reklama


Recenze

lotus-esprit.cz (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Lotus Exige

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lotus Exige, foto 1 Lotus Exige, foto 2 Lotus Exige, foto 3 Lotus Exige, foto 4 Lotus Exige, foto 5 Lotus Exige, foto 6 Lotus Exige, foto 7 Lotus Exige, foto 8
Lotus Exige, foto 9 Lotus Exige, foto 10 Lotus Exige, foto 11 Lotus Exige, foto 12 Lotus Exige, foto 13 Lotus Exige, foto 14 Lotus Exige, foto 15 Lotus Exige, foto 16 Lotus Exige, foto 17 Lotus Exige, foto 18 Lotus Exige, foto 19 Lotus Exige, foto 20 Lotus Exige, foto 21 Lotus Exige, foto 22 Lotus Exige, foto 100 Lotus Exige, foto 101 Lotus Exige, foto 102 Lotus Exige, foto 103 Lotus Exige, foto 104 Lotus Exige, foto 105 Lotus Exige, foto 106 Lotus Exige, foto 107 Lotus Exige, foto 108 Lotus Exige, foto 109 Lotus Exige, foto 110 Lotus Exige, foto 111 Lotus Exige, foto 112 Lotus Exige, foto 113 Lotus Exige, foto 114 Lotus Exige, foto 115 Lotus Exige, foto 116 Lotus Exige, foto 117 Lotus Exige, foto 118 Lotus Exige, foto 119 Lotus Exige, foto 120 Lotus Exige, foto 121 Lotus Exige, foto 122 Lotus Exige, foto 123 Lotus Exige, foto 124 Lotus Exige, foto 125 Lotus Exige, foto 126 Lotus Exige, foto 127 Lotus Exige, foto 128 Lotus Exige, foto 129 Lotus Exige, foto 130 Lotus Exige, foto 131 Lotus Exige, foto 132 Lotus Exige, foto 133 Lotus Exige, foto 134 Lotus Exige, foto 135 Lotus Exige, foto 136 Lotus Exige, foto 137 Lotus Exige, foto 138 Lotus Exige, foto 139 Lotus Exige, foto 140 Lotus Exige, foto 141 Lotus Exige, foto 142 Lotus Exige, foto 143 Lotus Exige, foto 144 Lotus Exige, foto 145 Lotus Exige, foto 146 Lotus Exige, foto 147 Lotus Exige, foto 148 Lotus Exige, foto 149 Lotus Exige, foto 150 Lotus Exige, foto 151 Lotus Exige, foto 152 Lotus Exige, foto 153 Lotus Exige, foto 154 Lotus Exige, foto 155 Lotus Exige, foto 156 Lotus Exige, foto 157
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta exik Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:9001 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 179 kroutící moment [Nm]: 251 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 100 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Lotus Exige, dvoudvéřový dvoumístný sportovní vůz. Je to v podstatě silnější verze kupé Lotus Elise s motorem uprostřed, který je ve výrobě od roku 1996, resp. 2000, jelikož Exige šla až s Elise S2.

Původní Exige (NA - nepřeplňované Exige) byla zahájena v roce 2000 a uvnitř byl motor Rover K Series VHPD (Very High Performance Derivative) o objemu 1.8 litru. Výkon motoru byl 177 koní (132 kW, 179 PS) ve standardní verzi a 192 koní (143 kW, 195 PS), ve verzi "Track spec".

V roce 2004 byl představen model Exige Serie 2, ten již byl osazen motorem 1,8 L 16-ventilový DOHC Toyota / Yamaha , který produkoval 190 koní (142 kW, 193 PS), jeho označení je Toyota 2ZZ-GE a v autech zůstal do dnešní doby. Tak skoro do dnešní doby, jelikož před nedávnem bylo oznámeno ukončení jeho výroby a tak byl u slabší sestřičky Elise nahrazen obsahem 1,6L a u Exige se plánuje využít stejného jako má Evora, tz. 3,5L. Tento motor přisel konstruktérům na mysl už takřka před rokem a tak v té době už vznikla i Exige mula s tímto motorem, ale testování bylo díky nástupu Evory na trh ukončeno. Nicméně před velice krátkou dobou se mula opět objevila na silnicích, tentokráte Beneluxu. Chvíli poté následovalo oznámení, že na trh by měla jít na podzim letošního roku, tz. 2011. Pravděpodobně se již díky motoru nepodaří držet váhu auta pod magickou hranicí jedné tuny, ale i tak to bude proti komfortní Evoře hodně ostré autíčko. Exige Serie 2 váží 914kg, na délku má 3785mm, šířka 1720mm, výška 1143mm. Tělo tvoří hliníková vana (stejná technologie byla použita u Evory) na které sedí plastový monokok doplněný dalšími plasty v podobě blatníků atp. Exige ve srovnání s Elise S2, má přední splitter, nemá odendávací střechu díky nutnosti žábry pro lepší chlazení motoru je tak rozdílný i zadní kryt motoru a zadní spoiler. Tyto na pohled pro laika ne moc patrné rozdíly od základní Elise mají své opodstatnění, vytváří větší přítlak (téměř 100 liber (45 kg) přítlaku na 100 mph (160 km / h) u Exige ve srovnání s 13 liber (5,9 kg) na 100 mph (160 km / h) u Elise).

V únoru 2006, byl oznámen nový, výkonnější model, byla to Exige S, velké S tentokráte neznamenalo Serie, ale Supercharged, tímto počinem se zvedl výkon na 220 koní (164 kW, 223 PS) @ 7800 rpm. Designově byla změna velice malá, pouze zvetšení žábry na střeše přímo k intercooleru, který sedí přímo nad motorem a díku jemu není zpětným zrcátkem vidět vůbec nic, už jsem si uvnitř kladl otázku proč tam je, každý ušetřený gram se hodí. Exige S váží 933kg, ostatní míry byly zachovány, manuální 6ti stupňové řazení zůstalo stejné, motor Toyota 1796 cc I4, DOHC s VVTL-i (variable valve timing and lift - intelligent), supercharged a intercooled.

Model Exige S240, má kořeny už v roce 2008. S240 značí počet koní, tz. 240 bhp (179 kW; 243 PS), koně jsou nahnány pouze elektronicky, takže motor je stále stejný. Estetika minimální, jen horní žábra pro chlazení jde už od čelního okna a auto dostalo brzdy od AP Racing. Jinak poté byla ještě nabroušenější S260.

Konec teorie a blíže k autu, tedy spíše k autíčku, jelikož v porovnání s Espritem nebo Evorou to je drobeček, to ovšem nemá přímou úměru s tím, že se nedokáže opravdově rozohnit, ale k tomu později. Dokonce už i výrobce píše, že pro Exige (i Elise) je doporučená výška majitele do 187cm. Já osobně mám o dost více a i tak mám sám uvnitř vcelku i pohodlí, samozřejmě bráno k typu auta. Je pravdou, že prostocviky spojené s nastupováním a následně i vystupováním jsou na pohled lehce komické, ale lze to, a ve finále se jet dá (co by člověk kvůli Lotusu neudělal). Při obojím je dát si hoodně veliký pozor na trn od zamykání, od kterého už mám dost bolestivých krvavých záseků na zádech, takže v prvé řadě ho překrýt rukou je už teď součástí rituálu. Při sedačce nadoraz se nohy vejdou akorát a pozice k řízení je kupodivu i optimální a i výhled není omezen. Pedály jsou dostatečně daleko od sebe, takže i v normálních botách se dá řídit a dokonce se najde i místečko kam lze ze spojky odložit nohu. Volant je malý což by mě až tak nevadilo, ale na velké ruce dost slabý. Volant opticky ohraničuje přístrojovou desku s budíky, kde je tedy jen otáčkoměr a ukazatel rychlosti, malý display ukazující stav km a ostatní grafické symboly značící dobře známé věci jsou pod hlavními budíky. Auto má dokonce i klimatizaci a rádio s přehrávačem, to najdete uprostřed palubní desky. Zbytek interieru je věru sparťanský, ale u takového auta zcela účelový, palubka černý plast s jakýmsi vzorkem značícím prostor, zbytek leštěný hliník, jen polstrování dveří je v barvě polstrování sedaček. Jedinou lehce nepochopitelně směšnou vecí v interieru je výsuvný držák na plechovku nebo flaštičku s pitím. Řazení 6ti stupňový manuál s lehkým řazením, i po zkušenostech s Evorou S se spojkový pedál zdá o hodně měkkčí.

Jak tedy vidno Exige není luxusní zábavný požírač kilometrů jako třeba Evora, a není ani jen požírač kilometrů, Exige je prostě jen zábavné auto, s kterým daleko nedojedete, leda pokud jste vyznavač sadomasochismu. Nedojedete ne díky poruchovosti, ale díky jeho nepředstavitelné tvrdosti (toť bráno velkým fokusem na stav českých silnic), tvrdší jak Esprit a to je co říci, kde mechanik řekl, že tlumiče tam jsou jen pro parádu, z Prahy vrchem na okruh do Mostu se dá přežít, Brno po D1 by musel být očistec. Z toho jednoznačně plyne, že to není absolutně auto na denní ježdění do práce, po Praze odzkoušeno a hrůza. Hrůza až taková tam kde v Evoře není nic cítit tam Exige musí pomaleji než krokem. Od našich drahých silnic nepomohou ani sedačky, které jsou pohodlné, ale nijak odpružené, takže vše jde rovnou do těla. Nutno poznamenat, že velké pozadí budou nejspíše po stranách tlačit. Startování a dálkové ovládání je klasicky malý lotusí hlavolam.

Teď k té jízdě, které se mění dle povrchu silnice, ale nejlépe na okruhu, protože přesně tam S240 patří. Jak bylo řečeno od řízení i silnice cítíte úplně vše, ale ne jako u Evory kde to přejde do povědomí, tady je to více než reálné. Nebyl by to Lotus kdyby nekrouhal zátáčky způsobem, že konkurenci upadává čelist. Ovšem u Exige je potřeba právě tady být značně obezřetný, protože díky poměru váhy na výkon to je pěkně nevyzpytatelná potvůrka, která za všech okolností bude chtít jezdit bokem a nebo si rovnou cpát zadek vpřed a to hlavně na okruhu, takže v tomto směru to chce více cviku a vyježděnosti s autem jak u Evory. Možná to bude taky tím, že přeci jen já jsem byl uvnitř tak trochu jako chobotnice snažící se dostat do flašky, proste všude samá ruka, samá noha, což na nějaký komfortní okruhový výkon není optimální. Já vím pořád srovnávám s Evorou S, ale opak je pravdou, tyto dvě auta porovnatelná mezi sebou nejsou, každé je úplně jiné, ale přitom obě jsou Lotus a tu jeho fylozofii mají v sobě na rozdávání. Exige není ani žádný dálniční rychlík, při těch 230ti bude mít spotřebu jako tank, ale o tom přeci vůbec není, je to střízlík, který vás na stovku dostane pod 4 vteřiny, a na dráze, kde převažují zatáčky to je pro soupeře hodně tvrdý oříšek. Když takle po čechách projíždím Lotusy, vždy se musím myšlenkama vrátit k cestě na sraz Lotusů do Rakouska a postesknout si, jejich překrásné hadící se okresky s temným černým asfaltem, vesničky, přes které je 80ka a k tomu kolem překrásná scenérie stoupajích kopců, žádný provoz ..... tomu se dá říct lotusí ráj (je pravdou, že Esprit ten ráj trošku probudil).

Závěrem tedy, Exige je hrozně zábavné auto, ovšem častým pobytem na českých silnicích bych se obával o jeho zdraví (možnosti přenastavení budou bídné, a pak už by to zase chybělo na okruhu). A na tom továrním doporučení 187cm opravdu něco bude.

LOTUS-Club Czech republic
http://www.lotus-club.cz

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Lotus Exige

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Lotus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím s bežným servisem bez problémů.

praktičnost
5

Pouze na to jedno.

prostornost
6

Pro dlouhé, žádná sláva.

jízdní vlastnosti
6

Na běžné každodenní ježdění to fakt není.

jízdní komfort
7

Záleží, co kdo k jízdě potřebuje.

provozní náklady
6

Rozumné. Roustou jízdou na okruhu.

náhradní díly
9

Je to Lotus.

výkon motoru
8

Vzhledem k jeho objemu a váze auta, dostačující.

spotřeba
8

Dle jízdy, dá se normálně přežít.

hlučnost motoru
8

Rozumná, ale jistě by šla lepší

kvalita sedadel
10

Sedí se dobře, pro mě akorát.

brzdy
10

AP Racing, bez komentáře.

zavazadlový prostor
6

Tak na malý výlet něco se vejde.


Více o modeluLotus Exige
Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video) Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video)

Lotus představuje nejnovější evoluci modelu Exige v…

Spy Photos: nový Lotus Esprit na vyjížďce v Alpách Spy Photos: nový Lotus Esprit na vyjížďce v Alpách

Podle všeho je Lotus Esprit připravován s cílem…

 

reklama





Blesk.cz

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9 mrtvých a 25 pohřešovaných

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9…

Nejméně 9 mrtvých si vyžádal masivní požár, který v noci na dnešek zachvátil kalifornské skladiště, ve kterém…

 

iSport.cz

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory porazili jasně 8:4

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory…

Čeští florbalisté za sebou mají úspěšný vstup do mistrovství světa v Rize, když ve svém úvodním utkání turnaje…

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí, Liberec prohrál v Jihlavě

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí,…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama