Recenze

8 Majitel

Renault Kadjar

9.07 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Kadjar, foto 1 Renault Kadjar, foto 2 Renault Kadjar, foto 3 Renault Kadjar, foto 4 Renault Kadjar, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Kajdar Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:44000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 472 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Popisovaný vůz byl vyrobený v roce 2018, tedy v době, kdy proběhl facelift modelové řady, který mj. přinesl prodloužení o 40 mm. Tento vůz je ještě v kratší verzi (4449 mm), ale už s novým motorem 1,3TCe, který nahradil nepříliš povedený 1,2TCe, kterým byly vybaveny původní vozy vyrobené od r. 2015. Také základní modelová řada Life se dnes již nenabízí, popisovaný vůz tak postrádá např. přední mlhová světla, parkovací čidla, vyhřívaná zpětná zrcátka, nebo vestavěnou navigaci. Jedinou doplňkovou výbavou je tak tempomat. Naproti tomu už v této základní výbavě má vůz elektronickou parkovací brzdu a také STOP/START systém, který se dá jednoduše vypnout tlačítkem na palubní desce, musí se tak ale učinit po každém nastartování, nebo si nechat funkci trvale deaktivovat zásahem do SW.
Toto auto bylo dovezené za SRN, kde během prvních 5 let provozu nejelo pouhých 44 tisíc kilometrů, první dva roky dokonce strávilo v autosalonu, kde zřejmě sloužilo jako předváděcí vůz a až poté bylo prodáno prvnímu majiteli. Po uplynutí pětileté záruky potom, tak jako mnoho dalších vozů z Německa, doputoval tento automobil do nabídky bazaru v ČR.
I přes základní výbavu je vůz vybaven LED denním svícením, digitální klimatizací a již výše zmíněným tempomatem. Nejzajímavější je ale motor 1,3TCe, zde sice ve slabší výkonové verzi 103 kW (silnější provedení má 117 kW), ale i ta je pro pohon takto velkého vozu plně dostačují i při dálničních rychlostech. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, která má možná až zbytečně blízko za sebou poskládané kvalty, šestka je tedy nezvykle dlouhá, při 2500 otáčkách vůz jede tachometrových 116 km/h, ale samotný motor má dostatečnou sílu, takže ani při táhlém stoupání není potřeba podřazovat. Udávaná kombinovaná spotřeba 5,9 litru na 100 km je příliš optimistická, podle palubního PC tato motorizace jezdí za 6,7 litru/100 km, odečteno podle tankování potom 6,9 litru/100 km, což je na středně velké SUV pořád ještě přijatelná hodnota.
Renaul Kadjar mohu srovnávat s předchozím vozem Kia Sportage, prakticky stejný prostor v kabině, stejně velký kufr, ve kterém však Kia (první generace, rok výroby 2011) měla plnohodnotnou rezervu, to Kajdar má pouze lepící sedu. Ohledně výkonu motoru ovšem jasné vede Kajdar, Sportage však byla naftový dvoulitr (verze 100 kW), čtyřkolka a s automatem, pohotovostní hmotnost tak byla úctyhodných 1667 kg, tedy a celých 260 kg víc než Renault, a taková váha už je při pružném zrychlení znát. Naproti tomu Sportage dokázala na dálnici jet i více, než v TP uvedených 180 km/h, s Kajdarem jsem maximální rychlost zatím nezkoušel.
Jízdní vlastnosti na základních pneumatikách 215/65 R16 jsou spíše průměrné, ale na druhou stranu nezáludné a i při delších jízdách je vůz celkem příjemným společníkem. Pouze si člověk při přechodu z konvenčně pojatých vozů (sedan, kombi) musí zvyknout na větší náklony v zatáčkách a vzhledem k vyššímu posedu za volantem možná také horšímu odhadu při parkování, obojí je ale spíše spojené se zvykem a po pár jízdách člověk chování vozu této koncepce bez problémů přivykne.

Silné stránky

Pružný a tichý motor
Prostor a pohodlí uvnitř kabiny

Slabé stránky

Absence plnohodnotného rezervního kola
Na velikost vozu poměrně malý kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Motor 1,3TCe vznikl v kooperaci s koncernem Daimler, je dlouhozdvihový (vrtání 72,2 mm, zdvih 81,4 mm) a na tak malý motor je zde poměrně velký objem motorového oleje 5,5 litru. Také baterii s kapacitou 70Ah a startovacím proudem 720A bych očekával spíše o naftových dvoulitrů. Doporučený motorový olej specifikace SAE 5W-30 má z výroby nastaven prodloužený servisní interval dva roky nebo 30 tisíc km, ale i dle autorizovaného servisu je vhodné jej zkrátit na obvyklých 15 tisíc.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Kadjar

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…