Recenze
Technické info
Přezdívka auta megan Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:87000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
Vítám všechny čtenáře této recenze. Přece jenom tato recenze pravděpodobně nebude nejnavštěvovanější. Přece jenom starý benzinový hatchback nebude patřit mezi nejvyhledávanější auta ve světě internetu. Nicméně i tak jsem se rozhodl přidat svou maličkost zde na moje.auto.cz a pokusit se předat pokud možno co nejvíce informací o tomto voze všem čtenářům, majitelům nebo lidem, kteří právě uvažují o koupi tohoto vozu.
Nyní ovšem pojďme k popisu vozu. Jedná se o Renault Mégane druhé generace, který byl vyroben v roce 2006. Jedná se tuším o jeden z prvních kusů po faceliftu. Slibuji si tedy od tohoto vozu větší spolehlivost, ikdyž mi je jasné, že se nejedná např. o Toyotu. Mégan byl zakoupen přes jeden inzertní server od jednoho pána, který si koupil nového Méganavůz. Se svým starým Meganem najel zhruba 55 000 km a jednou mu jej poškodily kroupy, které zanechaly stopy jak na střeše vozu, tak i na kapotě. Nicméně relativně veliká sleva mě přivedla i k tomu, že jsem si koupili vůz v této barvě. Barvě, kterou jsem nikdy nechtěl…
Tento Mégane je osazen motorem o objemu 1,6 litru, který vydává výkon 82 kW. Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou, která má na vůz francouzské produkce příjemně přesný chod(nicméně nevylučuji, že se nejedná pouze o dobrý kus:)). Megan na svůj výkon krásně zrychluje a poměrně snadno jde do otáček. Ze všech vozů podobného objemu, se kterýma jsem měl tu čest se svést, se jedná o nejlepší motor. Nicméně toto je můj názor, Vaše názory budou pochopitelně jiné:)).
Jak jsem tedy již neznačil, jízdu s tímto vozem hodnotím kladně. Auto má měkčí podvozek, který se krásně hodí na naše silnice. Nicméně je jasné, že se příliš nehodí na rychlé průjezdy zatáčkami. Na to jsou ovšem jiná auta ne? Jedná se tedy o komfortně naladěný hatchback, se kterým se nemusíte bát vyjet na delší trasy. I spotřebou se tento motor hodí na delší trasy. Při klidném tempu se dá dosáhnout hodnot okolo sedmi litrů na sto. Pokud se ovšem budete chtít pohybovat svižně městem, tak musíte počítat s hodnotou o dva litry vyšší.
Vzhledem k tomu, že auto není pouze o jízdě, navíc kompaktní hatchback asi už vůbec ne, tak se pojďme nyní podívat na tento vůz i z jiného pohledu. Vnější design vozu vzbudil již při premiéře (rok 2002?) velký rozruch. Prakticky se Vám mohl buďto líbit nebo jste ho nenáviděli. Nyní se mi ovšem zdá, že si veřejnost na tento vůz zvykla…když asi se najdou stále jedinci, kteří nevystojí záď vozu. Nicméně design automobilů je subjektivní záležitostí, pojďme si tedy popsat interiér.
V interiéru mě relativně překvapila palubní deska, která je vyrobena z měkčených materiálů:)). Neříkám, že se jedná o nějak důležitou věc, ale když už to máte v autě, tak to potěší..ikdyž kolikrát si šaháte na vrch palubovky? Nicméně celá palubní deska na mě působí přehledným dojmem. Možná je to i tím, že kromě ovládání klimatizace tady asi nic moc ani není. Tento Mégan byl zakoupen ve druhé nejnižší výbavě, takže krom vnějších klik a zrcátek v barvě vozu nabízí například klimatizaci nebo přední okna v elektrice. Nenabízí ale například loketní opěrku. Nicméně jsou i horší věci…za ty já považuji relativně malé množství odkládacích prostor. Krom přihrádky pod rádiem a hooodně velkého kastlíku před spolujezdcem můžete využít max. přihrádku mezi sedadly(místo loketní opěry) nebo stojánek na nápoje, který je umístěn před řadící pákou. Renault nabízí i přihrádku v podlaze vozu, nicméně ta je během jízdy poměrně nepraktická.
Ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o vůz z roku 2002, tak si myslím, že v kontrastu s tehdejší konkurencí se jedná o povedený vůz. Jistě, byly asi i lepší, ale vzhledem k dnešním cenám těchto aut se jedná dle mého názoru o dobrý kup.
A co startování kartou a celá ta složitá elektronika? Dokaď vše funguje, nemám důvod nic kritizovat. Startování kartou také dělilo a dodnes asi dělí veřejnost na dvě části. Mě osobně se líbí, když zasunete kartu do štěrbiny (ano, jsou i karty, které se zasouvat nemusejí) a zmáčknete tlačítko a motor se nastartuje. Pravdou ale je, že občas se mi líbí, když si můžu nějaké jiné auto nastartovat hezky postaru klíčkem.
Prosím o stropení, LEPŠÍ FOTO + FOTO INTERIÉRU SAMOZŘEJMĚ DODÁM...Děkuji za pochopení.
Silné stránky
-překvapivě pružný motor (možná je to tím, že sem ho čekal horší)
-relativně prostorný interiér
-při klidné jízdě spotřeba okolo 6,5l/100 km
-design vozu, který působí i dnes poměrně futuristicky
-podvozek, který se hodí ke komfortní jízdě,ale...
Slabé stránky
-...podvozek, ve vyšších rychlostech strácí v zatáčkách jistotu
-nemožnost stahování oken při vypnutém motoru
-líbilo by se mi, kdyby byly sedadla ukotveny níž...to bych ovšem asi musel hledat jinde, takže to asi není zápor:)
Novinky v recenzi
NA PRODEJ
K dnešnímu dni je auto na prodej za cenu 80 000 Kč. Bližší info a další fotky zašlu mailem.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2004) Majitel: LadikRS
Přidáno: 17.4.2008 999 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2005) Majitel: Prase
Přidáno: 12.5.2008 5510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Mégane (2005) Majitel: diva
Přidáno: 27.3.2011 79 Majitel 9.87 Uživatelé