Recenze

10 Majitel

Chevrolet Corvette

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Corvette, foto 2 Chevrolet Corvette, foto 3 Chevrolet Corvette, foto 4 Chevrolet Corvette, foto 5 Chevrolet Corvette, foto 6 Chevrolet Corvette, foto 7 Chevrolet Corvette, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Carcoolka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:114000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5700 výkon [kW]: 261 kroutící moment [Nm]: 508 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.5 maximální rychlost [km/h]: 287 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Po vlastnictví dvou Cadillaků (1975 Eldorado Convertible a 1993 Sixty Special) jsem si řekl, že je na čase zkusit něco dalšího. Nebaví mne auta spravovat, baví mne s nimi jezdit. Moje další auto tedy nemělo být veterán.

Mělo být novější, mít zajištěný servis, samozřejmě amerika a convertible. Nejdříve jsem přemýšlel o Mustangu. Půjčil jsem si nový GT, ale nějak mimořádně mne to auto neoslovilo. A pak jsem jednou při brouzdání po síti padl na Corvettu. Došlo mi, že o tom autě skoro nic nevím, ale že se mi vždycky hrozně líbilo. Začal jsem si o nich něco číst, sjížděl jsem inzerci. Nakonec jsem našel na prodej krásný kousek páté generace. Nebyl daleko, majitel byl velmi slušný chlápek a tak po krátké domluvě slovo dalo slovo. Ode mne se stěhovaly peníze a ke mně se stěhovala červená Carcoolka, samozřejmě kabriolet.

U nás není Chevrolet Corvette a její historie příliš známá. Nejsem na její historii odborník, proto ji vezmu jen velmi stručně. Corvette první generace, značená C1, se začala vyrábět v roce 1953. Dnes z linek sjíždí už osmá generace. V USA je Corvette obrovský fenomén. Všude existují značkové kluby, firmy s doplňky, uživatelská fóra, skupiny na facebooku. Auto bylo cílené jako GT proti evropským sporťákům, nejdříve Jaguaru E-Type, pak Porsche. V nabídce verzí si vybere každý. Existují základní modely, speciální edice (Indy Pace Cars, Anniversary Editions), ostré verze (Z06). Někdo si svou vette ladí (700 koní na zadních kolech není výjimkou), někdo ji používá pro denní provoz. Každá generace má své fanoušky (nejsem výjimka – že je pátá generace nejkrásnější?) V Corvette jezdí mladí i staří, kluci i holky, černí, žlutí i bílí. Kdo kouzlu Corvette propadne, propadl mu navždy.

Moje auto je páté generace, vyráběné od roku 1997 do roku 2004. Vývoj páté generace byl dlouhý a bolestivý. Popisuje ho kniha „All Corvettes Are Red“ Jamese Scheftera. GM tehdy trpělo pod náporem japonské konkurence a stálo před dilematem, jestli program Corvette zrušit, nebo přestat přežvýkávat předcházející generace a postavit auto zcela znovu. Nějakým zázrakem vyhrála druhá možnost. Podařilo se uvést na trh zcela nové auto, které se stalo základem i dvou dalších generací. Dopředu ho žene celohliníkový legendární V8 LS1, 5,7 litru, 350 koní, 490 Nm, celý posazený za přední nápravu. Převodovka je vzadu (transaxle), poháněná jsou zadní kola, rozložení hmotnosti 50:50. Lehké šasi tvoří hliník s balsou, povrchové panely jsou z kompozitu. Diferenciál je se samosvorem. Všechny závěsy tvoří dvojité lichoběžníky. Tohle věru není muscle car, který jede a nezatáčí. Ale k tomu, jak to jede, se dostanu.

Moje auto je hodně vybavená, poměrně raritní, evropská verze, prodaná v Německu v roce 2003. Odtud se po třech letech stěhovala do Čech. Má kratší stálý převod, stavitelné tlumiče, příplatková širší kola (275 vpředu, 295 vzadu), head-up display, dvouzónovou klimatizaci, příplatkové sportovní sedačky s pamětí nastavení, CD měnič, vyhřívané zadní okno atd.

Každá vette je odrazem preferencí svých majitelů. Tak to bylo i s mým autem. Péči evidentně dostávalo dobrou, ale výfuky burácely na široké okolí, LED zářily všude dokola, fanfáry zpívaly. Já mám ale rád auta tak, jak vyjela z fabriky, takže první úlohou bylo auto trochu odstrojit. Výfuky už jsou na autě originály a zní skvěle. LED a fanfáry jsou pryč, denní svícení i houkačka jsou tak, jak byly původní. Také proběhl nějaký servis v Lukamotorsport (kapaliny, revize podvozku, stavitelné tlumiče byly po smrti, na autě jsou Bilstein B6) a jdeme jezdit.

No, jezdit..nejdříve si to auto musíte obléct. Nejsem nejštíhlejší ani nejmladší, takže tohle je vždycky trochu sranda pro přihlížející. Naštěstí jsou na to grify, chvilka u YouTube a praxí se to člověk rychle naučí. Tak sedíte uvnitř, zadkem skoro na zemi, ale kupodivu zjišťujete, že sedačky jsou hodně pohodlné, místa je i pro nás tlusťochy dost. Celé auto vás obejme a přivítá, přiznejme, dost plastovým interiérem. Ten ale nejezdí. Nastavíte si sedačku, zrcátka, pozici HUD, volant a jdete na věc. Nahodíte motor a auto ožije. Zezadu od čtyř laufů se ozve brumlání velkého motoru (convertible zvuky moc netlumí). Před sebou máte velký tachometr a otáčkoměr a také tlakoměr oleje, teploměr vody, voltmetr a palivoměr. Na displeji palubního počítače se dozvíte, jestli má auto nějaké trable (diagnostika je skutečně rozsáhlá a dozvíte se třeba i teplotu náplně převodovky). Zařadíte D (mám automat), nejdříve pomalu a postupně rychleji a rychleji si začínáte Corvettu užívat.

Převodovky v Corvette, toť velké téma. Pro C5 se dělaly dvě. Šestistupňový manuál a čtyřstupňový automat. Já mám automat. Jak jsem psal nahoře, moje auto je convertible. Nedrtím ho na okruzích, nehoním setiny sekundy. Takovému uživateli bych manuál doporučil (a nedoporučil convertible). Já mám auto na kochání se krajinou v „trochu“ rychlejším tempu. Střechu dolů, zahřát auto i sebe a jdeme se svižně motat na okreskách. Automat řadí zcela hladce bez přerušení tahu a jak je auto lehké a motor na něj v podstatě mamutí, táhne kdykoliv jako lokomotiva. Hodně znát je i příplatkový kratší stálý převod. Ve výsledku se to nedá popsat jinak, než že auto jede strašně. Výkonu mám pod pravou nohou vždycky přebytek. Mohu se soustředit na to, kudy a jak jedu. A že je to soustředění sakra potřeba!

Podvozek má být rychlejší než motor, a to je u páté generace Corvetty (má-li podvozek v pořádku) splněné vrchovatě. Nejsem sebevrah a hned při první jízdě mi došlo, že musím úplně přenastavit své návyky. Sedačka řidiče výborně drží a ten je tak naprosto srostlý s autem. Jak je auto placaté, tak se vůbec nenaklání. V jakékoliv lidské rychlosti, které jsem se zatím odvážil, Corvette jede jako po kolejích tam, kam ji namířím. Rychlostní meze mi neurčuje auto, ale musím si je podle pudu sebezáchovy nastavit sám (a to výrazně výš, než jsem doposud měl s jakýmkoliv autem možnost). Na meze auta se já pravděpodobně nikdy nedostanu, protože na to prostě nemám koule. Na okruhu by to možná bylo jinak, ale na to to auto nemám a na okruh (zatím myslím…) nikdy nepojedu.

A tak sedím hluboko v Corvette, švihám to nadšeně značně nadstandardními rychlostmi po okreskách, auto pode mnou ukazuje co umí, díky windschottu na mne skoro nefouká (a při rychlostech nad 100 km/h ani při slušném slejváku a stažené střeše na mne neprší, jen nesmím ubrat) a užívám si naprostou řidičskou nirvánu. Málem jsem zapomněl. Amerika a spotřeba? Po svižném odpoledni to bývá okolo deseti na sto z V8, 5,7 litru a 350 koní. Zdravím Green Gretu.

Mohl bych psát dál, třeba o stupních nastavení stabilizace, o překvapivě velkém kufru, ale není nad vlastní zkušenost.

Rádi řídíte? Kupte si Corvette. Pro nadšené řidiče za ty prachy nic lepšího neexistuje!

Silné stránky

Krásný vzhled, výborný stav. Skvělé jízdní vlastnosti. Geniální kombinace auta na kochání i na přiměřeně rychlejší jízdu.

2003 je nejlepší ročník. Už nemá slabůstky dřívějších aut (EBCM...) a ještě nemá novější chybky (palivový systém).

Kromě čidel tlaku v pneu VŠECHNO FUNGUJE. Kdo C5 zná, tak ví, že díky "péči" majitelů tohle není úplně běžné. A to TPMS také spravím, až budu řešit kola a pneu.

Slabé stránky

No...jako osobě poněkud moudřejšího věku a věru neztepilé postavy se mi do auta trochu hůř nastupuje. Naštěstí jsou na TyTrubce instruktážní videa (fakt nekecám!). Teď jsem sehnal i madlo do zámku, které mi pomáhá v garáži, kde pořádně neotevřu dveře.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Lukamotorsport. Nejsou nejlevnější, ale protože s Corvettami i závodí, vědí, kam sáhnout a jak si práci efektivně zorganizovat. To pocítítíe i jako jejich zákazník.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Čechách od soukromníka. Skvělý chlápek. Výborné, spolehlivé jednání. Co se dohodlo, platilo.

 


Přidat názorDiskuse: Chevrolet Corvette

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Chevrolet Corvette



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Občas se něco vyskytne. Naposledy mne vypekl konektor na čidle teploty. Carcoolce je dvacet let, má na to nárok.

praktičnost
8

No, dvoumístný convertible...kufr je ale veliký, střecha střechuje, co potřebuji odvezu.

prostornost
8

Na danou třídu dobrá. C5 je vnitřním prostorem největší Corvette.

jízdní vlastnosti
10

Kam namířím, tam jede. Transaxle, rozložení hmotnosti 50/50, placka...co také jiného čekat?

jízdní komfort
8

Dobré silnice poskytnou větší zábavu. Na auto jsem nechal dát Bilstein B6, tak i na středočeských tankodromech se to dá.

provozní náklady
9

Spotřeba malá, tak snad jen občas servis. Extrémně náročné to auto ale není.

náhradní díly
10

Pohoda.

výkon motoru
10

Větší, než potřebuji. Větší, než efektivně využiju. Nechci se zabít.

spotřeba
10

10/100. Abstinent :-)

hlučnost motoru
10

Sundal jsem hlučné původní výfuky a dal na auto originál. Zvuk je tak akorát. Když se jdu projet, nebolí mne za chvíli hlava a když to prošlápnu, je jasné, co je pod kapotou.

kvalita sedadel
8

Na mne robustního hošíka akorát, zapadnu do nich. Rachitik by v nich nedržel. I když vlastně nevím. Jsou seřizovatelná (s pamětí) v mnoha osách včetně šířky bočnic...tak snad jen ramena by mu nedržela.

brzdy
10

Příplatkové WILWOOD. Úžasné.

zavazadlový prostor
9

Na danou třídu skvělý.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…