, což jsou zase náklady, každý 2 roky musím absolvovat 2x dražší emise a ty vstřikovače plynu taky občas odejdou a nejsou zdarmo. Plyn má své přiznivce i odpůrce. Já tvrdím, že je otázkou priorit. Ostatně to je asi důvod, proč je aut na plyn ve srovnání s benzínem a neftou minimum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  01:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG

    Pardon, ale to už je ale potom o inteligenci. Úsporně se dá jezdit i s LPG, že vás to nenutí, to je nesmysl. Já třeba i s LPG koukám na plynulou a úspornou jízdu, už jen z principu. Litr plynu je mimochodem pořád k shnání za 17Kč a běžně beru za 15 kč a to je prostě chtě nechtě polovina nákladů.

    Ale je pravda, že 1,2 16V se Renaultu povedl, ale ta spotřeba je až moc hezká, hlavně na takové dálniční ježdění s vytočeným motorem.

    Ten rozdíl je pár kilo, pro jízdu na poli je lepší traktor. No každý strůjcem svého štěstí, já jen chtěl ukázat, že jsou to ponejvíce nesmysly, což jsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  01:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    Samozřejmě, že příplatkové prémiové rádio Bose dělá Bose. Rozdíl je v tom, že si jej musíš zaplatit, ale to cokoliv dnes dobrého. S tím ty ale chceš za každou cenu vychytrale zatočit a proto do auta cpeš vlastní "skvělá" řešení. Pokud se za pár let rozbije, tak jej stále jde vyměnit za Pioneer, díra tam zůstane stejná.

    Mimochodem, nemusíme si vykat, tady nejsme někde na úřadě.

    Tady jde o princip, čili dělat vše, co je v mých silách a možnostech pro větší bezpečnost. Prostě když řídím a vidím, třeba jako předevčírem, že cestující vzadu položil na zadní plato PET láhev minerálky, tak hned nadávám, jestli chce tou flaškou dostat přes hlavu až budu krizově ve 130 km/h brzdit, v lepším případě. A totéž platí ve všem ostatním a ve všech autech, které jsem kdy řídil a to i včetně Favoritu, který neměl téměř žádnou bezpečnostní výbavu.
    Mimochodem, opravdu bych raději byl v mém autě s 300t km než v nové Thalii, krom toho, že mám v něm 4x více airbagů a o 2 hvězdy v NCAP více, tak jde na něm cítit, že se nevyrábělo pro úsporu a nestloukl ho nějaký turek. Samozřejmě tím nedávám najevo nějakou nadřazenost, naopak, kdybych mohl (výměnu docela aktivně plánuju), tak Laguna je vyměněná hned za něco nového, ale určitě ne Thalia, ta je z mého pohledu prostě až moc osekané auto.

    O tom, že se u nás žije na dluh bez rozumu není nutno diskutovat, hrozný nešvar, proto si vážím všech těch, kteří mají rozum a raději volí třeba tu Thalii bez dluhů než olítané BMW a ještě na leasing. Z druhé strany si to musí oba přiznat, že je to jen o penězích.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  00:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    A kdo to rádio dělá? Bose určitě ne a Renault se tím fakt nikde chlubit nebude. Skoro každý rádio je smontovaný z čínskejch komponentů. Osobně mám radši Pioneer, který je tak dobře navržený, že ho ovládám po slepu. Uvnitř je sice taky samá čína, to sinedělám iluze, ale aspoň mám záruku kvality předního japonského výrobce elektroniky. Navíc pokud se mi za pár let rozbije, vyměním ho za nový a nemusím řešit originál atypickej střep, co si bůhvíkde nechala sbastlit automobilka.
    Uznávám, že ta tužka asi nebude úplně top v bezpečnosti, ale to vaše auto s 300tkm najeto taky ne. Určitě totiž nesplňuje všechno co splňovat má, už jen minimálně díky svému přirozenému opotřebení.
    A kolik lidí má na slušné auto a slušné bydlení?
    Nejen u nás v ČR je hlavně běžný jev, že si lidi kupují na dluh to, na co nemají. Pak se zhorší ekonomická situace státu a jsou samá exekuce, protože to neutáhnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  00:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: LPG

    Za půl rok, co auto mám jsem už řešil jednu nepříjemnou situaci, kdy každých pár desítek kilo v kufru vadilo. Jednou jsem potřeboval odvézt vozejk hlíny a trávy na smeťák. Cesta byla trochu rozbahněná ale tam to bylo z kopce takže pohoda. Zpátky jsem se ale dostal do pěknýho maléru a nešlo to vyjet. Nejdřív jsem odpojil vozejk. Poté jsem z kufru vyndal do vozejku věci. Obojí postupně trochu pomohlo, ale k vyjetí to nestačilo. Nakonec jsem musel pravou nohou šlapat na plyn a levou se odrážet od země a tlačit auto za sloupek. Já i auto jsme měli dost a pokud by byla v kufru bomba, auto bych z bahna nedostal. Thalia opravdu není lotus, ale kolik váží motor v lotusu a kolik v thálii? Logicky vzato, když dám do kufru nádrž, co váží zhruba podobně jako motor thálie, tak to ten předek přece jen odlehčí. Plynová nádrž má v podstatě váhu motoru zatěžující výhradně zadní nápravu a tím se určitě zhorší rozjezd na sněhu,ledu či v blátě.
    Na lpg jsem dřív jezdil a ta úspora není taková, protože z vlastní zkušenosti například vím, že člověk nejezdí tak hospodárně. Prostě mě nemotivuje víc předvídat provoz před sebou a ušetřit na 100km litr plynu za 18kč ale litr benzínu za 37kč už je něco jinýho. S thálií se dá jezdit dost úsporně i na benzín. Třeba po okreskách rychlostí kolem stovky za 5litrů nebo teď jsem byl na moravě ve čtyřech lidech s naloženým kufrem za průměr 6,1. Dvě třetiny cesty byla ale dálnice, kde jsem jel pořád 130-140. Tohle moc benzíňáků neumí. Musím uznat že motor je velice hospodárný a výrobci se fakt povedl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.04.12  22:14

    « Re: Re: Re: Re: LPG

    Já jezdím taky spoustu času sám, ale auto bez dálkového centrálu si dnes neumím představit, je to prostě dnes standard.
    Pokud máš strach, že tě někdo obere na křižovatce, tak se každé centrální zamykání dáý nastavit na automartické zamykání po rozjetí, u Renaultu zákla.

    Na méně přilnavém povrchu nemáš šanci poznat přítomnost či nepřítomnost nádrže LPG v kufru, obzvlášť na podvozku Thalie, tohle není Lotus. Dej si do kufru pytel cementu a zkus jezdit, nic se nezmění.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…