Recenze

galaxie (muž 64 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru XV

9,27 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru XV, foto 1 Subaru XV, foto 2 Subaru XV, foto 3 Subaru XV, foto 4 Subaru XV, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta nedávám Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2160 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Předem bych se chtěl omluvit všem "lepičům"za zadní nárazník zeleného Scirocca které jim následně pocuchalo ego při průjezdu zatáček či zrychlení.Sciro je minulostí - nyní máme Subaru XV,oranžová perleť,benzínový dvoulitr s manuálem.Koupě tohoto typu auta vyplynula z nutností které popisovat nebudu.Výběr čtyřkolky a benzínu byl jasný,značku jsem ladil sám a ženu vzal na projížďku vybraných kandidátů - RAVka v zatáčkách až moc dávala najevo svou hmotnost,CX5 zase byla motoricky hlučná.Jsou to prosím mé pocity a za nimi si stojím.Test XV byl domluven v dubnu, do Plzně - Auto Liška.Prodejce p.Havel nám ochotně vyšel vstříc - jeli jsme tam v sobotu,mimo pracovní dobu prodejny.Před salonem stála dvě naleštěná XV,bílé,dvoulitr benzín ale lineartronic,nafta s manuálem v oranžové perleti.
Prohlížíme bílé,otázky jsou zodpovídány vyčerpávajícím způsobem,nastupujeme do auta,žena dozadu,já vedle volantu,řídit bude (zatím)p.Havel.Vyjíždíme,kruhový objezd,registruji jen minimální náklon,pak po silnici a odbočujeme na polní cestu.V pátek v Plzni pršelo,dost pršelo.Auto působí jakoby mezi podlahou(koly) a cestou bylo ještě něco navíc, posádka je prostě odtažena od dění pod autem.Pak mi zatrne v páteři,sjíždíme na pole,rozmočené pole.Vlastně tam auto vplouvá.Ten okamžik rozhodl - beru.Zpět řídím já a nenacházím nic co by mé rozhodnutí zviklalo,podpoří je i manželka - v tomto autě se mi jelo nejlépe.Na prodejně ladíme detaily koupi,vylučovací metodou se rozhodujeme pro oranžovou perleť.Sedám ještě do naftové verze a zkouším ruční řazení - vše OK.Hovor se stočí i na spotřebu,Subaru jsou známá svým apetitem.Pan Havel se usměje - budete překvapen.Tuto větu si často připomínáme.
Auto je slíbeno k dodání koncem června,čekání si krátím čtením recenzí na XV.Dost mě rozhodila spotřeba testera na Auto.cz,trochu uklidnila na "němcích",tam jezdil pán tuším za 7,6.Dvacátého června jedeme tedy se zeťákem do Plzně pro XV.Předání vozu probíhá dosti dlouho,hovor odbíhá na jiná auta,dění v motorismu,prostě se sešli tři "potrefení" čtyřmi koly.Konečně usedám za volant, na palubním počítači(PP) se rozsvítí "SUBARU,vítejte".Zasunuji klíček do spínací skříňky,po obvodu červeně podsvícené.Rafičky se protáhnou po stupnici,kontrolky pozdraví svým různorodým světlem.Startuji a (obrazně)projíždím výlohou prodejny.Následuje zkušební jízda,střídáme se se zeťem.Vše v pořádku.Loučíme se s prodejcem a domlouváme cestu zpět.Je středa a rád bych stihl auto ještě přihlásit.Jedeme proto po dálnici na Prahu.Točím maximálně 2900 otáček,střídám rychlostní stupně,před Prahou se loučíme,a mě poprvé (a ne naposled) udivuje spotřeba - PP ukazuje 6,8litrů.Průjezd Prahou v odpoledních hodinách,zasekaná Korunovační,z Prahy to mám lehce přes dvacet km,před garáží je spotřeba 7,2.Mažu na úřad,kupodivu za deset minut jsem s RZ venku,zbývali dvě minuty do konce pracovní doby.V pátek jedem pro vnučku a v sobotu odjíždíme na dovolenou do Rakouska.Do zavazadelníku dávám:středně velký kufr,dvě sportovní tašky,baťoh,dalekohled v pouzdře a nočník.Ač pohledově malý a mělký je tedy z mého pohledu zavazadlový prostor OK. Tankuji plnou,zapisuji km a jedem..Jedem předpisově,auto má najeto 211km.Otáčky max 2900,dodržuji limity.Cesta je opět přes Prahu,směr Strakonice,okolo Písku do Budějovic.Tam beru opět plnou,PP ukazuje spotřebu 6,4,popojíždíme na odpočívadlo k doplnění živin a mě to nedá - počítám spotřebu, jasně PP kecá,vyšlo mi 6,27.Pane Havel,měl jste pravdu..Dovolená uběhla,cestou domů zkouším jet pár km podle nápovědy včasného řazení, auto si ve čtyřicítce žádá čtyřku,no nevím,takto jezdit určitě nebudu.
zajímavosti:
rychlost stupeň otáčky
30 2 2000
40 3 1800
50 3 2200
4 1700
70 4 2400
5 1900
6 1700
90 5 2400
6 2100
100 6 2400
110 6 2600
120 6 2800

gumy Yokohama geolandar G95,225/55 R17 M+S.Japonci je hustí na 4barry - tedy jen na převoz k majiteli,normálně jsou na 2,3barr.

autu začínám dávat "více pít",záběh dle manuálu končí při 1600km,občas se motor podívá k páté tisícovce otáček. najeto je 2160,za tu dobu jsem auto neumyl,olej bez úbytku,gumy stále 2,3..
v testech byla diskutována středová loketní opěrka,je prý umístěna moc vzadu.opírám se jen špičkou lokte,pár cm vpřed by neškodilo,nejsem si ale jist jestli by loket do ní nenarážel při řazení 4 a 6.
Z rádií asi znáte slogan "jsou auta a je Subaru".Dovoluji si doplnit - nedoceněné Subaru.

Silné stránky

určitě jízdní vlastnosti - s přibývajícími km zrychluji v zatáčkách,auto má limit za mým pudem sebezáchovy
prostornost - tedy opět z mého pohledu - měřím 173 cm a prostor je k r á l o v s k ý.Dcera ani zeť(182 a 190) se též necítí nijak omezováni.
tichý motor - začne se hlásit od 3500 otáček,kupodivu zní stále stejně i při pěti tisících.
spotřeba - není problém jet od "mladých" domů(přes Prahu Černý most,Letňany...) do šesti litrů,konkrétně 5,8.
couvací kamera - ostrý obraz i proti sluníčku při výjezdu z garáže
automatické rozsvěcení světlometů -odzkoušeno v rakouských tunelech,fakt pracuje včas
dešťový senzor - reaguje podle mých představ

Slabé stránky

štve mě systém start-stop (nebo opačně) nevidím jeho přínos,po každém nastartováním musím vypnout, pokusím se vyřešit deaktivaci při garančce
chybí "trojblik"-opět téma pro garanci

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

doufám že první a kladné budou až při první prohlídce po roce provozu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v Plzni jsou fandové aut,velmi přátelský přístup,maximální vstřícnost.

 


Další vozy značky Subaru



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

nehodnotím,je to ještě batole

praktičnost
10

nenacházím nic proti

prostornost
10

u mě dobrý..

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

občas ráz při přejezdu příčné nerovnosti

provozní náklady
10

zatím jen za benzín

výkon motoru
8

slušelo by větší stádo

spotřeba
10

dal bych i 11

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

byla trochu obava po kvalitních VW ale překvapily

brzdy
10
zavazadlový prostor
7

Více o modeluSubaru XV
Subaru XV 2.0i-S Lineartronic – Nebojím se ničeho Subaru XV 2.0i-S Lineartronic – Nebojím se ničeho

Pohon všech kol, dvoulitrový boxer či slušná světlá…

V první plug-in hybrid značky Subaru se promění model XV V první plug-in hybrid značky Subaru se promění model XV

Spolupráce mezi Subaru a Toyotou pokračuje i mimo…

 





Blesk.cz

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů chodili muži! I Matěj Hádek...

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů…

Jako většina rozcházejících se párů i Lucie Vondráčková (38) a Tomáš Plekanec (35) tvrdí, že jejich vztah…

 

iSport.cz

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí týdenním turnajem

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí…

Na zasedání Mezinárodní tenisové federace (ITF) v Orlandu byla schválena radikální reforma Davis Cupu. Tradiční…

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno Mourinhovo slovo

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno…

Přestupy směrem do Premier League už jsou uzavřeny, anglické lize ale stále hrozí jeden hvězdný transfer směrem…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…