Diskuse

Volkswagen Golf (2014)

10.7.2014

Isty cas som pouzival BMW 320i 110kW e46. Golf 7 mi ju pripomina nielen poctivim spracovanim, natocenim stredoveho panelu na vodica ale aj jazdnymi…

 

Volkswagen Golf (gmk7)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 13.07.14  11:11

    « Re: Re: Dokonalá nuda

    Interiér Leonu mě neuráží i když je jasné, že materiálově a detaily na Golf nemá (a ani nikdy mít nemůže - VW rulez). Nicméně Leon je uvnitř lepší než Octavia a to mi vcelku stačí ;-)

    Já osobně sice s 63 kW novou TSI nejel, ale všichni uvádí, že rozdíl vůči 77 kW už není to, co bejvávalo. A já nemám důvod nevěřit. Ono taky se 77 kW v první generaci zřejmě poněkud "přestřelili" a údajně (oficiálně se tm asi nikdo chlubit nebude) postupně motor kvůli problémům s rozvody, turbem atp. poněkud "přiškrtili", novější SW řídící jednotky už podle mě nebyly tak "ostré" a jiskra se postupně vytrácela.

    Navíc rozdíl u 77 kW byl vždy ve vyšších otáčkách díky jiné hlavě a ventilům, takže pokud jsi běžně jezdil ve středním pásmu - na což jsou tyhle motory postaveny a určeny - tak rozdíl zásadní nebyl.

    6kvalt vs. 5kvalt bych vůbec neřešil, když 5kvalt točí jen o cca 200 ot. víc při 130. Motor je tak pružný, že u 6kvaltu si doslova můžeš řadit dle libosti a můžeš přesočit ne jeden, ale i dva stupně - takže klidně můžeš jít třeba v 60 kmh ze 3 na 6 a motor se s tím popere... Takže 5kvalt u takto pružného motoru, navíc zpřevodován tak vhodně, je pdle mě úplně v pohodě.

    Navíc 6ka byla opravdu docela těžká, takže na normální II. třídu ani moc vhodná nebyla a ze 6ky jsi stejně často dával 5ku, protože do ostřejších zatáček byla 6ka příliš rychlá. 6ka se hodí na rovnější silnice, 1. třídy a především dálnici. Takže taky trochu záleží na režiu provozu. Ale 5kvalt si myslím, úplně OK.
  • « 01 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 12.07.14  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda

    Tak současné atmosfery nejsou na tom až tak špatně, možná mjí menší výkon, ale pokud chci používat auto déle tak servisní náročnost by měla být na polovině. Ve sporřebě takové rozdíly taky nejsou +-litr. Já netvrdim že je to jen vw co šlo s kvalitou dolu, ale zrovna sním mám zkušenosti. Když to vemu tak T4 před faceliftem to bylo auto nesmrtelný, u T4 po FL nám upad ventil do válce, u T5 před FL praskl blok motoru, upad kardan, a vydřely se vačky a když se motor rozebral tak se zjistilo že se musí udělat celá GO (cca 100k kč), že nefungujou klimatizace, volnoběžky, kamarádovi upad celej motor to bych ještě zkousl, ale to ostatní ne.
    Takže si myslim že to, jak jsi psal o tom tolerování francouzských výstřelku, že to u vw není lepší možná naopak.
    Vím že to posuzuju na "dodávkách", ale něco to otom vypovídá. Cena za servisy by dala na nový auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 12.07.14  15:32

    « Re: Re: Re: Dokonalá nuda

    povodne som na teba nechcel reagovat lebo pises o multivane co je dodavka aj ked vw. no ale samozrejme ked vyjdu nejake nove motory s novou technikou tak vacsinou prva generacia nieje tak vydarena ako druha tretia atd (nieje to spravne pre nas zakaznikov ale je to tak)... napr bmw e46 2.0d 100kW (neviem kod motora) , no 110kW uz bol vychvaleny. proste bmw zacalo robit 4 valcovy maloobjemovy diesel a naucilo sa ho robit dobre az pri druhej generacii. japonci sa drzia atmosfer a tym nikdy nic nepokazili no len tie uz niekto vymyslel davno pred tym nez oni zacali robit auta. Len v dnesnej dobe tie auta uz nemaju najvacsi vykon, najlepsiu spotrebu, mozno snazia sa ich robit co najlahsie aj na ukor kvality plechu, absencii tlmiacich hmot atd... a napr vw sa mozno popalil na prvych TSi ze musel menit rozvodovu retaz za kvalitnejsiu ale to trvalo rok dva a tie auta uz ku dnesnemu dnu maju odjazdene cez 200tis, nehovoriac ze vw ma uz druhu generaciu TSi s remenom a japonci iba vylepsenu 100 rokov staru technologiu. ale europa ma najviac na svete danovo zatazene pohonne hmoty a tym tu asi aj naviac vznikaju nove technologie a trendy v automobilovom priemysle. proste nas to nuti vymyslat. a najlepsie technologie a palubne systemy v autach maju zase europske automobilky hoci europa nieje ani IT spicka vo svete.
  • « 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 12.07.14  14:52

    « Re: Re: Re: Re: super volba

    zadokolka je zadokolka, to ano, ale golf ma xds tak nejaka sila musi posobit na zadok, len asi iba pri prudkych prejazdoch zatackou, a taky styl jazdenia ja nemam a ani s bmw som nemal.
    ja stale pri kazdom vypnuti dochladzujem turbo cca minutu, ale aj tak v garazi po dochladeni a vypnuti pocujem ako cirkuluje voda par sekund. oficialne urcite povedia ze dochladzovat netreba (kedze sa chladi samo vodou) co je podla mna z casti pravda ale na druhej strane ak by som na dialnici isiel natankovat bez dochladenia (na volnobehu) tak voda by nedokazala ochladit v maximalne rozpalenom turbe tak skoro aj tie casti cez ktore prudi iba olej a mohla by sa vytvorit spalenina. no bezny netechnicky pouzivatel s turbom problem mat aj tak nebude hoci by nedochladzoval. nahle vypnutie po plnej zatazi sa stane mozno raz za rok a mozno nikdy. a aby to skodilo tak spaleniny by sa museli tvorit pravidelne.
  • « 21 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 11.07.14  19:50

    « Re: Re: Dokonalá nuda

    Já bych do golfu nešel nikdy, a celkově do vw. Ta kvalita šla hodně dolu, co se týče DSG, motorů 2.0tdi, Bi-tdi, řízení, uložení tlumičů, zapečený kotouče už po 20k km to nedokážu akceptovat zase já. Jsou to závady z multivanu, které se staly než se najelo 65k km. Pak motory TSI to byl taky průser. Motor 2.0 tsi do multivanu nám nebyly schopný do roka dodat. Zlatej můj Renault, kterej jezdí bez jediné závady, vitara taktéž. Člověk si myslí že po faceliftu doladí ostatní mouchy, ale u multivanu to bylo naopak, změnili motory, převodovky a problémy od znova. A to jsem vypisoval jen u jednoho auta, ty před tim to už ani zminovat nebudu.
    Takže si myslím že všemi opěvovaná "spolehlivost" VW není moc na místě. Nemluvím o starých TDI, to byly držáky, ale současnost? 8-s
    Nikomu nic nevnucuju a nechci dělat ADU. Jsou to jen mé zkušenosti s těmito skvosty.
    Další zkusíme Mercedes V, snad je lepší než Viano. Ono v týhle třídě je to dost omezený.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 11.07.14  17:04

    « Re: Dokonalá nuda

    Já teda recenzi dost profičel a není špatná, teda ta opěvovaná klimatizace s třemi profily je u autorem opovrhované konkurence dobrých 10 let docela běžná věc... spíše mi ale nesedí ten popis motoru. Pravda, nejel jsem TSI 63 kW v GVII, je to nová generace, jel jsem jen v GVI a tam mi rozdíl proti 77 kW verzi (tu jsem jel i v Octavii, zsál opravdu diametrální. Právě jako by VW jaksně řeklo - základ 63 kW udusíme - to máš za to, že sis nepřplatil, zákazníku, 77 kW jel jako z praku. Nemyslím si, že tu filosofii nějak změnili i v GVII. No a absence šestikvaltu mi přišla poměrně výrazná, právě pro ten dlouhý stálý převod, u šestikvaltu se s tím nemusí motor tolik prát. Čili podle mě důvod pro připlacení si za 77 kW verzi rozhodně bude, i když jak opakuji, GVII v těchto dvou verzích jsem nezkoušel, jen GVI a ten byl rozdíl obrovský.

    Jo a Rohypnole, já bych šel pro změnu spíše do Golfu. Ačkoliv se interiér Leonu posunul o hodně velký kus, náskok Golfu je pořád obrovský ;-) Ale pravda, zevnějšek Leionu je zase fakticky podařený...
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 11.07.14  16:18

    « Dokonalá nuda

    Golf v základu působí neuvěřitelně nudně. Jenže právě tyhle výbavy a motorizace jsou podle mě velmi atraktivní z pohledu zákazníka. Skladové totiž jsou obvykle dobře vybavené a tedy vlastně i levné.

    GVII je podle mě spíš půl kroku zpět oproti GVI, ale je to můj pohled. Prostě proporce GVII a více skloněné čelní sklo a jiná pozice za volantem mi nesedla...

    Zkrátka výborná volba :yes: Krásná recenze, musím si ji přečíst na několikrát ;-) Jinak jak jsou na tom základní světla? Ty sklízela dost kritiky, u předešlé verze naopak i základní svítí excelentně.

    Moje volba by byla ve třídě jasná - Leon ST s LEDkama ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 11.07.14  14:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: super volba

    Gratulujem k peknemu Golfu....ta farba sa mi strasne paci...a co sa tyka toho tempomatu,urcite sa pozri na VW forum,a najdes niekoho,kto je schopny a vie ho dorobit...prajem vela stastnych,a hlavne bezporuchovych kilometrov!
  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 11.07.14  10:42

    « Re: Re: Re: Re: super volba

    Hej, tempomat sa dal svojho času domontovať. Šlo len o páčku a povolenie v riadiacej jednotke. Cena aj s hodinkou práce v origo škoda do 100eur. Predpríprava na neho bola v aute spravená od výroby. Dával to kolega do oktavie 2 a zhodou okolností aj ja do citroena.
    Tempomat je super, pametam keď som ho ešte nemal ako mi noha tŕpla cestou do Chorvátska. 1000Km tlačiť plynový pedál, žiadna výhra.
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 11.07.14  10:05

    « Re: Re: Re: super volba

    Do VAGov sa da tempomat jednoducho domontovat, pripadne u Skodovky bola moznost dat si to namontovat ako prislusenstvo v servise, ale tu uz neviem cenu. Vyhoda je potom neporusena zaruka.
    Jazdne vlastnosti Golfu nemozu byt podobne BMW uz iba z pricipu predneho pohonu, motora s prevodovkou priecne pred prednou napravou a zadnej jednoduchej napravy, co je dost velky minus pre Golf a zbytocne sa zraza k francuzskym autam - tou napravou a tlakom na co najnizsou cenu (u zakladnych verzii).
    Inak ale to su presne tie detaily, napriklad ta spominana trojspotreba a dvojzobrazenie, ktore robia z Golfu ikonu.
    Ano turbo je chladene vodou aj olejom, ktory ho maze a potom sa ochladzuje vodou v tej hlinikovej kocke pred motorm. Motor nema intercooler, ale vodny chladic stlaceneho vzduchu za motorom, ktory nema az taky silny vykon, ale na tieto vykony este staci. Ak vypnes motor a turbo je este teple, tak mozes pocut z motora taku cirkulaciu, ako elektricke cerpadlo este pretlaca vodu cez lozika turba, to je dobre, ze to tam dali, ale neviem, ci oficialne tymto odpada potreba dochladzovat na volnobehu?
  • « 00 Reagovat !

    foto rapper

    rapper 11.07.14  09:39

    « Re: Re: Re: celkový design

    Souhlas, jinak ta praktičnost v této kategorii?, nevím, no dejme tomu. Mě osobně by ty kratší dveře Leona s vyšší nakládací hranou rozhodně nevadily. V některých rozměrech(délkách) zav.prost. Leon překonává Golfa a v některých Golf překonává Leona, ale pokaždé je to jen o pár cm, detail. Nicméně objem je stejný 380 l. Např. mě je milejší moje hlava a tedy i vyšší průchozí výška pod pátými dveřmi u Leona 188cm (Golf 185cm). Navíc s ohledem na rozměry je otvírání kratších dveří pohodlnější a auto vypadá sportovněji. Hold každý má jiné priority :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto M-A-T-O-

    M.A.T.O. 11.07.14  09:26

    « Re: Re: super volba

    Viem, je tam príplatok cca 600e, čo je veľa. Variant ma možnosť príplatku za 200e bez senzorov, čo nechápem, lebo skôr u variantu by som očakával potrebu senzorov. V každom pripade ja som si na tempomat veľmi zvykol, ale tiež by som 600e nepriplacal. Je pravda, že niekedy je tempomat skôr obtazujuci, pretože ho veľa ľudí nepoužíva alebo nemá a na diaľnici sa potom 100krat človek obieha s jedným autom, ktoré strieda rýchlosť v rozmedzí 5km/h.. to je na nervy
  • « 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 11.07.14  08:48

    « Re: Re: celkový design

    chapem, viem co chces povedat a suhlasim. ale vw ma/mal vo svojom portfoliu aj scirocco, samozrejme neje tak prakticke a cenovo nevyhodne oproti golfu, auto tejto triedy kde musia drzat naklady na uzde atd sa vyraznejsie nezmeni asi nikdy, ak by isli cestou mazdy 3 alebo astry tak by golf musel byt o 20cm dlhsi alebo vo vnutri mensi, tym padom, s rovnakou technologiou ako teraz aj drahsi (co nikto nechce) leon ma az nesmyselne zmensene zadne dvere kufru kde by g7 uz nebol tak prakticky ako je teraz. no mne sa g7 paci, (oproti g6 vidim velke rozdiely) a ak nejaky stretnem ked ide oproti tak sa stale rad pozriem ako posobi svojou sirkou a serioznostou, ako by chcel povedat ze niesom ziadny experiment ale profesional, ale urcite som aj zaujaty tak ma berte s rezervou
  • « 00 Reagovat !

    foto rapper

    rapper 11.07.14  08:16

    « Re: celkový design

    Chápu, každej to vidí jinak.

    Mě se např. ten Golf-technický etalon nižší střední okoukal už před mnoha a mnoha lety, totiž z boku ta kastle se širokým zadním sloupkem vypadá pořád stejně už pěknou řádku let. Velmi podobné je to s přední i zadní částí. Vím, že nějací skalní obdivovatelé budou namítat, že je to dokonalost sama a nepotřebuje změnu, ale na mě to auto působí prostě moc archaicky.
  • 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 11.07.14  08:01

    « celkový design

    co ti ja viem, ako to je s tym dizajnom, urcite to ma kazdy inak ale napr mazdu 3 som sledoval ked isli cez rusko do frankfurtu potom pozeral vela obrazkov, videl ju vela krat nazivo, po pol roku sa mi opozerala a uz ma nenadchyna, to iste mazda 6. pri golfe taky pocit nemam a je na trhu uz rok a pol
  • « 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 11.07.14  07:50

    « Re: super volba

    dakujem, ano dobry postreh, v mojej vybave sa tempomat nedal objednat, bol obsiahnuty v paketu spolu s parkovacimi senzormi. a taky priplatok som nebol ochotny akceptovat. predne parkovacie senzory reagovali dost neskoro na moj vkus a ak by som aj potreboval ich pomoc tak davno mam zaparkovane. A zadne golf tiez az tak nepotrebuje kedze clovek vie dobre odhadnut zadok auta. ak by sa dal tempomat objednat samostatne do 200eur tak by som si ho dal. No ak mi to dialnicna premavka dovoluje tak niekedy dole kopcom valim aspon 140 a na kopec sa dostavam pri 110 (uberanim plynu) a spotreba je vynikajuca, pri tempomate by musela byt vacsia. No je to moj konicek ktory ma nemusi drzat vecne.
  • 21 Reagovat !

    foto rapper

    rapper 11.07.14  07:23

    « celkový design

    U Leona tě nenadchl, ale u nejnudnějšího auta nižší střední, tedy Golfa ano. >:D
    No, každej podle svého gusta :-)
  • 00 Reagovat !

    foto M-A-T-O-

    M.A.T.O. 10.07.14  22:53

    « super volba

    Ahoj, gratulujem k novému autu. Sám nad niečim podobným uvažujem do budúcnosti. Len sa chcem spýtať k príplatkovej výbave. Je tam všetko možné, ale prečo nie tempomat?
  • « 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 10.07.14  20:52

    « Re: golfík

    dakujem, je to moja prva takato recenzia a snazil som sa tam zverejnit veci ktore ma zaujimali pred kupou, aj ked vacsinou uz len malickosti. Tiez dufam ze nove TSi je spolahlive, no vsetko tomu nasvedcuje. Ja nejako necitlivost okolo stredovej polohy nepocitujem, skusim sa na to sustredit. Fotky mi tu nejako nechcelo pridavat, musim ich zmencovat
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 10.07.14  19:20

    « golfík

    Ahoj, rád jsem si pročetl Tvou recenzi, hodnotit budu až tam dáš pár fotek. Jinak ty osramy nigtbrakery vřele doporučuji osvit se zejména za špatných podmínek, tma + déšť výrazně zlepší, jinak ta světla to je jedna ze slabin Golfa 7. Mně osobně na golfu ještě vadí taková necitlivost ve volantu kolem středové polohy. Např. při jízdě po dálnici to nutí k drobným korekcím volantem což je při delší jízdě dost otravné. Ale třeba už VW změnil nastavení posilovače. Jinak jak píšeš Golf má chyb opravdu velmi málo a jsou to jen drobnosti. Ty nové turbbenzíny jsou povedené, úsporné a dynamické současně a jen doufám že už i vychytané.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…