< původní příspěvek < Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já jsem s autem, které jsem koupil spokojený. Samozřejmě dnes už bych za něj dal mnohem méně, než tehdy, ale to je už vedlejší. Ano, bílou chromku jsem nechtěl, a to hlavně z důvodu interiéru, který byl prostě strašný a také veteránské doklady, kdy auto nemá normální TP a nikdy jej už nelze přihlásit na běžné značky(díky absenci TP také chybí historie vozu). Černá chromka(lépe řečeno trojka) byla zkorodovana tak, že šlo vidět z jedné strany auta na druhou. Motor byl trojkový, blatníky trojkové, atd. Tudíž pokud bych chtěl auto dát do původního stavu, musely by se měnit veškeré díly plechařiny a dávat druhý motor.
Tatra, kterou jsem koupil, byla z těch všech opravdu nejvhodnější. Určitě byla jedním z parametrů cena. Chybějící chromované detaily mě nevadily, na všech vozech jsou buď již rezavé nebo minimálně s vadou chromu ve formě černých teček, což by si stejně vyžádalo nový chrom. Takže sehnat tyto díly nebyl žádný problém a čeká je nový chrom. Že na autě byl děravý výfuk a svody...stejně jsem věděl, že to auto půjde do šroubku rozebrat a co půjde se bude měnit za nové, takže mě to nějak nevzrušovalo. Interiér, ve kterém byl nepořádek - ten snad lze velice jednoduše uklidit. Jinak potahy sedaček jsou zachovalé, ty se jen vyčistí a zbytek se přečalouní černou koženkou a dají se nové koberce. Vrak to byl, že z toho tekl olej bylo také jedno, když motor šel na GO. Vyměněnou karoserii má troufnu si říct 95% T-613. Každá měla nárok po 5 letech provozu na novou. Nicméně u této Tatry byla použita stejná karoserie(chromka), takže nevidím problém. U spousty aut se později na chromky začaly dávat trojkové karoserie, a to už by byl problém. Motor zrekonstruovaný na verzi E1 je původní motor, který dostalo mé auto v roce 1977 ve fabrice. Jen v roce 1983 byly vyměněny potřebné díly v opravně Tatra Smíchov. Takže motor je původní. Jinak na autě byly také např. původní brzdy Girling, které jsou na většině vozů vyměněny za naše z AB Jablonec. Navíc originální TP je velmi ceněný. Karoserie, že byla rezavá? A u které Tatry není? Času a peněz bych vrazil stejně asi do každé 613, vzhledem k tomu, jak k renovaci přistupuji. Na auto nesmí přijít zpátky žádný díl, kterých by nebyl minimálně vyčištěn a zkontrolován, popř.opraven, většinou se však snažím dávat díly nové, pokud to ještě jde.
Prostě kdybych si kupoval auto, se kterým bych chtěl pouze jezdit, tak byl možná vybíral jinde. Ale jako auto s nejoriginálnějším stavem bylo pro mě to, které mám. A jsem rád, že jej mám a i kdyby byla v bůhví jakém stavu při koupi, tak je to Tatra..a to mluví samo za sebe.