Tatra 613 (1977)
7.7.2013Všechno začalo začátkem roku 2012. Při neustálém prohlížení inzercí se spolužáky, kdy se každý rozplýval nad vozidly západních značek, což mě, jakožto…
Tatra 613 (T-613)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
koprfilmtatra 30.05.14 15:07
« Re: novinky ?!
Ahoj,
bohužel se nyní čeká na lakování, takže se toho moc neděje. Jde o finance....jen pořádný lak na T-613 výjde okolo 80 tisíc. Motor stál okolo 50, karosařina 100. A to je jen zlomek auta. Z toho pak jde usoudit, kolik taková renovace stojí. To auto je po důkladné renovaci za ty peníze neprodejné. -
koprfilmtatra 30.05.14 15:03
« Re: Novinky
Ahoj,
další fotky určitě budou, ale momentálně není co fotit. Auto je pořád ve stejném stavu, čeká se na lakování. Letos doufám, že půjde do laku, potom přes zimu nastrojit a na jaro 2015 vyjet. Všechno na nastrojení je nachystané(skoro), takže po laku už to vcelku půjde. Jakmile se bude něco dít, fotky určitě přídám ;-) :-) . -
monkey.pz 21.08.13 08:10
« 17 let ? Obdiv a respekt...
Možná můj příspěvek zde ani nepatří, ale ještě žádný článek či recenze mne nedonutil "registrovat se" zde... Až nyní... A proč?
Už jsem ani nevěřil, že se ještě najde mladý člověk, který umí makat a napsat článek tohoto typu... Pokud si kdokoliv z Vás přečte zdejší "diskuze" (a nejen zde, ale kdekoliv a na jakékoliv téma na internetu), musí být pro něj "Gabča" (rozuměj - název článku) téměř balzámem...
Nechci hodnotit kvalitu práce (nejsem odborník) byť je nepochybné, že je opravdu na výši (viz. předmět příspěvku), ale nasazení, přístup a celková odhodlanost je opravdu obdivuhodná... P.
-
koprfilmtatra 14.08.13 09:34
« Re: Re: Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já osobně vidím nevýhodu v tom, že auto nemá klasický TP, je zaregistrováno mimo běžný registr vozidel a v budoucnu už není šance auto přihlásit zpět na běžné značky. A kdopak ví, co si na auta na veteránských značkách vymyslí. Nejlepší je mít auto na klasických značkách s veteránskou testací. Toť můj názor. -
koprfilmtatra 13.08.13 09:38
« Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já jsem s autem, které jsem koupil spokojený. Samozřejmě dnes už bych za něj dal mnohem méně, než tehdy, ale to je už vedlejší. Ano, bílou chromku jsem nechtěl, a to hlavně z důvodu interiéru, který byl prostě strašný a také veteránské doklady, kdy auto nemá normální TP a nikdy jej už nelze přihlásit na běžné značky(díky absenci TP také chybí historie vozu). Černá chromka(lépe řečeno trojka) byla zkorodovana tak, že šlo vidět z jedné strany auta na druhou. Motor byl trojkový, blatníky trojkové, atd. Tudíž pokud bych chtěl auto dát do původního stavu, musely by se měnit veškeré díly plechařiny a dávat druhý motor.
Tatra, kterou jsem koupil, byla z těch všech opravdu nejvhodnější. Určitě byla jedním z parametrů cena. Chybějící chromované detaily mě nevadily, na všech vozech jsou buď již rezavé nebo minimálně s vadou chromu ve formě černých teček, což by si stejně vyžádalo nový chrom. Takže sehnat tyto díly nebyl žádný problém a čeká je nový chrom. Že na autě byl děravý výfuk a svody...stejně jsem věděl, že to auto půjde do šroubku rozebrat a co půjde se bude měnit za nové, takže mě to nějak nevzrušovalo. Interiér, ve kterém byl nepořádek - ten snad lze velice jednoduše uklidit. Jinak potahy sedaček jsou zachovalé, ty se jen vyčistí a zbytek se přečalouní černou koženkou a dají se nové koberce. Vrak to byl, že z toho tekl olej bylo také jedno, když motor šel na GO. Vyměněnou karoserii má troufnu si říct 95% T-613. Každá měla nárok po 5 letech provozu na novou. Nicméně u této Tatry byla použita stejná karoserie(chromka), takže nevidím problém. U spousty aut se později na chromky začaly dávat trojkové karoserie, a to už by byl problém. Motor zrekonstruovaný na verzi E1 je původní motor, který dostalo mé auto v roce 1977 ve fabrice. Jen v roce 1983 byly vyměněny potřebné díly v opravně Tatra Smíchov. Takže motor je původní. Jinak na autě byly také např. původní brzdy Girling, které jsou na většině vozů vyměněny za naše z AB Jablonec. Navíc originální TP je velmi ceněný. Karoserie, že byla rezavá? A u které Tatry není? Času a peněz bych vrazil stejně asi do každé 613, vzhledem k tomu, jak k renovaci přistupuji. Na auto nesmí přijít zpátky žádný díl, kterých by nebyl minimálně vyčištěn a zkontrolován, popř.opraven, většinou se však snažím dávat díly nové, pokud to ještě jde.
Prostě kdybych si kupoval auto, se kterým bych chtěl pouze jezdit, tak byl možná vybíral jinde. Ale jako auto s nejoriginálnějším stavem bylo pro mě to, které mám. A jsem rád, že jej mám a i kdyby byla v bůhví jakém stavu při koupi, tak je to Tatra..a to mluví samo za sebe. -
"-- skrytý --" 13.08.13 09:07
« Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Chlapce, drzim ti palce s rekonstrukciou, Tatry mam rad, a tych par jazd co som absolvoval v T603 a T613 si pamatam aj po 20 rokoch.
Akurat mam pocit, ze si kupil auto, ktore si nechcel.
Odmietol si bielu chromku v slusnom stave, lebo sa ti nepacil interier a veteranske znacky. Odmietol si ciernu chromku, pretoze bola skorodovana, a nemala pvodony motor.
A kupil si si auto, ktore:
v předrenovačním stavu
Chromované detaily chyběly,
vykazoval jasnou závadu na výfukové soustavě
V interiéru byl dost nepořádek
auto je velmi slušný vrak.
obrovská louže oleje,
vyměněnou karoserii
zrekontruovaný motor na úspornější verzi E1.
Interier budes musiet renovovat, motor nie je povodny, karoseria bola vymenena a hrdzavie - z tych troch aut, to, ktore si kupil, NAJMENEJ zodpoveda tomu, co si chcel.
Mozno si usetril - ale kolko penazi a casu vrazis to restauracie tohto auta (aj preprava asi nieco stala - minimalne nafta)... Sam si pisal, ze si sa radsej nepozeral na casti, ktore boli uplne zdevastovane.
Ale hadam sa ti podari to auto dostat do stavu, v ktorom s nim budes spokojny. -
Kuski 08.08.13 18:35
« Tatřička
Ahoj, když jsem viděl článek s Tatrou T613, musel jsem se kouknout. :-) A pak jsem zjistil, že vlastníš exemplář, který jsem jako malý capart s tátou obdivoval v hasičské zbrojnici. :-) Ano, jsem ze Sokolova a Tvou Tatru mám v živé paměti, kdy jsem jí na ulicích potkával, jak jezdí zachraňovat životy a majetek. Moc Ti drží palce s repasí auta a máš můj veliký obdiv, že jsi se pustil do kompletní renovace. :yes: :-!