Recenze

10 Majitel

Kia Rio Kia Rio 1.25 CVVT

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Rio, foto 1 Kia Rio, foto 2 Kia Rio, foto 3 Kia Rio, foto 4 Kia Rio, foto 5 Kia Rio, foto 6 Kia Rio, foto 7 Kia Rio, foto 8
Kia Rio, foto 9 Kia Rio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Medvídek (chrání ho Medvěd blok) Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 121 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.1 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Nejsem náročný řidič. Chci, aby mne auto dovezlo tam, kam potřebuji. Aby sloužilo, na nějaký ten škrábanec nehledím. Je mi přes šedesát a dosud jsme měli (a stále ještě vlastníme) škodovku Felicii. Tento vůz máme od roku 2000 a považuji ho za velmi spolehlivý vůz, navíc s levným servisem. Celou dobu nám sloužil věrně, byl to dobrý pracant. V roce 2012 jsme si však pořídili vůz Kia Rio. Trochu to ovlivnily neduhy na škodovce a potom, toužil jsem mít konečně modernější vůz. Na starém autě mě vadila absence posilovače řízení, klimatizace, absence airbagů a dalších věciček, které jsou dnes naprostým standardem.
Koupit si korejský vůz v českých podmínkách může být pro někoho možná výstřel do neznáma, ale říkal jsem si, je jiná doba, nedůvěra musí jít stranou. Kia Motors vyrábí 2 milióny vozů ročně. Auta se prodávají po celém světě. Myslím si, že Korejci jsou pracovitý, technicky myslící národ. Co například dokázali v elektrotechnice, si zaslouží respekt.
Možná nyní ještě více odbočím - v loňském roce jsem cestoval měsíc po Spojených státech, převážně po Kalifornii. Samozřejmě, že jsem se zajímal i o to, co jezdí po kalifornských dálnicích. Početní převahu měly japonské vozy (zejména Toyota a Honda), v závěsu za nimi americké vozy (převážně Ford, Chevrolet, Dodge atd.), z evropských značek jen německé (BMW, Mercedes), jiné jsem neviděl. Z korejských, a není jich málo, tu však brázdila cesty i Kia. Nejvíce (z korejských značek) Kia Optima a Sorento. Vozy se vyrábí tady přímo ve státě Georgia (300 tisíc ročně, továrna ve West Point). Občas tu zahlédnete i Kia Soul a „moje“ Kia Rio. Vím, je to chabý argument k nákupu vozu, ale vypovídá to o tom, že se i v této automobilové velmoci o značce ví. Ovšem pro mne, tou pravou inspirací, byl design vozu. O tom, že Kia Rio vytvořil známý německý designer Peter Schreyer, je obecně známo. Tento designer má výrazný vliv na korejské vozy a je v současné době i ředitelem automobilky. Když obejdete vůz Kia Rio ze všech stran, zjistíte, že má co do sebe, všechno má své místo, prolis na bocích krásně navazuje na zadní světla, vše dobře ladí, krásně je vyřešena maska vozu, prostor pro mlhovky atd. Interiér nepůsobí nijak levně, právě naopak, působí robustně a vyspěle. Přístrojová deska mohla zdobit i vůz vyšší třídy. Prostornost vizuálně umocňuje právě její protáhlost se širokým středovým panelem. Čelní sklo je silně sklopené dopředu, to pak vymezuje před vámi, mezi volantem a předním sklem, mohutný prostor jako by byl před vámi stůl. Pravda, v interiéru jsou měkké i tvrdé plasty, či lehce pogumované části, ale tvary dobře ladí oku. Najdete tu i dostatek úložných prostorů (ve dveřích apod.). Interiér jsem například srovnával s Ford Fiestou. Jde rovněž o malé auto, a nutno uznat, že v Evropě velmi úspěšné. Malý ford po designerské stránce stojí za pozornost. Až na ten interiér! Tvarování ovládacích prvků v interiéru, vlastně celé přístrojové desky, se všemi těmi ostrými úhly, provokativně zešikmenými tvary. Hmm…jakoby tento levně působící design cílil na teenagery. V kontrastu s ním, interiér Ria působí důstojně a dospěle.
Rio jsme si pořídili ve stříbrné metalíze, barvu považuji za velmi praktickou, ačkoliv je nyní v módě hnědá. Ale už jste někdy viděli zamazané tmavohnědé auto? Na stříbrné prostě špína není vidět. Dopřáli jsme si o málo lepší výbavu, budu jen jmenovat volant a řadicí páka v kůži, středovou loketní opěrku, dále mlhovky, parkovací asistent a další příslušenství. Vůz jsme koupili s plným vědomím, že je to malé auto, že se příliš nehodí na dlouhou štreku na druhý konec Evropy (na dovolenou máme jiné prostředky). S Riem jezdíme převážně ve dvou. Náš okruh cest za volantem je omezen na Prahu a výjezdy na venkov do okruhu 200 kilometrů. To je jeho poslání a Rio takový cíl splňuje.
Zajímavou kapitolou je spotřeba. Auto se projevuje velmi tichým motorem. Máme základ, tedy zážehový čtyřválec 1.25 CVVT, s výkonem 63 kW. Máte-li lehkou nohu, pak průměrná spotřeba se drží na 5,5 litrech. Na dálnici, pokud nespěchám, mírně přes 5 litrů. Záleží na stylu jízdy, při trošce závodění v pražském provozu, co chvíli s nohou na brzdě, střídavě, s ostrým rozjezdem, pak se spotřeba vyšplhá na 6,8 litru (zatím nejvyšší průměr). Podobně i na dálnici, kde je časté stoupání a razantnější předjíždění, pak se spotřeba může přenést (v průměru) silně přes 6 litrů. Respektuji, že mám pod kapotou slabý motor. Nemohu čekat zázraky. Někdy s vozem trochu experimentuji. Pokud tomu přejí podmínky, pak v mezních situacích lze hovořit o extrémně nízké spotřebě. Ale říkám, jde o holý experiment, reálný jen na několika úsecích dálnice, cca po několik desítek kilometrů, kdy je trasa na rovině, či se mírně svažuje. Pak při jízdě po větru, s vypnutou klimatizací a se zatíženým vozem ve dvou, při rychlosti do 100 km/h lze v průměru dosáhnout 3,5 l na 100 km. Kia sedí na silnici velmi poslušně a ani zadní náprava s vlečnými rameny nemá tendenci k uskakování.
Zda-li jsem skutečně udělal dobře s nákupem Ria, to poznám možná tak za 7 let. Možná, že si povzdechnu, že jsem to tehdy, s tím Korejcem přestřelil. Možná, že tomu bude naopak. Mimochodem, auto má sedmiletou záruku, časem poznám, nakolik to bylo jen levné lákadlo na zákazníky.

Silné stránky

- Jak interiér, tak exteriér. Auto vždy potěší mé oko, ačkoliv, když nás předjíždí stejné Rio na dálnici, pak jak nás míjí a vidíme ho ze všech stran, má žena to komentuje slovy: „Opravdu vypadáme tak blbě zezadu…“ Každý máme jiný vkus.
- Oceňuji výbavu vozu, ergonomii ovládání klimatizace, či ovládání na volantu (rádio a palubní počítač). Dále jsou všechna okna, včetně zadních, v elektrice, to je u malého vozu nadstandardní. U Ria jsou rovněž zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná. Nikde nic neskřípe, nikde nic nevrže a lícování dílů u materiálů je kupodivu velice solidní.
- Cítím se v něm pohodlně. Příjemné je i opěrátko pro levou nohu na podlaze, kdy si chcete nohu natáhnout. Měřím 1.8 m, koleny se ničeho nedotýkám.
- Je to ojedinělý vůz, jako takový se tolik nekrade, jako škodovky, či jiné vozy.
- Perfektní rádio, velmi silný, citlivý příjem, hodně využívám i připojení přes USB, rozhodně více než CD přehrávač

Slabé stránky

- Na prvním místě: katastrofální výhled šikmo vzad. Pokud couváte v úzkém prostoru a nepravidelném rejdu vpravo-vlevo, pak jediná šance jsou zpětná zrcátka, případně dojde i na stažené okénko. V jiných situacích to ujde. Není to určitě jediný vůz, ze kterého je horší výhled.
- Slabší motor 1,25, do strmějších kopců nutno více podřadit. Při předjíždění na dálnici to chce delší dráhu na rozjezd. Musíte kalkulovat, na co stačí síla motoru. Není to žádný trhák, ale abych ho nepomlouval, pokud nejezdíte plně naloženi a často dlouhé trasy, pak tento obsah motoru úplně postačí.
- Palubní počítač je dobře ovladatelný, ale samotný display je příliš malý, hůř čitelný. Nejdražší verze vozů Ria mají display výrazně větší. Naopak display rádia je velmi příjemný.
- Denní svícení je jen tak na parádu, více bych ocenil svícení v LED provedení. Modely prodávané na Slovensku (v rámci balíčku-příplatek) to mají. U nás ne, škoda!
- Kdo sedává vzadu, trochu si stěžuje na nepříjemný kontakt se spodní hranou kovové konstrukce předního sedadla (nemohu více posoudit)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez poruchy. První garanční prohlídka v pohodě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

O prodejcích aut si nedělám velké iluze. Dělají svůj business. Tam, kde na něčem sleví, to si připočtou jinde, nejlépe v servisu. Od prodejce se můžete dočkat plné dávky úsměvů, vstřícnosti i respektu, ale pořád jde o obchod. Nesnáším však tahání za nos. Samotná značka Kia, Škoda nebo Fiat za to nemůže. Hodnotit značku podle úrovně jednání u prodejce se nedá. Kupování auta je prosté vyjednávání. Je to jako tahání figurek po šachovnici, kolik na tahu vydělám, nebo prodělám, co dostanu. Objednal jsem si kupříkladu u prodejce montáž parkovacího asistenta. Zklamání nastalo, kdy jsem zjistil, že prodejce nezvládl zajistit parkovací čidla v barvě karosérie. Auto s černými čidly zezadu teď vypadá jak prostřílené od samopalu. Naopak milé zjištění bylo, když mně světelný display signalizující couvání automechanik vkusně umístil k rámečku zpětného zrcátka ve voze. Jsou to maličkosti, ale i toto má svou váhu. Aby však udělal alespoň nějaký závěr, tak obecně prodejce Kia hodnotím kladně.

 

Novinky v recenzi

22.7.2013 19:31

Kam s přenosnou navigací?

Jednou nastane čas, kdy se začnete zabývat malichernostmi. V mém případě šlo o vrtoch: kde v interiéru najít místo pro přenosnou navigaci? Má foto-galerie nabízí v podstatě varianty tři (všechny úchyty jsou na odnímatelné podložce ze skla). Umístění navigace na předním skle (jak to dělá většina řidičů), jsem zamítl, neodpovídá to mému vkusu a je to jaksi i proti předpisům. Umístění dolu, pod středový panel, není od věci, display je lépe čitelný, nedopadá na něj vnější světlo, je ale na něho hůře vidět při jízdě. Ideální by bylo někde vpředu na panelu (snad varianta...?).


Další vozy Kia Rio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…