Škoda Octavia (2009)
2.6.2009Začnem asi tým čo predchádzalo kúpe auta škoda octavie 2009 facelift1,4 TSI 90KW 122PS.V hľadáčiku bolo veľa áut ktoré by sadli našim požiadavkám teda…
Škoda Octavia II (jojo756)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
talio2 31.07.12 23:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
"hmm" problém nebude v tom textu , přiznávám, mohl jsem to líp utřídit, ale lenost zvítězila.. i když to co tu píšeme může vypadat na neshody, v zásadě si myslím, že bysme se shodli a možná bych se podle tvých zkušeností ještě něco naučil, to by se mi hodilo.. v praxi bych to využil, protože to vypadá, že tady v ČB fungují jak u Peugeotu tak v Citroenu samý hovéda ( o citroenu to vím, tam jsem pracoval)..
Tímto bych se ti chtěl omluvit a ještě ti popřát hodně radostí za volantem.
PS: to o koncernové onanii jsem si nezasloužil.. to zkoušej na někoho jinýho :-) -
Ronault. 31.07.12 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Já ti tady nepopírám o tom, že auto od garážmistra bych koupil a další, co se tady rozepisuješ. S tím já nemám problém souhlasit, ale reaguji na konkrétní prohlášení:
"u VW group všechno krásně vyběhne v počítači což se o Peugeotu, Citroenu atd.. říct nedá"
a pak reaguješ "Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý"
Takže si utřiť myšlenky než tady začneš něco hlásat, ať si tady ve své koncernové onanii pak nemusíš v druhém příspěvku popírat předchozí.
Pokud jde konkr. o PSA, tak autorizované servisy a dokonce i neautorizované servisy mající s PSA a platící si vstup do databáze zadávají veškerá data o servisu do systému a pak z něj čerpají. Tohle jsem si ověřoval při koupi 207, protože je to předváděčka, tak nám i přesto ukazoval historii a co vše se zapisuje, totéž nám zapisuje onen smluvní servis při údržbě.
U Renaultu nebyl problém po 5 letech přijít do autorizovaného servisu a dohledat data ze servisu z Holandska z roku 2001, kdy bylo auto vyrobené a už v té době v databázi.
Ten zbytek mi nepiš, já nepotřebuju tyhle přednášky, paměť závad si přemažu sám drátem.
Jo a ještě jedna věc: "Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý¨" a popsal jsi tento rozsah: "všechno krásně vyběhne v počítači "
Takové obecné povídačky jsem tedy od tebe nečekal... 8-s -
talio2 31.07.12 21:20
« Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
o tom co dělal nějakej garážmistr se nebavim, bavim se o autě s prověřenou historií atd.. po garážmistrovi bych nikdy nic nekoupil (osobní postoj, nemusí ho kdokoliv akceptovat) to radši koupím auto s mnohem větším nájezdem a prověřeným VINkem než nějakou .. no ty víš co..
Z praxe vím, že u PSA to dohledat jde, ale v takovém rozsahu jak jsem popsal.. to, že můžeš být znalý více může být možné, nejsem dokonalý
Na paměť auta ti se**re bílej tesák, důležitý je VINko a výpis servisní historie podle něj, podle mě řešíš kapitální békoviny, ale je to můj postoj a píšu to tu sám za sebe.
Z praxe taky vím, že spousta lidí kupuje auta jak rohlíky a pak si všude stěžují a nadávají, pokud nejsem blb, mohu spoustě problémů předejít.. ale Ronaulte, jen pro pořádek : porouchá se ti myčka, mikrovlka a pozor !! i raketoplán ;-) .. jde jen o to, nebýt jouda.. a to není mířeno na tebe, ale na všechny ty co dělají (opět podle mého názoru) zmíněné békoviny.. pokud budeš chtít, dám ti na mě telefon, místo kde bydlím a rád ti to vysvětlím, nemám s tím problém a za svými názory si stojím -
Ronault. 30.07.12 22:11
« Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Takže když dojdu k VW, tak mi poví, co mají v databázi o tom, co udělal nějaký garážmistr, jo? >:D Poslal to tam jak?Telepaticky >:-[]
V databázi jde dohledat vše, co bylo do databáze dodáno a nejen v záruce, ale i po ní, navíc i ti, kteří mají u PSA zaplacený přístup, takže klidně neautorizovaný servis.
A pokud jde o paměť vozidla, tak mazat se dá všude, když ne přes diagnostiku, tak klidně jinak. V podstatě šikovný člověk udělá cokoliv, jen je třeba vědět na koho se obracet. -
Ronault. 30.07.12 21:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Klidně se ptej. V posledních 2 měsících jsem projel vlastně všechny zástupce nižší střední třídy, takže mám docela přehled. Problém v konečném důsledku mám ten, že sám bych měl aktuálně na 100% něco vybrat, kdy bych si byl jistý, že je to 100%. Každé auto má své plusy a mínusy, některé více, některé méně, ale z druhé strany mě nenapadá vyložený outsider, který bych si nikdy nekoupil.
Pak dej vědět a napiš. ;-) -
tai 30.07.12 20:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Diky chlapi, až si něco vyberu, dám vědět a udělam recenzi.Nejhorší je na tom, že pořádně nevím co chci. Srdcem bych bral vše co má kola, ještě, že mi mozek radí neukvapuj se. Ale je to někdy dřina, když vidím denně projíždět tolika pěkných aut. Ale stejnak děkuju za rady, snad si z toho neco vezmu a popřípadě znovu celé pročtu a možna na něco příjdu.
-
Ondřej Šámal 30.07.12 19:07
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Já bych to dál neřešil a šel do Golfa. I když to má VI. generace prakticky za sebou, pořád je to nejlepší auto z nižší střední (a to VW koncern nemám v lásce). Oproti Octávce je to auto o generaci dál, navíc je menší, takže má lepší dynamiku i spotřebu, o vyšší kvalitě zpracování nemluvě. A 1,2 TSI není nijak špatný motor, retěz se vyřešil, takže by to měo být v poho. -
Ronault. 30.07.12 18:47
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Golf jezdí o něco lépe než Octávka, není to tak hmatatelné na první svezení, ale poznat se to dá. Taky má Golf lépe zpracovaný interiér a je podstatně levnější. Novou Octavku s 1,2 TSI je problém sehnat za tyto peníze.
Pokud chceš přesné řazení a dobrý podvozek, tak je tady kupodivu Megane s 1,2 TCe Grandtoure a vlezeš se v kombíku do 350t s pěknou výbavou. Za 350t SUV neseženeš, tedy rozhodně ne nové a jestli ti jde o spotřebu, tak při výšce SUV počítej s růstem spotřeby o 1-2 litry oproti stejnému motoru třeba v kompaktu. Nevidím v tom moc smyslu, navíc jízdní vlastnosti nikdy nebudeš mít tak dobré, jak v kompaktu, vyšší těžiště dělá své.
Řešil jsem teď podobnou otázku a vyšlo mi několik voleb nových aut:
Golf 1,2 TSI Comfort Edition
Megane Grandtour 1,2 TCe (pětiletá záruka je, ´podovozek je dobrý a řazení nového šestikvaltu je na úrovni Golfu, sám jsem se divil)
P308 1,6 HDI - je to jedno z mála aut v této třídě, kde je příplatek za naftu minimální. 1,6 HDI je navíc hodně úsporný (5l/100 není problém) a 308 nejprostornější ve třídě. Bohužel pětikvalt u 1,6 HDI je pořád nepřesný.
Ceed, ale ne s 1,4 CVVT, ten motor je naprosto nepostačující, možná ještě 1,6 GDI, ale po svezení s 1,6 CRDi bych dal přednost právě naftě, ale to by bylo přes limit.
A nebo zkusit sehnat nějakého Golfa s 1,6 TDI, což je dobrý motor (sice pocitově není tak silný jako kdysi 1,9 TDI, ale je úsporný a má široké spektrum použitelných otáček), ale třeba předváděčku. Nějakých 380t Kč by neměl být problém, stačí trochu smlouvat.
Možností je hodně, ale osobně bych se při této částce vys..r..al na ojetinu a vzal si nové auto. Nové je nové, má záruku, máš svůj klid. -
tai 30.07.12 17:50
« Re: Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
Tak tohle jsem nevěděl a moc děkuju za vysvětlení, jak se jeví Itálie k řidičům. Tak to se pak nedivím proč většina italů vlastní disel. Teď si moji rodiče koupili úplně novou Kiu Cee´d s 1,4 pod kapotou a musím uznat, že korejci udělali ohromný skok. Je tam téměř vše co člověk při běžném ježdění využije a ocení. Neměl jsem tu čest se s ní projet na dlouhou trať, tak zatím nemohu soudit jak se chová na silnici. Ale na pohled vypadá více jak dobře. Jooo, taková i40 v combi a černé barvě, na které mi spočinuli oči v Itálii, ja taky bomba. Golfem jsem se taky svezl a za cenu cca 354000,- dostanu 1,2TSI 77kW v docela ucházející výbavě, rozhodně lepší než co mám teď a o to přeci jde. Ale když Golfa, tak to rovnou mohu jít do Octavky.
Peugeota jednoha mám a do dalšího francouze se zatím nehrnu. Chtěl bych pro změnu přesné řazení a dobrý podvozek. Taky jsem uvažoval o nějakém SUV jako Yeti,Tiguan,Qashqai,ix35 ale tohle se jen těžko hledá. Pokud nějaký je ve slušné výbavě(ne jako Yeti ve výbavě Active) a motorizaci tak je něco špatně za 350000,-. Nebo si to jen nalhávám a realita je jinde.
Co ty by jsi mi doporučil z benzínového motoru? -
Ondřej Šámal 29.07.12 22:05
« Re: Re: Re: TSI nebo TDI???
V Itálii jezdí v dieselu hlavně kvůli daním, kdy auta nad 2 litry objemu platí mnohem vyšší daň. Takže přeplňovaný diesel nabídne lepší jízdní výkony, než atmo benzín se stejným objemem (což se po nástupu turbobenzínů taky začíná měnit). A co třeba nějakýho korejce (Cee´d/i30)? Za 350 tisíc budeš mít nové auto, pokud chceš víc prostoru, tak kombi verze snad už jsou taky na trhu. A nebo zkusit nějakou skladovku, VW teď bude doprodávat Golfy, tak bych se po nějakém podíval (možná by šlo ještě něco zadat do výroby a dostat hezkou slevu). A co Peugeot 308 (1,6 VTi 120 koní)? S dnešními cenami nových aut bych se na ojetinu asi vykašlal ;-) -
tai 29.07.12 21:29
« Re: Re: TSI nebo TDI???
O Mondeu jsem taky uvažoval, ale jedině v dieslu a nebo 1,6 ecoboost. V 1,6 EcoBoost ho zatím neseženu a do duratecu se mi nechce. Nový model Focusu je po usednutí za volant supr, ale je tam malý kufr, takže jsem ho vyřadil taky. Chci rozhodně 5-ti dvéřový model, sedana mám doma a když potřebuju odvést něco většího je to docela puzzle. No a kombi je pro mě myslím zbytečnost protože většinou cestuju sám nebo ve dvouch, ale A4 jedině v kombi. Co si týče Mazdy a Hondy, zatím jsem se nedíval, nevím čím to je, ale nelákají mě :-( Je mi jasné, že v mém případě je lepší benzín. Málo najedu, lepší zimní starty, lehčí auto na přední nápravě atd. Jenže jaký moderní benzín s výkonem, aby to nebyl dvoulitr a nerujnoval mi peněženku a já měl radost z jízdy. Jen co jsem byl na dovolený v Itálii, všiml jsem si, že většina italů jezdí v dieslu. Taky je tam docela drahé pohoné hmoty oproti nám. -
Ondřej Šámal 29.07.12 17:04
« Re: TSI nebo TDI???
Pokud chceš radost z jízdy, tak na VW koncern zapomeň. Zkusil bych se podívat po nějakém BMW 3er nebo C-klasse. Pokud ale jinak nedáš a nebude ti vadit, že auta z tvého výběru patří na vrchol žebříčku kradených aut a jsou taková nemastná neslaná, tak bych se podíval po Superbu (tam ale bude problém s motorizací, protože 1,4 TSI nemá výkon, 1,8 TSI zase víc žeře a diesel nemá v tvém případě smysl), případně Passatu (tady je zas problém s benzinovými motory, protože na trhu prakticky nejsou). Octávku bych vyloučil hned, je už za zenitem (navíc se krade jak divá), u Audi mám zase pocit, že jsou to vlastně jen VW s o 30% vyšší cenovkou.
A nebo se na tahle auta vykašlat a kouknout se na Mondeo 1,6 EB, Mazdu 6, Hondu Accord atd. -
talio2 29.07.12 11:30
« Re: TSI nebo TDI???
spotřeba by ti klesla kdybys dojížděl k semaforům se zařazeným kvaltem, "brzdil motorem" .. osobně na 1,4TSI nevidím nic špatného .. jen si při koupi koncernovýho auta důkladně prověř historii km a servisu podle VIN v autorizovaným servisu.. u VW group všechno krásně vyběhne v počítači což se o Peugeotu, Citroenu atd.. říct nedá :-) .. to jsou mé rady o které se nikdo neprosil >:D -
tai 29.07.12 11:14
« TSI nebo TDI???
Ahoj, jsem 4 roky majitelem benzinové 1,6 v Peugeotu 306 a pohlížím se po ojetém vozu od r.2009 v cenové relaci 300.000-350.000 Kč. Mám zálusk na Škodu Octavii;Superb, VW Passat, Audi A3;A4. Ze zmiňovaných mi samozřejmě nejlépe bude vyhovovat s nízkým stavem najetí kilometrů Octavia. Proto se chci zeptat jaký motor? Všichni mi doporučují TDI, malá spotřeba atd. 1,2 TSI jsem testoval a moc mě za srdce nevzala, zato 1,4 TSI je jiné kafe. Příjemně zrychluje i se zařazenou 5 ve městě a hlavně má člověk dostatečnou výkonostní rezervu na předjíždění a také nebude zadýchané při naložení 4 osob+náklad na dovolenou. Ročně najedu nějakých 14000-17000km. Součastnou spotřebu u Peugeota mám průměrně 7,5l/100km, s tím, že bych chtěl s novým vozem jít rozhodně dolů. Styl jízdy je různý, někdy jedu na pohodu jindy zase svižněji, ale obecně 55-65km/h město a mimo 95-110km/h, ale většinou jezdím těch 100km/h kde se dá(samozřejmě myslím mimo město). S tím, že dojíždím k semaforum,ve městech a vesnicích na neutral a čekám až rychlost sama poklesne popřípadě zbrzdím. Dálnici vidím tak jednou ročně, když na ní omylem zablodím. Vím, že jsou TSI motory závislé na stylu jízdy a proto chci mít radost z jízdy a ne se jen honit za spotřebou a jezdit přesně předpisově. Je podle Vás vhodné si pořizovat 1,4TSI? Jakou by mělo auto spotřebu v mém případě? Děkuju za vaši odpověď. Michal -
jojo756 17.09.09 17:01
« PO 6000KM MOTOR ma spptrebu 5,9 l/100km PARADA
ahoj pani fanúšikovia škodovky teraz máme na tachomery asi niečo cez 6000km a spotreba sa upravila na 5,7 - 5,9 l/100km takže spotreba vynikajuca zatial žiadna chyba sa nevyskitla len dolievame benzín a to je všetko a užasne sa vozíme teda vždy sa teším ako prevetrám našu oktavku odporúčam 1,4TSI
Pro mne je celá servisní historie trochu problém. Jak třeba dořeší člověk při koupi ojetiny problém, kdy předchozí majitel doléval olej častěji než je běžné a proto raději auto prodal. Nikde zápis, nikde nic dohledatelné a teď na Fabce vylágrovaný motor, který už byl dvakrát rozebíraný a to ani nemluvím, že pokaždé, jak s tím dobrý známý dojede, tak má na palubovce vánoční stromek. To je proti tomu moje Laguna svaté auto. 8-s Před koupí vše včetně servisky servisováno a prověřeno přímo ve Škodovce... ;-\