Diskuse

BMW řada 5 (2017)

10.3.2018

Je to přibližně rok od představení nové generace BMW řady 5 s kodovým označením G30 a zde žádná uživatelská recenze. Tak to pojďme pomalu změnit.…

 

BMW řada 5 (flakacka1)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.03.2018  18:22

    Petrolhead

    Tak vidím, že petrolheadi ešte nevymreli a nie všetky veľké bavoráky majú naftu. A plne rozumiem, B58 je majstštyk, kto zakúsi, nechce inak. :yes: Gratulácia a veľa šťastných km.
  • 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 10.03.2018  22:49

    540i

    Moc pěkná a hezky "vykrmená". :yes: Měl jsem možnost se svézt s jednou předváděčkou a byl jsem příjemně překvapený, že ten motor neměl s autem této velikosti žádné velké potíže - dynamika byla na úrovni top naftových šestiválcových motorizací, které mají i o 200 Nm víc. Podle mne skvělá motorizace (rozhodně lepší než 530d a 540d), pokud nechceš jít do M550i nebo do M5.

    Jinak té N63 v M550i bych se dneska už nebál. Ten motor byl problém v F10 před faceliftem, ale o verzích po faceliftu nebo v G30 jsem už žádné špatné zprávy neslyšel. Ať slouží.
  • 00 Reagovat !

    foto vondry87

    vondry87 11.03.2018  09:56

    Paráda

    Přesně takovou 540i bych rád jako příští vůz, ale až za pár let, až ceny trochu opadnou. A s tím souvisí můj dotaz - jaký byl % rozdíl v ceně nového a ročního vozu? Když jsem kupoval Passata, tak ta cena klesala tak pomalu, že se v podstatě nevyplatilo kupovat zánovní vůz. A ty články typu "auto po vyjetí z autosalonu ztratí 1/3 ceny" považuju za pohádky, ale třeba to u BMW funguje jinak a roční vůz se vyplatí? Nebo šlo jen o to, že nebyl čas čekat na výrobu a muselo se najít něco skladem? Tak to bylo v mém případě, jinak bych určitě vzal nové.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 11.03.2018  11:20

      « Re: Paráda

      tak u BMW ti vedia spraviť aj slušnú cenu do výroby.

      Inak gratulácia ku parádnemu autu,tá nová 5er je fakt krásna + tento motor :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto vondry87

        vondry87 11.03.2018  15:25

        « Re: Re: Paráda

        Přesně proto se tak hloupě ptám. Sleva 20 - 25 % se zdá být u BMW běžná, tak by mě zajímalo, jaká je sleva u ročních vozů. To by to auto muselo stát tak maximálně 60 % katalogové ceny nového auta, aby mělo smysl o něm uvažovat.
        • 00 Reagovat !

          foto flakacka1

          flakacka1 11.03.2018  18:35

          « Re: Re: Re: Paráda

          Zdravím pánové, díky za pochvaly. Ano, u vozu starého 9 měsíců sem na 60% původní ceny. To se ale bavíme o Německu, u nás tomu tak není. To je také důvod proč sem auto kupoval tam, úspora byla v řádu statisíců. Ano, BMW je ve slevách štědré, ale zdaleka ne u všech modelů. Třeba na odcházející X3 bych bez dohadování dostal 30%. Nová pětka je ve slevách na chvostu. Jednak je to nový model, který se dobře prodává a tak prý není důvod dávat vysoké slevy. Konkrétně při poptávání na původní M550i je sleva 18% (jen pro velkoobjemové motory). 2% lze získat za to, že jste doktor nebo právník, další 2 za to když si vyberete barvu z exklusive programu, která stojí 80k. Na 540i dostanete slevu 15% a musíte připlácet za věci, které má 550i v základu (namátkou M paket za 150k). Proto takto "vykrmená 540i" se nebezpečně blíží 550. To byl důvod koupě auta u sousedů. Všechny procenta samozřejmě na ICO.
          • 01 Reagovat !

            foto Toky1

            Toky1 12.03.2018  08:54

            « Re: Re: Re: Re: Paráda

            Tak to by ma zaujímalo prečo práve doktori či právnici majú nárok na dodatočnú zľavu. Prečo ju nemôže dostať inštalatér alebo masér či architekt. Nemusíš odpovedať. Podľa mňa by sa dalo kľudne hovoriť o diskriminácii, čo by som povedal že je na súdny spor.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 12.03.2018  09:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Paráda

              To asi ťažko. Je to zmluvný vzťah medzi BMW a stavovskými komorami a v rámci neho sa importér zaviazal poskytnúť zľavu pre členov týchto komôr. A je to obojstranne prospešné, členovia komôr dostanú dodatočnú zľavu a pre BMW je to dobrá reklama; zároveň BMW dobre vie, že to sú lukratívne cieľové skupiny, ktoré keď si raz chytia, tak už málokedy odídu a teda je tam veľký predajný potenciál (lekári a advokáti sú tisícky väčšinou dobre zarábajúcich ľudí). A keďže zľava od predajcu nie je nárokovateľné plnenie, ale je založené na dobrej vôli dodávateľa a jeho dobrovoľnom rozhodnutí uzavrieť zmluvu, tak sa nejedná o diskrimináciu, ak ju niekto iný, na koho sa zmluva nevzťahuje, nedostane. Keď bude BMW vidieť, že rovnaký predajnú potenciál je aj medzi inštalatérmi, títo si spravia komoru a oslovia BMW, tak možno aj oni vyjednajú rovnaký benefit.
              A pre lepšie pochopenie: skús prísť do stavebnín kúpiť si 5 vriec cementu a povedať, že chceš rovnakú zľavu ako stavebná firma, ktorá tam kúpila 1000 vriec. A spomeň tú diskrimináciu. ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto flakacka1

              flakacka1 12.03.2018  10:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Paráda

              já na to rád odpovím. Tuto informaci sem dostal od prodejce při vyjednávání o ceně kde lze ještě ušetřit. Nejsem ani doktor či právník takže tato případná sleva by se mi stejně netýkala. Pokud budu mluvit za sebe tak se mi to také zrovna nepozdává, ale automobilka je očividně jiného názoru. Asi chce, aby její zákazníci se rekrutovali z řad "lepších lidí", leč u nás je tomu mnohdy naopak.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 12.03.2018  10:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paráda

                A tiež tú zľavu netreba preceňovať. Kto vie, čo je reálne dosiahnuť a vie vyjednávať, dosiahne oveľa viac, ako nejaký lekár, ktorý dostane len tú základnú zľavu ako člen komory a viac to nerieši.
                • 00 Reagovat !

                  foto vondry87

                  vondry87 12.03.2018  13:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paráda

                  Jenže doktoři raději Mercedes, případně v menší míře Audi >:D Takže chápu snahu BMW ukousnout si trochu trhu. Doktorů znám hodně a BMW má jen jeden. Na druhou stranu ten to nepodcenil a vzal rovnou i8 :-! :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto Freddka

                    Freddka 03.04.2018  19:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paráda

                    Tam je jeste dalsi dulezity faktor - proste statisticky s doktory a pravniky byva mene problemu co se placeni tyka (jsou to konzervy a mivaji stabilni praci). To potesi vsechny na strane prodavajicich (dealer, finance - spis teda ty finance) - a tak jsou ochotni slevit malicko vic.
                    Fer to moc neni, ale je to tak.
                    Navic budou statisticky jezdit spise do autorizaku nez nekam jinam (i po zaruce) - a tam si automobilka/dealer vydelava.
                    (dalsi argument - doktor ma myslim problem odecitst si DPH, nevim jak pravnici)
          • 00 Reagovat !

            foto vondry87

            vondry87 12.03.2018  13:35

            « Re: Re: Re: Paráda

            Děkuju za potvrzení. Ano máš pravdu, nelze to paušalizovat a tím průměrem jsem to dost zjednodušil, ale i těch 18 % u nového modelu není při takové ceně vůbec málo. Resp. na mě to je pořád moc, ale pokud se třeba 3 leté auto nechá koupit za 40 % nákupní ceny, tak po odpočtu DPH už ta cena je více než přijatelná. To už by mi manželka mohla dovolit :-) Auto je nádherný! Nedovedu si představit lepšího univerzála na pohodlné cestování i trochu té zábavy.. :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 11.03.2018  11:39

    Pecka!

    Tohle by byla i moje volba!
  • 00 Reagovat !

    foto maca02

    maca02 11.03.2018  13:07

    dovoz auta

    Jakým způsobem na dovoz auta? Co si přečíst třeba? Jak to principielně funguje? Kam na úřady? Platím v DE včetně DPH nebo bez? Jak je to s povinným ručením při dovozu? Díky
    • 00 Reagovat !

      foto flakacka1

      flakacka1 11.03.2018  18:50

      « Re: dovoz auta

      Vyhlédnuté auto je samozřejmě nutné nějdříve provolat. Němci auto dál vystavují i když mají vážného zájemce, teprve po uhrazení kupní ceny auto stáhnou z webu. Zase na druhou stranu hrají fér a pokud máš auto v rezervaci tak ti ho neprodají (že AAA). Nebudou ti ho ale držet měsíc, cca týden na prolustrování a poslání peněz, pak máš smůlu. Bez problémů sdělí VIN, popřípadě nafotí auto dle tvého požadavku. Odvézt si ho můžes na plaťáku a neřešíš převozní značky a nebo s ním přijet po vlastní ose. Nutno mít převozní značky (červené, žluté) a slušný prodejce ti s tím pomůže. Jinak nutno na jejich úřad a připravit se na fronty. V DE platíš samozřejmě cenu včetně daně. Odpočet uplatňuješ až u nás. Převozní značky už obsahují v ceně pojištění. Jen pozor u nás po překročení hranic na dálniční známku.
      • 00 Reagovat !

        foto ptr277

        ptr277 11.03.2018  20:58

        « Re: Re: dovoz auta

        Internet,počasie ti funguje aj v ČR? Na akom princípe to pracuje?
      • 00 Reagovat !

        foto maca02

        maca02 12.03.2018  11:52

        « Re: dovoz auta

        Aha. Takže nákup je prostě jen nákup za nominální cenu. Prodejce vyřeší (snad) papíry s ouřadama, převod auta a dodá převozní značky.
        A co s tím tady potom? 1) udělat evidenční kontrolu, 2) sjednat povinný ručení, 3) přihlášení na obecním úřadě?
        Ptám se možná blbě, ale tyhle věci mě zatím míjely a občas je pravdou, že v DE to někde jde výrazně levněji než tady.
      • 00 Reagovat !

        foto colek

        colek 27.05.2018  20:17

        « Re: Re: dovoz auta

        Gratuluji k nádhernému autu. Také uvažuji o nákupu prémie bez DPH v DE. Prodejci platbu bez DPH neakceptují, ale fakturu vystaví bez DPH (ověřil jsem si u Mercedes Stuttgart). Jak prosím tě probíhalo vrácení DPH? Po registraci ti jej poslal prodejce?
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 12.03.2018  10:52

    Hm

    Ahoj, ocenil bych kdyby si sem pak dal za kolik v průměru jezdíš. S 50i mám průměr 18.5, tak by mě zajímalo jaký bude rozdíl. Děkuji.
    • 00 Reagovat !

      foto flakacka1

      flakacka1 14.03.2018  16:45

      « Re: Hm

      Ahoj, konkrétně u spotřeby to bude silně individuální. Sem přesně na půlce tvé spotřeby s rovnoměrným podílem dálnic, okresek a města s normálním stylem jízdy. Ani "na klobouka" a ani brzda plyn. Ale nebude vůbec problém jezdit za 15 třeba. Spotřebu hodně ovlivňuje město, kde co 200 metrů stojíš na světlech. Dle testu co zde testoval 50i Mička tak měl tuším něco kolem 10 litrů. Tak bych soudil, že se zrovna neostýcháš a užíváš si, pokud máš průměr 18,5.
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 15.03.2018  10:46

        « Re: Re: Hm

        Já právě těm testům už nevěřím. Kdysi jsem si koupil X6 50i, je to už asi 8 let. Všude v testech psali jak to má skvělou spotřebu kolem 12 litrů i dkyž na to šlapeš, přišlo mi to nereálný. Jednou jsem se s tím ploužil jak starej děda, protože bylo na silnici hrozně aut a dostal jsem se na 14.5. Před Prahou jsem dvakrát předjel a byl jsem na 16.5. Moje dlouhodobá kombinovaná 19.5. Teď zas říkají že 40i je velmi úsporná a já jim nevěřím, podle toho co píšeš ty to ale asi bude pravda.
  • 00 Reagovat !

    foto steve111

    steve111 12.03.2018  11:24

    BMW 5

    Skvelá recenzia! Krásne si opísal tie pocity a napätie keď si čakal na prevzatie a prvé zoznámenie s autom. Zakrátko budem kupovať nové bávo, tak ma to tiež čaká >:D Prajem veľa radosti a šťastných km !
    • 00 Reagovat !

      foto flakacka1

      flakacka1 14.03.2018  16:47

      « Re: BMW 5

      Díky za pochvalu. Tak hlavně dobře vyber a užívej pak také.
  • 00 Reagovat !

    foto duko

    duko 14.03.2018  14:56

    BMW 5

    Píšete slabé stránky "hluk od kol na strupaté silnici"Často čítam v novinárskych testoch auto je výborne odhlučnené,počuť len hluk od odvaľujúcich pneumatík.Buď je auto tiché v diaľničných rýchlostiach kompletne, alebo je hlučné.V týchto rýchlostiach každý motor prehlušia pneumatiky a aerodynamický odpor vzduchu.Ak v tejto triede nie je auto tiché na každej ceste,tak je niekde chyba a pre mňa podstatná.My tu iné ako strupaté cesty nemáme.Môžete prosím trochu popísať ako je to auto hlučné?
    • 00 Reagovat !

      foto flakacka1

      flakacka1 14.03.2018  16:38

      « Re: BMW 5

      Ano, auto je nadprůměrně tiché, tak jak píší i v novinářských testech. Mé auto, jak píši i v recezci, je osazené 20" koly. Rozměry pneu na předku jsou 245/35, zadek 275/30. Čím nižší profilové číslo, tím je auto tvrdší a i HLUČNĚJŠÍ. S tím mají problém i věhlasnější značky, pokud mají obuty válce s nízkoprofilovými pneu. Abych byl přesnější, auto má problém s hlukem od kol, pokud je asfalt hrubozrnný. A můžu jet klidně 50 po městě a je to slyšet, naopak můžu jet 130 po dálnici a auto je tiché pokud je kvalitní asfalt.
      • 00 Reagovat !

        foto duko

        duko 14.03.2018  18:49

        « Re: Re: BMW 5

        A toto je môj problém.Dialnica Bratislava-Brno-Praha je katastrofa čo sa povrchu týka.Hrubozrnný asfalt je skoro na všetkých úsekoch diaľnice aj na Slovensku, o mestách ani nehovorím. Najkvalitnejšie a najtichšie diaľnice som zažil vo Francúzsku potom v Nemecku a Rakúsku.Pokiaľ jazdím hlavne u nás,musím hľadať auto,ktoré má uspokojivo vyriešené utlmenie podvozku a to ma núti ísť do vyššej triedy,aj keď by som bol v strednej triede inak spokojný.
  • 13 Reagovat !

    foto Petrsvetr

    Petrsvetr 15.03.2018  15:17

    půjčovna zadarmo

    Měl sem půjčeny snad desítky aut a nikdy sem palivo neplatil.......

    takže autor se zadarmo povozí a pak pomlouvá někoho, kdo si řekl o peníze za palivo? Dobře, že si řekli, protože stejně nikde nové nekoupil a řešil ojetinu. Takže kecy v kleci o útratě 2,0mio....
    • 10 Reagovat !

      foto flakacka1

      flakacka1 15.03.2018  16:45

      « půjčovna zadarmo

      Ze by mindracek? Čímpak sem vas tak naštval pane poctivý? Vy me snad znáte osobně, ze tady píšete neco o ojetine a o lzich o 2 M?
      Ano, mel sem pujceno hodne predvadecich aut vždy kdyz sem vybíral nové auto a dealer po me nikdy penize za projety benzin nechtěl. Je na tom snad neco divného?
      A psany text dokážeme pochopit? V diskuzi pisu jednomu z dotazujicich proč sem koupil nakonec zánovní 540. Neni to z důvodu, ze bych ty finance neměl, ale z důvodu, ze takto nakonfigurovana 540 se nebezpečne blíží ceně nové 550i. A tyto penize sem nebyl ochoten dat.
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 07.03.  20:02

        « půjčovna zadarmo

        Jestli ty peníze nemáš, nebo nejseš ochotnej dát ale ve finále přece vyjde úplně nastejno. ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 15.03.2018  22:33

      « Re: půjčovna zadarmo

      Pán je predajca a moc sa mu nedarí predávať? ;-)
      Je nepísaným pravidlom, že keď ideš kupovať tak drahý tovar, ako je auto (pre väčšinu po obydlí druhý najdrahší statok), tak si ho môžeš aj krátko vyskúšať. Na to má každý predajca predvádzacie autá. Platiť za to, že si vyskúšaš kupované auto, je asi podobné, akoby si mal platiť za skúšanie oblečenia v obchode. Naviac bežná predvádzačka je len pár kilometrov, na palive sú to rádovo jednotky eur. Samozrejme iná situácia je, keď Ti predajca poskytne auto na dlhšiu dobu, povedzme na víkend. Tam je logické platiť si prevozené palivo. Ale klasická predvádzačka?
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 16.03.2018  19:56

        « Re: Re: půjčovna zadarmo

        Když si zkoušíš oblečení, nepálí se přitom benzín, majitele obchodu to zkoušení nic nestojí. To srovnání není úplně dobrý. Dnes už se platí za kde co. Třeba motorky BMW dřív byly zadarmo a od té doby co se jim tam začaly tvořit frotny lidí co chtějí zaručeně "koupit", za to chtějí poplatek 2000, který ti odečtou z ceny nové motorky. A fronty najednou nejsou. Mě to nijak nepobuřuje, zaplatit si benzín. Když si to auto půjdu půjčit do půjčovny, dám za něj třeba sedmičku, takhle ho mám zadarmo. Ale je to jen můj názor.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 19.03.2018  15:19

          « Re: Re: Re: půjčovna zadarmo

          Neberiem Ti názor, ale myslím, že pri tak drahej veci, ako je auto by malo byť akosi automatické, že si ho vyskúšaš zadarmo (bežne si ľudia kupujú autá stojace niekoľko ich ročných platov, pri BMW 5er povedzme 50 až 100t eur, takže v pomere k tomu je spotrebovaný benzín za 10 eur smiešny). Oblečenie možno nie je to isté, ale aj ten oblek si tiež vyskúšaš a nekupuješ ho len podľa pohľadu (a hoci aj tu je riziko, že ho pri skúšaní zašpiníš, pokrčíš a predajca ho povedzme musí prežehliť, neplatíš za skúšanie). Je možné, že niektorí ľudia to zneužívajú a takto sa povozia zadarmo, ale takých bude minimum, normálny pracujúci človek na to nemá čas, ide vyskúšať len tie autá, o ktoré má seriózny záujem, povedzme 2-3 finalistov. A práve prístup predávajúceho môže rozhodnúť, ktoré auto si kúpi (poznám x príkladov ľudí, ktorí chceli značku A, ale pre zlý či neochotný prístup predajcu kúpili značku B).
      • 10 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 28.02.  08:22

        « Re: Re: půjčovna zadarmo

        Jestli jsem to správně pochopil, bylo to auto majitele dealerství, ne klasická předváděčka. Asi to není standardní, na druhou stranu, určitě by mě to netrápilo natolik, abych to musel ventilovat na internetech. Jinak nevěřím tomu, že by to byl jejich běžný postup u předváděcích aut...
        Od známého prodejce jsem slyšel, kolik je takových stoprocentních kupců, auto si půjčí na víkend, vrátí s nesmyslnou spotřebou, auto tři dny honí jak nadmutou kozu a pak ho vrátí s tím, že se ještě rozmyslí...
  • 00 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machyrek 26.04.2018  19:28

    Parada

    Super volba, gratuluji :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto racer

    racer 17.05.2018  10:10

    Gratulace

    Teda ty jsi magor , ale krasny , zavidim.
    BMW si nekupujes kvuli pohodlnemu sezeni v zadu , na to jsou jina auta.
    Jezdim jako fotr novou alhambru ,decko , kola , lyze atd.
    Jeste jednou , zavidim !
    Zdravi
    Racer
  • 00 Reagovat !

    foto NPramer

    NPramer 19.06.2018  19:31

    vkusný kousek

    ..tohle je vážně hodně vkusná kombinace barvy, kol, mpaketu - design prostě hraje roli a tohle auto vypadá prostě hodně dobře a ve srovnání s např. stříbrný luxury by to bylo jako nebe a dudy. No a motor k tomu, myslím že to bude i při dalším prodeji velmi atraktivní a ojedinělá kombinace.
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 08.08.2018  12:50

    550i

    Jen technická. Motor 50i už nemá turba uvnitř motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubo

    Lubo 15.09.2018  16:03

    Po pol roku?

    Nazdar, pekné auto. Tiež práve zvažujem kúpu. Kupoval si vo Walter Mulfinger?
    Aké máš skúsenosti po pol roku jazdenia?
    Koľko Ťa vyjde extra servis po 15 tis. km, výmena oleja v autorizovanom servise? Ten predpísaný interval 30tis by som rád krátil. Nejaké iné poznatky k nákladom na auto? Prechádzal by som zo Superba 2.0 TSI, trocha sa obávam tých nákladov BMW voči Smkocs.
    • 00 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 21.09.2018  20:59

      « Re: Po pol roku?

      Servis je zdarma.
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 22.09.2018  14:14

        « Re: Re: Po pol roku?

        ale iba každých 30t km.
        Robil som to podobne ako plánuje Lubo a do 7-8.000 Kč sa asi vojdeš v BMW,samozrejme keď si to meníš sám tak to bude asi trocha menej a máš istotu.
        A hlavne nenulovať diagnostikou medzivýmeny oleja.
  • 10 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 14.12.2018  23:22

    540i vs 530D

    Ahoj,

    paradni volba! Moc pekna konfigurace. A tvuj popis prvniho seznameni, no krasne se to cetlo :-)

    Pred 14 dny jsem taky objednal. Vybiral jsem a odhodlaval se 2 roky. Nakonec jsem sel do Touringa, kindosi a hromada kramu co porad vozime :-) Jak dorazi, napisu recenzi, kde vse proberu podrobne.

    Povazuju se za petrolheada. 20 let motorky - vzdy velke objemy, kapota, nahac... Pak rodina, x tisic odjezdeno v M3 (E92), x tisic v M3 (F80), to jen pro poradek. Mel jsem jasno. Budu brat 540i, sazomet nechci (mame superba a to uz staci:)).

    ALE, 540i mi prisla divna. Premyslim nad tim uz dlouho a nechapu to. 40i je skvelej motor, testoval jsem 440i a 340i (tu uz skoro objednal). Tady byl ten motor bozi. Krasnej zvuk, emoce, umel byt divokej, ale nezaludnej (ne jako M3 F80). V 5er jsem cekal vic limuzinovej projev. Dava smysl, je to stredni limo. Nicmene ja byl strasne zklamanej. Pri bezne jizde je tak malo slyset :-( G31/G30 je paradne odhlucnena, bohuzel mi to sebralo skoro vsechny emoce. Tak si rikam, ok dej tam sport a bude to fajn. Prepnu, slapnu tomu, od 3 do 4,5 tis peknej zvuk jak se ten motor sbira. Ale od 4,5 (zhruba) to zni jak nasranej vysavac. Pry to dela filtr pevnych castic. Hm, tak to bylo zklamani. Co ted?

    Tak jsem zkusil 530D, jeste ani nebyl zajetej motor. A ja, petrolhead benzinovej jen cumel s otevrenou pusou. Zvuk od spodu (ano fejkujou to, ale je to prirozeny a hezky) parada, zatah jak krava a hlavne radi to uplne jinak. Asi diky kroutaku ten automat s dieselem radi uplne nadherne plynule, necuka to, neplasi o 3 rychlosti dolu pri prudsim pridani, atd. Na to jsem si za posledni 3 roky vypestoval silnou alergii v Superbu s DSG. Nesnasim kdyz z nizkych otacek pridam a 2 vteriny se nic nedeje, pak to kopne, ze by si lidi v aute vyrazili zuby a pak uz to nejede. V krizovatkach o hubu.

    Ale ze razeni zfka s 540i bude mit takovy chovani a lagy, jsem necekal. Samo, ze v bawu to neni tak vyrazne jako ve skodovce, ale uplne jsem se orosil, ze bych s tim musel zit i nadale. Nechapal jsem proc to neni naopak, cekal jsem krasne plynulou a odladenou 540i. Jsem presvedceny, ze 530D je s automatem lepe sladena.

    Nikdy bych neveril, ze to reknu... Objednal jsem sazomet a jsem happy :-) u Touringa a na cestovani s rodinkou i dava vetsi smysl (dojezd, kroutak, spotreba)...

    Zkousel jsem 540i 2x s odstupem 2 mesicu. Poprve jsem si rikal, ze to bylo kusem, ze s tim nekdo jezdil jak pako a prevodovka je blbe naucena. Druhej kus od vyborneho ridice a to samy. 40i je bozi motor, v 3/4er je uplne jinej a podle mne mu sedi vic tvrdsi / sportovni ladeni kdy je hodne slyset, kope prevodovka a nuti te ho tocit. Pak se soustredis na jizdu a uzivas. U 5ky, mi to nesedlo...

    Tak snad nekomu pomuze i jiny pohled (nezaslepeny tim ze benzin musi byt lepsi ikdyby to tak nebylo). Jak jsem psal, chtel jsem benzin, mel jsem benziny a nakonec mam rodinny naftak :-)

    A jake je z toho pouceni? Nez uvalite balik, vyzkousejte co jde a ridte se realitou, tim co potrebujete a co vam sedne. Predsudky stranou.
    • 00 Reagovat !

      foto tommss

      tommss 28.12.2018  17:58

      « Re: 540i vs 530D

      Mám obdobné pocity z 540i. Mám ji teprve 4 týdny, najeto 1500 Km. Zatím ji přiměřeně šetřím a pozvolna zajíždím, ale zatím nejsem z motorizace nijak zvlášť odvařený. Měl jsem na víkend půjčenou 530D a rovněž mi přišel projev motoru a chování převodovky více plynulejší a zátah lineárnější. Tehdy mě 5ka velmi zaujala, tak jsem ji objednal. 540i k zapůjčení nebyla k dispozici, i přesto jsem zvolil benzín, protože jsem si od těch 55 kW navíc oproti 530D sliboval více "radosti z jízdy".

      I když je auto ve Sport plus režimu, převodovka reaguje na přidání plynu podřazením, které prostě chvilku trvá. U 530D byl pocitově zátah vzhledem k vyššímu točivému momentu lepší.

      Jinak je to skvělé auto a samozřejmě velice rychlé, jen bylo mé očekávání po zkušenosti s 530D a po přečtení všech pochvalných testů trochu vyšší.

      Ještě jedna věc mi schází. Půjčená 530D při řazení nahoru ve sportovní režimu lehce kopla. Byla to vlastnost, která má umocnit pocit "sportovnosti". U 540 toto kopnutí (zatím) postrádám. Jsem zvědavý, jestli po zajetí (v manuálu se píše o hranici 2000 Km) se toto dostaví, stejně tak jestli naroste pocit z výkonu auta.
      • 00 Reagovat !

        foto reno01

        reno01 31.12.2018  22:06

        « Re: Re: 540i vs 530D

        Jsem rad, ze si to nemyslim jen ja :-) V kazdem pripade mas super auto! Taky nechapu ty extremni komentare novinaru. Dost mne to ovlivnilo a mel jsem taky strasne vysoky ocekavani. Mozna proto to lehke zklamani :-( v kazdym pripade, budes happy to bych se nebal.

        Kopani tam mozna bude az to zajedes a pojedes vyrazne tvrdeji. Ale i tak si neco vyraznyho nepamatuju. 440i byla mnohem ostrejsi, je to proste jinak naladeny. 5ka je spis pohodlnej vehikl.

        Na rozdil od me volby, ty mas sanci si emoce dost vylepsit instalaci MPPSK. To jsem mel v planu - ze tim vyresim zvukovou kulisu :-) ale ja osobne neprenesl pres srdce to razeni...

        Urcite sem dej dojmy kolem 10tis jak se ten motor trochu otevre a odlehci, to bude trochu jina pisnicka :-)

        Vse nej do novyho roku a hodne km s radosti a bez bouraku.
        • 00 Reagovat !

          foto tommss

          tommss 10.01.  15:23

          « Re: Re: Re: 540i vs 530D

          Dekuji, tobe take a at 530 dobre slouzi!

          Urcite pridam sve dojmy, az budu mit najeto vice. Zatim jsem teprve na 2000 :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Lubo

            Lubo 26.01.  19:48

            « Re: Re: Re: Re: 540i vs 530D

            Nazdar, zatiaľ mám najazdených 13 000 km. Maximálna spokojnosť.
            Ale nie je to športiak, skôr veľmi bezpečné a stabilné auto.
            Tomu asi zodpovedá naladenie prevodovky a zvuk.

            Tiež prajem veľa km s radosťou z jazdy.
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 28.02.  08:17

      « Re: 540i vs 530D

      Nejel jsem v benzínu (40i) s filtrem pevných částic. Takže nemůžu vynášet zasvěcené soudy. Nová 540i už je jen bezvýhradně s filtrem? Vážně to šlo tak do sra.ček? Mám 440i bez filtru a na motor si nemůžu stěžovat.
    • 00 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 07.03.  19:56

      « Re: 540i vs 530D

      Pokud na 540i něco oceňuju tak je to právě skvěle řadící převodovka. O cukání a plašení nemůže být ani řeč.To co od tebe čtu, je jak kdybychom každý jezdili úplně jiným autem.

      A nic ve zlém, ale srovnávat skutečnej zvuk a zvuk co ti tam někdo pustí z reproduktoru?
      • 00 Reagovat !

        foto reno01

        reno01 14.03.  09:32

        « Re: Re: 540i vs 530D

        Ahoj,

        jo já jsem o tom přesvědčený a prodejce mi to potvrdil, že filtr pevných částit okrádá tu pěknou špičku. No jak bych to shrnul?

        1) Mám najeto cca 20.000km v M3 E92. 440i jsem testoval na skoro 1000km a v 540i 800km - takže jsem určitě nejezdil za studena kolem showroomu. V 540i jsem jel v rozmezí 2 měsíců 2x vždy několik stovek km - dálnice, město, okresky.

        2) Původně jsem zvažoval M3 (měl objednáno). Jenže v mezičase vybouchlo domácí auto a já musel začít řešit kompromis i pro rodinu a něco jako daily driver. Na řadu přišlo 340i Touring. Testovali jsme s rodinou a bohužel pro nás prostě moc malé a navíc na konci výrobního cyklu ten interiér je už fakt nic moc - a za tu cenu?

        3) Vyzkoušel jsem 5er Touringa. A super auto - velikostně ideální, zpracování int/ext super. Motor jsem určitě chtěl 540i, protože ve 340 a 440i je prostě skvělý, čekal jsem, že bude stejný. Bohužel není a za tím si stojím. 5ka je totiž skvěle utlumená. Což benzínu hodně ubere emoce pokud chcete motor a výfuk slyšet. Na druhou stranu je 540i svým laděním spíš komfortní, jemné, vyvážené auto a ne moc na blbnutí.

        4) O Dieselu jsem nechtěl ani slyšet, prostě to měl být benzín. Červíček hlodal a já si ho mohl na několik dní zkusit. No a bylo to přesně to co k 5er Touringu sedí (pro mně perfektně). Jako bylo to hořké poznání a veřte, že jsem s tím bojoval.

        4) Aktuálně dojíždím Superba, kde jsem popisoval příšerné DSG. Díky tomu mám asi ze škodovky zvýšenou citlivost na zbytečné přeřazování a jsem z toho nervozní. Zařekl jsem se, že to už nechci. Nikde netvrdím, že je 540i špatné. Řadí v pohodě a asi je to top mezi ostatní produkcí, to je bez debat, ale prostě řadí častěji a v kombinaci s nižší emocí oproti očekávání tam ta chemie nezafungovala :-(

        5) Chápu, že jde o úplně rozdílná auta, uvědomuju si to a chyba je určitě na mojí straně. Příliš vysoká očekávání, zkušenost s M3 a 440i. Musel jsem taky v průběhu výběru přejít k úplně jiné třídě auta (viz výše). Proto si myslím, že pro zdejší petrolheady s podobným backgroundem si myslím, že moje zkušenost se může hodit. Uznat, že sazomet může být lepší (v konkrétním modelu) než benzín hodně bolí >:D

        6) Mým cílem není hanět nebo někomu kazit dojem z 540i. Je to 100% skvělé auto!

        7) Já popisuju svoje pocity, zkušenosti a dojmy při srovnání 540i a 530D. Auta jsou to drahá a fakt si tyto 2 motorizace vyzkoušejte. To je celé...

        Asi jste jako fanoušci už četli, ale nejsem v tom určitě sám:

        [odkaz]

        [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 28.02.  08:14

    Jen tak pro příště:)

    Naprosto není nutné platit něco dopředu. Jedu na místo, prohlédnu auto, udělám v internetovém bankovnictví SEPA převod, nebo expresní platbu a do odpoledne má firma peníze na účtě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace, nepodporuje ale všechny prohlížeče

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace,…

Microsoft začal testovat novou podobu webového Skypu již v minulém roce. Nyní ji vypustil pro všechny uživatele,…

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce všimli nepěkné věci

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce…

Dvojnásobná maminka Diana Kobzanová (36) se na svém instagramu pochlubila fotografií, ve které pouze připomíná…

 

iSport.cz

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek, z psance je hrdina

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek,…

Když útočník Raheem Sterling naposledy nastoupil za Anglii v kvalifikaci mistrovství Evropy, vypískali ho…

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych odešel, XFN mohlo skončit

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych…

Má za sebou období váhání nad další kariérou. Patrik Kincl nedávno dostal nabídku, aby přestoupil z organizace…

 

Reflex.cz

Papež přijal rezignaci chilského kardinála obviněného z krytí sexuálního zneužívání

Papež přijal rezignaci chilského kardinála…

Papež František přijal rezignaci kardinála, santiagského arcibiskupa a nejvyššího představitele katolické církve…

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli Maďaři. Slováci doplatili na odsun českých důstojníků

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli…

Třebaže Maďarsko jako druhý stát (po Německu) de iure uznalo samostatný Slovenský stát, neznamenalo to, že by na…