Mitsubishi Lancer (2006)
12.3.2011////Proč EVO?//// Chtěl jsem sportovní auto, které bude co nejvíce univerzální, bez ohledu na povrch nebo roční období. A taky co nejpřizpůsobivější…
Mitsubishi Lancer Evolution IX (faltaIX)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 16.03.11 11:06
« Lyže
Lyže se dají do auta dát, pokud člověk jede ve dvou. Chce to:
1) Vytáhnout zadní lavici - to jde snadno, zatáhne se za dvě táhla pod sedákem (dpoředu ve směru jízdy), vždy v půlce krajích míst k sezení, a lavice se vyndá směrem dopředu a nahoru (má vzadu nahoru zahnuté zobáky, které drží zadní část pod opěrákem)
2) Sundat zadní opěrák - drží ho tři šrouby, které se objeví po vytažení lavice. Opěrák se pak nadzvedne a vyhákne z horních háčků. Demontáž je v pohodě, zpětná montáž je trochu obtížnější, hlavně to nasazení na háčky nahoře.
3) Sundat tapecírunk v kufru - stačí vytáhnout, ale s citem, ať ho neroztrhneš
Blbý je akorát to, že uprostřed té díry je rozpěra do "V" z profilovaného plechu a ty tam máš navíc rozpěru mezi tlumiči, takže to bude jako rvát ježka do klece a pak ven. Při troše šikovnosti by tam ale dva páry carvingových lyží (do 170 cm) mělo jít dát. Já takhle převážel nějaké tyče :-) -
faltaIX 16.03.11 10:52
« Re: Re: Re: 5w 40?
Zdravím. U mě prohlásil: Ty vole tohle funguje neskutečně, at' jdou subaristi do * :-)
Jinak se rozhoduju mezi tím Motulem a Castrolem TWS Motorsport 10W-60. Doporučil mi je člověk, který ví co mluví a já na jeho rady vždycky dávám :-) Navíc ještě aby Komárek nedoporučoval LM, když ho sponzorujou :-) Měnit budu každých 5 tis, každopádně.
A jinak k tvýmu autu - moc pěkný, ale koukej pořídit křidlo :-) -
"-- skrytý --" 16.03.11 10:50
« Re: Věta:"Zvládnutí Eva trvá roky"
Taky souhlasím, osmičku krotím už druhý rok.
Propastný mi přijde hlavně rozdíl sucho-mokro. Na suchu auto vydrží neskutečné věci, zastaví na pár metrech, podrží v zatáčce, na výjezdu se hezky stáčí, jak ACD a AYC posílají krouťák na vnější zadní kolo, člověk má volant rovně ještě než dokončí zatáčku, prostě paráda...
O to větší šok je to potom na mokru, kde to s brzdama není tak slavné (přece jen je to tuna a půl kovu), v zatáčkách stabilizace nepomůže (bo tam žádná neni) a na výjezdu dokáže evo pod plynem přejít do přetáčivého smyku....
Po úpravách jsem tomu svému začal přátelsky říkat Bestie >:-[] -
"-- skrytý --" 16.03.11 10:44
« Re: 5w 40?
5W 30 ani 5W 40 nedoporučuju, předchozí majitel to nechal nalít do mojí VIII a při delší jízdě nad 5 tis. otáček (něm. dálnice) se rozsvěcovala kontrolka hladiny oleje.
Pro info - evo má dvě kontrolky oleje:
- oranžová (vpravo) je hladina, není třeba se moc vzrušovat, zvlášť když při snížení otáček zhasne
- červená (tuším v otáčkoměru) je tlak a pokud se za jízdy rozsvítí, je to obvykle problém... -
"-- skrytý --" 16.03.11 10:39
« Re: Re: 5w 40?
Zdravím - koukám, že jsme se viděli v Sosně na rally škole (to špinavé černé Evo VIII, malé křídlo), jen jsme se nějak nedostali k pokecu.
Olej - Komárek z Komvetu ([odkaz] doporučuje plnou syntetiku Liqui Moly 10W-60. Je to trochu jiná specifikace, než doporučuje výrobce do sériovky (10W-40), ale úplně sériové motory nemáme, že...
Jako důvody uváděl právě vyšší tepelné namáhání. Běžný provoz s tímto olejem není problém, motor neklepe (jak se u některých motorů při použití závodního oleje stává - např. BMW). Osobně na amatérské závody jezdím, stejně jako občas do práce a když se dá, tak na okresky. Olej měním každých 5 tis. km, i s filtrem je to za 1,500 Kč.
Kára super, sám jsem sem chtěl dát recenzi své VIII, jen jsem se k tomu nedostal. Když Pech odjezdil v Sosně pár STI a sednul ke mně do auta za volant, prohlásil něco ve smyslu: "Konečně pořádná kára, ne jako ty Subaru sráči!"
Tak ať slouží! Jestli se chystáš na závody Amater Cupu, uvidíme se tam (7.5. chci jet do Písku).
-
kornel 16.03.11 07:35
« Re: Re: 5w 40?
este k oleju v odkaze..MOTUL su spickove oleje, sam tiez pouzivam MOTUL..ovsem tato rada 300V je urcena primarne na zavodne ucely, tzn. neobsahuje urcite aditiva a zlozky, ktore su potrebne pre ochranu motora v beznej prevadzke s castym startovanim studeneho motora, kratkych jazd po meste a pod. pretoze tento olej nieje na takuo prevadzku vozidla primarne urceny. Z tohto dovodu odporucam tento olej menit maximlane po 6 mozno 7 tis km.
P.S tento Motul je olej na esterovom zaklade, jeho jedina nevyhoda je, ze pri vysokom tepelnom zatazovani sa v oleji postupne zacinaju vytvarat peroxidy, ktore su agresivne, preto sa tento olej meni castejsie ako bezny na neesterovom zaklade. -
kornel 16.03.11 06:10
« Re: Re: Re: 5w 40?
pokial motor casto zmyka aj na dlhsiu dobu, tak na letnu sezonu urcite 10W-60 (ale mohlo by stacit aj 10W-50) a na zimu prechod radsej na 5W-50 kvoli istote rychlejsieho premazania studeneho motora.
(ta 5W-40 Shell nieje plne synteticky PAO olej ani len nahodou..dokonca v tejto viskozitnej triede je skutocne plnesyntetickych olejov strasne malo, pretoze toto viskozitne rozpatie sa da velmi lahko vyrobit aj z mineralneho zakladoveho oleja, pouzitim modifikatorov viskozity, co je rozhodne lacnejsie ako vyrobit plnesynteticky zakladovy olej..je to len marketingovy tah vo vacsine pripadov pisat na obal full syntetic a pod.) -
STi (Modo Team) 16.03.11 00:20
« Re: Re: 5w 40?
Jako nechci tady do toho odborníkům kecat (sám toho moc nevím), ale oleje 10w60, 20w60 apod patřej hlavně do vysokootáčkových motorů se kterýma se do těch otáček taky často leze... rozhodně bych nedoporučoval 20w60, ten než se zahřeje bude doba a mezi tim nebude mazat (v zimě už vůbec ne). Jestli máš auto opravdu pouze na blbnutí (a pořád na to šlapeš), tak aspoň 10w60. Já Imprezu používám občas i na normální jízdu, takže Castrol 5w40 :-)
Jinak máš nejdokonalejší EVO a koukám, že si byl se Semerádem na AmaterCupu v Sosně :-) Snad letos taky nějakou jejich akci zvládnu.
Na zimu by som v kazdom pripade radsej nalial 5W-50 aby ti tak netrpel motor pri studenych startoch..napr. Millers Oils XFS 5W-50.