reklama


Recenze

jirka95 (muž 26 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Astra H 1.6 16V

8,91 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Mazel Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 375 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

===========
PROČ OPEL?

Bylo sychravé počasí, nějakého 4.10, když se stala nemilá věc. Při cestě z práce jsem si v klidu jel po hl. silnici, tehdy ještě v Renault Megane 1,6 66kw r.v 97 - mělo najeto 150 000. Když jsem přijížděl do křižovatky, předemnou odbočovalo vozidlo do prava a z pravé strany se paní rozhodla vyjet, bohužel přehlídla moji maličkost a zkřížila mi cestu domů. Vznikla nehoda, kdy na mém vozidle byla totální škoda. Po vyřešní všech formalit mi bylo půjčeno vozidlo Škoda Fabia TSI 1,2 o výkonu 63 kw. Byl jsem z tohoto auta nadšen, ale to během pár dní to célé opadlo. Bohužel nastal den, kdy se vše vyřešilo já dostal peníze a musel jsem vrátit auto. Bylo zde rozhodování koupit nové nebo ojeté? Naplánovali jsme tedy trasu, kde budeme vybírat a šli jsem na lov! První zastávka byla cca 10 km od bydliště u dealera Opel, kde byly jak ojeté tak nové vozy. Nechali jsme si tedy pujčit klíčky od Oplu z roku 2000 za 60 tisíc korun (myslím že to byla Vectra), jenže vnitřek vypadal jako po masopustu, nic tam nebylo! Ostatní vozy natom byly podobně. A tak jsme to zabalili a šli jsme se podívat do autosalonu! Zde byl zásadní zlom, při vstupu se nás ujal jeden z prodejců a už se to vezlo! Nabídl nám novou Astru H za slušných 290 tisíc s povedenou výbavou. Auto na mě udělalo první dojem svojí jednoduchostí a krásou, ale i tak jak to vypadalo vevnitř velice bytelně a luxusně. Nejduležitější bylo i to, že Opel Astra H má 5 hvězd při crash testech. Bylo jasno, chceme ho!

===========
VÝBAVA

K Opel Astra H 1.6 16V 85kw r.v 2011 jsme dostali - ABS+EBD, ESP+TCS, Čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, opěrky hlavy a 3-bodový bezpečnostní pás u všech 5-ti sedadel vzadu, Posilovač řízení, Tónovaná skla , kliky dveří, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, černá mřížka chladiče s chromovanou lištou, jednotónová houkačka, vnitřní čalounění v provedení tmavá látka, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, el. ovládaná okna předních dveří, Automatická klimatizace včetně elektronického ovládání, Tempomat, Palubní počítač,tříramenný volant potažený kůží a s ovládáním rádia, nastavitelný volant, Nastavitelné sedadlo řidiče,kryt zavazadlového prostoru, dělené opěradlo zadních sedadel, zásuvka 12V vpředu,rádio CD 30 MP3 se 7 reproduktory a možností přehrávání formátu MP3, konektor Aux (Line In), skládací klíč zapalování, plnohodnotná rezerva, ocelové strukturované ráfky 16".

===========
MOJE DOJMY

° Vzhled
Každému se líbí něco jiného, ale mě se líbí toto! Proto říkám, že auto je nádherné a mužu se na něj koukat pořád a pořád mi přijde velice hezké! Dělené světla s přední chromovanou mřížkou chladiče dělají velký kus práce, auto ze předu vypadá jako nazzlobený Pan auto:) Široká zadní část zase tvoří dojem, že se auto ze silnice jen tak lehce neodlepí!

° Interiér
Když sednete do auta, nepřijdete si jako v lunaparku! Prostě sedíte v autě a máte po ruce vše potřebné. Plasty zde jsou z měkčí směsi a vše je takové robustní - v autě se cítíte opravdu bezpečně. Pokud jste prvním majitelem Oplu, asi vás zaskočí systém blinkrů, stěračů a dálkových světel. Všechny páčky se vrací do původní polohy. Blinkry mají dva mody - 3 bliknutí a konec nebo klasické blikání, které se vypíná vytočení volantu do středové polohy. Dále si cením toho, že ovládání BC (palubního počítače) a rádia je přímo na volantu. Další užitečnou věcí jsou přední el. ovládaná okna a vyhřívaná zpětná zrcátka. Budíky v Oplu jsou tři - tachometr, otáčkoměr a ukazatel paliva. Chybí zde budík teploty chladící kapaliny. Vše je podsvíceno jemnou oranžovou. Intenzita podsvícení je regulovatelná. Jediná vada interiéru je ta, že odkládacích prostor ve vozidle je opravdu málo. Pokud budete mít plné vozidlo tzn. 5 lidí, nejmíně místa bude mít ten za řidičem, ale závisí hodně natom, jak bude mít řidič nastavenou sedačku. Sedačky jsou příjemné a dopomáhají k většímu komfortu jízdy.

° Motor
V nižších otáčkách se chová jako nesmělý chlapec na diskotéce. Ale stačí pustit jeho oblíbenou a dokáže řádit jako tornádo. Tím bylo myšleno, že pokud se vytočí má krásný zvuk a není problém zrychlit. Co se týká spotřeby, motor v době záběhu si zatím bere okolo 8l/100 km (70% město, 30% dálnice). Uvidíme jak natom bude spotřeba později.

° Brzdy
O bezpečnost cestujících se tu starají 4 brzdové kotouče na všech kolech a je to opravdu znát. Další pomocník při brždění je ABS, ale pořád to je jenom pomocník!! Brzdy se chovají kultivovaně a nejou nějak extra agresivní - pokud tedy nechceme. Určitě zvládnou i agresivnější styl.

° Převodovka
O spřevodování se stará 5ti-stupňová manuální převodovka. "Šajtrpáka" je kratší se stříbrným lemem nahoře. Jediný problém je zde se zpátečkou, u které se musí opravdu pomalu, jinak uslyšíte velice hnusný zvuk! Vozidlo musí stát a nejlépe čekat 3-4s než se zpátečka zařadí. Zpátečka je řešena pojistným tlačítkem a zařazení na první převodový stupeň - nehrozí vám aspoň, že zařadíte zpátečku na křižovatce.

° Kufr
Objem kufru je 375 l - na hatchbak je to dobré číslo! Po sklopení sedaček vznikne další místo a není problém vozit cokoli vás napadne

===========
NA ZÁVĚR

Tuto recenzi berte jako od laika, protože já laik jsem a vozidlo popisuju tak jak mi přijde a co si oněm myslím. Určitě se zde najdou tací, kteří semnou souhlasit nebudou ale nato tu je hodnocení. Proto doufám, že v komentářích se nebudou zobrazovat žádné urážlivé a jiné neslušné doplňky. Doufám, že si z této recence něco vezmete a třeba se stanete majitelem oplu. A ještě jedna věc, pokud máte ještě něco co by vám v této recenzi chybělo tak napište do komentářů a já se to pokusím popsat. Díky za přečtení! Opel Astra H je opravdu povedené dílo a nelituju toho, že jsem si ho koupil!

Silné stránky

Je velice elegantní a hezké
Interiér na první pohled vypadá velmi bytelně
Náklady na provoz v normě
5 hvězdiček v testu bezpečnosti
Tichý chod
Dobré chování na silnici
Dvě zpátečková světla

Slabé stránky

Mrtvý bod pedálu akcelerátoru
Absence budíku teploty chladící kapaliny
Větší hlučnost při vyšších rychlostech
Absence turba
Výměna předních žárovek je pro opravdu otrlé


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem v servise nebyl a doufám, že se tam dostanu pouze při povinných prohlídkách

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

BSauto Brno - velice ochotní a spolupracující. Uvidíme co jejich servis!

 
reklama

Novinky v recenzi

8.1.2012 12:49

4000 km

Překonána hranice 4 tisíc km

3.11.2011 12:17

VTP

problém s VTP je špatně uveden majitel a bude nutno vystavit nový

3.11.2011 12:17

SPZ

konečně mam SPZ

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vozidlo je nové uvidíme jestli si 10 zaslouží

praktičnost
8

Chybí mi více odkládacích prostor

prostornost
9

Za řidičem je méně místa při plném odsunutí sedačky do zadu

jízdní vlastnosti
10

Podvozek je tvrdší ale dobře abosrbuje nerovnosti na silnici. A skvěle drží na silnici hlavně v zatáčkách.

jízdní komfort
8

Hodně jde slyšet co přejíždíte! Je to dobře nebo špatně ? :D

provozní náklady
8

Benzín je drahý a uvidíme, jak natom budou prohlídky

náhradní díly
0

Dostupnost a cenu nemůžu zhodnotit

výkon motoru
10

Pro člověka co jezdí svižně ale opatrně bohatě stačí

spotřeba
8

Zatím jezdím za 8 časem doufám klesne a já přidám na hodnocení

hlučnost motoru
10

U 2 000 tisíc ot./min. je motor tichý, ale stačí se dostat nad 3 000 a uslyšíte tygra v kleci:))

kvalita sedadel
10

Paráda, nemam si naco stěžovat

brzdy
10

Když chcete brzdit klidně, brzdí klidně. Když chcete trhat asfalt, budete trhat asfalt.

zavazadlový prostor
10

Jak by řekl Jeremy Clarkson "V kufru je pro mrtvou hlavu krávy místa dost"


Více o modeluOpel Astra J (2009-dosud)
Opel Astra ST 1.6 Bi-CDTI (118 kW) – Má se Octavia bát? Opel Astra ST 1.6 Bi-CDTI (118 kW) – Má se Octavia bát?

Opel má v segmentu kompaktních kombi již více než…

Opel Astra TCR se připravuje na svou první sezónu (+video) Opel Astra TCR se připravuje na svou první sezónu (+video)

Opel pilně testuje svou novou závodní Astru TCR, s níž…

 

reklama





Blesk.cz

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle ovdověla a zhroutila se

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle…

Trafikantka Iveta Stará (46) je nejstarší ženou v reality show Robinsonův ostrov. Osud se s ní nemazlil. Iveta…

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

 

iSport.cz

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě uvidí, co dál

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě…

Fotbalový kouč Louis van Gaal popřel úterní informace o tom, že by ukončil trenérskou kariéru. Pětašedesátiletý…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v jakém luxusu žil irácký diktátor

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v…

U moci se držel takřka 24 let a za tu dobu stihl postavit odhadem až 100 opulentních rezidencí. V každém…

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britská premiérka Theresa Mayová nedávno ocenila celoživotní práci historičky architektury Barbary Peacockové,…

 
 
reklama