Recenze

Sloth (muž 25 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW

9,36 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Bobek Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:184000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,9 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

HISTORIE

Historie tohoto modelu začíná už na začátku 70tých let, kdy konkurenti přišli s malými vozy s náhonem na předek a Ford byl nucen zareagovat. Dosud byl totiž jeho nejmenším modelem Escort první generace s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Roku 1973 byl schválen koncept nového vozu a začal výběr jména. Vybíralo se mezi těmito názvy: Amigo, Bambi, Bebe, Bravo, Bolero, Cherie, Tempo, Chico, Fiesta, Forito, Metro, Pony a Sierra. Nejvíce hlasů získalo jméno Bravo, nicméně Henry Ford II výsledek hlasování neuznal a nový Ford nechal pojmenovat jako "Fiesta".

OBECNÝ POPIS

Jedná se o čtvrtou generaci malého vozu vyráběného Fordem v letech 1995-2002. V roce 1999 proběhl facelift po kterém se znatelně změnil design předních světel, nárazníku a mřížky chladiče. Zbytek auta zůstal víceméně stejný.
Mezi nejbližší konkurenci patří Škoda Felicia, VW Polo, Opel Corsa, Citroen Saxo, Fiat Punto, apod.
Motorizace:
zážehové
1.3 8V Endura-E, 37kW/ 44kW
1.25 16V Zetec, 55kW
1.4 16V Zetec, 66kW
1.6 16V Zetec, 74kW (od 1999)
vznětové
1.8 8V Endura-D 44kW/ 55kW

ÚVOD

Koupil jsem ji v prosinci roku 2013 potom, co jsem na náledí rozbil svoji předchozí Fiestu 1.3 Endura-E o strom.
Jelikož jsem byl s předchozí Fiestou spokojený, tak jsem si řekl, že do ní půjdu znova, ale tentokrát s lepším motorem. Po nějákem čase stráveném hledáním té pravé jsem narazil na to co hledám a vyrazil 200km daleko abych si ji vyzvednul.
Na místě vypadala ještě líp než na fotkách, čistý, mimořádně zachovalý interiér, slušný lak a jen nepatrně rzi na předním lemu blatníku.
Během testovací projížďky jsem zjistil, že brzdy už jsou zralé na výměnu a výfuk je trochu uvolněný, ale nebránilo to dojetí domů. Za tu cenu (17 000 Kč) to bylo ještě přijatelné.
Po přivezení domů následovala výměna brzdových destiček, kotoučů, oleje, filtrů a svíček. To všechno stálo i s prací něco přes 3000 Kč (už nevím přesně). Potom už jsem mohl jen jezdit a dolévat benzín.

VZHLED, VÝBAVA, APOD.

Jedná se o 5ti dveřovou verzi před faceliftem (r.v. 1999), hrany na karoserii skoro nenajdeme, všechno je takové zaoblené.
Auto je 3,82m dlouhé, 1,63m široké a 1,32m vysoké, rozvor kol činí 2,44m.
Výbava není špatná, zahrnuje nárazníky a zrcátka v barvě vozu, přední mlhovky, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výstražný systém proti krádeži, posilovač řízení, airbag řidiče a pěkně tvarované přední sedadla jejichž zadní část je potažená umělou kůží.

INTERIÉR, PALUBNÍ DESKA, KUFR

V interiéru zaujmou sedačky v zeleno-černém provedení. Nejsou zbytečně měkké, ale ani tvrdé, prostě tak akorát. I po delší jízdě z nich zadek ani nic jiného nebolí. Přední sedačky mají náznak bočního vedení, takže tam člověk při projíždění zatáčkou neklouže (to mi vadilo u předchozí Fiesty s obyčejnými sedadly, kde mi přišlo, že sedím na gauči). U řidiče jde nastavit i výška sedáku pákou v levo dole.
Vepředu je místa dostatek, ale na úkor místa vzadu. Vzadu je opravdu málo místa na nohy i pro průměrného člověka.
Tříramenný volant má menší průměr a díky tlustšímu věnci se příjemně drží.
Palubní deska je z šedého plastu s černou kapličkou přístrojů ve které se nachází otáčkoměr, tachometr s digitálním počítadlem ujetých km a ukazatel stavu paliva a teploty vody.
Ve středovém sloupku se nachází rádio (sice jen na kazety, ale to vyřešil FM transmitter), ovládání proudění vzduchu a úplně dole popelník s 12V zásuvkou.
Výplně dveří jsou šedé s černou látkovou výplní (měkkou).
Zavazadlový prostor s objemem 250l není nic moc, ale na běžný týdenní nákup, nebo 2 basy piva, pár flašek vína, tvrdého alkoholu a pár pytlíků s brambůrky na pařbu úplně stačí. Při převozu něčeho většího se po sklopení zadních dělených sedaček objem kufru zvětší na 930l.

MOTOR, JÍZDNÍ VLASTNOSTI, SPOTŘEBA

O pohon se stará atmosférický čtyřválec o objemu 1242 ccm s 16ti ventily a rozvodem DOHC. Dává na tu dobu (a objem) slušný výkon 55kW při 5200 rpm a točivý moment 110Nm při 4000 rpm. Dobrý tah má už v nízkých otáčkach, ale i ve vysokých se neztratí a jde do nich celkem snadno.
Sportovní sice není, ale umožní celkem snadno předjíždět a malá, lehká Fiesta s tímto motorem rozhodně provoz nebrzdí. A to ani na dálnici, kde dokáže 140-150 km/h držet bez problému (pokud nepřijde zvlášť prudké stoupání).
Jízdní vlastnosti Fiesty jsou výborné, zátáčku, kde jsem si s Felicií troufal jet max. 75-80 km/h s Fiestou bez problému projedu i 90tkou. V zatáčkách drží slušně, naklání se málo a neztrácí kontrolu ani když už pneumatiky v zatáčce hlasitě prostestují. Nad 130 km/h začíná být zadek mírně neklidný, ale nic co by člověka znervóznilo. Nad 150 km/h je neklidnost trochu znatelnější, ale pořád ještě snesitelná a stejné je to i ve 170 km/h (max. rychlost dle TP).
Jízdní komfort není špatný, přejetí větších nerovností docela syšet je, ale v rámci možností je to dobré. Odhlučnění motoru je výborné, do 3000 otáček není skoro slyšet.
Spotřeba se mi dlouhodobě pohybuje okolo 7l/100km a to nejezdím moc ekonomicky.
Při delších trasách se stabilní rychlostí si vezme lehce přes 6l/100km.
Ve městě bych odhadoval s častým rozjížďěním na 7,5-8l/100km, ale tam toho moc nenajezdím.
Spotřeba na dálnici se rovná přibližně celkovému průměru (při 130-150 km/h)
Většinou jezdím po silnicích mimo města (80-120km/h), městy buď projíždím, nebo jedu jen do obchodu, kina, apod. a na dálnici jedu jen když je to nutné.

SPOLEHLIVOST

Od prosincové výměny spotřebních věcí po koupi jsem najel lehce přes 20 000km bez problému, jen dolévám benzín a olej (olej budu měnit). Objevila se trocha rzi, ale nic hrozného. Jediná větší výměna budou tlumiče, ale ty beru jako spotřební věc.

ZÁVĚR

Fiesta s motorem 1.25 Zetec je výborné auto pro ty, co chtějí levné a nenáročné auto na univerzální ježdění. Ceny náhradních dílů nejsou vysoké, údržba stojí málo, spolehlivost je dobrá a spotřeba také. S klidným svědomím ho mohu doporučit a upřednostnil bych ho i před tak hojně kupovanou Felicií. Za stejné peníze dostanete mnohem zábavnější a pohodlnější auto s víceméně stejnými náklady na údžbu.

Silné stránky

-jízdní vlastnosti
-spotřeba
-levné povinné ručení
-motor 1.25
-posilovač řízení a airbag v základní výbavě
-slušně hrající tovární reproduktory

Slabé stránky

-pozor na rez
-málo prostoru vzadu
-kufr nejde otevřít z místa řidiče (elektrické otevírání kufru z místa řidiče bylo za příplatek)
-při výměně žárovky v hlavních světlech je potřeba sundat masku a odmontovat celé světlo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-servisuji v prověřeném neautorizovaném servisu, kde odvedou kvalitní práci za pár peněz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-koupeno od soukromé osoby, k autu jsem dostal kompletní páté dveře i s vyhřívaným sklem, zadní nárazník a sadu kol s pneu na léto zdarma

 

Novinky v recenzi

9.9.2014 17:01

Výměna dílů

Dneska se Fiesta vrátila ze servisu z takové větší údržby podvozku a výfuku.
Měnily se všechny tlumiče pérování, zadní pružiny, zadní silentbloky, uložení tlumičů, prachovka s dorazy tlumičů (vzadu) a zadní tlumič výfuku. Celkem i s prací to vyšlo na 11700 Kč. Není to zrovna málo, ale na to kolik toho bylo potřeba udělat je to dobrá cena.

Ceny dílů:
2x přední + 2x zadní tlumiče= 4250Kč
2x zadní pružina= 1400Kč
4x uložení tlumiče= 1380Kč
2x silentblok zadní nápravy= 1100Kč
2x prachovka + doraz tlumiče= 490Kč
zadní díl výfuku= 1400Kč
práce= 1680Kč


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9

i při delším brzdění nějak citelně nevadnou

zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Fiesta JAS/JBS (1995–2002)
Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je tohle nejlepší tříválec Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je tohle nejlepší tříválec

Ford se u sportovní verze své fiesty dopustil něčeho…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 





Blesk.cz

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu rozpadl nůž v ruce

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu…

Zloděj na Pankráci vytáhl na prodavače nůž, který se mu posléze rozpadl v ruce. Domů si i tak ze svého lupu z 9.…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě. Rozhodne Příbram?

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě.…

To, co se ještě před několika dny jevilo jako daná věc, dostává trhliny. Nedělní domácí výbuch s Teplicemi a…

 

Reflex.cz

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich původ vás překvapí, hledat musíme ve starém Egyptě i Asii

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich…

K Vánocům, ale i k řadě jiných svátků v průběhu roku, patří odedávna perníčky. Jejich historie však sahá mnohem…

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde závěrečná řada intimního seriálu

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde…

Když jsem viděla první díl seriálu Terapie, říkala jsem si: Co to má být, kde je legrace a proč se mám půl…