Recenze

7 Majitel

Škoda Rapid

6,56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta N/A Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj čtenáři, po cca 40000 km, strávených za volantem zářivě zeleného Rapidu, se s vámi podělím o zkušenosti.

Vyroben v 9/2014, já jej zakoupil v 2/2017 s najetými 43000 km. Stav perfektní až na dvě drobné kosmetické vady na laku, způsobené pravděpodobně nešetrným parkováním v hlavním městě.

Výbava nijak neoslňuje, nicméně obsahuje vše, co může nenáročný motorista potřebovat (zmíním manuální klimatizaci, rádio s mp3, ovládání funkcí na volantu, el. okna...). V případě motorizace jde o slabší verzi motoru 1,2 TSI - tzn. 63kW/ 160 Nm.

Rovnou prozradím, že auto splnilo má očekávání a požadavky, které jsem před koupí měl. Potřeboval jsem spolehlivé auto, které mě finančně nezruinuje servisem a provozními náklady, zároveň bude bezpečné a poskytne dostatečnou dynamiku jak pro provoz ve městě, tak pro rychlejší přesuny po dálnici. Jak říkám, vše splněno. Zde v bodech rozvádím:
- Zatím neeviduji jedinou závadu, olej neubývá ani nepřibývá, auto startuje bez problémů ať je -25° C či +40° C, vše funguje
- Autorizované servisy jsem vzdal, téměř celou dobu využívám služeb nezávislých servisů, pravidelné servisní úkony znamenají náklady v řádů několika stovek
- Průměrná spotřeba je v intervalu (5,3 - 6,3)l/ 100 km, vliv má roční období a způsob jízdy
- Dynamika je čistě subjektivní záležitost - rozhodně nejde o trhač asfaltu, ale kamion na okresce se nebojím předjet, na dálnici auto udrží 140 km/h za všech okolností, max. rychlost je někde mírně nad 200 km/h (tachometrových) - každopádně při rychlosti nad 160 km/h auto dává výrazně najevo, že tohle není zcela jeho šálek kávy

Každopádně nic není dokonalé a za dobu strávenou za volantem jsem si všiml hned několika zvláštních věcí - jak se později ukázalo, nejde o závady, nýbrž o vlastnosti vozu. Zde je malý seznam:
- Drobné pohasínání světel při razantnějším točením volantem (např. na parkovišti), taktéž při dojezdu el. oken = vlastnost
- Zvláštní kovový zvuk při puštění spojky slyšitelný z exteriéru otevřeným oknem = vlastnost
- Občasné povrzávání od zadní nápravy = vlastnost
- Při studeném motoru občasné cukání (nic hrozného) = vlastnost
- V teplotách nad 10° C se po startu zahřívá katalyzátor, trvá to cca 30 sekund, je doprovázeno výrazně zvýšenými volnoběžnými otáčkami. Jakmile vyjedete v tomto režimu, překvapí vás jiné chování auta - např. citlivost brzdového pedálu = vlastnost
- Někdy při startování (cca 1 z 10) zvláštní chrastivý zvuk = vlastnost
- Nesmím zapomenout na boční vítr - vůz je při poryvu větru poněkud neklidný = vlastnost
Postupem času jsem tyto vlastnosti přestal vnímat a smířil se s tím, že Rapid občas vrzne, cukne, zachrastí. Přeci jen, od počátku bylo prezentováno jako levné auto.

S klidným srdcem hodnotím na pěkných 7/10.

Silné stránky

Rozumné provozní náklady
Dostačující dynamika
Spolehlivý
Velký kufr
Prostornost

Slabé stránky

Již zmíněné vlastnosti vozu

 


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Hodnocena jako perfektní (při stáří 4,5 roku, 82000km)

praktičnost
9

Chválím velký kufr + síťový program.

prostornost
7

V příčném směru (na šířku) by to mohlo být lepší, naopak v podélném směru místa víc než dostatečně.

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7

Občas něco vrzne, cukne, zachrastí.

provozní náklady
9
náhradní díly
8

Nebyly potřeba, běžný materiál (svíčky, filtry, apod.) dostupné, běžná cena

výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8

Prakticky o něm nevíte, ve vyšších otáčkách zní v kabině docela příjemně.

kvalita sedadel
6

Mám pravděpodobně ta základní, určitě existují pohodlnější.

brzdy
7
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

ONLINE: Tajemného Zemana hájí Ovčáček, Babiš volil s Monikou. K urnám míří i Slováci

ONLINE: Tajemného Zemana hájí Ovčáček, Babiš volil s…

Evropské volby v Česku jsou v první polovině a účast je zatím neslavná. V České republice se volí tradičně v…

Módní téma týdne: Vláda černých můr nekončí

Módní téma týdne: Vláda černých můr nekončí

Černá v odívání mnohých z nás dominuje. Zejména ve formálním, společenským dress code diktovaném šatníku. Kdekdo…

 

iSport.cz

Střelec Přikryl o postupové euforii v Boleslavi: Čeká nás nejtěžší zápas

Střelec Přikryl o postupové euforii v Boleslavi:…

Rychle se otočil v malém vápně a přetavil boleslavský tlak ve druhý gól. Nakonec postupový. „Euforie,“ rozplýval…

Hlavní kandidát! Sparta jde po Jílkovi, blízko je i další posila

Hlavní kandidát! Sparta jde po Jílkovi, blízko je i…

Jedna z nejzásadnějších hádanek českého fotbalu se brzy dočká svého rozuzlení. Sparta se totiž blíží k dotažení…

 

Reflex.cz

V uličkách indického města Džajpur aneb Návštěva tradiční tiskárny textilu

V uličkách indického města Džajpur aneb Návštěva…

Bez mapy a tištěného průvodce se ztrácím v uličkách centra Džajpuru. Proplétám se místními trhy specializovanými…

Že je Andrej Babiš populista? V jeho vlastní straně na severu Čech roste ještě větší zvíře

Že je Andrej Babiš populista? V jeho vlastní straně…

Není to tak dávno, co děčínský primátor Jaroslav Hrouda (ANO) vzbudil celorepublikový zájem a z velké části i…