Škoda Octavia (1997)
1.5.2007Klasická Octavia roku výroby 1997, benzínová 1.6-ka so silnejším z dvojice motorov 1.6, ktoré vtedy boli k dispozícii (74 kW / 100 k), stredná výbava…
Škoda Octavia (gyro)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
neregistrovaný: "HESOYAM25" [80.78.146.XXX] 07.08.07 02:49
« hmmm
tak ze akceleruje ?? sak to auto sa ledvaj hybe.... miesta tam je strasne malo hlavne na zadnych sedackach , chyba zadna laktova opierka mam iba v predu 8xrepro nema ma iba 6x repro ja ABS mam, palubak ma schopnost dojazdu .. a 7,7 litra ked sa snim jazdi okolo 90.. inac je to pekny zrut ked sa snim ide trosku pruznejsom jazdou auto scucne aj 10-11L mame octaviu glx-i 1,6 74kw rok 1997 a mam najazdenych 217 000 km -
gyro 09.05.07 12:42
« Re: Re: hluk od pneumatik
Jazdím na gumách Kleber Dynaxer HP (letné) a tie najtichšie nie sú. Dosť cítiť aj pri jazde po meste zmeny hluku pri tom, ako sa mení povrch, a pri jazde na diaľnici - to je kapitola sama o sebe. Ale ako som písal, je to zmes hluku motora, aerodynamického hluku a hluku od gúm. Zimné tam mám nejaké Matadory (presné označenie z hlavy neviem), a tie sú ešte horšie, čo sa týka hluku, ale to je asi aj tým, že sú zimné... -
"-- skrytý --" 04.05.07 10:36
« Re: hluk od pneumatik
s tim hlukem je to relativni, i kvalitni gumy hucej. Jezdil jsem na Michelinech Pilot sport a huceli neskutecne ale jen asi do 60km/h, ve dvoustech bylo v aute ticho jak v hrobe. Ted jsem koupil Dunlop sport maxx a ty jsou zase naprosto tiche, v jizdnich vlastnostech ale na Micheliny hodně ztrácejí. -
neregistrovaný: "gusta" [147.228.209.XXX] 04.05.07 09:57
« hluk od pneumatik
Co se týče hluku od pneumatik, tak Ti můžu doporučit investici do kvalitních pneumatik a problém bude rázem pryč. Mám na Octávii pneu Matador (ještě původní z "fabriky") a jsou to neskutečné šumáky. Původně mi to nepřišlo, ale po té co jsem koupil zimní pneu Michelin Alpin A3 tak auto neskutečně ztichlo a hluk od pneu uplně zmizel. Už se nemůžu dočkat až matadory přes léto sjedu a koupím nové pneu. -
"-- skrytý --" 02.05.07 14:16
« Re: null
vzhledem k dalšimu přispěvku asi nakonec je to 2ventil...kdyžtak se omlouvam :-)
To je ostuda, jsem se kouknul na net a mas pravdu, jsem celou tu dobu myslel, že čtyřkovy golf s 1.6 100k je 16ventil a z tohoto předpokladu jsem vychazel....nakonec není. 9 let jsem prožil v chyném přesvědčeni...hruza :-( >:D -
neregistrovaný: "Pavel" [89.176.174.XXX] 02.05.07 13:03
« Motor
Tenhle motor v Oktávce je pochopitelně 8 ventil i když by se zdál kvůli výkonu 16v. Je z produkce Audi, má proměnnou délku sacího potrubí a je to starej dobrej 2ventil. Tenhle motor se časem dočkal 4 ventil. hlavy a výkonu 77Kw, ale tah v nízkých otáčkách byl tím pádem pryč a nárůst výkonu jenom o 3kw. Tenhle 2ventil pořád slouží v některejch VW koncern. modelech jako Caddy, Passat atd. -
gyro 02.05.07 12:36
« Re: Palivo
Nejaká porucha typu nepojazdné auto a odťahovka - to ma našťastie zatiaľ obišlo. Dával som opravovať menšie ťukance - jeden spredu a jeden zozadu, potom sa opätovne lakovali obidva nárazníky, keď mi na umyvárke zliezla farba. Začiatkom roka som dal meniť tlmiče - výrazne to zlepšilo stabilitu celého auta. Posledná oprava bola tiež len kvôli môjmu nepríjemnému pocitu - auto dosť hučalo, aj pri jazde s vyradenou rýchlosťou. Boli to nakoniec ložiská v prevodovke - to je tá oprava, ktorú som spomínal v popise. Nebola to funkčná vada, auto jazdilo, ale začal som sa báť, aby náhle neprestalo... Som zvedavý, či to bude mať teraz vplyv na spotrebu, ale to musí ešte asi 2-3 nádrže spapať, aby sa dal spraviť nejaký priemer (palubný počítač ukazuje podobné čísla ako predtým). A malé výmeny typu vzpery zadných dverí, žiarovky v treťom brzdovom svetle... -
gyro 02.05.07 10:10
« Re: pohon?
Ten zadný pohon som opravil, vďaka...
Ale s tým počtom ventilov - neviem. Ruku do ohňa nedám, odkrytú hlavu motora som naozaj ešte nevidel (nebol ani dôvod rýpať sa v tom). Ale mňa to práve tiež prekvapilo, keď som sa to o počte ventilov niekde na internete dočítal (možno to bolo tu, na auto.cz). Tiež som dlho žil v tom, že je to 16-ventil. Ale pozri si aj technické parametre Octavie Tour na www.skoda-auto.sk, pri motore 1.6 75 kW (je to len vylepšená 74 kW z roku 97) píšu, že má rozvod OHC - pritom slabšia 1.4 55 kW má 2xOHC. Takže sorry za "nevedomosť", na chvíľu si ma skoro zneistil...
Mne sa spotreba 7,7 zdá vysoká, ale je mi jasné, že dratím gúm pri rozjazde sa dá ešte zvýšiť.
Akceleráciu som popisoval v súvislosti s výkonom motora, neporovnával som to s Porsche Carrera... Okrem toho - s ťahom odspodu mi dali v diskusii zapravdu viacerí...
A miesto vo vnútri - keby si čítal pozorne, písal som, že sedím vždy vpredu a išlo o auto pre dvojčlennú domácnosť. Takže opierka vzadu mi nechýbala, v novom aute ju mám a ani o nej neviem (bola súčasť výbavy) - ale snáď ju ocení niekto z občasných pasažierov.
Takže hmmmm....
(sorry za trochu sarkastický podtón, ale iba som reagoval...)