Recenze

hery22 (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,9 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

první auto jsem měl škodu 105 co strejda chtěl dát do šrotu, ale přemluvil jsem jej, že si jí dám trochu do kupy a ještě s ní pojezdím. Dva roky jsem s ní řádil po Ostravě a po té přišlo na řadu Fiat Tipo 1,9td které mi přenechal táta, který ho měl 10 let a vyměnil ho za peugeota 307. S tipošem jsem vydržel 3 roky a proti škodárně to bylo opravdu dělo :D a na to že to byl rok 89 tak i novější felcky vypadali zaostaleji. Bohužel měl tipoš už opravdu hodně za sebou, tak jsem se začal dívat po dalších autech a po pravdě jsem si na punťu ani moc nevzpomněl, chtěl jsem zase větší obsah a nejlépe nějakou loď. Ale jak jsem tak přemýšlel, tak jsem si říkal, na co budu mít velké auto a platit zbytečně drahou pojistku? Navíc provozní náklady taky nebudou nejnižší a ty peníze raději dám do mého dalšího koníčku, který je taky celkem finančně náročný. Jezdím na motorce (SUZUKI GSXR 750SRAD a cestovním enduru Cagiva Elefant 750) a to palivo co ušetřím v autě můžu nalít do nádrže motorky :) No a pak už byla volba jasná. Vzpomínám si jak jsem viděl dvojkové punto poprvé bylo modré a hned se mi tenkrát líbilo :D No a vzhledem k tomu, že mám italské "šroty" rád :D tak jsem už řešil jenom jaký motor. No chtěl jsem auto na plyn, každý den najedu aspoň 50km, tak se to v peněžence trochu projeví. Teď jezdím do práce levněji, než kdybych jezdil autobusem. LPG už mám vlastně zplacené, takže teď už jenom šetřím :D Ale nikomu to nevnucuju, ať si každý jezdí na co chce, já poznám že jezdim na plyn jen když tankuju :D Spotřebu punti jsem měl na benzín nejnižší 4,8 a nejvyšší 5,9l a to jsem tomu celkem dával, jinak průměrně byla 5,5l. Na LPG nejnižší 5,6 a nejvyšší 7,9l LPG, jinak průměrně jezdím tak za 7l, ale jenom díky tomu, že na spotřebu teď nejezdím, jinak se dá normálně jet i za 6 až 6,5l když člověk má lehkou nohu. Včera jsem se vrátil z Chorvatska, najeli jsme tam ve 4 lidech a rakví na autě necelých 3000km(byl i v Dubrovníku a Mostaru v BiH) a pruměrná spotřeba plynu byla 6,89l LPG. Punťu mám bez výbavy, nemám ani klimu ani el okna, ale s tím jsem si ho kupoval, za ty peníze, co jsem měl, bych si vybírat nemohl a byl v krásnem stavu (myslím, že snad ještě celkem pěkné je). Navíc se řídím toho že co v autě není, to se nepokazí. Párkrát jsem si vyslechl, čemu jsem si nekoupil raději fabiu, nebo polo, ale tehdy i nejlevnější olitane fabie stály 2x tolik co můj punťa, a přitom se mi ani nelíbí. Teď už po těch pár letech a pár km co spolu máme za sebou vím, že jsem s fiatkem nešlápl vedle, ba naopak :)

Silné stránky

Sportovní vzhled
Jednoduchost
Nenáročnost
Levný provoz
Na to jak je malý, tak je uvnitř velký. Ve předu je místa dost, vzadu je to horší, ale moc často v 5ti lidech nejezdím, nejčastěji jezdím ve dvou. Kufr je o 6litrů větší než ve fábii

Slabé stránky

Slabší motor, ale je to 1,2 8v takže sportovní výkon se čekat nedá. Ale zase je to lehké auto, takže to zas tak strašné to není.
Bez výbavy, takže el. okna, klimu, nebo posilovač řízení nehledejte. Na druhou stranu co v autě není, to se nepokazí a proto jsem ani po výbavě nijak netoužil.
Horší světla, daň za vzhled auta. od roku 2003 jsou jiné, ale ty bych nechtěl, protože se mi nelíbí, připomíná mi vw polo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis mi dělá ten chlapík co mi auto prodal, takže spokojenost.

Vypíšu zde vše i ceny, co bylo na autě děláno od
mé koupě tj v 61.000km do dnes tj 140.000km:
Výměna vybitého čepu 600kč
Výměna oleje a filtru 70 000km- 1 100kč
Instalace LPG 70 800km 24 000kč

První a zatím poslední vážná věc byla, že se mi po cestě zlomil nějaký šroub motor mi šel ale mohl jsem řadit jak chtěl, ale auto nejelo. 74 000km odtah 2000kč oprava 2000kč (byl to homokinetický kloub)

Ze svojeho předchozího auta fiat tipo jsem si nechal opravit a nalakovat elektrony a pořídil si na ně nové pneu 9500kč
+ nasadil sportovní výfuk, který jsem si koupil od člena Punto tuning fans s tím, že je v něm dírka a i s poštovným mě stal 500kč, zavaření 100kč 76 000km

Výměna brzdových destiček 76 000km 1000kč
Výměna oleje a filtrů 80 000km 1000kč
Revize LPG 81 000km 300kč
Výměna svíček+chladící kapalina 1000kč
Oprava táhla stěračů za pomocí elektrikářských rychlopásek 0kč
praskly mi 1 pření a zadní žárovka a blinkr.
Výměna rozvodů, těsnění, vodní pumpy, olej, filtry, sbroušení hlavy + práce 7 000kč 87 000km
koupil jsem si 2 žárovky (1 praskla a jedna jako rezervní) po 25kč 89 000km
91 000km stk+ emise+ revize plyny 1500kč
ofuky oken 550kč 98 000km
Střešní nosič 2670kč 98 000km
Nyní mám najetých 102 000km a čeká mě olej(vyměňuju raději častěji, co 10 000km, teď přetahuju, mám na olej najeto 15 000km tak si musím s výměnou pohnout) a blbne mi zadní blinkr, když blikám, tak mi bere proud od zadního světla co je nad ním a to při blikání zhasíná, takže se na to budu muset mrknout a pročistit kontakty, asi budou zaoxidované, vyřešeno, stačilo pročistit kontakty
olej vyměněn 700kč
Pravé světlo žárovka 104 600km 25kč
106 000km nehoda, boural jsem do fabie combi 2009 a punto vyhrálo (dopadlo podstatně lépe) :D pomačkaná kapota, poškrábané a posunuté světlo a tím přešmiknuté kontakty, pomačkaný blatník, prasklý nárazník.
Mechanik mi řekl, že nové světlo, nárazník, blatník, vyrovnání kapoty a nalakování by to stálo 12 000kč, což se mi dát nechtělo a tak jem šel k jinému mechanikovi a spokojil jsem se z levnější opravou, kde bylo vše jen vyklepáno a plasty svařeny a to jen za 1000kč :) Poznat to trochu jde, ale to hlavně, díky prasklému nárazníku. To dořeším na jaro, teď na zimu to nemá smysl.
107 000km výměna ramen a čepů 5000kč
výměna brzdových destiček a kotoučů 2000 kč
108 500 výměna výfuku střední a koncový díl 3500kč
120 000km výměna oleje cca700kč
124 000km se nechtělo zapnout LPG, byl zkorodovaný nějaký spoj, oprava 200kč
126 000km výměna autobaterie 1200kč
127 000km vyměněn klínový řemenm obě lanka na ruční brzdu, brzdové obložení, zadní tlumiče 4500kč
135000km výměna oleje a filtru cca 900kč
140000km výměna žárovky u zadního svetla
140000km nové zimní pneu 3500kč
Prezuti pneu 620kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je automechanik a vše co o autě věděl mi řekl a nic nezatajil, navíc mi auto dál servisuje, takže maximální spokojenost

elektrony 15

tůning žádný nepotřebuju a ani dělat nehodlám, auto je pěkné samo o sobě a budu ho jen udržovat při stejné formě jako je teď

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

je spolehlivé, nastartuju i v největších mrazech a motor 1,2 8v je nesmrtelný. Ale za 1 poruchu kvůli které jsem nedojel bod ubírám, i když by se to dalo odpustit, přece jenom je mu už 14 let a najel se mnou za 4 roky jinak bez problému 80.000km

praktičnost
8

není to kombík, ale nestěhuju se každý víkend na chalupu, takže pro mě stačí. Když potřebuju, tak mám nosič

prostornost
8

na to jak je malý tak je místa uvnitř dost

jízdní vlastnosti
10

dobře drží stopu, 15" kola s toho dělají takovou větší motokáru

jízdní komfort
8

docela tvrdý podvozek a 15" kola s nízkým profilem pneu tomu moc nepomáhají, ale už jsme spolu pár zemí a pár desítek tisíc km najeli a myslím že to ujde, na to jaký je to levný malý vůz

provozní náklady
10

pro to jsem si jej kupoval, nízká spotřeba, navíc na LPG a nízká spotřeba. Spotřeba na benzín: nejnižší 4,8, nejvyšší 5,9, průmerná kolem 5-5,5 Spotřeba na LPG: nejnižší 5,6, nejvyšší 7,9, průměrná 7

náhradní díly
10

náhradní díly za hubičku

výkon motoru
8

vzhledem k objemu a váze ujde

spotřeba
10

jak už jsem psal, nízká navíc LPG

hlučnost motoru
10

normálně tiché, když jsem zaparkoval před obchodem tak jsem vylezl s tím, že je motor vypnutý, ale nebyl a byla zařazená rychlost, stačil kousek a byl bych v něm :) ale s laděným výfukem to je hukot

kvalita sedadel
9

sedí se dobře, po 1200km jsem zas až tak zničený nebyl, jen by mohli víc podržet v zatáčkách

brzdy
10

jsou ostré, mi to vyhovuje, ale slyšel jsem i kritické názory

zavazadlový prostor
8

na to jak je malé, je docela velký, ale octavka to není :) ale mi to nevadí, když potřebuju mám rakev Už jsem v něm převezl dvě skříně velké 2.2m :) gauč do obyvaku, podlahu... a vlastně všechno co jsem potřeboval při přestavbě bytu ;)


Více o modeluFiat Punto 188 (1999-2009)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice i ochutnávkám specialit

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice…

Neber slovo boží nadarmo… říkávali možná i vám vaše babičky. Ale ve spojení s Maltou nelze říci nic jiného, než…

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u fanoušků vyhrála Vítková

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u…

Olympijští medailisté se podělili o biatlonové ceny. Stříbrný muž ze sprintu z Pchjongčchangu Michal Krčmář se…

 

Reflex.cz

Dakar jinak. Fotoreportáž Martina Straky z nejtěžší rally světa

Dakar jinak. Fotoreportáž Martina Straky z nejtěžší…

Rally Dakar je známá hlavně fotografiemi, jež přinášejí dramatické sportovní záběry. Poušť, duny, hory, brody,…

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní papír? Možný budoucí ministr financí chce svrhnout kapitalismus

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní…

Svrhneme kapitalismus a nastolíme socialistickou společnost, nastínil v rozhovoru pro BBC John McDonnell, který…