Recenze

Sloth (muž 25 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW

9,36 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Bobek Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:184000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,9 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

HISTORIE

Historie tohoto modelu začíná už na začátku 70tých let, kdy konkurenti přišli s malými vozy s náhonem na předek a Ford byl nucen zareagovat. Dosud byl totiž jeho nejmenším modelem Escort první generace s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Roku 1973 byl schválen koncept nového vozu a začal výběr jména. Vybíralo se mezi těmito názvy: Amigo, Bambi, Bebe, Bravo, Bolero, Cherie, Tempo, Chico, Fiesta, Forito, Metro, Pony a Sierra. Nejvíce hlasů získalo jméno Bravo, nicméně Henry Ford II výsledek hlasování neuznal a nový Ford nechal pojmenovat jako "Fiesta".

OBECNÝ POPIS

Jedná se o čtvrtou generaci malého vozu vyráběného Fordem v letech 1995-2002. V roce 1999 proběhl facelift po kterém se znatelně změnil design předních světel, nárazníku a mřížky chladiče. Zbytek auta zůstal víceméně stejný.
Mezi nejbližší konkurenci patří Škoda Felicia, VW Polo, Opel Corsa, Citroen Saxo, Fiat Punto, apod.
Motorizace:
zážehové
1.3 8V Endura-E, 37kW/ 44kW
1.25 16V Zetec, 55kW
1.4 16V Zetec, 66kW
1.6 16V Zetec, 74kW (od 1999)
vznětové
1.8 8V Endura-D 44kW/ 55kW

ÚVOD

Koupil jsem ji v prosinci roku 2013 potom, co jsem na náledí rozbil svoji předchozí Fiestu 1.3 Endura-E o strom.
Jelikož jsem byl s předchozí Fiestou spokojený, tak jsem si řekl, že do ní půjdu znova, ale tentokrát s lepším motorem. Po nějákem čase stráveném hledáním té pravé jsem narazil na to co hledám a vyrazil 200km daleko abych si ji vyzvednul.
Na místě vypadala ještě líp než na fotkách, čistý, mimořádně zachovalý interiér, slušný lak a jen nepatrně rzi na předním lemu blatníku.
Během testovací projížďky jsem zjistil, že brzdy už jsou zralé na výměnu a výfuk je trochu uvolněný, ale nebránilo to dojetí domů. Za tu cenu (17 000 Kč) to bylo ještě přijatelné.
Po přivezení domů následovala výměna brzdových destiček, kotoučů, oleje, filtrů a svíček. To všechno stálo i s prací něco přes 3000 Kč (už nevím přesně). Potom už jsem mohl jen jezdit a dolévat benzín.

VZHLED, VÝBAVA, APOD.

Jedná se o 5ti dveřovou verzi před faceliftem (r.v. 1999), hrany na karoserii skoro nenajdeme, všechno je takové zaoblené.
Auto je 3,82m dlouhé, 1,63m široké a 1,32m vysoké, rozvor kol činí 2,44m.
Výbava není špatná, zahrnuje nárazníky a zrcátka v barvě vozu, přední mlhovky, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výstražný systém proti krádeži, posilovač řízení, airbag řidiče a pěkně tvarované přední sedadla jejichž zadní část je potažená umělou kůží.

INTERIÉR, PALUBNÍ DESKA, KUFR

V interiéru zaujmou sedačky v zeleno-černém provedení. Nejsou zbytečně měkké, ale ani tvrdé, prostě tak akorát. I po delší jízdě z nich zadek ani nic jiného nebolí. Přední sedačky mají náznak bočního vedení, takže tam člověk při projíždění zatáčkou neklouže (to mi vadilo u předchozí Fiesty s obyčejnými sedadly, kde mi přišlo, že sedím na gauči). U řidiče jde nastavit i výška sedáku pákou v levo dole.
Vepředu je místa dostatek, ale na úkor místa vzadu. Vzadu je opravdu málo místa na nohy i pro průměrného člověka.
Tříramenný volant má menší průměr a díky tlustšímu věnci se příjemně drží.
Palubní deska je z šedého plastu s černou kapličkou přístrojů ve které se nachází otáčkoměr, tachometr s digitálním počítadlem ujetých km a ukazatel stavu paliva a teploty vody.
Ve středovém sloupku se nachází rádio (sice jen na kazety, ale to vyřešil FM transmitter), ovládání proudění vzduchu a úplně dole popelník s 12V zásuvkou.
Výplně dveří jsou šedé s černou látkovou výplní (měkkou).
Zavazadlový prostor s objemem 250l není nic moc, ale na běžný týdenní nákup, nebo 2 basy piva, pár flašek vína, tvrdého alkoholu a pár pytlíků s brambůrky na pařbu úplně stačí. Při převozu něčeho většího se po sklopení zadních dělených sedaček objem kufru zvětší na 930l.

MOTOR, JÍZDNÍ VLASTNOSTI, SPOTŘEBA

O pohon se stará atmosférický čtyřválec o objemu 1242 ccm s 16ti ventily a rozvodem DOHC. Dává na tu dobu (a objem) slušný výkon 55kW při 5200 rpm a točivý moment 110Nm při 4000 rpm. Dobrý tah má už v nízkých otáčkach, ale i ve vysokých se neztratí a jde do nich celkem snadno.
Sportovní sice není, ale umožní celkem snadno předjíždět a malá, lehká Fiesta s tímto motorem rozhodně provoz nebrzdí. A to ani na dálnici, kde dokáže 140-150 km/h držet bez problému (pokud nepřijde zvlášť prudké stoupání).
Jízdní vlastnosti Fiesty jsou výborné, zátáčku, kde jsem si s Felicií troufal jet max. 75-80 km/h s Fiestou bez problému projedu i 90tkou. V zatáčkách drží slušně, naklání se málo a neztrácí kontrolu ani když už pneumatiky v zatáčce hlasitě prostestují. Nad 130 km/h začíná být zadek mírně neklidný, ale nic co by člověka znervóznilo. Nad 150 km/h je neklidnost trochu znatelnější, ale pořád ještě snesitelná a stejné je to i ve 170 km/h (max. rychlost dle TP).
Jízdní komfort není špatný, přejetí větších nerovností docela syšet je, ale v rámci možností je to dobré. Odhlučnění motoru je výborné, do 3000 otáček není skoro slyšet.
Spotřeba se mi dlouhodobě pohybuje okolo 7l/100km a to nejezdím moc ekonomicky.
Při delších trasách se stabilní rychlostí si vezme lehce přes 6l/100km.
Ve městě bych odhadoval s častým rozjížďěním na 7,5-8l/100km, ale tam toho moc nenajezdím.
Spotřeba na dálnici se rovná přibližně celkovému průměru (při 130-150 km/h)
Většinou jezdím po silnicích mimo města (80-120km/h), městy buď projíždím, nebo jedu jen do obchodu, kina, apod. a na dálnici jedu jen když je to nutné.

SPOLEHLIVOST

Od prosincové výměny spotřebních věcí po koupi jsem najel lehce přes 20 000km bez problému, jen dolévám benzín a olej (olej budu měnit). Objevila se trocha rzi, ale nic hrozného. Jediná větší výměna budou tlumiče, ale ty beru jako spotřební věc.

ZÁVĚR

Fiesta s motorem 1.25 Zetec je výborné auto pro ty, co chtějí levné a nenáročné auto na univerzální ježdění. Ceny náhradních dílů nejsou vysoké, údržba stojí málo, spolehlivost je dobrá a spotřeba také. S klidným svědomím ho mohu doporučit a upřednostnil bych ho i před tak hojně kupovanou Felicií. Za stejné peníze dostanete mnohem zábavnější a pohodlnější auto s víceméně stejnými náklady na údžbu.

Silné stránky

-jízdní vlastnosti
-spotřeba
-levné povinné ručení
-motor 1.25
-posilovač řízení a airbag v základní výbavě
-slušně hrající tovární reproduktory

Slabé stránky

-pozor na rez
-málo prostoru vzadu
-kufr nejde otevřít z místa řidiče (elektrické otevírání kufru z místa řidiče bylo za příplatek)
-při výměně žárovky v hlavních světlech je potřeba sundat masku a odmontovat celé světlo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-servisuji v prověřeném neautorizovaném servisu, kde odvedou kvalitní práci za pár peněz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-koupeno od soukromé osoby, k autu jsem dostal kompletní páté dveře i s vyhřívaným sklem, zadní nárazník a sadu kol s pneu na léto zdarma

 

Novinky v recenzi

9.9.2014 17:01

Výměna dílů

Dneska se Fiesta vrátila ze servisu z takové větší údržby podvozku a výfuku.
Měnily se všechny tlumiče pérování, zadní pružiny, zadní silentbloky, uložení tlumičů, prachovka s dorazy tlumičů (vzadu) a zadní tlumič výfuku. Celkem i s prací to vyšlo na 11700 Kč. Není to zrovna málo, ale na to kolik toho bylo potřeba udělat je to dobrá cena.

Ceny dílů:
2x přední + 2x zadní tlumiče= 4250Kč
2x zadní pružina= 1400Kč
4x uložení tlumiče= 1380Kč
2x silentblok zadní nápravy= 1100Kč
2x prachovka + doraz tlumiče= 490Kč
zadní díl výfuku= 1400Kč
práce= 1680Kč


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9

i při delším brzdění nějak citelně nevadnou

zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Fiesta JAS/JBS (1995–2002)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce? Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT – Bude stačit evoluce?

Osmá generace fiesty přichází jako volná evoluce…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 





Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale táta chyběl

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale…

Velkolepá svatba Karolíny Plíšková (26) a Michala Hrdličky (29) byla událostí roku a to nejen pro její rodinu a…

 

iSport.cz

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit přetlak v útoku

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit…

Šílenství vypuklo! Cristiano Ronaldo svým přestupem do Juventusu odšpuntoval fotbalovou euforii nejen v Turíně,…

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i pachuti z Coufala

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i…

Schůzka za schůzkou, telefon neustále v ruce. Takový je v kostce běžný pracovní den Adama Kotalíka, generálního…

 

Reflex.cz

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu, zjistili vědci

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu,…

Diamanty jsou mnohem běžnější, než se původně předpokládalo. Podle nové studie, kterou zveřejnil massachusettský…