Recenze

8 Majitel

Peugeot 301 - Active 1.2

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 301, foto 1 Peugeot 301, foto 2 Peugeot 301, foto 3 Peugeot 301, foto 4 Peugeot 301, foto 5 Peugeot 301, foto 6 Peugeot 301, foto 7 Peugeot 301, foto 8
Peugeot 301, foto 9 Peugeot 301, foto 10 Peugeot 301, foto 11 Peugeot 301, foto 12 Peugeot 301, foto 13 Peugeot 301, foto 14 Peugeot 301, foto 15 Peugeot 301, foto 16 Peugeot 301, foto 17 Peugeot 301, foto 18 Peugeot 301, foto 19 Peugeot 301, foto 20 Peugeot 301, foto 21 Peugeot 301, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlik Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:12500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1199 výkon [kW]: 53 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.2 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 506 pohon kol: přední

Popis vozu

Nové auto jsem začal vybírat téměř před rokem, neboť moje předešlé vozidlo Hyundai Atos Prime, které jsem "vyrozváděl" (někdy člověk něco vyžení, někdy získá rozvodem), bylo pro moje potřeby poněkud malé, zvláště pokud jde o kufr.

Vybíral jsem důkladně, rozvážně a dlouze… Za ty peníze, co jsem utratil za motoristické časopisy, bych měl prachy na barák :-) A ten čas, co jsem prosurfoval po netu a projezdil na zkušebních jízdách, by vystačil na to, abych ten barák i postavil. Nakonec to trvalo skoro rok… (I když tuhle jsem někde četl, že člověk průměrně vybírá soukromé auto asi 10 měsíců, takže možná nejsem divnej.)

Výčet aut, která jsem teoreticky nastudoval, prolezl a mnohá z nich i projel: Seat Ibiza ST, Renault Clio Grandtour (stará i nová generace), Škoda Fabia Kombi, Škoda Roomster, Hyundai ix20, Kia Venga, Opel Meriva, Citroen C3 Piccaso, Ford B-max, Dacia Sandero Stepway, Dacia new Logan, Dacia Logan MCV (1. generace), Dacia Lodgy, Dacia Duster, Renault Thalia, Citroen C-Elysée, Peugeot 301, Renault Fluence, Chevrolet Aveo 4dv a Škoda Rapid.

Hledal jsem standardně vybavené a prostorné auto s větším kufrem, které nebude moc žrát a které se mi bude líbit. Cenové rozmezí bylo stanoveno od 200.000 (ideál) do 260.000 Kč (naprosto nepřekročitelný strop). Zároveň jsem požadoval, aby bylo moje stávající auto vykoupeno za rozumné peníze protiúčtem...

Čas běžel a pokud jsem chtěl mít auto na značkách a nejlépe alespoň trochu zajeté před letními prázdninami, bylo načase se rozhodnout nebo to odpískat. A když tu najednou, takhle v pátek v noci, vypínám televizi a vidím reklamu na Dny otevřených dveří Peugeot, kde hlásali, že ke všem ostatním bonusům dávají na skladovky slevu 25.000 korun. Červíček zahlodal, ještě jsem narychlo na netu prozkoumal stav skladových zásob, v sobotu dopoledne jsem se vydal k nejbližšímu dealerovi a po dvou hodinách jsem odjížděl s podepsanou objednávkou a složenou zálohou na nový auto... Pak už to šlo celkem rychle a kromě papírování (PSA Finance a Allianz teda nic moc přístup - až když jsem jim pohrozil, že si to auto nechám financovat a pojistit jinde, tak se probrali) i hladce: financování včetně pojištění, akontace, výkup starého auta protiúčtem, převzetí nového auta, přihlášení... A bylo :-)

Auto je oficiálně Peugeot 301 ACTIVE 1.2 VTi 53 kW/72k MAN 5 šedá SHARK

V Ý B A V A (výběrově):
BEZPEČNOST + JÍZDNÍ VYBAVENÍ:
- ABS + REF + EVA
- ESP + ASR
- elektrický posilovač řízení
- airbag řidiče a airbag spolujezdce s možností deaktivace
- boční airbagy hlava - hrudník
- plechová kola 15” + plechové rezervní kolo 15”
VIDITELNOST / OSVĚTLENÍ:
- tónovaná skla
- celodenní svícení
- elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- přední mlhové světlomety
KOMFORT:
- centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- přední okna s elektrickým ovládáním
- manuální klimatizace
- výškově nastavitelný volant
- otáčkoměr
- palubní počítač
SEDADLA / ČALOUNĚNÍ:
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- zadní sedadlo dělené + sklopná opěradla + 2 úchyty isofix
KOMUNIKACE / AUDIO:
- vestavěné rádio CD / MP3 / USB / AUX / bluetooth - 4x reproduktory, ovládání pod volantem (příplatková výbava)
DESIGN:
- nárazníky v barvě karoserie
- vnější kliky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie
- metalický lak (příplatková výbava)

CELKOVÁ CHARAKTERISTIKA:
Pohledné, prostorné, pohodlné, dobře vybavené, levné a úsporné auto vhodné především pro ježdění ve městě a po okreskách.
Podle mě je konkurentem – zvláště v té motorizaci 1.2 – doprodávaného Renaultu Thalia, nové Dacie Logan nebo Chevroletu Aveo sedan. Ovšem v případě, že člověk dostane u Peugeotů nějakou slevu, za ceníkovou cenu je podle mě drahé.
Pokud jde o dilema, jestli motorizaci 1.2 nebo 1.6 - tak to si musí každej srovnat sám. Já jezdím především po městě a po okreskách, na dálnici se dostanu párkrát za rok (teď jsem tři roky ani nekupoval dálniční známku), takže benefit silnějšího motoru nevyužiju. Navíc jsem nakupoval s kalkulačkou v ruce: přeci jen je ta 1.6 dražší, trochu víc žere a celkové náklady na pojištění se taky lehce zvednou. Když jsem si spočítal zvýšené náklady za 5 let, nebylo co řešit.
Ten motor 1.2 se celkově nejeví jako špatná motorizace ani podle testů, nehledě na to, že ho v různých (výkonových) variantách dávají do svých nových modelů 208, 2008 a 308, takže jsem ochoten věřit tomu, že to k něčemu bude :-) Samozřejmě ukáže až čas...

Silné stránky

- pořizovací cena
- barva
- velký vnitřní prostor
- velký kufr
- pohodlí v interiéru
- vyšší světlá výška
- design
- pětiletá záruka
- plnohodnotné rezervní kolo
- solidní výbava bez příplatku
- nízká spotřeba
- odolný lak
- pohodlné parkování
- dobrý odpich na první tři rychlostní stupně
- zvenku působí jako vůz daleko vyšší kategorie, než ve skutečnosti je
- relativně nízké ceny originálního příslušenství, např.:
- > 3.234,- Kč - střešní nosič
- > 607,- Kč - letní koberečky
- > 930,- Kč - zimní gumové koberečky
- > 569,- Kč - vana do kufru
- > 740,- Kč - přihrádka do zavazadlového prostoru
- > 3.182,- Kč - plechové disky 4 ks

Slabé stránky

- zadní hlavové opěrky
- horší odhlučnění tříválcového motoru a kol
- chybí výkonová rezerva
- pocitově slabší brzdy
- tlačítko zapnuté klimatizace svítí slabě, téměř neviditelně
- čalounění kufru vizuálně nic moc
- řidiči / řidičky a spolujezdci menšího vzrůstu budou mít problém s výhledem z auta, stejně jako děti

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nějaké muchy, kterých jsem si při přebírání nevšiml, jsem během prvního měsíce provozu auta při důkladném zkoumání na autě našel
- nepřesně usazené levé zadní dveře
- nepřesně usazené víko kufru
- volant lehce nakřivo
Celkově není nic fatálního - nakonec jsem se k řešení dokopal až po čtyřech měsících provozu. Dveře a kufr seřízeny + udělána geometrie. Vše odstraněno na záruku.
Taky jsem reklamoval originální střešní nosič (Made in Poland) - jeho přední část nešla nasadit. V záruce vyměněno za nový. Servisuju tam, kde jsem koupil, tj. ve FAMKU. Nemůžu si stěžovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno ve FAMKO Brno.
Oceňuji, že měli opravdu snahu mi auto prodat (což v mnohých jiných salonech tak úplně nevypadalo), že mi nenutili nic, co bych nechtěl, že jsme se dohodli na výkupu starého auta protiúčtem a že mi zařídili velmi rychle přihlášení auta. Co panu prodejci kladlo značný odpor, to bylo papírování spojené s úvěrem, kterým je auto financováno. Ale neumím rozlišit, nakolik je chyba v samotném systému (přístupy, možnosti editace dat), případně v tom, že není na tyto finanční a pojistné produkty personál dostatečně proškolen.
Hodnotím kladně, že mi vždycky, když jsem tam byl, udělali kafe (potěší to). Stejně tak potěšilo, že jsem dostal zdarma povinnou výbavu (což taky není vždy zvykem).

 

Novinky v recenzi

18.6.2015 13:33

Druhý rok provozu

Před pár dny jsme "slavili" druhé "narozeniny". Za ten druhý rok provozu máme za sebou jednu "drobnou kolizi" - na víkendovém výletě do mého zaparkovaného auta narazil (za bílého dne) totálně ožralej debil, kterej z místa ujel (policajti ho pak prý naháněli) a kterej navíc neměl povinné ručení (tohle už se mi stalo podruhý v životě, asi to přitahuju). Debila chytli, vyslechli, napařili mu pokutu (jestli mu na fleku sebrali řidičák, nevím) a nechali ho odpotácet pryč. Oprava hrazena z mé havarijní pojistky (prý to na viníkovi budou vymáhat), spoluúčast 10% jsem musel zaplatit, nicméně mi ji (a poměrně svižně) zaplatila ČKP. Náhradní auto jsem dostal pouze na 4 dny, pak jsem byl týden bez auta a na týden jsem si byl potupně půjčit - v rámci jakési jejich promoakce - Hyundai i20...), z čehož plyne, že oprava trvala 3 týdny (ono taky skoro týden trvalo, než se na to v servisu sáhlo...). Jinak jsem nechal po 20.000 vyměnit kabinovej filtr, bo jak se to jmenuje a vyčistit klimu a cca v těch 24.000 / 2 letech následovala 2. garančka, v rámci které jsem nechal vyměnit stírátka (drahý teda jak sviňa - dohromady skoro litr). A taky se mi prošlapal origo textilní (letní) kobereček u ridiče, chjo... Jinak nic nového, auto jezdí prakticky denně, závady žádné, spotřeba ustálená.... No tak hlavně aby to vydrželo (záruku mám prodlouženou na 5 let / 60 km).

16.5.2014 20:23

První rok provozu...

Dneska absolvována první servisní prohlídka po roce provozu. Najeto 12.500 km, stálo to 2.850,- Kč včetně daně. Recenzi jsem během roku průběžně mírně dolaďoval - tu jsem něco přidal, tu ubral, ale dojem po prvních dnech je v zásadě prakticky stejný jak po roce. S autem spokojenost - docela jsem dokázal odhadnout, do čeho jdu, a moje očekávání (přiměřená ceně) byla naplněna... Byli jsme v létě ve čtyřech (2 dospělí a 2 puboši) na Grossglockneru, v zimě ve stejné sestavě v rakouském Hochfichtu na lyžích, nějaké ty výlety po Česku, jinak ježdění sám po městě - auto vše tak nějak normálně zvládá (proč by taky ne). Spotřebu sleduju jen přes palubní počítač, takže moje závěry je třeba brát s rezervou. Jezdím normálně, výhradně v souladu s rychlostními limity, ale ne defenzivně. Po městě je to tak od 6,5 do 7,5 (klasika: záleží na tom, jestli jsou to tříkilometrové cukačky nebo je to skrz celý město až někam k obchoďáku, jestli je zima, nebo naopak vedro na klimu...), výlety ve dvou až ve čtyřech lidech v kombinaci okreska / dálnice tak půl na půl se dají jet za 5 - 5,5, dovolená s naloženým autem a s rakví 6 - 6,5. Toť asi tak vše...


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím 100% :-).

praktičnost
8

U mě dobrý :-) Ale kombik to samozřejmě není.

prostornost
9

Za mě dobrý.

jízdní vlastnosti
7

Jezdí rovně, zatáčí i couvá.

jízdní komfort
8

Já se v tom cítím dobře. Testovací spolujezdci též (ale možná měli strach, že je vyklopím a pojedou domů stopem :-)

provozní náklady
9

Zatím to vypadá velmi dobře :-)

náhradní díly
8

Zatím soudím jen dle nákupu příslušenství (koberečky, vana do kufru, střešní nosič, disky k zimákům) - velmi příjemné cenové překvapení.

výkon motoru
7

Je to prostě motor 1.2. Je třeba se s tím naučit žít. Dlužno dodat, že všechna auta, která jsem dosud pravidelně řídil nebo vlastnil (ojetá i nová), byla výkonově horší nebo stejná, takže mi to nikterak nevadí. Věděl jsem, do čeho jdu.

spotřeba
9

Nemůžu si absolutně stěžovat.

hlučnost motoru
8

Zpočátku dost hlučný, po zajetí je to výrazně lepší.

kvalita sedadel
8

Vpředu se mi sedí dobře - jak na místě řidiče, tak spolujezdce. Vzadu jsem ještě nejel.

brzdy
7

Brzdí, ale mně osobně by vyhovoval ostřejší nástup (Grossglockner jsme zvládli!).

zavazadlový prostor
9

Fajne.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…