Recenze

hedvin (muž 26 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta 1,4i 16v 66 kW

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8 Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11
Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25 Ford Fiesta, foto 26 Ford Fiesta, foto 27 Ford Fiesta, foto 28 Ford Fiesta, foto 29 Ford Fiesta, foto 30 Ford Fiesta, foto 31 Ford Fiesta, foto 32 Ford Fiesta, foto 33 Ford Fiesta, foto 34 Ford Fiesta, foto 35 Ford Fiesta, foto 36 Ford Fiesta, foto 37 Ford Fiesta, foto 38 Ford Fiesta, foto 39 Ford Fiesta, foto 40 Ford Fiesta, foto 41 Ford Fiesta, foto 42 Ford Fiesta, foto 43 Ford Fiesta, foto 44 Ford Fiesta, foto 45 Ford Fiesta, foto 46 Ford Fiesta, foto 47 Ford Fiesta, foto 50 Ford Fiesta, foto 50 Ford Fiesta, foto 51 Ford Fiesta, foto 52 Ford Fiesta, foto 53 Ford Fiesta, foto 54 Ford Fiesta, foto 55 Ford Fiesta, foto 56 Ford Fiesta, foto 57 Ford Fiesta, foto 58 Ford Fiesta, foto 59 Ford Fiesta, foto 60 Ford Fiesta, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta Fiona Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:247000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1389 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 123 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 248 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,7

Popis vozu

Po prázdninách jsem se rozhodl napsat na Moje.auto.cz zkušenosti s mou Fištou. Na recenzi jsem se chystal dlouho, tak doufám že bude stát za to.
Když jse končil se školou a začal jsem chodit na brigádu tak jsem potřeboval nějaké auto na dojíždění a zábavu. Mezi kandidáty patřil Ford Ka, Ford Mondeo 2,5 V6, BMW 320i, Fiesta 1,25. Na dražší auta nebo domácí škodovy jsem se nedíval. Mohl jsem si koupit Felicii, nic proti škodovkám, ale chtěl jsem něco s čím se bude dobře jezdit a bude levný provoz. Hlavně jsem chtěl aby sem se rychle dokázal proplétat okreskama.
Po hledání na internetu, zjištění cen náhradních dílů a spočítání pojistky šel z kola ven Bavorák a mondeo. Potom zbývalo rozhodnout se mezi Káčkem a Fiestou. Káčko bych si klidně koupil, ale s nějakým silnějším motorem než se 44 kw v nejsilnější verzi do roku 2000 tuším.
Potom začlo hledání fiesty, měl jsem malýrozpočet a tak jsem hledal v těch nejlevnějších. Všude byly bourané, nebo uplně bezvýbavy, popřípadě s vadou motoru.
Pak jsem objevil fiestu 1,4 ve Zlíně s klimou a za hodně rozumný peníze. Tak jsem neváhal a zarezeroval jsem si ji, a ten den jsem ji měl ještě doma.
V bazaru bylo vidět že je zrezlá, byla bouraná na předek, ale v interiéru bylo čisto, měla české doklady, a motor fungoval. To mi stačilo ke koupi. V bazaru jsem se s ní ještě projel a bylo vymalováno. Vidina vlastního auta vyhrála.
Bouhužel po příjezdu domů jsem začína zjišťovat co všechno nefunguje a co se bude muset spravovat. Nicméně jsem za ty peníze nic lepšího nečekal. Jelikož mě auta baví tak se oprav nebojím. navíc mě baví vidět jak se každým novým dílem zlepšuje.
No a ted vám popíšu dlouhý seznam toho co jsem zatím měnil, abych dosáhl toho že ted jezdí skoro tak jak má.
První co jsem spravoval bylo osvětlení a stěrače, následně letěl olej vem, potom přední brzdy( viz foto proč), takzvaný sportovní výfuk, co visel jenom na drátech ze svařování,nové gumy- stáré neměli požadovaný rozměr na evidenčce. Nové sinentbloky co drží zadní nápravu a jedno zadní ložisko,nové čepy a sinentbloky co drží přední nápravu, nové všechny filtry, nové pakny vzadu, a nové tyče stabilizátoru.
Ted mě čekají rozvody,(už je mám na stole ale ještě je musím nechat vyměnit), pak oprava zrezlých míst ( zadní lemy, pravej blatník přední, plasty v nadkolích, přední nárazník a mlhovky, čepy řízení, zadní tlumiče a zadní bubny.
Kvůli havárii co absolvoval někdo z předchozích majitelůbyl měněný chladič, mlhovky co tam kdysi byly tam nejsou. Hold to chce ještě trochu péče a pak bude zase jezdit.
No a ted jak se s ní jezdí. To hodnotím až ted, protože před repasí podvozku a jak jezdí ted se nedá srovnávat. Před tím plavala, vrtěla se pod brzdama. byly slyšet tupé rány a podobně. Ted sedí jako ford. Musím říct že v zatáčkách v buchlovských kopích mají problém větší a silnější auta mě předjíždět jak se drží.
Motor je taky silnou stránkou, 90 koní na 1040 kg auta stačí s přehledem. Max v techničáku 180 už jsem skoro jel, tak věřím že se k ní dopracuju. Zrychlení z nuly na sto jsem změřil něco kolem 12 sekund, což není málo, ale auto je pocitově rychlejší.
Něco z techniky o motoru. Má 90 koní při 5500 otáčkách/min. 123 nm/ 4000. Vrtání x zdvih 76,5x76 mm, takže skoro čtvercová koncepce. 4 ventily na válec, rozvod DOHC. Rozvody poháněné řemenem.Omezovač zasahuje ve zhruba 6300 ot/m. Volnoběh 850- 900 ot/m. Táhne od nějakých 1500 do 5500. Za touto hranicí ještě pořád jede docela svižně. Do 3000 jede docela líně ale stačí to. mezi 3000 až 4000 ot/min se probírá. Jak přeleze maximum toč. momentu tak letí až k omezovači. Kolikrát se divím proč jezdím tak ryche. Navíc má příjemný jadrný zvuk. V plném obsazení už se necítí tak dobře ale má nějaký krouták tak se dokáže probrat. Ale vypadá to že asi brzo odpálím spojku. protože se dá podřadit v 90 km/h z pětky na trojku a motor jede až do 120 km/h což na předjíždění většinou stačí.
V interiéru mi nic zásadního nechybí. Já se tam vlezu. Horší je sezení v zadu. tam není moc místa na nohy ani nad hlavou. Sedačky jsou ale pohodlné a přední nabízí i nějaké to boční vedení. tak v zatáčkách nevypadávám. Kufr má 248 litrů a žádný místo na povinnou výbavu což je k vzteku. ale jinak se tam vleze to co potřebuju. Zadní sedačky se nedají sklopit uplně do roviny, sklápí se jen sedák. Bohužel v mé výbavě nejsou zadní opěrky hlav, což je divné pro výbavu ghia. Interiér se dá taky docela snadno rozebírat, ale chce to vědět jak na to. jinak vám tvrdé plasty rády prasknou pod rukama. A propo tvrdé plasty docela drnčí v kombinaci s tvrdým podvozkem. Nemužu chctíl ale uplnou dokonalost
Ve výbavě mám ABS, 2 airbagy, klimatizaci, centrál, a přední okna v elektrice, volant a řadící páku v kůži, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dokonce i venkovní teploměr s indikací nízké teploty :-).
Brzdy jsou docela dobré, v předu kotouče a vzadu bubny. Horší je, že se dají po svižné jízdě rychle utahat. Ruční brzda mi moc nezabírá protože brzdy mají prý horší konstrukce a taky mám vůli v jednom bubnu. o výměně brzdovky jsou o trochu lepší. Podle jednoho magazínu dokážou fiestu zastavit na 40 metrech čemuž bych i věřil.
Řízení a řazení je taky OK, ve volantu je toho cítit hodně a řazení má krátký a přesně vymezený dráhy. Jenom se mi loupe hlavice řadičí páky.
Převodovka má 5 rychlostí. Jsou docela dobře naskládané. Ve městě se dá občas jezdit na pětku. mimo obec za 3 a plnej. Jinak si poradí i čtyřka

Silné stránky

Motor - má rád otáčky
Rychlost v zatáčkách
Výhled
Jednoduchost
Dostupnost ND
Klima
Spotřeba
Zná pojem zábava za volantem
Dobře svítí
Docela spolehlivá
Nenápadnost v provozu
Dost odkládacích prostor vepředu



Slabé stránky

Možná hvízdání nad 130
Koroze- slabina fordů- hlavně lemy
Občas zazlobí něco v elektrice naposledy centrál
Chybí mi vyhřívané zrcátka a vyhřívané čelní sklo
žere olej sece ne moc, ale žere
Byla bouchlá a je to na ní vidět
Neposadím se sám za sebe- nevlezu se hlavou
Tvrdá na špatných cestách, ale neodskakuje
Složitý rozvody na výměnu- ozubená kolečka nemají žádnou zarážku a dotahují se jakousi maticí
Brzdy se dají rychle utahat
V kufru není místo na povinnou výbavu
Rezerva umístěná pod autem
Na hrbatých cestách klepou plasty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy si řeším bud sám nebo se známým. Náhradní díly po internetu.
Opravy viz výše

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V bazaru slušní. Vyřídili mi všechny papíry k přihlášení a pojistku, takže spokojenost

 

Novinky v recenzi

10.10.2015 16:47

Prodáno

29.9 jsem fiestu prodal a koupil jsem si focuse. recenze bude až opadnou první dojmy

28.6.2015 22:39

Po dalším čase

Konečně se dostávám k doplnění nějaké té novinky. Ač jsem jich už pár psal tak se neuložily, snad se mi to konečně podaří. Na Fiestě se začíná vzhledem ke svému stáří už celkem projevovat jistá unavenost. Stropnice už drží jen díly rýsováčkům, koroze se pomalu začíná zahlodávat i tam kde nebyla nebo byla opraven, vpředu něco sem tam lupe, když se zapne klima tak povrzávají tlumiče a výfuk z druhovýroby to po 3 letech vzdal. Ještě mi praskla brzdá trubka k zadnímu kolu tak jsem musel nouzově dojet 2 km domů jen na ruční brzdu a velmi opatrně. Za 4 roky co auto vlastním do něj poslední dobou už neinvestuji tolik co dříve, ale zase méně jezdím. Najel jsem už přes 50 tkm a ještě něco najedu. STK končí v dubnu ale do té doby si vyberu a koupím jiný povoz. V hledáčku je Focus 2. generace.

27.12.2013 21:15

Po čase

Po čase jsem se dostal k doplnění nějaké té novinky z mého soužití s fiestou. Tak jedna hlavní, už mi brzdí pořádně ruční brzda, což je po 2 letech celkem fajn, stačilo uplně povolit lanko u páky a pak šlápnout na pedál a znova dotáhnout a brzdí jak nikdy před tím. Jinak se mi stářím odlepuje polstrování stropu což je celkem blbý ale na jízdu to nevadí. V létě jsem si musel nechat rozhýbat třmen brzdy u levého předního kola,. moc se nevracel a po 10 km se daly smažit na kole vejce. Tím teplem se mi roztavila manžeta tak jsem si musel pořídit novou, Ještě jsem vyměnil olej i s filtrem při 226 tkm. Vypadá to ještě na výměnu řemenu pohánějícím alternátor a servo, v zimě se ozývá. V dubnu mě čeká stk, tak jsem zvědav co se za ty dva roky zhoršilo. Asi jen těsnost motoru a možná tyče stabilizátoru. Snad přežije zimu a dostane na 2 roky stk a pak si třeba vydělám na nějakého novějšího forda. Jinak se jí daří celkem dobře, po zkušenostech s meganem 04 a výměnou žárovky přes podběhy jsem řád že mám takové celkem jednoduché auto. Nicméně z hlediska bezpečnosti už to není nic v čem bych chtěl bourat. 2 roky doufám ještě poslouží a pak se uvidí. Pokud bude nějaká novinka tak dám vědět :)

28.11.2012 14:12

Už mám najeto skoro 30000

Po výměně spojky, zadních tlumičů a seřízení geometrie se zatím žádný problém nekoná. Koupil jsem 2 nové zimní gumy. Postupem času občas někde prolíná olej, ale nějak zásadně. Koroze se naštěstí zatím omezuje jenom na kufr, spodek sem nastříkal aby mi ještě chvilku vydržela. Jenom zase blbne čidlo na zpátečku. Ještě musím vyměnit těsnění dveří u řidiče kudy píská a budu spokojený. Zatím brzdí, zatáčí svítí, topí (sice za dlouho ale topí) tak víc nepotřebuju. Za ty kilometry jenom jedna krizovka kdy mi to ujelo na mokru ale naštěstí to dobře dopadlo tak snad budu jezdit vesele dál.

10.5.2012 20:04

Další opravy

Po dnešním zkoumání kudy utíká brzdová kapalina jsem byl nemile překvapen že kape od spojky a tudíž budu muset nechat vyměnit spojku, dále musím nechat seřídit geometrii a vyměnit zadní tlumiče takže budu zase o něco chudší. jinak se fiesta drží ale štve mě že se přední gumy sjíždí o dost víc než zadní

8.4.2012 18:45

STK a letní gumy

V pátek jsem absolvoval zdárně stk. jediná závada bylo volnější rameno, jinak v pořádku. Také sem přezul na letní kola 185/55 r14 matador mp16. Ted už fiona sedí zase o něco lépe. Akorád mě štve že přední zimní gumy sem ohobloval po 9000 km. Což je docela zarážející. Ještě jsem vyměnil manžety poloos a zadní buden co měl vůli. Jinak už nic zásadního nechystám, možná se přihlásí spojka nebo zadní tlumiče, jinak se konečně vrhnu na nějaké solidnější repro a nástřik podvozku at mi nezrezne.

15.12.2011 16:25

Olej

Dneska jsem už podruhé měnil olej i s filtrem, čeká mě výměna středního dílu výfuku protože upadl a ještě si nechám nadělit jednu sadu plechových disků R14. abych měl dvě sady a mohl pak jen přehazovat kola

30.11.2011 21:33

Dálkový centrál

Tak jsem si koupil dálkové ovládání k centrálu a paráda. To bylo to poslední co mi stačí ke spokojenost. Korozi mám opravenou, fiesta je nalakovaná. Už vypadá jako normální auto. Před stk vyměním řídící čepy a zadí bubny a pak už jen olej a benzín snad .

23.10.2011 21:31

Mlhovky, klima

Už jsem si konečně nechal vyměnit rozvody, doplnit klimu a po dlouhém pátrání se mi podařilo sehnat přední mlhovky, sice jeté, ale v pohodě. Dneska jsem dal fiestu i na výměnu lemů, prahu a blatníku, tak bude zase vypadat trochu líp a příště ji čeká nový nárazník a plasty v nadkolích. Po ujetých 10000 km co ji mám mi nic zásadního nechybí, snad jen centrál na dálku ale to se dá dokoupit. Jinak si nemám na co stěžovat, protože po opravách už je prostě jiná a lepší

4.10.2011 11:08

Zimní obutí

Dneska jsem už přezul na zimní gumy Barum Polaris 3 165/70 R13 79T. Prý je to letošní novinka, tak uvidíme jak se na nich bude jezdit

21.9.2011 20:05

po 7000 km

No po těch investicích jsem se dostal k autu, které trochu funguje a to je dobře. Před týdnem mě ale zastavila závada startéru. tak jsem sehnal na vrakáči jinej a už je to ok. Jinak je to starší auto tak musím počítat s tím že vše nebude ok. Výlet do Tater ale zvládla a na slovenské dálnici jela podle gps 178 km/h, což je na fiestu slušný.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nastartuju a jedu

praktičnost
6

no už se i něco nevlezlo

prostornost
7

vepředu OK vzadu tak pro dva max

jízdní vlastnosti
10

Možná trošičku tvrdá, ale jak sedí panečku to je věc

jízdní komfort
7

no občas to vyrazí zuby

provozní náklady
7

až to opravím tak budu dolívat jenom benzím a olej

náhradní díly
7

dostupné, a když víte kde nakupovat, tak i levné

výkon motoru
9

vzhledem k tomu co umí potdvozek by to možná ještě nějakýho koně sneslo

spotřeba
10

čekal jsem tak 8 a ona jezdí plus minus 6,5

hlučnost motoru
10

dole tichý, nahoře má příjemný sportovní zvuk

kvalita sedadel
8

vpředu paráda, ale po delší cestě mě bolí záda

brzdy
8

Někde jsem četl že vadnou a vadnou, ale mě už párkrát zachránily čumák

zavazadlový prostor
7

vzhledem k velikosti auta


Více o modeluFord Fiesta JAS/JBS (1995–2002)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce? Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce?

Osmá generace fiesty přichází jako volná evoluce…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 





Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale táta chyběl

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale…

Velkolepá svatba Karolíny Plíšková (26) a Michala Hrdličky (29) byla událostí roku a to nejen pro její rodinu a…

 

iSport.cz

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit přetlak v útoku

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit…

Šílenství vypuklo! Cristiano Ronaldo svým přestupem do Juventusu odšpuntoval fotbalovou euforii nejen v Turíně,…

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i pachuti z Coufala

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i…

Schůzka za schůzkou, telefon neustále v ruce. Takový je v kostce běžný pracovní den Adama Kotalíka, generálního…

 

Reflex.cz

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu, zjistili vědci

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu,…

Diamanty jsou mnohem běžnější, než se původně předpokládalo. Podle nové studie, kterou zveřejnil massachusettský…