Recenze

flakacka1 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 5 540i

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 26 BMW řada 5, foto 27 BMW řada 5, foto 28 BMW řada 5, foto 29 BMW řada 5, foto 30 BMW řada 5, foto 31 BMW řada 5, foto 32 BMW řada 5, foto 33 BMW řada 5, foto 34 BMW řada 5, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta bob Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 250 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Je to přibližně rok od představení nové generace BMW řady 5 s kodovým označením G30 a zde žádná uživatelská recenze. Tak to pojďme pomalu změnit. Dovolte mi představit svůj nový vůz BMW 540i xdrive.
Od prvních snímků představení této generace na webu se mi vůz ohromně líbil. Obzvláště v M paketu a této modré barvě. Automobilka ji označuje Mediterranean Blue Metallic. Jedná se o tmavě modrou metalízu, která nejvíce vynikne na sluníčku. To není tak tmavá a autu i této velikosti sluší. V sychravém počasí a nebo při špatných světelných podmínkách na autě zanikne a není to ono.
První fyzický kontakt s vozem proběhl loni v květnu v Inveltu. Měl sem domluvenou zápůjčku na jeden den s 530d. Nic jinýho bohužel neměli k dispozici. Po pravdě musím řict, že půjčené auto se mi vůbec nelíbilo. Nemělo M paket, barva byla taková nevýrazná šedá metalíza a mělo obuto nejaká základní 17" hliníková kola. A ještě k tomu na zimních gumách. Na druhou stranu jízda s autem byla velice pohodlná, tichá a plavná. Nepřesvědčil mě ale motor. Ač to byl všemi opěvovaný řadový šestiválec se slušnou spotřebou tak do svého auta bych ho nechtěl. I přes toto všechno slyšíte chrochtání nebo spíše hučení abych byl přesný a auto mi neuspokojilo ani co se týče dynamiky. Do cca 100km/h by to ještě šlo, ale nad tuto hranici prostě auto "nejelo". Pro případné rejpaly (přecházel sem ze silnějšího auta, nejezdím 50k/rok a naftu prostě nemám rád)
Druhá zkušenost byla s bílou M550i v prosinci loňského roku. Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou řeknu, že sem byl unešenej. Už jen samotný zvuk osmiválce přeplňovaný dvěmi turby mi nahnal husí kůži. Auto bylo na dvacítkách a i tak nebylo auto tvrdé (tohoto sem se nejvíc obával). Mrzelo mi jen, že sem nemoh přitopit pod kotlem tak jak bych chtěl. Chápu to ale, auto mělo najeto 4 tisíce a jezdil s tím majitel
samotného dealerství. Co mi ale doslova vyrazilo dech bylo, že jsem do auta musel
natankovat za tři stovky benzin! Ujel sem přibližně 10-15km po městě a kousek na dálnici. Na to, že sem u nich chtěl utratit odhadem 2 miliony je to silná káva. kdyby někdo chtěl být v diskuzi vtipný tak sem tam nepřijel v teplákách ověnčený zlatými řetězi, ani sem nesmrděl potem či s mastnými vlasy. Měl sem půjčeny snad desítky aut a nikdy sem palivo neplatil. S výjimkou auta půjčeného na celý den kdy si ho přebíráte s plnou nádrží a s plnou ho vracíte. Jinak cenová nabídka byla více než
dobrá. Ale z tohoto důvodu bych tam auto prostě nekoupil. Tímto zdravím pana Kopeckého do Ústí nad Labem.

Jak tak člověk brouzdá internetem po večerech a pořád hledá vhodnou konfiguraci a co nejvíc informací o autě tak se dozví i to co ho moc nepotěší. Tento přeplňovaný osmiválec N63 4,4 litr od BMW má od svého vzniku fatální problémy s chlazením.
Do roku 2012 měl dokonce jeden dealer zákaz vykupovat vozy osazené tímto motorem. Automobilka sice dělá každý třetí rok nějaký upgrade, ale problemy zcela
nezmizely. Motor je údajně konstrukčně špatně vyřešen kdy jeho dvě turbodmychadla
umístila mezi hlavy válců kde se krásně zapékají.

A jelikož už víte, že naftě vůbec neholduji a M550i má tyto problémy tak nezbývá než slevit z dynamiky a hledat vhodnou 540i. Večery prosezené u PC s hledáním té pravé pětky na mobile.de nebraly konce. Jedna neměla M paket, druhá byla moc drahá, další špatně zvolenou konfiguraci či barvu atd. Však to znáte. Hledání ale nakonec přineslo své ovoce. Je tady!!!! Vykřiknul sem. Modrá barva, M paket, velice dobrá výbava, akceptovatelná cena a ještě přimo
od velkého dealera BMW. Úplně na 100% to nebylo, člověk vždy musí z něčeho slevit. Moje osobní konfigurace by byla ještě o fous jiná. Aby to bylo vysloveně punktlich tak by musela být
kuže v barvě cognac (hnědooranžová) a sedačky s odvětráváním. A adaptivní podvozek. A asi bych si vzal i o palec menší kola. Toto byly věci, které sem musel překousnout.
Na druhou stranu vůbec bych si nepřiplácel za soft close, střešního okna, dálkově ovladané parkování a ovládání gesty. Bez toho bych se obešel. A ještě jedna věc tu je – xdrive. Přiznám se, že nevím zda bych připlácel či nikoli. Čtyřkolku sem nikdy neměl, ale do takhle velkého auta asi jo.

Dealer v Německu měl sídlo až kousek u Stuttgartu takže relativně dálka. Na platbu cash rovnou zapomeňte. Tu bere tak možná nějaký Turek dřepící v kadibudce za městem. Auto zaplaceno celé dopředu převodem z účtu. Z toho sem zrovna nejásal. Auto sem fyzicky neviděl, nesvezl se a co když ho nebudu chtít, vytanulo mi na mysl. Tak peníze vrátíme zpět na účet, ujišťoval prodejce. Bez toho se nehnete. Když už byl domluven přesný termín, jednalo se konkretně o pátek, tak volá prodejce, že ještě vymění olej v motoru s filtrem a termín se posouvá na pondělí. Auto je prý v sekci BMW premium selection a mam na to nárok. Říkám si OK, s tím nemám vůbec žádný problem. Ale proč pane bože toto neudělali již dávno kdy šlo auto do prodeje? Nájezd byl 28 800km a sama automobilka předepisuje servis po 30 000km/2 roky. Nakonec to tedy vyměnili, ale za tento servisní interval bych samotné BMW nejraději nakopal do …….
Přeskočím až na samotný příjezd do Michelfeldnu. Obrovské dealerství, všude kolem spousta aut na prodej, ale svojí pětku nikde nevidím. Snažím se sám sebe uchlácholit, že bude někde uvnitř schovaná.
Vejdeme dovnitř kde přímo naproti za ostrůvkovým pultem se na nás usmívají 3 rodilé mladé Němky a jeden mladík. Toho bych rodilým Němcem nenazval. Zatímco slečny mající pokožku bílou jak právě vymalovaná stěna tak mladý muž se nachází s pigmentací kůže na zcela opačném barevném spektru.
Sedáme si vedle ke kulatému stolu a dostáme presso s vysvětlením, že manažer se nám za chvilku bude věnovat. Jen co připraví papíry. V hlavě se mi pořád honí myšlenky co když bude auto na těch dvacítkách moc prkenné nebo zda nebude někde poškrábané. Chvílemi i přemýšlím, že žadné kompromisy dělat nechci a auto klidně nekoupím a nechám si vrátit peníze. Jak v tom všem psychickém tlaku dopíjím poslední doušek kávy, přichází k nám muž středního věku, oblečen do skvěle padnoucího saka, že je prý auto připraveno před salonem.
Vycházíme ven, ruce se mi třesou a tep také nemá normální hodnotu. Konečně ho vidím!!! Stojí tam napulírovaný tmavě modrý krasavec. Jdu blíž až k autu, pomalu ho obejdu jak je to s tou kosmetikou a když vidím, že je ve stavu nového vozu, pronesu k dvěma kamarádům něco ve stylu „ty vole to je pecka“ Sedám si dovnitř, okukuji interier, nastavuji sedačku na svou výšku a kamarádi žadoní ať už ho nastartuju. Záhy mačkám tlačítko s nápisem start engine a šestiválec poprvé vyštěkne. Má hluboký a hutný zvuk, drží zvýšené otáčky kolem 1300/min a na mém těle stojí snad všechny chlupy.
V tu chvíli se zdají být všechny mé pochybnosti zcela liché a auto jsem připraven si odvézt svůj co stůj i kdyby byl podvozek tvrdý jak kámen. Nedali mi to toho kafe něco na oblbnutí?
Po prozkoumání komplet vnitřku vyrážíme na testovací jizdu. Jedu hodně opatrně, zvykám si na velikost auta i to chci nechat zahřát. Mezitím ale již zjišťuji, že podvozek opravdu není tvrdý i když nemá adaptivní tlumiče. Není to C5 na šestnáctkách, ale myslím, že mé obavy se rozplynuly jak pára nad hrncem. Za chvíli se vracíme zpět a já už se těším jak si to sám odřídím až domů. O motoru, převodovce atd se rozepíšu v recenzi.
Teď ještě vyřídít papírovaní, milion podpisů, natankovat plnou a hurá domů.


A nyní již slíbená recenze konkrétního auta. Pokud vás úvodní omáčka nudila tak se omlouvám.

BMW 540i xdrive G30 Mediterranean Blue

Jedná se o automobil vyšší střední třídy poháněn přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem
s kodovým označením B58B30M0 spolupracující s osmistupňovým automatem ZF s hydrodynamickým měničem přenášející sílu na všechna čtyři kola.
Motor

Výkon 250 kw při 5500-6500 rpm
Točivý moment 450 Nm při 1380-5200 rpm

Zde je jeho suchý soupis čísel, který toho ale moc neříká. Dobře, má to 340 koní na přibližně jeden a třičtvrtě tuny, řekne si člověk a nikdo z toho ze židle na zadek nespadne. Souhlasím. Jenze auto oproti minulé generaci sundalo přibližně metrák na váze, k tomu si připočtěte dokonalý automat a schopnost motoru sebrat se již z tisíce otáček a táhnout až do sedmi a ve výsledku není dynamika vůbec špatná.
Opravdu, motor se povedl, musím konstatovat aniž bych si musel nasazovat růžové brýle. Je tak hladký,
Sametový, krémový, lahodný…. Nevyčerpal už sem všechny synonyma ke slovu dokonalý? Myslím, že ne. Vážně, je to poklad. Líbí se mi když jedete po městě 50 v komfort režimu, motor točí nějakých 1200 otáček a potřebujete nepatrně zrychlit. S nohou baletky lehounce přišlápnete plyn sotva pár milimetů a motor okamžitě reaguje. Žádná prodleva až se roztočí turbo se tu nekoná. Někdy mi přijde, že se jedná o velkoobjemový atmosférický motor. Dnes není problém tento výkon dolovat z dvoulitru, ale ten se nikdy nesebere tak ladně z takto nízkých otáček. Motor je přeplňován pouze jedním, zato dvoukomorovým turbodmychadlem. To stojí právě za tou úžasnou linearitou kdy je dostatečně silný ve spodních patrech, ale síly má na rozdávání i nahoře těsně před omezovačem, který je tuším nastaven na 6800ot/min. Chválou nebudu šetřit ani co se zvukového projevu týče. Přibližně do třech tisíc o něm ani nevíte, někde v přídi si tam tiše pobrukuje, aby v pěti tisících rozehrál ten správný orchestr. V poslední třetině otáčkového spektra o něm zřetelně víte. Motor řve, ale vy to tak chcete. Vůbec vás to neobtěžuje. Jako bonus je, že v tomto spektru táhne jak zběsilý. Kopec –nekopec, prázdný auto – plný auto, je mu to jedno.
Auto umožňuje přepínat mezi režimy komfort, sport a eco pro. Jak se chová v režimu eco pro po mě nechtějte vědět. Ještě sem to nezkusil a snad ani nechci. V režimu komfort se sw snaží udržovat motor v co nejnižších otáčkách, takzvaně na spotřebu. Motor málokdy přeleze na otáčkoměru číslovku 2 pokud jedete pianko. Režim sport jak už název napovídá prostě zvýší otáčky oproti komfortu asi o 500.
A tuším, že je nenechá spadnout pod 1500 ať už jedete ultra klobouka třeba. Jezdím skoro pořád ve sportu, jednak je mi to nejpříjemnější a jednak nechci, aby se motor podtáčel.
Ještě si dovolím malou vsuvku ohledně spotřeby. Snad nikdo nečeká, že to bude jezdit za pět jako slavné 1,9 TDI. Při zpáteční cestě od dealera domu sem si všimnul, že na velké obrazovce navigace svítí spotřeba 13,2 litru. Asi po 100km klidné a plynulé jízdě po dálnici (tempomat na 130) to slezlo na 12,5.
Hlavou se mi začaly honit různé nepěkné myšlenky. Krve by se ve mě nedořezal v tu chvíli. Snad jen namátkou, nechci být totiž vulgární. (to sem si teda ……do bot když jedu skoro klobouka za 12) To, že je ten skvostný šestiválec, který jezdí za 7-8 v trojce a za 8-9 v pětce? Vždyť i novináři všude psali, že je ten motor úsporný. To přece není možný, snažil sem se sám uklidnit. Nebudu vás už déle napínat. Teprv až poté sem levou páčkou na palubním počítači mezi budíky nalezl svou spotřebu po startu. Neuvěříte mi jak velký kámen mi spadl ze srdce! Snad sem slyšel i to bouchnutí. Svítilo tam 7,7 litru. Nemá cenu snad popisovat, že od té chvíle sem měl celou cestu hubu od ucha k uchu. Někde v puli cesty tam svílila chvíli i hodnota 7,1. Nakonec sem do Čech, respektive domu přijel se spotřebou 7,8.
Neptejte si mi o kolik kecá palubní počítač. Nevím to. Ještě sem nezkoušel natankovat do plné pak do spočítat.

PŔEVODOVKA
Motor kooperuje s osmistupňovým automatem ZF, jeho kodové označení je 8HP50 a je stavěn pro maximální točivý moment 500 Nm. Nevím zda je tam nějaká rezerva pro případnou úpravu navýšení výkonu a krouťáku jako má třeba DSG, ale tipnul bych si že asi ano. Tak jako sem vychválil do nebe motor, musím tím samým způsobem vychválit i tento automat. Vždy sem měl manuál, ale jak člověk stárne (čtyřicítka již ťuká na dveře) tak už se mi nechce prát se s fofrklackem. Hlavně ve městě je to opruz. Samozřejmě sem měl načteno o tomto ZF a všichni do jednoho házeli jen samé superlativy. Řikal sem si, ono to nebude tak horké a jen člověk si tam hodí co právě potřebuje. Zkrátím to, manuál již nikdy! Po pravdě řečeno, do nové pětky nejde ani dát, vyjma základní 520d. Nedovedu si představit jak vypadá středový tunel s klasickou řadičkou.
A nyní již k samotnému popisu. To s jakou ladností tam sází kvalty, lhostejno zda nahoru či dolu, je na standing ovation. Je rychlá, nezmatkuje a vždy má zařazen ten správný kvalt. Při rozjezdu cítíte jak nechá lehce proklouznout měnič, aby byl co nejplynulejší a prostý cukání. Jako v bavlnce. Líbí se mi, že při jemném šlápnutí na plyn zbrkle nepodřazuje, ale využije točivý moment. Sešlápněte o trochu více a podřadí si o stupeň. Pokud nestačí tak sešlápněte ještě o trochu víc a podřadí si o další. Pokud chcete vyzkoušet kick down tak jen zahamtněte plyn do koberečku a o nic vic se nestarejte. Vlastně starejte, aby auto před váma nebylo moc blízko a nepodívali se mu nechtěně do kufru.
Auto je určeno převážně na dálnice a polykání nekonečných kilometrů a tak je velmi příjemný kdy jedete na tempomat 130 a převodovka tak šoupne osmičku a motor točí pouhých 1800 otáček a udržuje klid na palubě.

INTERIER
Už je to pěkná řádka let kdy BMW z německé premiové trojky tahá za nejkratší konec provazu ohledně interiérů. Však jí to také lidé v diskuzích dávají sežrat, jenže Bavoráky se prodávají jako teplé housky na krámě a tak s tím automobilka leta nic nedělala. Za nos se chytla až s příchodem nové pětky. V porovnání s předchozí generací F10 je o třídu jinde. Řadu 1 a 3 raději nebudu hodnotit, ty kulhají na obě nohy. Přehlídka plastů z Kinder vajíčka.
Tato generace G30 se dle mého ale povedla, ať už architekturou či výběrem materiálů a kvalitou zpracování. Ozdobné lišty ve dveřích a před spolujezdcem jsou z pravého dřeva, palubka je čalouněna umělou kůží Sensatec (vypadá to hezky a příjemné i na omak), lze si připlatit i za keramické ovládací prvky (nedisponuji tím) a potah sedadel je z kůže Dakota. Někde sem četl, že BMW vyměnilo dodavatele kůže a celý to stálo neskutečný balík a náročné to bylo i časově. Za mě tedy ta nejlevnější Dakota, kterou mám ve voze, žádná hitparáda není. Přijde mi hrubá a po čase bude možná i krabatět. Určitě doporučuji připlatit za Merino a nebo Nappu.
Architektura palubní desky je starý známý Bavorák v dobrém slova smyslu. Palubka mírně natočená k řidiči, obrovský displej navigace umístěn nahoře do prostoru, kaplička přístrojů s kruhovými ukazateli, ovladač idrive na středovém tunelu. Jen je to vše modernější, poplatné dnešní době, která si to žádá. Budíky jsou tudíž digitální – mění se dle zvoleného režimu, kde eco pro je světle modré, sport červený a komfort bílý. Škoda, že tam nelze mít třeba navigaci, měnit velikost budíků apod. jako to má Audi. Zase na druhou stranu musím pochválit, že v Mnichově nezanevřeli na mechanická tlačítka, která jsou stále intuitivní a těžko překonatelná. Komplet ovládání klimatizace je ovládáno mechanickými tlačítky a tak to má být. V Ingoldstadtu na to mají jiný názor, viz. Nová A6.
Nyní něco málo k vnitřní velikosti. Na to, že má auto skoro 5 metrů na délku to není až taková výhra. Vpředu je vše v pořádku, je zde vzdušno do všech směrů a nic vás vážně neomezuje. Se sedačkou jdou dělat psí kusy kdy můžete sedět nízko jak ve Formuli 1 nebo naopak jak na balíku slámy. Je nastavitelná ve 14ti směrech a lze nastavovat úplně vše včetně prodloužení sedáku a naklopení vrchní části opěradla kolem lopatek, dofukovat bočnice a regulovat bederní opěrku. Vše samozřejmě plně elektricky s pamětí pro 2 osoby. Vyhřívány jsou zde všechny 4 sedadla a volant. Jsou velice pohodlné a člověk ani po 5 hodinách nevyleze rozlámaný. Jsou to nějaké příplatkové, komfortní a investici do nich jednoznačně doporučuji. Zadní vnitřní část si takové chvalozpěvy nezaslouží. Tohle že je vyšší střední? Pane bože vždyť Octavia tady má znatelně víc místa. A Superb pětku doslova deklasuje. Řekl bych, že vzadu je to pohodlné pro osoby do 185cm. Velikost kufru bych zařadil mezi takový standard, tuším 530 litrů. Nic velkého nevozím a nebo mám ještě druhé auto. Kdo potřebuje víc, kupte si kombíka.

NAVIGACE, AUDIO, HUD, ASISTENČNÍ SYSTÉMY
Auto je z výroby osazeno příplatkovou navigací Profesional a nemám k ní připomínky. Trasu může ukazovat buď přes celý 10.25“ displej nebo jen v samostatné dlaždici na LCD kde v dalších dvou dlaždicích můžete mít počasí, jízdní údaje z palubního počítače atd. Vše se ovládá přes Idrive a nebo přes lcd. Funguje dotykově jako např. tablet. Líbí se mi, že na kolečko ovládání Idrivu můžete psát prstem písmena či číslice při zadávání cíle navigace. Celá obrazovka se těší jemnému rozlišení 1440 x 540 pixelů.
Další věcí, opět příplatkovou za nemalý peníz, je prostorové audio Harman Kardon disponující 11 reproduktory o celkovém výkonu 600w. Nejsem audiofil a nemohu srovnat s audiem Bowers Wilkins, které stojí několikanásobně víc, ale dle mého hraje dobře a čistě. Bohužel kritický musím být k rádiu. Obcas zašumí jak hledá asi jinou frekvenci daného rádia, ale tohle se mi u druhého auta nestává. Vůz disponuje i DAB tunerem a tam se zase stává, že z ničeho nic přestane třeba na vteřinu hrát. Nevím zda je to na reklamaci, každopádně se na to zeptám.
HUD neboli Head Up Display je moc příjemná fičurka. Oproti generaci F10 má být o 60% větší a lze nastavit kolik údajů se bude na čelní sklo promítat. Já osobně tam mívám samozřejmě rychlost, čtení dopravních značek a pokud je zapnuta navigace tak výstup z ní. I když příplatek není z nejmenších tak rozhodně doporučuji.
Ohledně asistenčních systémů toho moc nepovím. Využívám pouze hlídání mrtvého úhlu a asistent pro udržení v jízdním pruhu. Představovat snad není třeba, mnohem více řeknou videa na youtube. Adaptivní tempomat ji již zaslouží pár řádků. Nezkoušel jsem zda funguje do 210 nebo do 250 apod, protože u nás to stejně legálně nevyužijete a do Německa jezdím zřídka. Já si nastavím 130 a auto tuto rychlost drží dokud někoho nedojedu, kterého nelze pro hustý provoz předjet. Auto zpomalí a při prvním možném předjetí opět nabírá rychlost na původně nastavenou. Lze namačkat i odstup od vpředu jedoucího auta, ale toto vyzkoušené zatím nemám. Co opět stojí za příplatek tak je soustava kamer (vpředu mezi ledvinkami, zadní, ve zpětných zrcátkách) kde lze na displeji auto vidět z ptačího pohledu. Konečně nebudu mít odrbané ráfky z parkování.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
I když je auto o metrák lehčí tak pořád je to kus auta a tu masu prostě cítíte. Toto není auto kdy v sobotu vstanete v 6 ráno a jdete vyvětrat svého mazlíka po okreskách. Přiznám se, že mi to ještě nenapadlo a i když řídím moc rád tak toto mi prostě neláká. Jo pokud by mělo o půl tuny méně a bylo o metr kratší tak bych vstával i ve 4. Tohle auto je prostě dálniční parník a já věděl do čeho jdu. Na své rozměry mění směr velmi ochotně, trakce je za všech podmínek dost díky xrive a příjemně je nastavena i stabilizace kdy vás nepřekvapí náhlé ubrání plynu či nevybíravé přibržďování.
LED ADAPTIVNÍ SVĚTLA
Ooooh tady zase musím extra chválit, jsou prostě perfektní. Tlačítkem na levé páčce si aktivujete automatická dálková světla. Mají mít dosvit 500 metrů což je jen o 100 metrů méně než současná špička v laserovém provedení. Zní to již jako klišé, ale opravdu udělají z noci den. Nikomu není příjemné když neustále přepíná mezi dálkovými a normálními světly kdykoli se objeví auto v protisměru nebo před vámi. Zde nervování odpadá. Jakmile se objeví auto v protisměru, pětka dokáže vykrýt světelný kužel levého světlometu tak, aby auto neoslnilo. Dokonce když jedete za autem tak dálková světla nevypíná. Stojí 40k a stojí za každou korunu a jednoznačně doporučuji. Jako bonus je vzhled světel při denním svícení oproti normálním ledkám.

OSTATNÍ PŘÍJEMNOSTI SOUHRNEM
Soft close – plynulé dovírání dveří bez bouchání. Jako líbí se mi to, ale asi bych si nepřiplatil. Nechci vědět na kolik přijde oprava až se nějaký servo motorek vy…. pokazí po záruce.
Automatické zavírání kufru – v podstatě to samé, ale zde bych investici alespoň zvažoval.
Parkování auta na dálku pomocí klíčku – dle mého jen machrovinka pro okolí. Třeba někdy přijde k užitku.
Střešní okno – v létě to bude asi prima věc. Vhledem k ceně bych nepřiplácel.
Ovládání gesty – také spíše vytáhnout se před posádkou. Nepřiplácet.

Recence je pojata zábavnější formou, žádné strojené vyjadřování jako PR. Spíše je zaměřena na užitečné info za to utrácet, co oželet, nástrahy auta při koupě v zahraničí atd. Smyslem určitě není honění si zde trika.

Silné stránky

motor
převodovka
led světla
interier
technické vychytávky
spotřeba

Slabé stránky

místo na zadních sedadlech
kvalita kůže Dakota
hluk od kol na strupaté silnici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré, 800 Eur sleva

 


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluBMW řada 5 G30 (2016-)
BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší! BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…