Toyota Avensis (2012)
1.10.2012Výbava ====== Stupeň výbavy: T2 Příplatková výbava Limited Edition obsahuje: -Celokožené čalounění sedadel a výplní dveří -Palubní systém…
Toyota Avensis (jeteem)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
jeteem 03.10.12 22:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
Díky! A vám Mondeo. A souhlasím s vámi. Nakonec je to mnohdy otázka ceny, protože vozy jsou velmi vyrovnané. Je zvláštní, jak výrobci (nebo spíše dovozci) nasazují ceny vozů v různých zemích rozdílně vzhledem ke konkurenci. Stačilo málo a skončil jsem v 508 a i40 taky nebyla vůbec vyloučená (tam mě hodně lákal ten výkonný dvoulitr). Nakonec je to o zákaznické spokojenosti, nejsem příznivcem žádné konkrétní značky, chci prostě jenom za své peníze jezdit co nejlépe. Tak šťastnou cestu -
woody-alien 03.10.12 21:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
Díky za odpověď. Samozřejmě, v Česku jsou nasazeny ceny "výběhového" Mondea naopak natolik příznivě, že mě to přimělo k jeho koupi aniž bych se musel omezovat ve výbavě a motorizaci. Navíc jsem přihodil automat a pokud se týká prostornosti a komfortu, myslím, že také nemám důvod ke stížnostem. Konkurence ve střední třídě je dnes ovšem tak vyrovnaná, že v podstatě nejde šlápnout vedle a volba konkrétního modelu je ovlivněna i drobnostmi v požadavcích, schopnostmi výrobce přizpůsobit stupně výbavy nebo čistě sympatiemi k té které značce. Tak ať vám Avensis slouží podle představ. -
jeteem 03.10.12 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
Jo, v podstatě je to tak. Volkswagen se ukázal být dost neflexibilní v úpravě finální ceny. Ceníkovou cenu skutečně platit nehodlám, to půjdu o dům dál. A přihodit zimní kola a rohožky nestačí. Nejsem typ co by se hádal a smlouval (spíš nechám prodejce aby sám od sebe přišel se zajímavou nabídkou), ale většina prodejců okamžitě pochopila, že má co dělat s dobře připraveným zákazníkem, který si všechno spočítá a porovná a tak nebo tak prostě ceníkovou cenu platit nebude. U Volkswagena to nepochopili, jejich chyba. Passat není o 20% lepší auto, než Avensis a já za něj nebudu platit 20% víc. -
jeteem 03.10.12 18:49
« Re: Recenze
Díky, snažím se. Vím jak mě samotnému při výběru auta pomohly názory a zkušenosti majitelů, tak to chci poslat dál. Týdny a měsíce jsem sondoval fóra, četl uživatelské recenze. Jedině to má smysl. Dnešní profi recenzenti už jsou celkem k ničemu. Dostanou auto v exkluzivní předpremiéře a jsou tak polichocení, že loajálně při recenzování leští kliku. Těžko očekávat, že častého zadavatele reklamy v recenzi sepsují, že jo? -
Mixo 03.10.12 17:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
to bylo asi na jeteema :-)
mozna odpovim i za nej, protoze jsem sam porovnaval s P508 spis Jettu nez Passata. Passat je proste drahy, o pul tridy drazsi nez cena P508 ve stejne vybave. Bavime sa samozrejme o finalnich nabidkach, ne ceniku. -
jeteem 03.10.12 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
Děkuju. K vaší otázce. Původně jsem chtěl spíš sedan. Vyzkoušel jsem Passat a Jettu a Jetta byla dostačující, cenový rozdíl v mých očích nebyl v proporci s přidanou hodnotou. Passat má extrémně široký středový tunel a kupodivu tak pro řidiče mých proporcí nenabízí o moc víc místa, než Jetta. Avensis je oba poráží na hlavu. Navíc u Passata je to stejná písnička, jako u Jetty a Yetiho, strach z poruchových TSi. U Mondea rozhodla především cena. V Dánsku má Mondeo nasazeno zbytečně vysoké ceny a nechtělo se mi platit tolik extra za výběhový model, který bude za pár měsíců nahrazen novou generací. Tohleto skutečně zvládl Volkswagen mnohem lépe. Golf VI měl tady v Dánsku pár měsíců před uvedením VII skutečně razantní slevy. Ale Golf diskvalifikovaly stísněné rozměry (Golf VI si nedávno pořídil můj táta, takže hovořím z vlastní zkušenosti). Co se ostatní konkurence týče: V Opel nemám důvěru, řídil jsem předchozí tři generace Astry a ta auta mě doslova iritovala, takže o Insignii jsem ani neuvažoval. Laguna je solidní auto, ale prostě a jednoduše se mi nelíbí. Superb je stejný případ jako Yeti, ceny vypadají dobře, ale když si pak člověk navolí výbavu, která odpovídá dnešním standardům střední třídy, nestačí se divit. Octavia nepřicházela v úvahu, ta má kvůli idiotskému řešení středového tunelu méně místa pro řidičovo pravé koleno, než Fabia první generace (v obou mám naježděny tisíce kilometrů). Krátce jsem ještě zvažoval Mazdu 6, protože ta v Dánsku naopak má velmi dobře nastavené ceny, ale to se nedostalo ani do stadia návštěvy autosalonu, odradilo mě to samé, co u Mondea, brzký příchod nové generace (kupoval bych "staré" nové auto). Krátce jsem ještě zvažoval nové Volvo V40, ale tam by odpovídající výbava stála příliš mnoho a nemá smysl se při koupi auta vydat ze všech finančních rezerv. C5 je tady o dost dražší, než 508 a přitom 508 se mi líbí více a je novější, takže tam jsem se nedostal dál než k pohledu do ceníku. No a to bude tak nějak všechno. Snad jsem nic zásadního nevynechal. -
woody-alien 03.10.12 13:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P508
Také gratuluji k výběru, Avensis je určitě dobrá volba. Jen by mě zajímalo, proč jste v rámci výběru a při požadavcích na prostornost a komfort řešil od Fordu Focuse a ne třeba Mondeo. To samé u VW, namísto Passata jste zkoušel Jettu. Nic proti, jen prostě mezi dnešní dost přerostlou střední a nižší střední je přece jen znatelný rozdíl. -
jeteem 02.10.12 17:35
« Re: Re: Re: P508
Zkoušel jsem obojí. Jak látku, tak kůži. Kůže na tom byla mnohem lépe, ale kdybych kupoval 508, kupoval bych prostřední výbavu (a ne tu nejvyšší) a to by bylo s látkou. Pokud bych na kůži nedostal zajímavou slevu (u Toy jsem dostal paket), tak by tvar sedáku látkových sedadel byl pro mě nevyhovující. Nechápu tu tendenci výrobců, kdy kožené sedačky jsou dost odlišné od látkových, drak i polstry jsou jiné a sedačka má jiný tvar. Chtějí tím kupce dokopat, aby si připlatil za kůži, hádám. U Avensise to samý. Tam jsou ale látkový sedačky v pohodě, ty kožený jsou ale ještě lepší. -
jeteem 02.10.12 11:42
« Re: P508
Sedák byl moc úzký a hrana na boční vedení mi připadala tvrdá. Tlačilo mě to na zadnici a na stehnech (a opravdu nejsem tlusťoch, naopak spíš štíhlej) a prostě mě to iritovalo hned po nasednutí. To nebylo něco, co bych si uvědomil po pěti minutách vrtění se v tom sedadle, to bylo jak když luskne. Bylo mi to hodně líto, musím přiznat. 508 se mi moc líbí, je to nádherný auto: skvělej exteriér, neméně skvělej a hodnotnej interiér, kterým se už skoro dotahuje na prémii. Velká škoda, ale pro mě to bylo jednoznačný vylučovací kritérium kvůli 800-1300km štrekám, které mě čekají. Pohodlí je velmi důležitý.