Recenze

10 Majitel

Honda Jazz 1,2 (2009)

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6 Honda Jazz, foto 7 Honda Jazz, foto 8
Honda Jazz, foto 9 Honda Jazz, foto 10 Honda Jazz, foto 11 Honda Jazz, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta čmelík Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3

Popis vozu

PROC JAZZ?
Pokud mám volit mezi malymi vozy, kdy za "malo penez chci hodne muziky", je Honda Jazz jasnou volbou. Kdysi jsem pomahal s vyberem vozu pro zname a po vyzkouseni Fiesty, Fusionu, Merivy, Corsy......jsme nakonec uznali, ze sice za par korun vice, ale Jazz je ta nejlepsi volba (tehdy r.v. 2002, dovoz z I, 1,2 benzin). Drive se Jazz vyrabel v Japonsku, generaci od 2008- lze u nas zakoupit bud z cinske produkce nebo obcas se da narazit i na vozidlo z Japonska. Po vizualni strance jsem nepoznal rozdil (v totozny den jsem jel s japonskym i cinskym autem), co se tyce jizdnich vlastnosti, tak take ne. Modely pro rok 2015 jsou nove vyrabene ve Velke Britanii.

V rodine jiz mame s Hondami zkusenosti. Nekolik let jezdil svagr s Hondou Prelude 2.0 16V, potom presedlal na Hondu Civic 1,8 VTEC, rodice ho nasledovali se Civicem 1,5 VTEC. Vsechny zminene Hondy krome paliva a bezneho spotrebniho materialu jako filtry nebo brzdy nezadali zadnou mimoradnou peci. Civicy jsme prodavali v 250.000km, motoricky byly v perfektnim stavu, jen u 1,5 pocinala koroze lemu zadnich blatniku.

KOUPE JAZZE
Probehla pres bezny autobazar, bohuzel nabidka techto aut na ceskem trhu je velice omezena. Prekvapive dal bazar slevu za rychle jednani-) (nejsem lina huba a vyjednavam), vozidlo tam stalo cca 10 dni. Vozidlo bylo nove koupeno v CZ (vyrobeny byl vuz v Cine), je to r.v. 2009 s motorem 1,2 66kw, po prvnim majiteli (zena), pravidelne servisovane, celkem dobre dovybavene:

- gumove koberecky Made in Germany
- parkovaci senzory s měřičem vzdálenosti s přesností na desetinu metru
- plastová vana v kufru
- listy kolem celeho vozu
- 2 sady kol s 90% vzorkem (zimni Dunlop a letni Michelin)

Jazzika jsme pred koupi nechali prohlednout v autorizovanem servisu Honda za 750Kc. Po mechnicke strance za jedine slabsi misto byly oznaceny zadni kotouce, ktere sice maji jeste dostatecne materialu, ale koroze je hloda zevnitr. Vseobecne po sundani kol vidim jedine slabe misto v brzdach, kde i trmeny reznou vice, nez bych cekal. Totozny obrazek u brzd jsem videl u Jazz 2009 s jen 50.000km, ktery vlastni rodina v Nymburce.

PODVOZEK
Nechali jsme ho preventivne osetrit cernym protikoroznim naterem, na 2-3 mistech se na podvozku (karoserii) objevili naznaky povrchove koroze, nic velkeho. Vyfuk vypadal velice zachovale, jen na privodni trubce do tlumice byla drobne povrchova koroze, kterou jsem taktez odstranil a trubku osetril novym naterem na vyfuky.

JIZDA s JAZZEM
Je velice prijemna, auto je krasne prosklene, vsude je videt jako v autech pred 20ti lety. Dobry vyhled je dan nizsi polohou palubni desky pred ridicem. Hondy obecne maji tvrdeji naladeny podvozek, pokud jede clovek sam a nema nic nalozeno, zadni naprava si rada poskoci a je to tvrdsi skok-). Jak jede ale vice lidi nebo se neco veze, je to uplne v pohode.
Auto krasne topi a to docela brzy. Obdobne funguje klimatizace, ktera pocitove vubec nesnizuje vykon i tak maleho motoru.
Jazze bych oznacil za idealni vozidlo pro starsi lidi a to ze 2 duvodu - vsechny dvere otevrete do uhlu 90 stupnu a posez v aute je v takove vysce, ze clovek nemusi nikam nadskakovat ani se sklanet. Pristup do kufru je v pohode, zadni dvere jsou lehke a nakladova hrana je prumerne vysoko (Fusion to neni).

MOTOR 1,2 12V 66kW 114NM
Jiz jsem mel tu cest jezdit s Jazzem 2002-2008 s motorem 1,2, ktery mel tusim 57kw. Uz tam jsem nabyl dojmu, ze to je jedna z nejlepsi 1,2, co znam. V Jazzu 2008-2014 ma vykon 66Kw a pocitove je to znat, ze ma i vice kroutaku nez predchudce. Auto jede krasne, neni problem jet na 3/4/5 rychlost 50km/hod, motor dokaze tahnout na nizke kvalty uz od 1000otacek, do 100km/hod ma spoustu chuti do zivota. Zkouseli jsme ho i ve 4 lidech a auto jede i pres vetsi zatizeni velice slusne. Nebudu to radeji ani srovnavat s masovou produkci zname 1,2 od konkurence......

SPOTREBA
Da se udrzet na hranici 5l/100km. Jelikoz jezdime vice po meste, kratke cesty a vice startovani, mame dlouhodoby prumer 5,3l/100km. Osobne drzim rekord pri jedne vecerni ceste 30km pro znameho za 3,7l/100km pri dodrzovani rychlostnich limitu, zadne plizeni padesatkou.

ZAVER
Kdyby mi nekdo rekl, ze si nekdy koupim cinske auto, neveril bych tomu. Znacka Honda je ale dost silny argument, proc tyto predsudky ignorovat a zvazit koupi auta i z teto provenience. Vsak i v Cine se vyrabeji kvalitni vyrobky, ktere ale malokdy zavitaji k nam.
Co se tyce samotne Hondy Jazz, dnes se prodava ve verzi S s motorem 1,2 66kw za ceny startujici na 249.000Kč (černa zrcatka a kliky, chybi plato v kufru). Mit tyto penize a rozhodovat se o novem vozu, urcite bych se minimalne v autosalonu Honda zastavil, treba zmenite nazor a budete dalsim spokojenym ridicem Hondy Jazz jako ja.

Silné stránky

- Prostornost
- Variabilita interieru
- Odkladaci prostory (2 schranky pred spolujezdcem), misto pro 1l lahev i v zadnich dverich
- "odkladaci misto" na levou nohu
- Zive motory, diesel nemuze nikomu chybet
- Rozvody motoru řetězem, který je skutečně věčný
- Kryt pod motorem vozu = čistý motor
- Spolehlivost
- Proskleni vozu, velka zpetna zrcatka
- Servisni nenarocnost
- Jednoducha konstrukce vozu
- Moc jich nejezdi = neni okoukane
- Nadcasove = po 5 letech vypada porad k svetu
- Spotreba PHM jako u dieslu, konkretne okolo 5l/100km

Slabé stránky

- Tvrde plasty v interieru
- Nekvalitni material volantu - jiz okolo 80tis km se misty loupe PUR pena (videl jsem u vice kusu)
- Mala hlavice radici paky - velikost pingpongoveho micku
- Plexi skla tubusu v palubce se poskrabou i prejetim hadru pri cisteni (taky jsem videl u vicero aut)
- Tvrdsi zadni naprava
- Koroze brzd
- Drazsi nektere ND, ale ty nebudete potrebovat
- Ridka servisni sit

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem v servisní síti Honda kupoval jen drobnosti. Moje dosavadni zkusenost je tedy jedina = prijemni lide v siti Honda (osobni zkusenost v Plzni, Brne a Zline)

Pravidelny servis jsme zatim neresili, jedinou investici bylo:
- opravna sada laku 480Kč (original Honda)
- nové gumy pedálů 50Kč/ks (original Honda)
- přední zástěrky 850Kč (original Honda)
- nastřik podvozku 1200Kč
- doplnění ostřikovačů nemrznoucí smesi 50Kč
- přeměření nemrznouci kapaliny zdarma
- zakoupeny originalní ALU Honda 15palcu 3500Kč/4ks

Co nás v brzké době čeká:
- oprava laku po odletajicich kamincich - kapota
- montaz zadnich zasterek
- vymena volantu nebo potazeni soucaneho kuzi
- vymena pneu na zakoupenych alu za 175/65 R15 Michelin
- uvazuji o vymene zadnich kotoucu, i kdyz by asi jeste neco vydrzely
- vymena oleje a filtru (olej Mobil 1 New Life 0W-40 5L v ceně okolo 1000Kč)

Co se tyce oleje, tak do Hondy Jazz 2008-2014 patri olej dle poctu svicek tento:
8 svíček 0W40
4 svicky 0W20

Z pohledu údržby doporučuji ještě pravidelne serizovat vuli ventilu a to vzdy po 40.000km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prumerny autobazar, nasel jsem na nej kladne, ale i zaporne reference.

Smlouvu nabidli klasickou = kupujici si "kupuje vrak". Na druhou stranu nemeli problem s tim, ze si muzeme auto odvest do Hondy a nechat odborne prohlednout.

 

Novinky v recenzi

2.1.2015 12:27

Prvních 1500km s Jazzem

Mame za sebou prvnich 1500km a auto funguje ku spokojenosti vsech uzivatelu. Startuje na prvni otoceni klicku a to i pri -8stupnich, kdy bylo mimoradne "venku", jinak bezne parkuje v garazi.
29.12.2014 se objevila prvni drobna zavada. Pri 150km dlouhe ceste na 50.km prestaly fungovat predni ostrikovace. Snezilo a bylo -4stupnu, predni sklo se hodne spinilo. Pritom ve voze je nemrznouci smes na -20stupnu (dle vyrobce kapaliny). Zadni ostrikovac fungoval normalne. Mel jsem jiz podobnou zkusenost s Octavii na Slovensku v roce 2005, kdy mi ostrikovace prestaly fungovat az pri jizde v -15stupnich. Auto bylo pres Silvestra venku, ale teploty nad 0stupnu na Novy rok dopomohly k tomu, ze jiz zase ostrikovace funguji, jak maji.


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Pri bezne dusledne udrzbe a slusnem zachazeni auto urcite vydrzi mnoho let

praktičnost
10

Mnoho odkladaci prostor, sedacky "Magic seat", prostorny kufr

prostornost
10

Mnoho odkladaci prostor, sedacky "Magic seat", prostorny kufr

jízdní vlastnosti
9

Na vyssi stavbu karoserie vozidlo celkem slusne drzi na silnici, jen ty pricne nerovnosti autu nedelaji dobre

jízdní komfort
9

Vse je po ruce, ovladani pedalu je prijemne i funkcni prvku je bez vyhrad, bod ubiram za prejezd pricnych nerovnosti a tuzsi zadni napravu.

provozní náklady
10

Jen benzin, voda do ostrikovacu

náhradní díly
8

Ridka servisni sit a drazsi originalni dily

výkon motoru
10

Na svuj objem je to drak! Vykon pocitove nesnizuje zapnuta klimatizace, pri obsazeni 4 osobami auto jede porad slusne. Velice dobre se ovlada spojka pri rozjezdu, auto se umi rozjet na rovine i na volnobeh.

spotřeba
10

Uzasna, uz minula generace Jazze v tomto excelovala. Snad budu mit jednou stesti na Jazz Sport s 1,4, ktera bere jen o cca 0,3-0,5l/100 vice.

hlučnost motoru
10

Ono to ma motor? Neni vubec slyset.

kvalita sedadel
10

Oproti predchozi generaci urcite lepsi, osobne me prekvapili. Potahovy material sedacek jsem videl ve voze s 180.000km a stale se neprodrel a vyrazne neosoupal.

brzdy
8

Ucinnost a nastup brzd OK, jen ta koroze.

zavazadlový prostor
9

Nadprumerny v dane kategorii aut, dobre pristupny a reseny, jen bych po bocich uvital v kufru spise koberec nez tvrde plasty - Jazz od podzimu 2015 v nove generaci uz to bude takto mit!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…